maar geen tijd op CP3quote:Op maandag 5 januari 2015 18:40 schreef Peterselieman het volgende:
Al-Attiyah haalt even hard uit zeg. Ruim acht minuten sneller dan De Villiers
Die crasht nog welquote:Op maandag 5 januari 2015 18:40 schreef Peterselieman het volgende:
Al-Attiyah haalt even hard uit zeg. Ruim acht minuten sneller dan De Villiers
Lekker band, verkeerde afslag, greppel?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:54 schreef Coelho het volgende:
Terranova verliest 8 minuten tussen laatste WP en finish?
Sainz zou onderweg mogelijk een motorrijder aangereden hebben. Hij kwam gemotioneerd over de finish en wil weten hoe het zitquote:
Mooi kut om te horen......quote:Op maandag 5 januari 2015 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sainz zou onderweg mogelijk een motorrijder aangereden hebben. Hij kwam gemotioneerd over de finish en wil weten hoe het zit
Helden inderdaad, alleen jamer dat benhard of hoe heette die ookal weer er niet is...quote:
Valt mee gelukkig, maar ik had wel meer van hem verwacht...... Wat zal vandaag zijn smoesje zijn ?quote:
Was veruit de snelste, denk een lekke band gehad dat hij ineens 9min verloor.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:11 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Valt mee gelukkig, maar ik had wel meer van hem verwacht...... Wat zal vandaag zijn smoesje zijn ?
Oei!quote:Op maandag 5 januari 2015 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sainz zou onderweg mogelijk een motorrijder aangereden hebben. Hij kwam gemotioneerd over de finish en wil weten hoe het zit
hoe moet ie dat doen dan? Wachten tot faria bij hem is?quote:Op maandag 5 januari 2015 19:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Marc Coma na etappe 2: "We wisten dat het vandaag erg zwaar zou worden. Ik ben niet voluit begonnen omdat het een lange dag zou zijn maar op 60 kilometer voor de finish kwam ik er achter dat mijn achterband op was en daarna heb ik niet harder gereden dan 60 kilometer per uur."
Geen nieuwe banden?
dan ga je hem toch helpen...quote:Op maandag 5 januari 2015 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sainz zou onderweg mogelijk een motorrijder aangereden hebben. Hij kwam gemotioneerd over de finish en wil weten hoe het zit
Hij is ook even gestopt, maar later wel verder gereden. Heeft zes minuten teruggekregenquote:
Ja hij heeft zijn auto aan een helikopter gehangen en was daardoor heel snel, alleen jammer dat hij de checkpoints oversloeg.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:42 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Heeft Al-Attiyah alle checkpoints gemist of zo?
Ik ziet hem nog doen ook. Met zijn oliegeld.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:01 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ja hij heeft zijn auto aan een helikopter gehangen en was daardoor heel snel, alleen jammer dat hij de checkpoints oversloeg.
quote:17:00 Cars: Fire and exit for Malysz
18th on the first stage, Adam had high hopes for a top 10 finish after good progress over his first three participations in the Dakar. However, the former ski-jump champion will unfortunately not reach the finish of his fourth South American adventure after his SMG buggy caught fire and was left burned out 35 kilometres from the finish. Fortunately, its crew are safe and sound.
stofje op zijn GPSquote:Op maandag 5 januari 2015 20:42 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Heeft Al-Attiyah alle checkpoints gemist of zo?
Hij niet maar zijn monteurs welquote:Op maandag 5 januari 2015 20:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoe moet ie dat doen dan? Wachten tot faria bij hem is?
Aan hun snelheid te zien hebben ze die opgesplitst en meegenomen in de auto's.quote:
dat heeft geen zin op de proef als je ook nog door kan rijden.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij niet maar zijn monteurs wel
bazenresponse ook : Ja hihi ik vind tim/tom ook vervelend. Maarja, alles winnen he. Doeiiii !!quote:Op maandag 5 januari 2015 21:11 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Aan hun snelheid te zien hebben ze die opgesplitst en meegenomen in de auto's.
Je snapt de opmerking nietquote:Op maandag 5 januari 2015 21:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat heeft geen zin op de proef als je ook nog door kan rijden.
naar hun reclamespotje of de bekendmaking van de Loden Leeuw?quote:
Je denkt toch niet dat ze bij het fabrieksteam van KTM de kopman op gebruikte sloffen laten rijden. Zal gewoon pech zijn geweest of een verkeerde afstelling.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je nieuwe banden op een proef van 500 km aan gort rijden? Lijkt me onmogelijk en Coma was de enige van de toppers die er last van had zo ver het mij bekend is
zo hoort het, gaspedaal kapot trappen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:40 schreef motorbloempje het volgende:
De Rooy had gaspedaalpech. Moest vervangen worden na WP4. Kostte 7 minuten.
De reclamequote:Op maandag 5 januari 2015 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
naar hun reclamespotje of de bekendmaking van de Loden Leeuw?
Het is zo slecht dat het in een spoiler moetquote:Op maandag 5 januari 2015 22:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De reclamedat moet ik allemaal missen hier!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
hoezo?quote:Op maandag 5 januari 2015 22:06 schreef Yreal het volgende:
Zijn de motorrijders allemaal gekidnapt ofzo?
Lijkt me ook niet, maar dan nog kan je na 500 km niet een paar sloffen aan gort rijden, daar moet iets anders aan de hand zijnquote:Op maandag 5 januari 2015 21:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ze bij het fabrieksteam van KTM de kopman op gebruikte sloffen laten rijden. Zal gewoon pech zijn geweest of een verkeerde afstelling.
was andere jaren geloof ik ook al zo op de Dakar site. Niet alles wordt laat op de avond meer bijgewerkt. Zal wel bedtijd in Parijs zijnquote:Op maandag 5 januari 2015 22:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zie al uren geen nieuwe wp's meer. Nog maar 85 man binnen.
Proef was aangepast voor overige rijders na een bepaalde tijd.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zie al uren geen nieuwe wp's meer. Nog maar 85 man binnen.
quote:Op maandag 5 januari 2015 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is zo slecht dat het in een spoiler moetAuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
quote:Op maandag 5 januari 2015 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is zo slecht dat het in een spoiler moetAls jij het overwinningsfilmpje van tim en tom kan vinden, graag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk niks.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:41 schreef DieselTank het volgende:
Shit begin vd uitzending..... 6 min.. gemist... hebik veel gemist?
Ik kwam erin toen van loon begon te klagen over zijn missende dakluikjequote:
Heel erg zonde... Is toch even snel 70k wat daar ''even'' verbrand...quote:Op maandag 5 januari 2015 22:50 schreef NextTVH het volgende:
Van de buggy van Malysz is echt niks meer over!![]()
[ afbeelding ]
Eerder 220K en nog wel wat daarboven tegenwoordig.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:52 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Heel erg zonde... Is toch even snel 70k wat daar ''even'' verbrand...
Oef. Leuk je eerste Dakar een boze Peugeot tegen je.quote:L'Espagnol Carlos Sainz, 8e, en a perdu plus de 20, aprs une collision avec un motard, le Franais Laurent Moulin, qui disputait son premier Dakar. Le motard arrive contre-sens, mais les deux hommes choisissent le mme ct, explique Carlos Sainz, choqu par ce "choc brutal". Rsultat: jambe casse et traumatisme facial pour le pilote Yamaha, abandon en prime.
NEEEEEEEEEEquote:Op maandag 5 januari 2015 23:42 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens de ASO wel, als ik de RTL tweet zie.
https://twitter.com/RTLRally/status/552224553569878016
Mooi klote.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:55 schreef Patrice_Consigny het volgende:
http://www.lepoint.fr/spo(...)-2015-1894173_26.php
[..]
Oef. Leuk je eerste Dakar een boze Peugeot tegen je.
Godver. Dat zijn toch knap dure grappen hoor, om mee te doen.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:55 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Eerder 220K en nog wel wat daarboven tegenwoordig.
Dat snap ik best. Ik heb een dakraampje in m'n auto en zou het liever niet willen missen.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:42 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik kwam erin toen van loon begon te klagen over zijn missende dakluikje
Voor Malysz zullen dat wel stuivers zijn. Zuur maar hij hoeft nu geen badkamers te betegelen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Godver. Dat zijn toch knap dure grappen hoor, om mee te doen.
Erik van Loon heeft inderdaad een aardige zak met geldquote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Onderhuids allemaal identiek inderdaad, heel begrijpelijk ook.
Maar Van Loon heeft een aardige zak geld dan, om zich z in te kopen om ver te komen. Ik heb het idee (maar da's echt gebaseerd op lucht) dat Ten Brinke een stuk minder heeft hoeven investeren.
quote:Erik van Loon
Positie 2013: 179/500
Vermogen 2013: 150 miljoen
Woonachtig te Nederland
Herkomst vermogen: Vlees
Koni is bij mijn weten meer van het circuitracenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:18 schreef Fiorano het volgende:
In other news: schokabsorberfabrikant Koni staat in de fik in Oud-Beijerland. Doen die nog wat met Dakar?
Peter vd Bosch, Gerard de Rooy, Marcel v Vliet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:50 schreef Yreal het volgende:
Rijden er wel meer van. Wat te denken van frits van eerd.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Peter vd Bosch, Gerard de Rooy, Marcel v Vliet.
Eigenlijk sowieso bijna alle Nederlandse truckdeelnemers hoeven niet echt naar de voedselbank.
En vorig jaar van Merksteijn, die heeft ook aardig wat verdiend aan zijn staalquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Peter vd Bosch, Gerard de Rooy, Marcel v Vliet.
Eigenlijk sowieso bijna alle Nederlandse truckdeelnemers hoeven niet echt naar de voedselbank.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op maandag 5 januari 2015 21:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je nieuwe banden op een proef van 500 km aan gort rijden? Lijkt me onmogelijk en Coma was de enige van de toppers die er last van had zo ver het mij bekend is
een snelle googlesessie leerde dat een DakarPress auto het enige voertuig met Konis is dat bij Dakar betrokken isquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Koni is bij mijn weten meer van het circuitracen
Tom is onderweg naar de bivak toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de loden leeuw stemers, de Coronels zijn nog steeds kwijt in de woestijn schijnbaar....
twitter:maxxissuperb twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 09:55:36Update: @TomCoronel is on his way to the bivouac! @TimCoronel is still on the stage #Dakar2015 #maxxisdakar http://t.co/z1LeRTCWSM reageer retweet
Dat is wat ik twee uur geleden ook begrepen heb. Tim zou op dat moment nog op de proef van gisteren staanquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:12 schreef NextTVH het volgende:
[..]
Tom is onderweg naar de bivak toch?
twitter:TomCoronel twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 12:55:35I finally arrived in the bivouac! Getting ready to start SS3!#Dakar2015 #maxxisdakar http://t.co/CKxt1Agc6m reageer retweet
Wowquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:01 schreef NextTVH het volgende:
Nu aangekomen dus!
twitter:TomCoronel twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 12:55:35I finally arrived in the bivouac! Getting ready to start SS3!#Dakar2015 #maxxisdakar http://t.co/CKxt1Agc6m reageer retweet
Ja, ik zag 't net op twitter!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:01 schreef NextTVH het volgende:
Nu aangekomen dus!
twitter:TomCoronel twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 12:55:35I finally arrived in the bivouac! Getting ready to start SS3!#Dakar2015 #maxxisdakar http://t.co/CKxt1Agc6m reageer retweet
Wow... Vreselijk voor Robby, maar gave vidquote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:15 schreef NextTVH het volgende:
Hier zijn de problemen van Robby Gordon van gisteren te zien.
https://www.facebook.com/video.php?v=739341642840002&fref=nf
twitter:GinafRallyPower twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 14:12:54Jan Lammers terug na nachtje woestijn! Over 1 uur weer starten! Op site straks nieuwsflash! @dakar @jan_lammers http://t.co/Pa0hmzWIMZ reageer retweet
Verrassendquote:
Dat was gister toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik lees op nu.nl dat de etappe van vandaag voor motorrijders gestaakt is ivbm de extreme hitte.
oef..quote:De gestrande Robert van Pelt wachtte urenlang in de brandende zon op hulp. De 21-jarige Ridderkerker moest met ernstige uitdrogingsverschijnselen per helikopter naar een veldhospitaal worden afgevoerd.
''Het was doodeng. Ik was echt bang dat ik het niet zou redden'', liet hij dinsdag weten via zijn team Yamaha Nederland.
Hij zat er na vierhonderd kilometer flink doorheen. ''Ik was een paar keer hard gevallen en toen ook mijn water op raakte, heb ik de organisatie gebeld. Ze zeiden dat ze er meteen aan zouden komen, maar dat duurde uiteindelijk drie uur. Al die tijd lag ik voor pampus in de brandende zon, zonder water.''
Van Pelt belandde in een tent middenin de woestijn aan het infuus. ''De tent lag vol met jongens die uitgedroogd en oververhit waren geraakt. Het was een slagveld en helaas was ik er ook bij."
http://www.nu.nl/sport/39(...)kar-rally-in-beeld-2quote:
Geen Frans paspoort bezitten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
Stacey heeft een minuut straftijd aan de broek gekregen. Geen idee voor wat
Met startnummer 450.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:17 schreef MrBanaan1 het volgende:
Eigenlijk moeten we een team opstellen. Fok! als hoofdsponsor. Of Postalgold.
Nee. Dan is het "gewoon" weer een NL trucker.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Auto dus... Liever een truck!
twitter:ED_Regiosport twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 15:08:27Trucker Hans Stacey uit Best heeft een tijdstraf van 1 minuut gekregen omdat hij te hard heeft gereden op de verbindingsroute. #Dakar15 reageer retweet
Vergis je niet; 30 - 40k is niks, dus geld is vaak wel een issue. En je motor schrijf je gewoon af, is helemaal uitgewoond en kapottie als je terug komt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:34 schreef MrBanaan1 het volgende:
Vriend van vroeger reed al met zn pa motor sinds ie kon lopen. Heeft wel eens enduro's gedaan. Zou dus qua ervaring dakar mogen doen, en evt ook wel kunnen finishen. Maarja, geld tijd en regelen. Vooral dat laatste.
Mag ik meerijden?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
Later als ik groot ben ga ik een keer de Dakar rijden. Als ik rijk ben ook, vooral.
Klopt. Ik bedoel alleen, geld kun je voor sparen. Of je gaat met de collectebus rond. Enfin, wat ik bedoel is, dat is niet het allermoeilijkst. Ervaring en regelen, dat lijkt mij het lastigst. Wat er bij komt kijken en wat je gaandeweg tegenkomt, mijn god.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vergis je niet; 30 - 40k is niks, dus geld is vaak wel een issue. En je motor schrijf je gewoon af, is helemaal uitgewoond en kapottie als je terug komt.
Godver.quote:
Team regelen als je uit Brabant komt is dat geen probleemquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klopt. Ik bedoel alleen, geld kun je voor sparen. Of je gaat met de collectebus rond. Enfin, wat ik bedoel is, dat is niet het allermoeilijkst. Ervaring en regelen, dat lijkt mij het lastigst. Wat er bij komt kijken en wat je gaandeweg tegenkomt, mijn god.
Ja, die zat in mijn masterscriptiequote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:40 schreef MrBanaan1 het volgende:
Voor iedereen die het leuk vind: http://www.bol.com/nl/p/race-to-dakar/1001004004927906/
Ik ben geen lezer. Echt niet. Maar dit was heel gaaf.
Ook een serie van geweest op TV btw.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, die zat in mijn masterscriptie
Goor helaas niet. Snap je, Gordon? Die met die ok je snapt hetquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:00 schreef motorbloempje het volgende:
Tenzij Nikolaev tijdsregistratieproblemen heeft, heeft 'onze Geer' het gas er weer goed op
Mardeev op 5 seconden nu.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:00 schreef motorbloempje het volgende:
Tenzij Nikolaev tijdsregistratieproblemen heeft, heeft 'onze Geer' het gas er weer goed op
Die gaat op eens hard. Maar waar is Nikolaev?quote:
korte route nemen en bij de finish ineens met een snelste tijd weer opduiken. Of wat moblo zegt. iets er tussen gaat niet bij Kamaz geloof ikquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Die gaat op eens hard. Maar waar is Nikolaev?
Niks mis met Kamaz, nobele simpele machines.quote:
crowdfundenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klopt. Ik bedoel alleen, geld kun je voor sparen. Of je gaat met de collectebus rond. Enfin, wat ik bedoel is, dat is niet het allermoeilijkst. Ervaring en regelen, dat lijkt mij het lastigst. Wat er bij komt kijken en wat je gaandeweg tegenkomt, mijn god.
En dan gewoon 200 namen op die truck. Beetje goodies verloten. Media hype maken.quote:
Of team ordertje: Nikolaev dood jij nummer 1 Kamaz nu, geef gas voor Moeder Rusland.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:32 schreef Barcaconia het volgende:
Mardeev doet een kamazkaze ritje vandaag? Hij gaat opeens hard..
In Soviet Russia, truck drives you...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:35 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Of team ordertje: Nikolaev dood jij nummer 1 Kamaz nu, geef gas voor Moeder Rusland.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
Het is wachten tot Vlad zelf eens mee gaat doen he.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
' wie er het laatste is is een homo! '
Ahzo. Uh ja dat stond los van wat ik zeiquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het russisch anti-homo-beleid?
Ja, maar hij is dan de laaaahaatste... dus dan is hij zelf de homoquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ahzo. Uh ja dat stond los van wat ik zei
Zie Putin zelf gewoon al in zo'n Kamaz vlammen. alle andere Kamazzen puur als zijn snelle service. Of stormram; doet ie mee met een vloot van 20
twitter:RTLGP twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 16:42:38.@b_tenbrinke is vandaag over de kop geslagen met zijn Toyota. Schade lijkt mee te vallen. http://t.co/lnwAOVFIJG #RTLGP #Dakar reageer retweet
Vond het niet grappig, en don't call me triestquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar hij is dan de laaaahaatste... dus dan is hij zelf de homo
#garpenuitleggenistriest
Vliegende haai.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:45 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Vond het niet grappig, en don't call me triest
Zijn land zijn regelsAls hij laatste wordt verzint ie wel wat, of hij rijdt wel op zijn beer ofzo.
Ik zie hem serieus nog op een beer/haai/paard zich inschrijven voor Dakar.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Vliegende haai.
[ afbeelding ]
Dat vind ik meer iets voor onze grote vriend Kimquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ik zie hem serieus nog op een beer/haai/paard zich inschrijven voor Dakar.
Putin=eindbaasquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ik zie hem serieus nog op een beer/haai/paard zich inschrijven voor Dakar.
Ikweet. Zoiets straalt net wat meer "leider" uit dan een Rutte ofzoquote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ikweet. Zoiets straalt net wat meer "leider" uit dan een Rutte ofzo
Die edit is verrot.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
Joh ik heb je nu 3 keer dezelfde foto zien posten
Simon of Lewewllyynn (oid)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:00 schreef Dekatria het volgende:
"I wasn’t riding very well this morning. When we got to a stretch of fesh-fesh early on you had to be on your game to ride it well and not make hard work of it and that’s what I did – make hard work of it. There were long ruts and hidden ruts and if you were making mistakes you were going to be slow and it was hard.
And that’s what it was like and that stuck with me all day, it was really hot and if you were using a lot of energy it had a lasting effect mentally and physically.
People were saying it was 50 degrees in the stage, which I don’t know if that’s true but if it’s ballpark then these are tough conditions.
There were lots of people who’ve been on drips tonight and I was the same – I had two."
Pavey even aan het infuus bij aankomst
Dit was Simon.quote:
Wat een verhaalquote:I started out riding really well actually. It sounds quite silly but I’m quite scared of heights and up in the mountains there were some really big drops so for the first 70kms or so I was a bit scared and bit tentative.
Then after that it went more like what I’m good at really: it was fast, then there was sand and the bike felt awesome and I was catching people and passing them and I was really comfortable.
I had a little crash this morning which was as silly one, I lost a bit of skin but really I’d made up what felt like 15 or 20 places and I was comfortable. I wasn’t really pushing at all, just cruising along and then at the second check point where they stopped the stage I felt fresh like I’d only just warmed up.
Then we started out again, caught a few more people and there was a bit where a lot of people got lost but I got it right, which I was really happy with. I went the right way, I didn’t believe I’d gone the right way but I had!
By then we were 450kms in and I was starting to get a little bit tired. We got to this really fast set of sand whoops, it was just straight and you could see for kilometres. I was trying to attack them because they were big whoops and really hard work if you rode slow – for people in the UK it was like riding The Natterjack for 80kms.
I had a really big crash in there just because I was a bit tired. Not bad, just a silly crash and I ploughed my head into the ground, completely smashed my goggle lens, I lost my helmet peak and it rang my bell a little bit. But just a bit silly really, nothing dramatic.
Unfortunately that caused a really unlucky issue with the cables coming out the regulator rectifier. So the battery would die completely and I didn’t really know what the problem was. I spent ages trying to figure it out with my little electrical tester but just couldn’t source the issue.
With no power coming from the battery it was about twenty minutes before someone would give me a jump-start, in the last 40kms I had to get jump-started the whole way and that took an hour or more.
I’d drank all my water by that stage because I’d been stood in the hot desert for ages.
So I went from a really easy day where I was just cruising and enjoying myself to a day where I made it really hard for myself.
er lagen gister 50 motorrijders aan het infuus op het punt waar geneutraliseerd werdquote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:00 schreef Dekatria het volgende:
"I wasn’t riding very well this morning. When we got to a stretch of fesh-fesh early on you had to be on your game to ride it well and not make hard work of it and that’s what I did – make hard work of it. There were long ruts and hidden ruts and if you were making mistakes you were going to be slow and it was hard.
And that’s what it was like and that stuck with me all day, it was really hot and if you were using a lot of energy it had a lasting effect mentally and physically.
People were saying it was 50 degrees in the stage, which I don’t know if that’s true but if it’s ballpark then these are tough conditions.
There were lots of people who’ve been on drips tonight and I was the same – I had two."
Pavey even aan het infuus bij aankomst
Bizar.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:14 schreef Alexxxxx het volgende:
er lagen gister 50 motorrijders aan het infuus op het punt waar geneutraliseerd werd
Doet het weer. Gerard de Rooy nu achter de Kamazzen van Mardeev en Karginovquote:
ik zie het wel zitten eigenlijkquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:32 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
En dan gewoon 200 namen op die truck. Beetje goodies verloten. Media hype maken.
Verdomme een goed idee ook.
dammmmmquote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
er lagen gister 50 motorrijders aan het infuus op het punt waar geneutraliseerd werd
Tim, Tom, zie jij het verschil?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef motorbloempje het volgende:
30 auto's konden blijkbaar niet starten. Dus dat zal wel het einde van de rally van onze Tim zijn....
Misschien baalt hij zelf nog net wel een beetje harderquote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:59 schreef loveli het volgende:
Ik baal het hardst dat van Pelt eruit ligt.
Alfa - Romeoquote:
quote:34 cars were not able to start this morning, including the only 100% female crew on the Dakar, the pink Isuzu 4x4 Isuzu driven by Catherine Houls and Sandrine Ridet.
Geen idee wie je bron is maar dat klopt niet in elk geval.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
er lagen gister 50 motorrijders aan het infuus op het punt waar geneutraliseerd werd
Godverquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:33 schreef NextTVH het volgende:
[..]
Erik van Loon heeft inderdaad een aardige zak met geld
[..]
Die heb ik hier nog liggen. Eigenlijk wel het ideale moment om er eens in te gaan lezen hquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:40 schreef MrBanaan1 het volgende:
Voor iedereen die het leuk vind: http://www.bol.com/nl/p/race-to-dakar/1001004004927906/
Ik ben geen lezer. Echt niet. Maar dit was heel gaaf.
Ook een serie van geweest op TV btw.
Nooit van gehoord. Of nouja, van het boek dan. De rest van het verhaal ken ik wel een beetjequote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]!
Dan kan ik je, alhoewel het wel anders is maar alsnog heul gaaf is, The Driver aanraden van Alex Roy. Over hoe hij een Gumball Legend werd en over zn record voor NYC-LA. Over dat laatste gaat ook de docu 32hours7minutes.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
Plottwist; toch niet bij de Trucks maar gewoon bij de Auto's!
[ afbeelding ]
Natascha Kayser, die keer op keer heeft bewezen de meest betrouwbare bron te zijn als het om Dakar gaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen idee wie je bron is maar dat klopt niet in elk geval.
Robert van Pelt wel maar dan houdt het een heel eind op
waarom post je telkens oeroude foto's?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:09 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Kamaz op 1, zoals het hoort.
[ afbeelding ]
Esthetische plaatjes, Kamazjes zijn toch hetzelfde sinds 1910quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
waarom post je telkens oeroude foto's?
Als je echt liefhebber was geweest had je duidelijk de verschillen gezien.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Esthetische plaatjes, Kamazjes zijn toch hetzelfde sinds 1910
Hier, verse plaat:
[ afbeelding ]
Nee, want ik ben voor Ajax, mijn pied--terre is gesitueerd in A'dam, sowieso is de vergelijking krom, ik heb nog geen Dakar hooligans gezien. En n per pagina is ruim voldoende hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:31 schreef DieselTank het volgende:
Nou dat je elke pagina wel 3 fotos van oude kamazzen wilt hebben...
En je gaat toch ook niet in een ajax tribune zitten met je feyenoord sjaaltje....????
die had je vroeger in afrika, waar het een spelletje was zo snel mogelijk voor een truck langs te rennenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Een tegengeluid is van alle tijden.
[..]
Nee, want ik ben voor Ajax, mijn pied--terre is gesitueerd in A'dam, sowieso is de vergelijking krom, ik heb nog geen Dakar hooligans gezien. En n per pagina is ruim voldoende hoor.
als je echt ruig bent...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:31 schreef DieselTank het volgende:
Nou dat je elke pagina wel 3 fotos van oude kamazzen wilt hebben...
En je gaat toch ook niet in een ajax tribune zitten met je feyenoord sjaaltje....????
Waar zei ze dat?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Natascha Kayser, die keer op keer heeft bewezen de meest betrouwbare bron te zijn als het om Dakar gaat.
Dus Tim ligt eruittwitter:TimCoronel twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 21:36:39Update: Tim is behind the servicetruck on his way to the bivaoucIt looks like the adventure is over#dakar2015 http://t.co/iiVu5Rh2mA reageer retweet
kunnen ze nog de laatste actie mee pakken. Aangezien het daar 4 uur vroeger is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:51 schreef DieselTank het volgende:
waarom begint dakar weer om 11 uur pffffff
Zonde. Hopen dan dat Tom het wel redt...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:51 schreef WEST het volgende:
Dus Tim ligt eruittwitter:TimCoronel twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 21:36:39Update: Tim is behind the servicetruck on his way to the bivaoucIt looks like the adventure is over#dakar2015 http://t.co/iiVu5Rh2mA reageer retweet
twitter:MarcelVermeij twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 22:05:13Er zit slecht nieuws aan te komen helaas..... zometeen op de ASO site reageer retweet
onzin. morgen beginnen de trucks pas om 20:36 bijvoorbeeld. het is omdat de film nog niet is afgelopen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:52 schreef WEST het volgende:
[..]
kunnen ze nog de laatste actie mee pakken. Aangezien het daar 4 uur vroeger is.
Maar het helpt ook niet om op onregelmatige tijden te gaan uitzenden... Alhoewel dit maar 2 weekjes duurt...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:11 schreef Alexxxxx het volgende:
het is niet dat de kijkcijfers in de miljoenen lopen
elke dag na de film/darten. volgens mij hebben de herhalingen hogere kijkcijfers, die zitten wel op een vast tijdslot toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Maar het helpt ook niet om op onregelmatige tijden te gaan uitzenden... Alhoewel dit maar 2 weekjes duurt...
Ja maar volgens mij voor velen net op een klote tijd.....quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
elke dag na de film/darten. volgens mij hebben de herhalingen hogere kijkcijfers, die zitten wel op een vast tijdslot toch?
kijkcijfers zijn gewoon openbaar toch? stonden vroeger altijd op teletekst, staan nu ongetwijfeld online.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:18 schreef DieselTank het volgende:
En weet iemand hoe je kan zien hoeveel mensen er kijken naar dakar?
[..]
Ja maar volgens mij voor velen net op een klote tijd.....
twitter:GJVeenendaal twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 22:18:56Triest bericht uit de Dakar. We wachten op een officieel bericht van de ASO aangaande de Poolse motorrijder Hernik #Dakar2015 reageer retweet
Gisteravond 373.000 kijkersquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:18 schreef DieselTank het volgende:
En weet iemand hoe je kan zien hoeveel mensen er kijken naar dakar?
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
kijkcijfers zijn gewoon openbaar toch? stonden vroeger altijd op teletekst, staan nu ongetwijfeld online.twitter:GJVeenendaal twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 22:18:56Triest bericht uit de Dakar. We wachten op een officieel bericht van de ASO aangaande de Poolse motorrijder Hernik #Dakar2015 reageer retweet
Morgen/straks dus landelijke belangstelling en heel veel mensen die gaan roepen dat het moet stoppen.twitter:francetvsport twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 22:16:05Triste nouvelle sur le #Dakar2015 avec la mort du motard polonais Michal Hernik. Aucune info sur les circonstances de sa mort reageer retweet
Niet slecht, ook nog 200k naar de herhaling.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gisteravond 373.000 kijkers
https://kijkonderzoek.nl/(...)133/file,dp-0-57-0-p
twitter:rallyraidnieuws twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 22:26:23De Poolse motorrijder Michal Hernik is omgekomen na een verkeersongeluk.Over twee weken zou hij 40 jaar worden.#RIP http://t.co/pGlxybcooq reageer retweet
Triest.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:32 schreef NextTVH het volgende:
twitter:rallyraidnieuws twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 22:26:23De Poolse motorrijder Michal Hernik is omgekomen na een verkeersongeluk.Over twee weken zou hij 40 jaar worden.#RIP http://t.co/pGlxybcooq reageer retweet
Op de verbinding, triest.quote:Un nouveau drame s'est jou sur le Dakar. Un motard polonais, Michal Hernik a t retrouv mort sur le parcours de la 3e tape entre San Juan et Chilecito. Les circonstances du dcs sont encore inconnues.
Michal Hernik participait son premier Dakar sur une KTM qu'il appelait Baby. "Se prparer pour le Dakar m'a pris deux ans, expliquait-il avant le dpart Buenos Aires. Mais nous ne savons pas ce qui nous attend pendant la course. C'est difficile valuer parce que nos rfrences viennent d enos exprience au rallye du Maroc et Abu Dhabi." Le Polonais concevait le Dakar comme une aventure partager. Il s'tait engag avec son ami Pawel Stasiaczek.
A 15h25, la direction de course a perdu le contact avec son Iritrack qui permet de localiser tout vhicule sur la course. Une heure plus tard, un vhicule d'assistance de l'organisation dcouvrait le motard terre ct de sa moto couche et le casque enlev. Il tait dj mort. Une enqute va tre ouverte pour dterminer les causes de sa mort.
Ik ben geen goede vertaler maar:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor informatie staat er?
quote:It's the story of three friends who had a dream of doing the Dakar. Their names: Pawel Stasiaczek, Michal Hernik and Norbert Madetko. All three knew that to live their dream, theyfirst had to prepare for it. They first decided to travel to Africa to witness similar terrain to whatthey would have once on the Dakar. Morocco, Mauritania, Mali or Burkina Faso were just a fewof the countries visited by the enthusiastic Poles. Then came the choice of bikes and theyturned to real pros, eventually acquiring KTMs from Marek Dabrowski and Jacek Czachor. Afternicknaming their machines Cizia, Zike and Baby, it was time to race. After competing in AbuDhabi, they were all set for the Dakar. Sadly only two will be on the start line in Buenos Aires: Pawel and Michal. Finishing the rally and taking Cizia and Baby back to the Argentinean capital would be their success.
“Getting ready to Dakar took us two years. But we don't know what awaits us during this rally. It is difficult to evaluate because our references come from the rallies we competed in Morocco and Abu Dhabi. The Rally of Morocco is very similar to the Dakar in terms of terrain. The difference is that it only lasts six days, that's basically three stages of the Dakar. In terms of amateurs, our goal will be to complete the rally whatever the position. That would be our success. Our most powerful asset is our friendship and mutual support in difficult moments after heavy days. This is due to our common dream and the adventure we lived to prepare for the Dakar. Our weakest point will probably dealing with the emotions and stress of such an event.”
Wachten wat de doodsoorzaak is maar bizar als je door de hitte bevangen wordt op de verbinding, daar kan je gewoon hulp vragen, drinken en stoppen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik ben geen goede vertaler maar:
Een nieuw drama speelt zich af op le Dakar. Poolse motorrijder, Michal Henrik werd dood aangetroffen op de route van de 3e etappe tussen San Juan en Chilecito. De omstandigheden van zijn dood zijn nog onbekend.
Michal Henrik nam deel aan zijn eerste Dakar op een KTM die hij 'Baby' noemde. "Voorbereiding voor Le Dakar heeft me twee jaar gekost. Maar ik weet niet wat te verwachten, het is moeilijk te beoordelen, omdat mijn ervaring uit de rally van Marokko en Abu Dhabi komt." Legde hij uit voor de start in Buenos Aires. De pool zag Dakar als een avontuur dat hij ging delen met zijn vriend Pawel Stasiaczek.
Om 15h25, heeft de race director, het contact met zijn Iritrack (dat elk voertuig gedurende de race kan lokaliseren) verloren. Een uur later wordt hij gevonden door een assistentie voertuig van de organisatie, hij ligt op de de grond naast zijn motor en ze verwijderen zijn helm. Hij was al dood. Een onderzoek wordt geopend om de oorzaak van de dood te bepalen.
en nog een mislukt ei ookquote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
dit. Ze vallen met bosjes, gaan we naar kamphuis kijken die een ei bakt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |