Nou had ik het ten eerste met name over de aanbieders van films, software, enz.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:25 schreef NotYou het volgende:
Mwoah, broodroof versus winstmaximalisatie. Distributie van een film hoeft hier met dank aan de huidige stand van de techniek niet noemenswaardig duurder te zijn dan in laten we zeggen een rusland of een china.
Als er al sprake is van broodroof wordt die gepleegd op de kleine man, de fabrieksmedewerker, de vrachtwagenchauffeur en ga zo maar door: In de landen waar nog wel de hoofdprijs gevraagd wordt allemaal zogenaamd te duur maar de prijzen dalen met het bezuinigen op hen niet.
Daarnaast heb je nog de juridische constructies die er enkel op gericht zijn zo min mogelijk belasting te betalen over zoveel winst als intellectueel eigendom.
Dat jij dan de consument die tot voor kort gewoon gebruikmaakte van zijn recht op een thuiskopie - dat hem op ondemocratische wijze via de corporatistische EU ontnomen is - van roof beticht...![]()
![]()
Ik mag hopen dat je zelf direct voordeel hebt van bovengenoemde praktijken, anders ben je vrij dom.
Tegen gratis valt prijstechnisch niet zo goed te concurreren. Bij die Ferrari is alleen de pakkans erg hoog. Zou bij aanbieden van materiaal wat je niet aan mag bieden ook hoger mogen zijn. Dan mag de "boete" daarop van mij minder extreem. Zeg 1.000 euro per item oid. Met een juiste pakkans is het feestje dan snel genoeg voorbij.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:28 schreef Skillstorm het volgende:
Ik bedoel maar dat de logica wel klopt, die dief Had er heel waarschijnlijk wel een gekocht Ipv gestolen als de prijs echt aanzienlijk lager zou zitten. Het Is een simpel voorbeeld maar klopt wel.
Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar de oplossing is niet om dan maar inbreuk te gaan maken op de rechten van anderen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:33 schreef HeatWave het volgende:
Anno 2015 is het hele systeem van landjes en aparte rechten etc toch enorm achterhaald. Echt video's op Youtube die het niet doen in bepaalde landen, flikker toch op.
Eens met het pakkans argument.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tegen gratis valt prijstechnisch niet zo goed te concurreren. Bij die Ferrari is alleen de pakkans erg hoog. Zou bij aanbieden van materiaal wat je niet aan mag bieden ook hoger mogen zijn. Dan mag de "boete" daarop van mij minder extreem. Zeg 1.000 euro per item oid. Met een juiste pakkans is het feestje dan snel genoeg voorbij.
(alleen is het niet zo simpel om die pakkans te verhogen)
Als Netflix een ding bewijst is dat mensen best bereid zijn wat te betalen voor gemak.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tegen gratis valt prijstechnisch niet zo goed te concurreren.
Nee, het hele systeem van rechten via het internet klopt gewoon niet meer. Hoelang bestaat het net nou? Het wordt echt tijd dat de entertainmentindustrie eens doorheeft dat het geen 1950 meer is....quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar de oplossing is niet om dan maar inbreuk te gaan maken op de rechten van anderen.
Ik vind inderdaad dat wie met een beschuldiging zo misplaatst als broodroof komt, gericht aan in dit geval nota bene de consument die enigszins z'n best doet nog wel wat aan de contentcreator te betalen, zelf bijna wel belang moet hebben bij de huidige stand van zaken of anders zijn standpunt heel wat beter (of uberhaupt) moet toelichten wil het niet dom zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou had ik het ten eerste met name over de aanbieders van films, software, enz.
Jij haalt er nu van alles bij wat irrelevant is en poneert daarbij meteen de stelling dat jouw standpunt correct is en wie een ander standpunt heeft ofwel een belang moet hebben, ofwel dom is. Vind je dat nu zelf een correcte vorm van discussie voeren? Ik niet, voor zover van belang.
Precies, maar de aanbieders zijn weer, net als met VHS, Beta, V2000, bezig de markt te segmenteren en dus er voor te zorgen dat niet 1 aanbieder echt goed kan concurreren met illegaal downloaden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Netflix een ding bewijst is dat mensen best bereid zijn wat te betalen voor gemak.
De beste manier om piraterij tegen te gaan is door een betere dienst aan te bieden. De prijs is niet het struikelblok in deze.
Mooi hoor maar wat als 'piraten' zich via projecten als popcorntime nou ook vol op gebruiksgemak gaan richten en een punt bereikt wordt waarop nog meer gemak geen noemenswaardig voordeel meer biedt?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Netflix een ding bewijst is dat mensen best bereid zijn wat te betalen voor gemak.
De beste manier om piraterij tegen te gaan is door een betere dienst aan te bieden. De prijs is niet het struikelblok in deze.
Popcorntime etc zijn toch dingen waar je van moet horen etc. Netflix zie je elk reclameblok voorbij komen, daarmee wek je veel meer interesse bij het grote publiek. En je moet er toch een beetje verstand van hebben, soms iets aanpassen als er weer eens een inval geweest is oid. Voor heel veel mensen is downloaden al voorbij sinds the Pirate Bay down is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Mooi hoor maar wat als 'piraten' zich via projecten als popcorntime nou ook vol op gebruiksgemak gaan richten en een punt bereikt wordt waarop nog meer gemak geen noemenswaardig voordeel meer biedt?
Ik zou zeggen: dat zien we dan wel weer, want voorlopig zijn we daar nog lang niet. Ook aan Popcorn-Time valt nog genoeg te verbeteren.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Mooi hoor maar wat als 'piraten' zich via projecten als popcorntime nou ook vol op gebruiksgemak gaan richten en een punt bereikt wordt waarop nog meer gemak geen noemenswaardig voordeel meer biedt?
Inderdaad: word of mouth, buurjongetjes, handige neefjes, schoolpleinen. Op het moment dat er iets komt dat nog beter en makkelijker werkt dan popcorntime zie ik dat persoonlijk best een groot succes worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Popcorntime etc zijn toch dingen waar je van moet horen etc. Netflix zie je elk reclameblok voorbij komen, daarmee wek je veel meer interesse bij het grote publiek. En je moet er toch een beetje verstand van hebben, soms iets aanpassen als er weer eens een inval geweest is oid. Voor heel veel mensen is downloaden al voorbij sinds the Pirate Bay down is.
Vergis je niet in de hoeveelheid mensen die er echt geen fuck van weten hoor, die willen gewoon 1 ding, klaar.
En als ze nou gewoon een mooi, recent, aanbod hadden zouden mensen niet eens opzoek gaan naar een alternatief.
Niet echt een antwoord dus. Ik twijfel er geen moment aan dat aan een beter gratis/illegaal alternatief nu al wordt gewerkt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: dat zien we dan wel weer, want voorlopig zijn we daar nog lang niet. Ook aan Popcorn-Time valt nog genoeg te verbeteren.
Illegale initiatieven kunnen nooit de mate van integratie bieden die legale diensten wel voor elkaar krijgen. Netflix zit standaard op m'n televisie en is ook te krijgen voor m'n Xbox en m'n iPad. Op geen van die apparaten kun je Popcorn Time krijgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Niet echt een antwoord dus. Ik twijfel er geen moment aan dat aan een beter gratis/illegaal alternatief nu al wordt gewerkt.
Natuurlijk zijn er mensen bereid om te betalen voor gemak. Maar er zijn er ook die liever blijven downloaden ipv 8 euro per maand aan Netflix te betalen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:38 schreef Tijn het volgende:
Internet heeft heel veel vormen van crimineel gedrag eenvoudiger en bereikbaarder gemaakt. Dat wil niet zeggen dat daarmee die normen achterhaald zijn...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:39 schreef HeatWave het volgende:
Nee, het hele systeem van rechten via het internet klopt gewoon niet meer. Hoelang bestaat het net nou? Het wordt echt tijd dat de entertainmentindustrie eens doorheeft dat het geen 1950 meer is....
Netflix heeft in Nederland ongeveer een miljoen abonnees. Daarmee bewijzen ze dat er een grote vraag is naar de diensten die zij aanbieden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er mensen bereid om te betalen voor gemak. Maar er zijn er ook die liever blijven downloaden ipv 8 euro per maand aan Netflix te betalen.
Ik weet niet hoeveel mensen in NL Netflix hebben, maar ik denk dat er veel meer mensen zonder Netflix zijn, dan met Netflix.
Ik was toch heel duidelijk in mijn laatste post aan jou. Zou je gewoon die duidelijkheid willen accepteren, in plaats van mijn mening te verdraaien naar een mening die jou beter uitkomt?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:42 schreef NotYou het volgende:
Ik vind inderdaad dat wie met een beschuldiging zo misplaatst als broodroof komt, gericht aan in dit geval nota bene de consument
Het ging even over het schenden van eigendomsrechten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:07 schreef Tijn het volgende:
Wat illegaal downloaden verder met deze discussie te maken heeft, is me niet helemaal duidelijk.
Ook dat zie ik nog wel veranderen en daarbij zou het met een gratis/illegaal alternatief natuurlijk niet uitmaken of de oplossing op je pc van dezelfde maker is als die op je telefoon/tablet en die op je smarttv. Zo lang het maar gemakkelijk werkt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Illegale initiatieven kunnen nooit de mate van integratie bieden die legale diensten wel voor elkaar krijgen. Netflix zit standaard op m'n televisie en is ook te krijgen voor m'n Xbox en m'n iPad. Op geen van die apparaten kun je Popcorn Time krijgen.
Jij denkt dat een televisiemaker standaard een illegale dienst meelevert? Ik denk het niet.quote:
Het gaat er niet om of het van dezelfde maker is, het gaat erom dat Popcorn-Time überhaupt niet beschikbaar is op de apparaten die ik noem. En dat zijn nou precies de apparaten waarop mensen films willen kijken.quote:en daarbij zou het met een gratis/illegaal alternatief natuurlijk niet uitmaken of de oplossing op je pc van dezelfde maker is als die op je telefoon/tablet en die op je smarttv. Zo lang het maar gemakkelijk werkt.
Ligt meer aan de walled garden opzet van bepaalde platforms. Wat inderdaad wel een goed tegenargument is. Echter zat mensen die zelfs hun mobiele telefoons - waarover god mag weten wat voor privecommunicatie loopt - rooten om er gepirate software op te draaien. Meerdere alternatieve illegale software distributie platforms/apps..quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt dat een televisiemaker standaard een illegale dienst meelevert? Ik denk het niet.
[..]
Het gaat er niet om of het van dezelfde maker is, het gaat erom dat Popcorn-Time überhaupt niet beschikbaar is op de apparaten die ik noem. En dat zijn nou precies de apparaten waarop mensen films willen kijken.
Juist het zorgen dat het makkelijk werkt is voor illegale aanbieders veel lastiger te realiseren dan voor instanties die hun zaakjes op orde hebben.
Televisie zoals we dat medium nu (nog) kennen is anno 2015 bovendien ook volstrekt achterhaald. Gecombineerd met de prehistorische verdienmodellen van de entertainmentindustrie is het helemaal niet vreemd dat de consument voor makkelijke/gratis/illegale alternatieven kiest...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:33 schreef HeatWave het volgende:
Anno 2015 is het hele systeem van landjes en aparte rechten etc toch enorm achterhaald. Echt video's op Youtube die het niet doen in bepaalde landen, flikker toch op.
Ik heb gewoon een oude gratis versie van Media Hint op de achtergrond draaien. Ik kan dan vrijwel alle Engelse zenders online kijken en programma's terugkijken.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voorbeeld:In de UK werkt de BBC iplayer maar in NL moet je een omweg bewandelen om die ook aan de praat te krijgen. Het aanbod van netflix varieert per land waar je kijkt, met die omweg kijk je on demand en hoef je niets meer te downloaden. Het is NL nog niet in het "brein" vizier gekomen of dat vpn gebeuren en content niet bestemd voor NL illegaal zou zijn.
quote:Op maandag 5 januari 2015 18:08 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Jep, Netflix is de dupe enkel hiervan.
Film industrie Is gewoon te achterlijk voor woorden.
Relevantie?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ben ik blij dat ik geen abo op Netflix heb genomen. Ik heb erover nagedacht en bewust besloten om het nog niet te doen omdat ik eerst wilde afwachten of dat het kijken met een proxy wel in stand zou blijven. Dan maar illegaal blijven downloaden, je kan er weinig aan doen. Ik ga niet wachten totdat een ordinair Nederlands commercieel omroepje - wat 's nachts zendtijd verhuur aan belsexlijnen die zieke mensen uitbuiten - eindelijk eens iets hebben uitgezonden en ik zit helemaal niet te wachten op Nederlandse/Vlaamse meukseries in plaats van Americaanse series.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |