Is een 1600 en loopt 231 km/h !! 0-100 km/h in minder dan 7 sec.!!
Er is veel aanbod op Tuning gebied voor die auto, dus als ik 18 ben, koop ik me zo'n Crxje!
quote:Als iemand onder 23 met een Vtec dit leest wil die gene dan ff contact met me op nemen, heb ik die gene veel vragen te stellen
Op zondag 3 november 2002 20:00 schreef Scion het volgende:
Wie kent de Honda Crx Vtec in Amerikaanse uitvoering???Is een 1600 en loopt 231 km/h !!
0-100 km/h in minder dan 7 sec.!!
Er is veel aanbod op Tuning gebied voor die auto, dus als ik 18 ben, koop ik me zo'n Crxje!
Nog afgezien van het feit dat ik me afvraag of die uitvoering er is, dat ding moet zeker 160-180pk hebben en als die er was geweest (als STANDAARD model dus) had ik dat wel geweten. Link oid?
[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 03-11-2002 20:04]
quote:maar als ik groot en sterk ben heb ik ook veel centjes om die auto te laten rijden!
Op zondag 3 november 2002 20:01 schreef Konijn het volgende:
Mag je een goede baan hebben om zo'n auto te laten rijden...
quote:dat zal nog meevallen denk ik zo......
Op zondag 3 november 2002 20:02 schreef UTO het volgende:
En dan hang je binnen een week tegen een boom, succes!
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:02 schreef raampje het volgende:
foto?
quote:diej komt binnenkort wel......
Op zondag 3 november 2002 20:02 schreef raampje het volgende:
foto?
quote:En waarom denk jij dat zo? Omdat jij straks een geweldige chauffeur bent ALS je je rijbewijs hebt die zo´n racekanon wel effe onder controle houdt?
Op zondag 3 november 2002 20:04 schreef Scion het volgende:[..]
dat zal nog meevallen denk ik zo......
[sub]je zult de eerste niet zijn[/sub]
quote:leer nou eerst maar eens te rijden in een gewone auto, voordat je deel wordt van de overgrote meerderheid van 18-23 jarigen met auto-ongeluk, die bij ons ieder weekend de EHBO in worden gedragen...
Op zondag 3 november 2002 20:04 schreef Scion het volgende:[..]
dat zal nog meevallen denk ik zo......
quote:het is dus zeker wel een standaard model, alleen niet lang in productie geweest, rijden maar zo'n 2000 hier in nederland, en hij heeft 160 peekaa
Op zondag 3 november 2002 20:02 schreef UTO het volgende:
En dan hang je binnen een week tegen een boom, succes!Nog afgezien van het feit dat ik me afvraag of die uitvoering er is, dat ding moet zeker 160-180pk hebben en als die er was geweest (als STANDAARD model dus) had ik dat wel geweten. Link oid?
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:06 schreef dr.dunno het volgende:[..]
leer nou eerst maar eens te rijden in een gewone auto, voordat je deel wordt van de overgrote meerderheid van 18-23 jarigen met auto-ongeluk, die bij ons ieder weekend de EHBO in worden gedragen...
quote:LOL
Op zondag 3 november 2002 20:02 schreef UTO het volgende:
En dan hang je binnen een week tegen een boom, succes!
quote:ik zal rustig aan doen okee?
Op zondag 3 november 2002 20:06 schreef dr.dunno het volgende:[..]
leer nou eerst maar eens te rijden in een gewone auto, voordat je deel wordt van de overgrote meerderheid van 18-23 jarigen met auto-ongeluk, die bij ons ieder weekend de EHBO in worden gedragen...
quote:jij zwaait nu wel met je handje, maar het is nog maar de vraag of je die nog wel hebt na zo'n ongeluk...
Op zondag 3 november 2002 20:07 schreef Pushit het volgende:[..]
![]()
quote:dan is een vw polo of een nissan micra ook wel een leuk beginnetje.
Op zondag 3 november 2002 20:08 schreef Scion het volgende:[..]
ik zal rustig aan doen okee?
scheelt in de verzekeringskosten en brandstofverbruik
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:06 schreef UTO het volgende:[..]
En waarom denk jij dat zo? Omdat jij straks een geweldige chauffeur bent ALS je je rijbewijs hebt die zo´n racekanon wel effe onder controle houdt?
[sub]je zult de eerste niet zijn[/sub]
ik ga altijd met oudere jongens om, een van hun heeft bijv. een golf vr6 getuned en al, en daar heb ik ook wel in gereden, dat ging heel lekker, en ik kijk wel uit als ik voor het eerst erin ga rijde
quote:een amerikaanse motor is berekend op, even uit m'n blote hoofd, brandstof van een octaan of 88-90; de importversie, geschikt voor 95 octaan euro-loodvrij heeft dus andere specs, los van het vermogenverlies door catalysator/demper/uitlaatsysteem, dat aan de europese wetgeving moet voldoen, enz.
Op zondag 3 november 2002 20:00 schreef Scion het volgende:
Wie kent de Honda Crx Vtec in Amerikaanse uitvoering???
quote:euh ik wel gelukkig
Op zondag 3 november 2002 20:08 schreef dr.dunno het volgende:[..]
jij zwaait nu wel met je handje, maar het is nog maar de vraag of je die nog wel hebt na zo'n ongeluk...
kan wel me favo kapsel niet meer dragen (kaal) omdat gewoon echt niet uitziet.... maar mag ook weer blij zijn dat er nog überhaupt haar zit
wel tof, zo'n 2.9l VR6 met chiptuning
quote:tsja.... maar jah, wil wel een beetje een mooie bak he...
Op zondag 3 november 2002 20:09 schreef dr.dunno het volgende:[..]
dan is een vw polo of een nissan micra ook wel een leuk beginnetje.
scheelt in de verzekeringskosten en brandstofverbruik
quote:of zo'n wagen er mooi uit te laten zien natuurlijk
Op zondag 3 november 2002 20:11 schreef Assimilator het volgende:
besef jij wel hoe moeilijk het is om zo'n wagen te vinden???
quote:Dus heeft niks met "Amerikaanse uitvoering" te maken, je hebt het gewoon over de standaard CRX Vtec die over de hele wereld te koop was, idd met 160pk
Op zondag 3 november 2002 20:07 schreef Scion het volgende:[..]
het is dus zeker wel een standaard model, alleen niet lang in productie geweest, rijden maar zo'n 2000 hier in nederland, en hij heeft 160 peekaa
btw, toffe vrienden dat ze je zonder rijbewijs laten rijden in hun VR6, slimme vrienden ook
[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 03-11-2002 20:18]
quote:jah dat komt in de buurt jah, zou zelf alleen voor grotere velgen gaan, ander bumpertje erop, onderlipje, witte pinkertjes, en meer van diej optische tunig pruttel,
Op zondag 3 november 2002 20:11 schreef Konijn het volgende:
[afbeelding]Bedoel je zo 1?
Deze is van me buurjongen, en ja, de hele voorkant lag al een keer in de puin
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:11 schreef dr.dunno het volgende:
en trouwens...
[..]een amerikaanse motor is berekend op, even uit m'n blote hoofd, brandstof van een octaan of 88-90; de importversie, geschikt voor 95 octaan euro-loodvrij heeft dus andere specs, los van het vermogenverlies door catalysator/demper/uitlaatsysteem, dat aan de europese wetgeving moet voldoen, enz
trouwens.....
het is nog altijd een japans bakkie en het is een amerikaanse UITVOERING.... en wat betreft die katalysator, die kun je er zo onder weg trekken want het is tot bouwjaar '92 en toen waren de katalysatoren nog niet verplicht.... en het uitlaatsysteem is het zelfde als de europese uitvoering
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:17 schreef Scion het volgende:[..]
en trouwens, hoge toeren blokjes hebben bijna allemaal sowieso 98 octaa nodig, anders kan het gaan zelfontbranden.......
quote:2.9? zoveel niet
Op zondag 3 november 2002 20:17 schreef Braindeath het volgende:
Hoe heet je sjonnie
neh , maare crx wel leuk bakje alleen ik vindt het , het net niet hebben.
spaar ff en neem een leuke corrado 2.9 g60 d8 ik dat het was
quote:2.9 is de VR6 met 190 pk
Op zondag 3 november 2002 20:19 schreef UTO het volgende:[..]
2.9? zoveel niet
En de G60 is geloof ik een 1.8 met 160pk
quote:nope das de VR6
Op zondag 3 november 2002 20:19 schreef UTO het volgende:[..]
2.9? zoveel niet
-edit- k*t konijn
[Dit bericht is gewijzigd door Pushit op 03-11-2002 20:21]
quote:En dan een dure G lader revisie.
Op zondag 3 november 2002 20:17 schreef Braindeath het volgende:
Hoe heet je sjonnie
neh , maare crx wel leuk bakje alleen ik vindt het , het net niet hebben.
spaar ff en neem een leuke corrado 2.9 g60 d8 ik dat het was
Honda is dan wat betrouwbaarder en goedkoper in onderhoud.
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:17 schreef Braindeath het volgende:
Hoe heet je sjonnie
neh , maare crx wel leuk bakje alleen ik vindt het , het net niet hebben.
spaar ff en neem een leuke corrado 2.9 g60 d8 ik dat het was
quote:
Cliff is de naam, enne het is of vr6 of g60, maar de vtec is echt wel sneller hoor, die corrado is mischien een 6 cilinder 2.9 liter maar dat zegt niks, ga maar eens een half uurtje trappe in een corrado, dan merk je het wel...... muhahaha blunder van volkswagen die vr6 blokken
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:20 schreef WorstKaas het volgende:[..]
En dan een dure G lader revisie.
Zal ook wel flink slurpen zo'n ding.Honda is dan wat betrouwbaarder en goedkoper in onderhoud.
quote:
eindelijk iemand waar ik mee kan praten, zo'n klote g-lader gaat om de 50.000 km kapot of zow, en 190 pk uit een bijna 3 liter v6??? da's toch niks, enne iedereen die commentaar heeft die zeggen dat een vr6 sneller, durf ik te wedden dat 3/4 niet eens weten wat vr6 precies inhoud......
quote:ehm word nou eerst maar eens 18 hè knul
--------------------------------------------------------------------------------
Cliff is de naam, enne het is of vr6 of g60, maar de vtec is echt wel sneller hoor, die corrado is mischien een 6 cilinder 2.9 liter maar dat zegt niks, ga maar eens een half uurtje trappe in een corrado, dan merk je het wel...... muhahaha blunder van volkswagen die vr6 blokken
--------------------------------------------------------------------------------
quote:Zo'n VTEC is misschien sneller.
Op zondag 3 november 2002 20:21 schreef Scion het volgende:[..]
[..][/b]
quote:Wat ben jij nou aan het fucken met je posts??
Op zondag 3 november 2002 20:24 schreef Scion het volgende:[..]
[..][/b][/u]
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:24 schreef Scion het volgende:vr6 is een v6 blok met een ultra kleine blokhoek van 30º en dat zorgt nogal voor koelingsproblemen, daarom is de hele vr6 een grote blunder, ze kunnen beter gewone v6 met een geoptimaliseerde vorm van een g-lader of turbolader of hoe je het ook wel noemen uitrusten, dan heb je tenminste een stevig scheurijzer
[Dit bericht is gewijzigd door Scion op 03-11-2002 20:32]
quote:VW heeft juist expres zo'n compacte 6 cilinder gemaakt om 'm in een Golf te proppen.
Op zondag 3 november 2002 20:27 schreef Scion het volgende:[..]
vr6 is een v6 blok met een ultra kleine blokhoek van 30º en dat zorgt nogal voor koelingsproblemen, daarom is de hele vr6 een grote blunder, ze kunnen beter gewone v6 met een geoptimaliseerde vorm van een g-lader of turbolader of hoe je het ook wel noemen uitrusten, dan heb je tenminste een stevig scheurijzer
Als je zo'n 6 cilinder als gewone V6 moest bouwen met een turbo is dit niet te betalen en past het ook niet in de Golf/Corrado.
[..]
VW heeft juist expres zo'n compacte 6 cilinder gemaakt om 'm in een Golf te proppen.
Zo'n VR6 was juist bedoeld als betaalbare 6 cilinder met prima rij eigenschapeen.
Als je zo'n 6 cilinder als gewone V6 moest bouwen met een turbo is dit niet te betalen en past het ook niet in de Golf/Corrado.
[b] dan zou ik nog opteren voor een 1.8 of 2 liter met een flinke turbo, als sportmodel is dit wel te doen, of de gti ietsje sneller maken of zo, maar niet met die kut vr6-en werken
quote:Wat is er nou kut aan die VR6?
Op zondag 3 november 2002 20:33 schreef Scion het volgende:
[quote]Op zondag 3 november 2002 20:30 schreef WorstKaas het volgende:[..]
VW heeft juist expres zo'n compacte 6 cilinder gemaakt om 'm in een Golf te proppen.
Zo'n VR6 was juist bedoeld als betaalbare 6 cilinder met prima rij eigenschapeen.Als je zo'n 6 cilinder als gewone V6 moest bouwen met een turbo is dit niet te betalen en past het ook niet in de Golf/Corrado.
[b] dan zou ik nog opteren voor een 1.8 of 2 liter met een flinke turbo, als sportmodel is dit wel te doen, of de gti ietsje sneller maken of zo, maar niet met die kut vr6-en werken
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:36 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Wat is er nou kut aan die VR6?
Dat ding werd bejubeld toen ie net uitkwam en rijdt ook nog eens zeer goed.http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=7521&mode=2
quote:
ten eerste: die dingen zijn maar traag voor hun afmetingen
op 2: trap er flink in en je motor is weer oververhit
op 3: het is een 12 klepper....... (goh wat een race auto poeh poeh)
op 4: helemaal geen extra luxe dingen of zo
op 5: moet ik nog doorgaan?
quote:Leer eerst eens quoten bijvoorbeeld.
Op zondag 3 november 2002 20:42 schreef Scion het volgende:[..]
[..][/b][/u]
mij maakt het niet uit wat van auto jij leuk vind , maar doe niet zo negatief over de vr6.
quote:en jij denkt zeker ook dat de apparatuur van Philips in de VS alleen maar een ander stickertje heeft gekregen? laatste keer dat ik daar checkde, was de netspanning nog 115V ipv 230 zoals in europa; de brandstof is daar ook anders, dus logisch dat de motoren ook anders zijn, om hetzelfde rendement + vermogen eruit te halen als in europa (of japan) en katalysatoren zijn daar anders (of afwezig) tov hier (en in japan, lijkt me).
Op zondag 3 november 2002 20:17 schreef Scion het volgende:
trouwens.....het is nog altijd een japans bakkie en het is een amerikaanse UITVOERING.... en wat betreft die katalysator, die kun je er zo onder weg trekken want het is tot bouwjaar '92 en toen waren de katalysatoren nog niet verplicht.... en het uitlaatsysteem is het zelfde als de europese uitvoering
quote:ik wilde net ff zeggen
Op zondag 3 november 2002 20:25 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Wat ben jij nou aan het fucken met je posts??
Je bent nog geeneens 18, dus wat weet je eigenlijk van autorijden? Bij mijn weten is die VR6 een prima motor (heb er niet in gereden). 190 pk is ook helemaal niet beroerd voor een 2,8 liter V6 12klepper. da's iets van 63pk specifiek vermogen en dat is zelfs nog best netjes voor een 4-kleppen-per-cylinder motor.
btw: Audi monteert een 6.0 W12 in haar A8, die bestaat in feite uit twee licht uitgeboorde VR6 blokken. Kutmotor zei je?
quote:z'n die-cast mini-speelgoed autootjes
Op zondag 3 november 2002 21:06 schreef Threepio het volgende:
Scion: RTFFJe bent nog geeneens 18, dus wat weet je eigenlijk van autorijden?
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 03-11-2002 21:20]
quote:Getunede?? Geen wonder dattie over oververhitting zeurt bij de VR6
Op zondag 3 november 2002 21:37 schreef UTO het volgende:
JOngens, hij heeft "al" een keer in een getunede VR6 van zijn maten gereden! Dus hij heeft al de nodige rijervaringvertel die jongen niks over autorijden
quote:Jaja, ga m in een NOG snellere auto stoppen
Op maandag 4 november 2002 00:10 schreef ook_gek het volgende:
Koop een ECHTE sport wagen.
En ga niet in een opgeleuke boodschappen bakje rijden.
ik zou niet eens 230 durven te rijden in zo een auto.
Dat is het zelfde als dat je 140 rijd in een smart.
ENG DUS HEEL ERG ENG!
Maar eerst een Scirocco!! (De mijne) Ik twijfel... of ik koop een e36 of ik bouw deze helemaal om. Dan zou er een 2.0 16v in komen of een zwaarder blok..
btw, die w12 zijn geen opgeboorde vr 6-en maar een hele nieuwe ontwikkelde motor.......}:O
quote:Je vergeet de gouden ketting
Op maandag 4 november 2002 17:06 schreef Steve-O het volgende:
Sjonnie mobiel
krijg je er een gratis petje en een dj pussywussy cd bij
quote:Je hebt gelijk.
Op maandag 4 november 2002 17:00 schreef Scion het volgende:
Kan me allemaal niets schelen wat jullie zeggen, een forum is er toch voor om met elkaar ideeen en gedachte's te wisselen, niet om iemand in de grond te trappen....
quote:nee hoor, VR6 <-> W12 je kunt toch wel al rekenen mag ik hopen hè?
Op maandag 4 november 2002 17:00 schreef Scion het volgende:
btw, die w12 zijn geen opgeboorde vr 6-en maar een hele nieuwe ontwikkelde motor.......}:O
in eerste instantie in de 1e Bugatti na de overname gebruikt.
Echt perfect zo'n auto, erg leuk koppel!
Super ... zeker het geluid
(alleen jammer dat het een Golf is, maar ik vind een golf VR6 meer dan een standard golf)
quote:
Op maandag 4 november 2002 19:52 schreef jackson het volgende:
van 120 naar 220 in zijn 5
maar er stond ook laats mooie golf model1 bij mij voor de deur.. was van n bekende, mooi G60 blok d'r in, corrado binnekantje.. leren stoelen die had dus mooi 195 pk ofzo.. best leuk voor een auto van nog geen 700 kilo(binnekant was zo goed al leeg)
die week daar voor was hij dus ook nog in een andere wezen rijden, die eigenaar had een vermogen van 235 pk uit het fragiele G60 blokje weten te persen.. dus dat gaat wel hard...
quote:En wie heeft er gewonnen dan??? denk dat ik het antwoord wel weet
Op maandag 4 november 2002 20:59 schreef Eur0tiC het volgende:
om maar even bij crx te blijven...
[afbeelding] mooie car.. denk alleen beetje foute wijk....
maare.. kennis van me heeft er ook een en dan een DOHC model, daar heeft ie al es 225 mee gereden.. dus da's ook wel leuk..
en was wel leuk toen we even gingen sporten met een golfie VR6 naast ons.. uitslag zal ik even achterwege laten...
quote:
maar er stond ook laats mooie golf model1 bij mij voor de deur.. was van n bekende, mooi G60 blok d'r in, corrado binnekantje.. leren stoelen die had dus mooi 195 pk ofzo.. best leuk voor een auto van nog geen 700 kilo(binnekant was zo goed al leeg)
quote:Zozo, meneer heeft praatjes
Op zaterdag 9 november 2002 13:09 schreef Salvad0R het volgende:
Hee Cliff, zodra jij je CRX hebt gaan we langs al die mongolen die jou beetje lopen af te zeiken en dan stompen we ze.
tot rooks. Derekz0r
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 13:09 schreef Salvad0R het volgende:
Hee Cliff, zodra jij je CRX hebt gaan we langs al die mongolen die jou beetje lopen af te zeiken en dan stompen we ze.
tot rooks. Derekz0r
Maar wel snel bakkie. een vage kennis van mij heeft ook een 160pk CRX vtec 1.6. Dat ding gaat wel erg hard iig
quote:Op 1 cilinder zeker.
Op zaterdag 9 november 2002 19:21 schreef Salvad0R het volgende:
jonges, Cliff, degene die dit topic opende, kan het motor blok van een auto uit elkaar en weer in elkaar zetten, en dan doet ie t ook nog !
Graag gedaan.
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 19:21 schreef Salvad0R het volgende:
jonges, Cliff, degene die dit topic opende, kan het motor blok van een auto uit elkaar en weer in elkaar zetten.
btw, ultimora vind crxjes leuk er uit zien, maar klein, duur, krap, en vooral SAAI OM IN TE RIJDEN
Leer je meteen dat een vtec niet amerikaans is
greetz Maarten
quote:Mag dus duidelijk wezen dat je er dus echt niks van begrepen hebt.....
Op zondag 3 november 2002 20:42 schreef Scion het volgende:ten eerste: die dingen zijn maar traag voor hun afmetingen
op 2: trap er flink in en je motor is weer oververhit
op 3: het is een 12 klepper....... (goh wat een race auto poeh poeh)
op 4: helemaal geen extra luxe dingen of zo
op 5: moet ik nog doorgaan?
Ik weet niet wat jou definitie van traag is, maar goed.. Maar omdat het een 12 klepper is.. is het gelijk geen race auto ??? wat is dan de definitie van een race auto ?? minimaal 20 kleppen ofzo ????
En geen luxe dingen ??? waar haal je die wijsheid vandaan dan ???? Ik vind:
Cruise control, airco, ABS, Airbags, board computer..
tog vrij luxe.... (of het nou opties zijn of standaard dingen..)
Motor die warm wordt.... dan heb je er zeker een gezien die stil stond en vol het gas erop zette ??? bij normal rijwind valt het reuze mee..
Ikzelf rij met een Corrado G60 rond.. en ja.. een VTEC zal me er met gemak uitrijden, want die van mij is compleet standaard... NOU EN ??? moet ik me daar nu minder om voelen ???
Bedoel.. je kan wel gaan zitten ouwehoeren dat je sneller bent dan een VR6 en een G60... maar wat wil je daarmee?? ben je nou stoer dan ?
Je koopt een auto omdat je er verliefd op bent..
want als we zo gaan beginnen.. dan ben je met je CRX ook helemaal NERGENS als er een Porsche naast je staat...
en de VTEC die wij kennen heeft standaard 150 pk ipv 160.........
quote:Dit heb je niet goed. Het is toch echt wel 160 pk
Op donderdag 20 november 2003 18:33 schreef Bjudoi het volgende:
Uhhhh, een amerikaanse uitvoering van de CRX VTEC bestaat niet!
Ze hebben daar in USA wel CRX-en maar geen VTEC uitvoering...en de VTEC die wij kennen heeft standaard 150 pk ipv 160.........
quote:Ja, das een sol.... Ik heb het over de MK1 en MK2 versie.... het zogenaamde type 2..................
Op donderdag 20 november 2003 21:21 schreef Merlijn het volgende:
Hmm. Ik rij toch echt wel een CRX del sol met 160 pk hoor ?
quote:De type 2 crx beschikt ook over 160 pk. Ze maken gebruik van B16A2 blok. En die heeft ook in de crx 160 pk.
Op vrijdag 21 november 2003 18:31 schreef Bjudoi het volgende:[..]
Ja, das een sol.... Ik heb het over de MK1 en MK2 versie.... het zogenaamde type 2..................
quote:In de Honda CRX type 2 VTEC, ook wel EE8 genoemd zit een B16a1 motor... Deze levert standaard 150 pk. In de Del Sol Vti zit een B16a2... Deze levert standaard inderdaad 160 pk.
Op vrijdag 21 november 2003 18:38 schreef jacco het volgende:[..]
De type 2 crx beschikt ook over 160 pk. Ze maken gebruik van B16A2 blok. En die heeft ook in de crx 160 pk.
Echt waar.........
Nee, doe mij maar Turbo
quote:Misschien dat die CRX van 0-100km/h sneller is maar ik weet wel zeker dat de corado 2.9 van 100-200 je zoek rijd (als we het over snelheid hebben he... dus op een recht stuk), want dan beginnen die logge pk's te werken, je CRX heeft veel minder koppel en moet het dus hebben van de korte overbrengingen in combinatie met een groot toerenberijk. Dat helpt hem echter na ze 2e versnelling niet meer omdat dan de toerenval te groot wordt en dan moet je eht meer van je koppel hebben, en dat heeft die logge 2.9
Cliff is de naam, enne het is of vr6 of g60, maar de vtec is echt wel sneller hoor, die corrado is mischien een 6 cilinder 2.9 liter maar dat zegt niks, ga maar eens een half uurtje trappe in een corrado, dan merk je het wel...... muhahaha blunder van volkswagen die vr6 blokken
Dan nog iets, ik heb in een 2.9 corado en een CRX V-tec mee gereden en als je eenmaal aan het rijden bent is die corado echt wel sneller dus ik weet niet hoe gaar die "getunde" corado van je maat is maar sta er even bij stil dat een vergelijking tussen 2 inmiddels afgetrapte auto's best wel eens verkeerd kan uitvallen.
Staar je ook maar neit blind op de spec's op papier. Die 7.0 van 0 naar 100 red je echt niet (in een orginele auto). Die is gerealiseerd door een coureur achter het stuur te zetten op een circuit met een goede grip en nieuwe banden, geen tegen wind en overbodige bagage en half tank. En dan nog doen ze het 50x overnieuw om er zeker van te zijn dat het uiterste er uit is geperst. Dus kijk maar niet teveel naar die waarden.
Het fijt dat het maar een 12 klepper is heeft neits temaken met hoe sportief de auto is. Dat hangt van héél andere dingen af. Een 16 klepper kan dan misschien sneller zijn maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn!
Enne nog even over die corado, die wil ik niet ophemelen oid. ik wou alleen even de misverstanden recht zetten. Zelf vind ik een corado ook maar een plat geslagen golf maar ik ga niet iets af kraken zonder gefundeerde argumenten. In dit geval is mijn argument: smaak .
quote:een echte corrado liefhebber!!
Op maandag 11 november 2002 17:44 schreef Phreak het volgende:[..]
Mag dus duidelijk wezen dat je er dus echt niks van begrepen hebt.....
Ik weet niet wat jou definitie van traag is, maar goed.. Maar omdat het een 12 klepper is.. is het gelijk geen race auto ??? wat is dan de definitie van een race auto ?? minimaal 20 kleppen ofzo ????
En geen luxe dingen ??? waar haal je die wijsheid vandaan dan ???? Ik vind:
Cruise control, airco, ABS, Airbags, board computer..
tog vrij luxe.... (of het nou opties zijn of standaard dingen..)
Motor die warm wordt.... dan heb je er zeker een gezien die stil stond en vol het gas erop zette ??? bij normal rijwind valt het reuze mee..
Ikzelf rij met een Corrado G60 rond.. en ja.. een VTEC zal me er met gemak uitrijden, want die van mij is compleet standaard... NOU EN ??? moet ik me daar nu minder om voelen ???
Bedoel.. je kan wel gaan zitten ouwehoeren dat je sneller bent dan een VR6 en een G60... maar wat wil je daarmee?? ben je nou stoer dan ?
Je koopt een auto omdat je er verliefd op bent..
want als we zo gaan beginnen.. dan ben je met je CRX ook helemaal NERGENS als er een Porsche naast je staat...
quote:Ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Zo'n Honda is natuurlijk wel kei snel, maar die moet het van z'n peekaas en hoge toeren hebben. In hoge versnellingen trekken ze volgens mij niet echt hard meer. Daar heb je toch wat meer koppel voor nodig. Vandaar dat ik ook turbo/compressor prefereer
Op zaterdag 22 november 2003 20:36 schreef Eul het volgende:[..]
Blaat
![]()
quote:Ik rij dus zelf ook CRX, geen VTEC helaas, maar die trekt toch echt nog wel lekker door op 130km/h hoor. Ik vind 'm sneller en directer reageren dan andere auto's waarin ik heb gereden/meegereden. Een VTEC hou ik trouwens niet bij, we reden laatst met een aantal CRX'en achter elkaar en ik merkte toch duidelijk dat ik m'n meerdere in die VTEC-uitvoering die voor me reed moest erkennen. M'n volgende auto gaat waarschijnlijk ook een CRX VTEC worden...
Op zondag 23 november 2003 19:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Zo'n Honda is natuurlijk wel kei snel, maar die moet het van z'n peekaas en hoge toeren hebben. In hoge versnellingen trekken ze volgens mij niet echt hard meer. Daar heb je toch wat meer koppel voor nodig. Vandaar dat ik ook turbo/compressor prefereer
130km/h in 5e versnelling en gas geven resulteerd bij mij tot een trapje in je rug... en dat op 3200rpm
Heerlijk
quote:B16a1 is non-Vtec en dus ook met een nokkenas. B16a2 is DOHC en Vtec en dus met 160 pk
Op zaterdag 22 november 2003 16:54 schreef Bjudoi het volgende:[..]
In de Honda CRX type 2 VTEC, ook wel EE8 genoemd zit een B16a1 motor... Deze levert standaard 150 pk. In de Del Sol Vti zit een B16a2... Deze levert standaard inderdaad 160 pk.
Echt waar.........
Die B16a1 heeft volgens mij 120 maar dat weet ik niet zeker.
quote:Ik twijfel er zeker niet aan dat ze lekker doortrekken, maar is het niet zo dan dat je hem wel hoog in toeren meot houden? Direct zijn ze zeker wel. Dat is bij mij het nadeel, ik heb een turbogat, en das neit zo erg als je flink in de toeren trekt want dan gaat ie na overschakelen in de turbo-zone verder, maar als ik 130 rij in 5e versnelling en ik geef een por gas dan duurt het *- een seconden voor de turbodruk optimaal is, en pas na die seconden krijg je die trap in je rug
Op zondag 23 november 2003 20:08 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Ik rij dus zelf ook CRX, geen VTEC helaas, maar die trekt toch echt nog wel lekker door op 130km/h hoor. Ik vind 'm sneller en directer reageren dan andere auto's waarin ik heb gereden/meegereden. Een VTEC hou ik trouwens niet bij, we reden laatst met een aantal CRX'en achter elkaar en ik merkte toch duidelijk dat ik m'n meerdere in die VTEC-uitvoering die voor me reed moest erkennen. M'n volgende auto gaat waarschijnlijk ook een CRX VTEC worden...
Ik rij btw. zelf in een Hyundai coupé
En ja een vtec is sneller, en ja een G60 is sneller en ja een Vr6 is sneller.
Alleen bij de flitspalen kan ik ze makkelijk bijhouden en die hebben we hier genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |