abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148425464
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:45 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De cartoon wordt door de terroristen als een boodschap/symbool gebruikt. Het is niet de ware aanleiding.
Dat klopt, maar wat is het dan wel?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:47:12 #122
286575 Roces18
Chef de party
pi_148425466
Hier beelden van een executie van een franse agent
http://www.telegraaf.nl/t(...)xecutie_agent__.html
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_148425520
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef MAHL het volgende:

[..]

Breivik handelde uit politieke overtuiging, niet zozeer uit religieuze.

[..]

Als het enige argument dat je kunt aanhalen 1000 jaar oud is heb je niet zo'n sterke positie in het debat :N
Daarmee bedoel ik dus dat het niet aan de religie zelf ligt. Het christendom is ook niet het kwaad omdat er vroeger kruistochten zijn gehouden.

Ook die kruistochten waren een product van de omstandigheden.
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:49:03 #124
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_148425545
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:47 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Echt he. Wat een schizofrene malloten.
Je wat druk maken om een bedacht personage.

Loop je de reactie van de Donald Duck binnen.

IK KOM DE ZWARE JONGENS WREKEN !!!! RATATATATATATATATA

Man man man wat een mongo's
:D _O_ _O-
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_148425589
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:45 schreef Roces18 het volgende:

[..]

11 mensen dood vanwege inteelt en open grenzen :'( zou verboden moeten worden
Deels ben ik het wel eens met dat het mengen van diverse culturen met diverse religieuze opvattingen een deel van het probleem is. Dat ben ik altijd al van mening geweest. Maar hoe nu verder is de vraag. Iedereen is nu waar men is, en daar zal het ook moeten gaan veranderen, want dit zal niet met twee uitzendingen van DWDD opgelost zijn.
pi_148425599
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik dus dat het niet aan de religie zelf ligt. Het christendom is ook niet het kwaad omdat er vroeger kruistochten zijn gehouden.

Ook die kruistochten waren een product van de omstandigheden.
Inderdaad. De kruistochten waren het product van vorsten en de schurken van de katholieke kerk die hun macht wilden uitoefenen en daarme obseen rijk wilden worden, allemaal met het brainwashen van de bevolking.
pi_148425674
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:47 schreef Roces18 het volgende:
Hier beelden van een executie van een franse agent
http://www.telegraaf.nl/t(...)xecutie_agent__.html
quote:
De laffe terroristen hebben op straat
Telegraaf altijd weer met hun taalgebruik, hoe kan je het nog serieus nemen als nieuwsmedium :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:52:56 #128
286575 Roces18
Chef de party
pi_148425709
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:52 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

[..]

Telegraaf altijd weer met hun taalgebruik, hoe kan je het nog serieus nemen als nieuwsmedium :')
Het zijn ook laffe terroristen. Echt een 'volks' krantje :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_148425716
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als je niet om kan gaan met vrijheid van meningsuiting kan je verhuizen naar zandbakistan
Hetzelfde geldt als je moeite hebt met het concept vrijheid van godsdienst.
pi_148425758
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:27 schreef Sapstengel het volgende:
Een blanke man die een aanslag pleegt is iets anders dan iemand die handelt vanuit een Christelijke geloofsovertuiging.
haha.
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:58:09 #132
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_148425933
Het is een hele vredelievende levensbeschouwing mensen, begrijp dat maar goed.
pi_148426031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:46 schreef Sapstengel het volgende:
Lijkt me duidelijk

En dat Allahu Akbar schreeuwen ze vast zodat mensen denken dat het moslims zijn. Gewoon een complot van extreem rechts dus.
Niemand zegt dat het geen moslims waren. Dat is iets wat zeker is. Je bent echter niet in staat complexe oorzaak-gevolg structuren te begrijpen als jij denkt dat deze terroristen handelden vanwege beledigende cartoons. Charlie Hebdo is een symbool voor moslimkritiek en dat is de reden waarom ze nu juist daarvoor kiezen.
Een symbool beschadigen brengt een hardere boodschap over dan random mensen op straat omleggen. Daarbij is dit een afgrijselijke terroristische misdaad die nooit of te nimmer goed gepraat kan worden. Dit betekent echter niet dat je deze uitzonderingsgevallen kunt gebruiken om de hele moslim gemeenschap in de Westerse samenleving kunt demoniseren.
pi_148426036
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:58 schreef Ixnay het volgende:
Ok, dank voor deze info Peter.
U MAD?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 7 januari 2015 @ 14:01:44 #135
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_148426102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:00 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Niemand zegt dat het geen moslims waren. Dat is iets wat zeker is. Je bent echter niet in staat complexe oorzaak-gevolg structuren te begrijpen als jij denkt dat deze terroristen handelden vanwege beledigende cartoons. Charlie Hebdo is een symbool voor moslimkritiek en dat is de reden waarom ze nu juist daarvoor kiezen.
Een symbool beschadigen brengt een hardere boodschap over dan random mensen op straat omleggen. Daarbij is dit een afgrijselijke terroristische misdaad die nooit of te nimmer goed gepraat kan worden. Dit betekent echter niet dat je deze uitzonderingsgevallen kunt gebruiken om de hele moslim gemeenschap in de Westerse samenleving kunt demoniseren.
+1
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_148426110
quote:
Een symbool beschadigen brengt een hardere boodschap over dan random mensen op straat omleggen.
Hahahhahahahah sorry hoor maar probeer je nu 12 doden goed te praten omdat het beledigen van een symbool een harde boodschap was? Serieus?

Ik heb overigens niks tegen moslims, maar extremisme is gewoon fout in wat voor vorm dan ook. En vandaag de dag is er gewoon erg veel dreiging van moslimextremisme. Wat het westen dan moet doen is dit gewoon bij de naam benoemen en niet wegwuiven als onbelangrijk of bang zijn voor racist te worden uitgemaakt. Het is een gevaar voor de vrijheid in ons land en dat is niet te ontkennen.
pi_148426241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:01 schreef Sapstengel het volgende:
Hahahhahahahah sorry hoor maar probeer je nu 12 doden goed te praten omdat het beledigen van een symbool een harde boodschap was? Serieus?
Als je kunt lezen doe ik dat niet. Ik verklaar waarom ze juist Charlie Hebdo hebben uitgekozen als doel, ik probeer aan te geven dat ze die daad niet hebben gepleegd vanwege die cartoon maar waar Charlie Hebdo als symbool voor staat. Er zit geen waarde oordeel aan.

Maar zodra je in deze gevallen oorzaken en gevolgen gaat uitleggen dan wordt het vaak misbruikt als het goedpraten van daden, terwijl dit niet zo is.
pi_148426283
Ze hebben geen gevoel voor humor :N
pi_148426307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:58 schreef Ixnay het volgende:
Jij ook al :'( ;(
pi_148426402
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:01 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb overigens niks tegen moslims, maar extremisme is gewoon fout in wat voor vorm dan ook. En vandaag de dag is er gewoon erg veel dreiging van moslimextremisme. Wat het westen dan moet doen is dit gewoon bij de naam benoemen en niet wegwuiven als onbelangrijk of bang zijn voor racist te worden uitgemaakt. Het is een gevaar voor de vrijheid in ons land en dat is niet te ontkennen.
Het is ook al lang geaccepteerd en uitgesproken dat moslimextremisme een gevaar is voor de Westerse samenleving. Blijven roepen "ja moslims zijn allemaal terroristen en geweldadig" is niet zozeer een oplossing voor het tegen gaan van polarisatie wat aan de grondslag ligt van polarisatie.
pi_148426432
quote:

[..]

Dit!

Oversimplificeren is dan ook geen goed idee.
pi_148426640
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef MAHL het volgende:
Op joop.nl ook... Nog steeds in de ontkenningsfase.

[..]

Wat een vreselijke manier van schrijven is dat. Van dat soort mensen krijg je toch jeuk?
pi_148426697
Ik heb de tv uitgezet na de video waarbij die politieagent werd doodgeschoten. Van dit soort dingen kan ik heel verdrietig worden.
pi_148426761
Ik ben benieuwd of het nog tot een treffen gaat komen tussen deze doorgedraaide sadisten en de politie.
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:20:26 #145
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_148426931
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dit dus. In alle heilige boeken staan wel dingen over het doden van anderen.
Wat leert ons dat dus over heilige boeken?

Dat de religie van de vrede, de religie is zonder heilig boek.

Atheïsme is vrede, atheïsme is vrijheid, atheïsme is liefde.
:p
pi_148427228
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:20 schreef Ixnay het volgende:
Atheïsme is vrede, atheïsme is vrijheid, atheïsme is liefde.
:p
Atheisten hebben een God ingeruild voor een andere hogere waarde dat ook een verzinsel is van hun eigen brein. Dingen zoals marktwerking of het collectief.
pi_148427245
Als of het ook maar iemand interesseert wie die mensen waren. Dit zijn we zo vergeten.
Doe het voor de mensheid:$:$
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:27:58 #148
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_148427246
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dit dus. In alle heilige boeken staan wel dingen over het doden van anderen.
Klopt, daarom zijn alle religieuzen dus ook idioten.
Bedankt Hans.
pi_148427346
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:27 schreef tetouaribo het volgende:
Als of het ook maar iemand interesseert wie die mensen waren. Dit zijn we zo vergeten.
Empathisch vermogen.
pi_148427423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:30 schreef Gewas het volgende:

[..]

Empathisch vermogen.
Wat is dat?
Doe het voor de mensheid:$:$
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: