Als een betere electromotor zou zijn met 100Bhp, denk je niet dat die al op de markt zou zijn?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:02 schreef Manke het volgende:
Ooit gehoord van de EV Gray motor?
Deze zou de 'statische' elektriciteit afkomstig van elektrische ontladingen van groot vermogen gebruiken om bv de motor (100hp) te poweren.
Statische elektrische velden zouden dus helemaal niet statisch zijn, maar kunnen arbeid verrichten, hier zit de fout van de huidige elektrodynamyca (volgens onderzoekers). Er is een boek met de titel "has the last word been said on electrodynamics?".
www.rexresearch.com/evgray/1gray.htm
wel als het een conventionele elektromotor is. Als er claims worden gemaakt dat het geleverd vermogen hoger is dan wat erin gestopt wordt, dan wordt er niet serieus naar gekeken en ben je een crackpot, omdat de wetten van elektrodynamyca een afgeronde zaak zijn en het gewoon onmogelijk is.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als een betere electromotor zou zijn met 100Bhp, denk je niet dat die al op de markt zou zijn?
Kwestie van een werkend model maken en tonen toch? Zou niet zo moeilijk moeten zijn als het zo goed uitgedacht is.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:38 schreef Manke het volgende:
[..]
wel als het een conventionele elektromotor is. Als er claims worden gemaakt dat het geleverd vermogen hoger is dan wat erin gestopt wordt, dan wordt er niet serieus naar gekeken en ben je een crackpot, omdat de wetten van elektrodynamyca een afgeronde zaak zijn en het gewoon onmogelijk is.
Stel ik heb een 100Bhp electromotor bedacht die 223% efficient is, de extra energie haalt deze uit hatseflatsvelden. Denk je dat die onverkoopbaar is? Onzin, VAG heb ik dat zo verkocht, en ik heb meer orders dan ik kan produceren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:38 schreef Manke het volgende:
[..]
wel als het een conventionele elektromotor is. Als er claims worden gemaakt dat het geleverd vermogen hoger is dan wat erin gestopt wordt, dan wordt er niet serieus naar gekeken en ben je een crackpot, omdat de wetten van elektrodynamyca een afgeronde zaak zijn en het gewoon onmogelijk is.
Uhuh... net als de man die het onderwerp was van dit boek:quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:55 schreef Manke het volgende:
I. Staan hele oude video's op youtube met de uitvinder die z'n apparaat demonstreert, ik denk niet dat hij zijn miljoenen weg heeft gegooid aan iets onmogelijks. http://youtube.com/results?q=ev%20gray&sm=1
Dat was precies mijn puntquote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat compressieverhaal is gewoon onzin, hier op fok uitgebreid besproken.
En dit idd, indien mogelijk koppel je het met de patenten van Tesla die vorig jaar open zijn gegooid en je hebt publiciteit (en funding waarschijnlijk) waar je 'u' tegen zegt. Met de huidige race naar goede electromotren zou je op een goudmijn zitten.quote:Een dergelijke electromotor is heel gemakkelijk te verkopen, zet er een in een auto en ga er mee rijden. Mensen uit de industrie een liftje geven, veel kilometers rijden.
ow ja, die is ook leukquote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Uhuh... net als de man die het onderwerp was van dit boek: [ afbeelding ]
Genoeg idioten die proberen te cashen met iets wat niet bestaat en/of niet werkt (zie homeopathie bijv)
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat compressieverhaal is gewoon onzin, hier op fok uitgebreid besproken.
Een dergelijke electromotor is heel gemakkelijk te verkopen, zet er een in een auto en ga er mee rijden. Mensen uit de industrie een liftje geven, veel kilometers rijden.
En?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:42 schreef Manke het volgende:
[..]
de auto stond in de planning, toen stierf hij dacht ik.
ook wel het dielectrium gedrag genoemd (Non-Hertzian Waves )quote:In het begin van het radiotijdperk komt de apparatuur niet uit een fabriek maar veelal uit de werkkamer van de enthousiaste onderzoeker/ radioamateur. In Nederland is Jan Corver in Den Haag bezig met het bouwen van een der eerste zend-ontvangtoestellen. Met enkele radio-enthousiastlingen doet Jan Corver in het voorjaar van 1914 proeven in de Haagse duinen. Later beschrijft hij zijn ervaringen in “Het draadloos zendstation voor de amateur”.
De eerste generatie radiozender is een zogenaamde vonkzender. Hij bestaat uit een condensator en een spoel die samen een “kring” vormen. De kring is niet geheel gesloten want op een punt is deze onderbroken. Over deze opening laat Corver een vonk overspringen. Met behulp van een trillerbobine wordt een condensator opgeladen die zich door middel van een vonk ontlaadt over de opening. Wanneer de vonk overspringt, wordt de lucht geïoniseerd en dus geleidend. De vonk werkt als een schakelaar.
De frequentie van de kring, en daarmee de golflengte van het opgewekte signaal, wordt bepaald door de capaciteit van de condensator en de spoeleigenschappen. De vonk zorgt ervoor dat de sterkte, de amplitude, van de draaggolf afneemt. Hier is dus sprake van amplitude modulatie, AM.. De trilling wordt gedempt. De frequentie van de vonk, hoe vaak deze per seconde overspringt, is dus waarneembaar door met een ontvangtoestel dat is afgestemd op de frequentie van de zender deze amplitude gemoduleerde draaggolf te detecteren. Dit gebeurt aanvankelijk met een kristalontvanger. Later wordt de kristaldetector vervangen door een dubbelroosterlamp.
Aanvankelijk heeft het zendsignaal een maximaal bereik van 2500 meter. De antenne en aarddraden worden over de grond uitgelegd. Met dit toestel kunnen telegrafie- en morsesignalen over een afstand van enkele kilometers worden overbrugd. Het enige onderdeel dat niet door de amateur thuis gemaakt kan worden is de trillerbobine die destijds in de ontsteking van automobielen wordt gebruikt.
Naarmate de reikwijdte van meer krachtige zenders groeit neemt de toepassing van deze zenders toe. Op schepen is dankbaar gebruik gemaakt van vonkzenders. De bediener, de
Eh neequote:Op woensdag 14 januari 2015 22:58 schreef DeMolay het volgende:
vonkenzender
[..]
ook wel het dielectrium gedrag genoemd (Non-Hertzian Waves )
Zeg dat ja,quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:57 schreef DeMolay het volgende:
....de transient vervorming is van die diemnesie/lading
Jij bent duidelijk niet bekend met het werk van Hertz, anders had je de bovenstaande dingen niet gepost.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:40 schreef DeMolay het volgende:
ok...het non herzian heb je dus nog steeds niet gelezen.
Yep, want dan is het in ieder geval duidelijk dat je geen flauw idee hebt waar je het over hebtquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |