quote:Er is aanslag gepleegd op het hoofdkantoor van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo in Parijs. Daarbij zijn volgens getuigen tien doden gevallen, melden Franse media.
NRC-correspondent Peter Vermaas woont vlakbij het kantoor:
quote:Mogelijk tien doden bij schietincident bij Frans satirisch magazine
Foto: ANP
Gepubliceerd: 07 januari 2015 12:02
Laatste update: 07 januari 2015 12:10
In Parijs zijn woensdag mogelijk meedere doden en enkele gewonden gevallen toen met een automatisch wapen werd geschoten in het kantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo.
Dat meldt de Franse krant Le Figaro.
De signaleringsdienst Itele meldt dat sprake is van tien doden en vijf gewonden.
Op de Boulevard Richard-Lenoir in het centrum van Parijs zou "een regen van kogels" zijn gevallen, waarbij ten ministe één agent werd geraakt.
Er zouden meerdere agenten op de plek van de aanslag aanwezig zijn. De schutter zou zeker dertig kogels hebben afgevuurd.
Het weekblad Charlie Hebdo is eerder doelwit geweest van een aanslag. Het tijdschrift aarzelt niet spotprenten te plaatsen van de profeet Mohamed.
Door: NU.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duh maar niet specifiek genoeg.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:29 schreef StephanL het volgende:
De burgemeester van Parijs verklaart de oorlog tegen terrorisme en extremisten
Wie zijn schoenen pakten ze op?quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:30 schreef Badr_Harry het volgende:
Bij cnn staan ze voor een raadsel wat betreft de schoenen die ze oppakken
Die homohater.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:30 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik kende het principe false flag niet, zocht het even op op internet en kwam ook bij deze bizarre website terecht: http://www.martinvrijland(...)-weer-een-cia-agent/
http://www.telegraaf.nl/b(...)nse_synagoge___.htmlquote:Bij een synagoge in de Parijse voorstad Sarcelles is een auto ontploft. Op Twitter zijn foto's te zien van de brandende auto. Het is nog niet bekend of het iets te maken heeft met de aanslag in het centrum van Parijs.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:29 schreef L3gend het volgende:
twitter:itvnews twitterde op woensdag 07-01-2015 om 15:21:08Gunmen who attacked the office of #CharlieHebdo claimed they were from al Qaida, cartoonist tells French newspaper http://t.co/w7p7UA60LN reageer retweet
quote:"As I arrived in front of the door of the paper's building two hooded and armed men threatened us. They wanted to go inside, " she told the newspaper from the scene.
"I entered the code. They fired on Wolinski, Cabu ... it lasted five minutes ... I sheltered under a desk ... They spoke perfect French ... [and] claimed to be from al Qaida".
Denk dat ze dat niet echt netjes hebben gevraagd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:32 schreef Awsom het volgende:
[..]
waarom doet ze die deur dan ook open
dom dom dom
Ik zou lekker nee hoor zeggen als er een pistool op mijn hoofd gericht stond.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:32 schreef Awsom het volgende:
[..]
waarom doet ze die deur dan ook open?
dom dom dom
Precies en ze dan ook nog uitlachenquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:33 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Ik zou lekker nee hoor zeggen als er een pistool op mijn hoofd gericht stond.
Die zal zich aardig kut voelen nuquote:
Internetheldquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:33 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Ja, en een kogel gaat niet door een glazen pui heenquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:33 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Ja, ze pakken schoenen op maar beide daders lijken schoenen aan te hebben. Ook is de 3de dader niet te zien op beeld, wellicht zijn er 2 auto.quote:
Spijtig, maar ook begrijpelijk. Ik zou zelf als hoofdredacteur de keuze niet graag maken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Lafbekken van het Britse The Telegraph blurren mohammed cartoon van een Charlie Hebdo uitgave:
[ afbeelding ]
Misschien waren het bomschoenen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:34 schreef Badr_Harry het volgende:
[..]
Ja, ze pakken schoenen op maar beide daders lijken schoenen aan te hebben. Ook is de 3de dader niet te zien op beeld, wellicht zijn er 2 auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |