Niet zo vaak eigenlijk. Af en toe voor het maken van een meubel en wat andere kleine hobbydingetjes. Zeer zeker niet dagelijks dus.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:00 schreef rulerofdeath het volgende:
Hoe vaak denk je de boormachine te gebruiken?
En dit:quote:Op maandag 5 januari 2015 14:55 schreef Gruj0 het volgende:
Ik wil een kwalitatieve boormachine waar men wat kracht achter kan zetten zonder dat de boormachine onder het boren vastloopt.
matchen helaas nietquote:Mijn budget is 125 euro. Alvast bedankt!
Hebben bij mij toch de afgelopen 10 jaar al redelijk wat grotere en kleinere dhz-klussen overleefd. Als ik de oplader van mijn eerste b&d niet was kwijtgeraakt had ik die denk ik nog steeds gebruikt.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:40 schreef Nightquest777 het volgende:
Voor jouw budget kan je een halfbakken Black & Decker kopen, en in tegenstelling tot wat Eigen Huis en Tuin je wil doen geloven is dat kwalitatief best wel troep.
Nou ongetwijfeld zijn er veel meer tevreden B&D gebruikers, maar ik baseer het puur op de retour-statistieken die we zelf bijhielden. Zitten qua prijs ook wel een stuk gunstiger vaak dus je kan de gok wel wagen zonder er een buil aan te vallen, maar ik persoonlijk durf het niet aan.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hebben bij mij toch de afgelopen 10 jaar al redelijk wat grotere en kleinere dhz-klussen overleefd. Als ik de oplader van mijn eerste b&d niet was kwijtgeraakt had ik die denk ik nog steeds gebruikt.
Reactie op edit:
Geen liefhebber, gewoon een tevreden gebruiker.
Dit is complete onzin, de rest klopt wel. Mijn 14,4 volt 3Ah Makita komt overal moeiteloos doorheen, echt een krachtig ding. Was ook wel 300 nogwat euro.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:02 schreef daNpy het volgende:
Als je een goede boormachine wil moet je rond de 18 Volt gaan kijken
Wij hebben 18 Volt Hitachi's (en hadden Snap Ons) en daar is al een keer een stagiair met een gekneusde pols door naar huis mogenquote:Op maandag 5 januari 2015 16:55 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dit is complete onzin, de rest klopt wel. Mijn 14,4 volt 3Ah Makita komt overal moeiteloos doorheen, echt een krachtig ding. Was ook wel 300 nogwat euro.
Let wel op bij Makita, het spul wat ze je bij de bouwmarkt of andere DHZ zaken verkopen is anders dan het professionele spul, ondanks dat het de zelfde naam draagt.
herkenbaar met mijn 18V metabo. Een ontzettend verschil met een 14.4V panasonic van het werk.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wij hebben 18 Volt Hitachi's (en hadden Snap Ons) en daar is al een keer een stagiair met een gekneusde pols door naar huis mogen
Die dingen hebben zoveel koppel dat is niet normaal en dat heb ik met lagere voltages nog niet eerder meegemaakt.
Dat een 14Volt voor huis tuin en keuken voldoende is klopt wel, maar TS wil per sé een goeie voor die 4 schroeven per jaar
Volgens mij is dit dan weer een minder goede Bosch blauw... Type nummer is heel anders dan de anderen en ziet er meer plastic uitquote:Op maandag 5 januari 2015 21:04 schreef Party_P het volgende:
Net ietsje boven budget maar goed spul:
[ [url=http://cdn.toolstation.com/images/140211-NL/388/14400.jpg]afbeelding ][/url]
¤ 129
Als je boormachine onder het boren vastloopt doe je toch wat foutquote:Op maandag 5 januari 2015 14:55 schreef Gruj0 het volgende:
Ik wil een kwalitatieve boormachine waar men wat kracht achter kan zetten zonder dat de boormachine onder het boren vastloopt.
Mijn budget is 125 euro. Alvast bedankt!
Zijn er 230V boormachines waar je relaxed mee kan schroeven ?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:16 schreef hottentot het volgende:
Voor dat budget en die werkzaamheden koop je veel beter een machine op 230V
Voor zes tientjes heb je een Bosch PSB die prima alles aankan wat jij wil, zit je ook niet over een paar jaar met accu's die aan vervanging toe zijn.
Wel in mijn beleving, maar dat is persoonlijk, ideaal is het niet. Maar ja, gatenzagen in een accu machine van 120,- is ook zeker niet ideaal.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:21 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zijn er 230V boormachines waar je relaxed mee kan schroeven ?
Wat begrijp je niet aan "welnu heb ik daar niet veel verstand van"?quote:Op maandag 5 januari 2015 19:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
maar TS wil per sé een goeie voor die 4 schroeven per jaar
Omdat het tegenspreekt met je volgende zin:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:13 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "welnu heb ik daar niet veel verstand van"?
Ik heb echt geen superding van 300+ euro nodig, maar een ding dat tegen een stootje kan met een redelijke levensduur voor zover mogelijk is van mijn budget.
quote:Ik wil een kwalitatieve boormachine waar men wat kracht achter kan zetten zonder dat de boormachine onder het boren vastloopt.
Een kwalitatieve boormachine voor huis, keuken en tuin gebruik die tegen een huis-, keuken en tuin stootje kan dan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat het tegenspreekt met je volgende zin:
[..]
Voor jou is een huis tuin boormachine zoals je zelf al zegt voldoende. Maar die komt niet helemaal tegemoet aan bovenstaande eis.
De ene zegt li-ion de andere lithium, wat is het beste nou? De variant die het traagst ontlaad?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:20 schreef usernaamvergeten het volgende:
Neem in ieder geval iets met Li-ion batterijen.
Ik heb een boormachine van de Lidl, klein, licht, maar wel een aardige accu.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:19 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Een kwalitatieve boormachine voor huis, keuken en tuin gebruik die tegen een huis-, keuken en tuin stootje kan dan.
LIthium-Ion bedoel je?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:21 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
De ene zegt li-ion de andere lithium, wat is het beste nou? De variant die het traagst ontlaad?
Haha is hetzelfde dus.quote:
Thanx, deze lijkt het inderdaad te zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:42 schreef Gieliovd het volgende:
Hornbach, 18V, 2 accu's Li-Ion, schroefmachine met klopboorfunctie.
¤139.
Deze volgens mij:
http://www.worx.com/en-GB(...)on-Hammer-Drill.aspx
Die zou ik oppikken. Ik heb zelf een gelijkwaardige 14,4 van Black & Decker al 3 jaar in gebruik en ben er heel blij mee. Klopfunctie is erg handig soms.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |