elke willekeurige gratis image hoster?quote:Op zondag 31 mei 2015 12:12 schreef qajariaq het volgende:
Naar aanleiding van dit topic mn kruidenrek ook maar leeg getrokken. Potjes die geen datum meer bevatten maar zeer waarschijnlijk van de vorige eeuw zijn. Kerrie poeder tht 15 06 00 en koffiezoetjes tot feb 1999.
Waar kan ik foto's plaatsen zonder mn id bekend te maken?
Vergeten dat je het in huis had b.v. (Dat gebeurde hier erg veel) en je er wellicht een gerecht idee voor hebt/krijgt?quote:Blik loop ik elk jaar wel eens langs en dat gaat zonder pardon weg als de datum in zicht is. Als ik het vijf jaar al niet gegeten heb waarom zou ik het dan nu opeens wel gaan eten?
Die kan de OP al lang niet meer aanpassen. Een modje zou dat moeten doen, of de OP weer vrij geven.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:44 schreef Buurpoes het volgende:
J0kkebr0k, volgens mij zijn er genoeg inzendigen voor de OP.
en ik val wel buiten de top 10, denk ik.![]()
Waarom?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:18 schreef SeLang het volgende:
Ik heb hier nog een fles olijfolie houdbaar tot 02/1999
Verhuisd, daardoor anders gaan eten, fles naar de achtergrond gezakt en vergeten.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waarom?
bij mij zijn die flessen binnen een paar maanden op
Omdat weggooien van goed voedsel ook gewoon zonde is? Dan zou je juist kunnen bedenken, laat ik dit nog maar eens opeten.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:12 schreef qajariaq het volgende:
Blik loop ik elk jaar wel eens langs en dat gaat zonder pardon weg als de datum in zicht is. Als ik het vijf jaar al niet gegeten heb waarom zou ik het dan nu opeens wel gaan eten?
Getver! Zou ik niet durven. Ziek worden is niet fijn.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:47 schreef Uitgebloed het volgende:
Van de week trouwens vleeswaren uit de koelkast gegeten dat 1.5 jaar over de datum was. Voorverpakt vanuit de fabriek onder atmosferische omstandigheden en was nog prima. Cervelaatworst.. Uiteraard was het pakje wel ongeopend. Zodra het geopend is, gaat het uiteraard wel hard met bederf.
Voorheen ging dat naar mn kippen. Maar ik heb geen beesten meer. Een voedselbank of zo iets weet ik niet in de buurt dus die enkele keer in de paar jaar dat ik een te oud blik tegen kom gaat dat gewoon weg. Net zoals die hele kruiden voorraad op de foto's. Die waren mogelijk rond de twintig jaar oud en dan mag het wel een keer weg langzamerhand.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:47 schreef Uitgebloed het volgende:
Omdat weggooien van goed voedsel ook gewoon zonde is? Dan zou je juist kunnen bedenken, laat ik dit nog maar eens opeten.
En dat is dus het hele probleem. Ontzettend veel voedselverspilling vind plaats omdat er een datumpje op de verpakking staat en mensen dus denken dat je direct na het verstrijken daarvan ziek wordt.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Getver! Zou ik niet durven. Ziek worden is niet fijn.
Hier gaat dat blik gewoon open om te kijken of het nog goed is als ik daar trek in heb.quote:Voorheen ging dat naar mn kippen. Maar ik heb geen beesten meer. Een voedselbank of zo iets weet ik niet in de buurt dus die enkele keer in de paar jaar dat ik een te oud blik tegen kom gaat dat gewoon weg.
Als het zo oud is, mag het inderdaad wel een keertje weg. Eens.quote:Net zoals die hele kruiden voorraad op de foto's. Die waren mogelijk rond de twintig jaar oud en dan mag het wel een keer weg langzamerhand.
Nou nee. Mensen worden ouder en ouder. Ik hoef geen 100 te wordenquote:Het leven is te kort om iets te eten wat je jaren daar voor fout hebt ingeschat.
Je neemt op reis noodmaaltijden mee die 3 jaar mee gaanquote:Op reis heb ik altijd een noodmaaltijd mee voor als de plannen niet helemaal waargemaakt worden zal ik maar zeggen. Die maaltijden gaan een jaar of drie mee. Als die (zeer ruim) over datum zijn dan gaan ze ook weg, voorheen at ik ze dan nog wel maar het is niet voor niets noodeten. Dat gaat nu gedoseerd voor de vogels in de tuin.
Yep, vanwege aansprakelijkheid. Maar ondertussen uiteraard wel klagen dat ze zo weinig spul krijgen.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:16 schreef Stompzinnig het volgende:
Voedselbanken willen het niet eens. Totaal goede producten weigeren ze als ze tegen of over de datum zijn. Het liefste zelfs alleen a-merken.
Bij blik mag je er van uit gaan dat zolang het niet bol staat dat het niet bedorven is. De smaak zal wel teruglopen. Het gaat mij er dan ook niet om dat het bedorven is maar soms heb ik ooit iets gekocht om wat voor reden dan ook wat uiteindelijk toch niet consumeert wordt. Vorig jaar heb ik met een bepaalde reden een paar blikjes kokosmelk gekocht. Niet te drinken, dus tenzij de reden zich weer voordoet gaan die de bak in rond de tht datum. Of ik moet al iemand tegen komen die het wel lust.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:25 schreef Uitgebloed het volgende:
Hier gaat dat blik gewoon open om te kijken of het nog goed is als ik daar trek in heb.
Raar dat je het wel aan je kippen geeft, maar het zelf niet meer durft te eten.. Arme kipjes, zou ik bijna denken.
Mijn reizen duren meestal maar iets van een week. Kennelijk is mijn planning op dergelijke trips zo betrouwbaar dat ik al jaren het zelfde pakje expeditievoer mee sleep. Net zoals mn EHBO set en nog wat andere meuk. Mocht mn planning ooit wel echt mis gaan dan kan ik me in ieder geval nog een dag redden voordat er hulptroepen nodig zijn.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:25 schreef Uitgebloed het volgende:
Je neemt op reis noodmaaltijden mee die 3 jaar mee gaanWat maak jij voor reizen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |