nee sorry dat spelletje doe ik niet meerquote:Wat heeft de free electron model met de tesla toren te maken? De aarde is geen metaal en geen kristal.
is het de big bang ?...of een colpased wave field wat hoorbaar is in onze dimensiequote:Het stoort wel als een dolle.
Geen spelletje, gewoon een serieuze vraag.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:02 schreef DeMolay het volgende:
[..]
nee sorry dat spelletje doe ik niet meer
Tsja, als je niet tegen kritiek kan zit je niet op de juiste plek op een discussie forum. Kom met onzin, en je kan tegengas verwachten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:29 schreef DeMolay het volgende:
met jou niet meer dus stop met vragen je bent vanaf nu weer op ignore modus
Echt heel flauw dit.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:29 schreef DeMolay het volgende:
met jou niet meer dus stop met vragen je bent vanaf nu weer op ignore modus
Misschien heb ik het gemist, maar wat zijn 'Tesla golven'?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:56 schreef Manke het volgende:
Die Tesla golven gaan trouwens sneller dan het licht volgens zijn en recente observaties
Het zijn geen Hertz golven, ze hebben geen magnetisch component, daarom wordt dat dunne draad niet warm in dat filmpje.
http://users.beotel.net/~gmarjanovic/Tesla_waves.pdfquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Misschien heb ik het gemist, maar wat zijn 'Tesla golven'?
En waaruit blijkt dat die zich sneller dan het licht voort zouden planten?
Gelukkig ik ben niet de enige die dit gelijk op vielquote:Op maandag 5 januari 2015 18:49 schreef Fogel het volgende:
Uit de OP "1895 Niagara Falls Powerplant.
De eerste waterkrachtcentrale ter wereld werd uitgevonden en gebouwd door Tesla samen met George Westinghouse."
Volgens http://no.wikipedia.org/wiki/Vannkraftverk#Vannkraftverk_i_Norge gebruikten ze in Noorwegen al waterkracht om electriciteit op te wekken sinds 1883.
Laugstol Bruk in Skien leverde sinds 1885 electriciteit van waterkracht aan abonnees, gebruik makende van een Francisturbine (een ontwerp uit 1849). En in Hammerfest kregen ze in 1891 een gemeentelijke waterkrachtcentrale om de electiciteit van de straatverlichting te genereren.
Ergens klopt er blijkbaar iets niet, vast een definitieprobleem.
Zijn er ook gedegen onafhankelijke wetenschappelijke experimenten gedaan?quote:
De Nasa:https://www.google.nl/url(...)ArPeaCxW7h1uV9GxqtSwquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zijn er ook gedegen onafhankelijke wetenschappelijke experimenten gedaan?
Want dat je met google bronnen kunt vinden voor elke stelling geloof ik zo. (Weer die Bearden. Niet verrassend, wel ongeloofwaardig.)
Ik kan er verder nauwelijks iets over vinden namelijk. En als wisselwerkingen die de lichtsnelheid overschrijden kunnen worden aangetoond zou dat voorpaginanieuws moeten zijn in alle wetenschappelijke journals.
Tip: BNW / Nikola Tesla en de Ether
Hoe moet ik dit artikel precies lezen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:22 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De Nasa:https://www.google.nl/url(...)ArPeaCxW7h1uV9GxqtSw
Heb je dit artikel als eens gelezen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan je alleen maar dit advies geven:
Een handige checklist die ik van harte kan aanbevelen. Ik gebruik hem zelf ook.
Als die wetenschappers die beweren dat de relativiteitstheorie niet zou kloppen clean door deze checklist heen komen dan zou ik wel willen weten wie dat dan zijn. Maar controleer dat dan ook eerst zelf even, scheelt ons weer een hoop zoekwerk.
PS:
Als je in het bezit bent van een navigatiesysteem dan test je de relativiteitstheorie in de praktijk elke keer dat je hem gebruikt. Want als men daar niet voor corrigeert zit een navigatiesysteem er per dag zo'n 30 km naast. Daarmee ga je vanzelfsprekend nooit op je bestemming aankomen.
Dit heeft te maken met het verschil van de perceptie van tijd hier op aarde en aan boord van die navigatiesatellieten. En de relativiteitstheorie voorspelt dit verschil dusdanig nauwkeurig dat een navigatiesysteem jou kan vertellen door welke straat jij rijdt. Dat is vrij nauwkeurig!
Veel meer dan dit vind ik niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit artikel precies lezen?
Ik zie twee keer het woord 'superluminal', 1 keer is een quote uit een ander artikel, het ander betreft een verwijzing naar Tesla.
'Faster than light': 1 keer... maar daar wordt niet veel meer gezegd dat "instantaneous propagation" impliceert dat golven zich sneller dan het licht verplaatsen. Lijkt me nogal een open deur, was het niet dat "instantaneous propagation" algemeen als onzin wordt gezien.
Waar is nou het onderzoek? Welk experiment is er nu werkelijk uitgevoerd dat dit zou bevestigen? Of komen we gewoon via een enorm doolhof aan verwijzen uit bij een ongefundeerde claim van Tesla?
Ten overvloede: googlen kan ik ook. Dat was niet mijn vraag.
kijk die lezing die ik gaf (waarom Einstein het mis had komt ook aan bod )quote:Ten overvloede: googlen kan ik ook. Dat was niet mijn vraag.
Helemaal 'free' is deze energie natuurlijk niet, aangezien de omgeving ervan afkoelt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Manke het volgende:
Dit is ook cool, heeft alleen niks met tesla te maken
Leuk ding maar je moet water en hitte toevoegen anders werkt het niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Manke het volgende:
Dit is ook cool, heeft alleen niks met tesla te maken
Is gewoon een vorm van heat engine ja, net zoals stoommachines en Stirling engines dat zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Leuk ding maar je moet water en hitte toevoegen anders werkt het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |