abonnement Unibet Coolblue
pi_148292420




Ontwikkelaars: Markus “Notch” Persson
Jens “Jeb” Bergensten
Nathan “Dinnerbone” Adams
Uitgever: Mojang AB
Huidige Versie: 1.7.9
Platform: Windows, OS X, Linux
Systeemvereisten: CPU 2GHz Pentium 4 of vergelijkbare AMD-versie 1.5GB RAM
GPU Intel GMA 950 of vergelijkbare AMD-versie
(ondersteuning voor OpenGL vereist) 512MB vrij op de hardeschijf



Kortgezegd de ultieme sandbox game. Alleen begrensd door je fantasie.

Minecraft lijkt als je het voor de eerste keer speelt een heel eenvoudig maar toch ook nog saai spel. Je krijgt een landschap met gras, bomen, water en zand en daarop kan je dingen bouwen, onderzoeken of er op naar beneden graven. Op die manier kan je speciale structuren maken zoals gebouwen of pixel-art. Alles is mogelijk!
Het leuke is dat je redelijk wat soorten blocktypes kunt gebruiken.
Hoe meer dat je het speelt, hoe meer je het wilt spelen.
De mogelijkheden zijn eindeloos: een brug die van berg naar berg gaat, een (Middeleeuwse) stad of mischien zelfs een ruimteschip.
Ook is het mogelijk om online te spelen via LAN of internet met je vrienden of met totaal onbekende mensen.
Minecraft is dus eigenlijk een spel wat je eigen creativiteit aanspreekt. Of je het nu leuk vind om rond te dwalen in de oneindige wereld van “Minecraftia”, tegen de monsters vechten die s'nachts tevoorschijn komen, rare of gevaarlijke machines te maken met redstone of geweldige gebouwen te verzinnen en te bouwen. Minecraft geeft je de wereld en jij doet er mee wat je wilt.



Minecraft heeft eigenlijk geen doel, alles wat je wilt doen bepaal je zelf en doe je op je eigen manier en eigen tempo.
Toch hebben de makers een klein beetje een richting gegeven aan het spel. Ze hebben namelijk 2 boss-monsters toegevoegd. De een heet de Enderdragon en de ander heet de Wither.
Beide zijn eigenlijk vrij gemakkelijk te verslaan als je diamanten bescherming, een boog en een diamanten zwaard hebt wat allemaal enchanted is.



Een deel van het succes van Minecraft is te danken aan modificaties of mods. Er zijn verschillende fora op het internet te vinden die mods aanbieden.
Zo bestaat er bijvoorbeeld een mod die het mogelijk maakt de Multiplayer Mode commando's ook in de Singleplayer Mode te gebruiken.
Op die manier kan men zichzelf van blokken en voorwerpen voorzien, teleporteren en zelfs hele delen van het land met 2 commando's aanpassen. Ook zijn er mods die speciale dieren, waaronder weerwolven en ander gespuis, toevoegen aan het spel. Een veelbesproken mod voor Minecraft is de zogeheten Sonic Ether's mod, dat Minecraft een compleet ander uiterlijk geeft dankzij het toevoegen van visuele elementen als shaders, dynamische schaduwen, motion blur en depth of field. Maar ook Optifine is bijvoorbeeld een mod!



www.minecraft.net Hier kan je het spel aanschaffen. Of de gratis classic mode spelen in je browser.
www.minecraftwiki.net Dé Minecraft wiki. Handig om te kijken hoe je voorwerpen moet craften.
Hier staat alles over Minecraft.
www.minecraftforums.net Forum waar heel veel te lezen/zien is.
Van screenshots tot filmpjes en tutorials.
www.crafthub.net Blog over Minecraft.
www.optifine.net Loopt je Minecraft toch niet zo lekker? Wil je je Minecraft toch nog wat beter er uit laten zien? Installeer dan Optifine.
www.twitter.com/jeb_ Twitter van de Hoofd Ontwikkelaar van Minecraft
www.twitter.com/Dinnerbone Twitter van een van de ontwikkelaars van Minecraft



SPOILER: Shaderons FOK!Craft
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Denk niet ''wat een kut graphics, koop ik niet'' Maar speel eerst eventjes de demo, en geniet van het spel! Klik hier voor de gratis demo!

Sinds enige tijd is er een apart Minecraft SC topic. In dit topic alleen on-topic posts over Minecraft, slowchat in het SC topic! Topicreeks: Minecraft SC



[ Bericht 99% gewijzigd door STING op 03-01-2015 21:58:18 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:41:49 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148293119
Even heel hard godverdomme roepen, helemaal afgeladen met diamanten en goud en dan vergeten te eten :')

En dan je zooi niet meer terug kunnen vinden :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_148293394
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:41 schreef Klonk het volgende:
Even heel hard godverdomme roepen, helemaal afgeladen met diamanten en goud en dan vergeten te eten :')

En dan je zooi niet meer terug kunnen vinden :')
_O-
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:50:58 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148293562
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:47 schreef mschol het volgende:

[..]

_O-
Kan er nu mee lachen, toen het gebeurde wou ik mijn Vita als ninja werpster gebruiken :X
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_148294007
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:41 schreef Klonk het volgende:
Even heel hard godverdomme roepen, helemaal afgeladen met diamanten en goud en dan vergeten te eten :')

En dan je zooi niet meer terug kunnen vinden :')
:D!
pi_148295230
misschien moet ik minecraft weer eens oppakken, volgens mij al 2 jaar niet echt gespeeld :P
pi_148295321
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:28 schreef mschol het volgende:
misschien moet ik minecraft weer eens oppakken, volgens mij al 2 jaar niet echt gespeeld :P
Klopt niet :P Je hebt wel eens op mijn server gespeeld en dat is echt geen 2 jaar geleden :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148295423
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Klopt niet :P Je hebt wel eens op mijn server gespeeld en dat is echt geen 2 jaar geleden :)
ik heb dat toendertijd wel gezegd... maar ik kan mij niet herrinneren dat ik ook daadwerkelijk heb gespeeld (en niet heb zitten rotzooien of even rondgekeken...)
pi_148295467
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:32 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb dat toendertijd wel gezegd... maar ik kan mij niet herrinneren dat ik ook daadwerkelijk heb gespeeld (en niet heb zitten rotzooien of even rondgekeken...)
Ik weet het wel zeker. Je hebt toen een kas gemaakt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148315205
Onlangs minecraft voor de xbox one gekocht. Was op een of andere manier wel een andere beleving :) Niet geschikt voor grote projecten of course, maar gewoon even doelloos het spel spelen en achievements halen is wel leuk :)
Anoniem
pi_148315408
Kleine OP update maybe?
Minecraft Versie.
En mijn server kan er wel uit in principe, of anders de hele tekst eruit en het kopje met ip laten staan, want daar klopt geen hond meer van.
Anoniem
pi_148316185
zo, MC weer eens aangeslingerd, Konijnen kende ik nog niet.. :P
pi_148639222
zijn er nog intressante mods uit?
ik hoef geen total conversion, maar wellicht mods die een vanilla game net eff wat langer intressant kunnen houden..
  donderdag 15 januari 2015 @ 18:20:10 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148719579
Zo, minecraft nu ook op de PC gekocht en er gaat een wereld voor me open als consolecrafter :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_148721969
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:20 schreef Klonk het volgende:
Zo, minecraft nu ook op de PC gekocht en er gaat een wereld voor me open als consolecrafter :D
is dat zo'n groot verschil dan?
  donderdag 15 januari 2015 @ 19:21:56 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148722126
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:18 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat zo'n groot verschil dan?
alle resourcepacks en mods. Toegang tot creatieve servers zoals WoK dat zijn de grootste verschillen.

En de controls natuurlijk. Even wennen weer aan wasd en muis :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_148725630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:39 schreef mschol het volgende:
zijn er nog intressante mods uit?
ik hoef geen total conversion, maar wellicht mods die een vanilla game net eff wat langer intressant kunnen houden..
ik ga nu samen met een vriend een server beginnen met zelf geinstalleerde mods die het survival wat leuker en moeilijker maken.

Zijn vooral mods gericht om survival leuker en moeilijker te maken. Zoals wapens, extra bosses, moeilijke dunges etc etc :)

[ Bericht 14% gewijzigd door over_hedge op 15-01-2015 21:01:26 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148740768
Zijn er nog mensen die mee willen doen met een server die een aantal mods heeft?

Ons doel:
Mods installeren die survival minecraft leuker maker. Denk hierbij aan de flanders mods waar je wapens kan maken. twilightforest mod, dit geeft naast de nether nog een extra dimensie. Hier vind je veel nieuwe mobs en bosses. D

Ook is er een mod wat er voor zorgt dat dunges groter en gevaarlijker zijn.

Van de rest een paar mods wat bouwen leuker maken. Zoals de chisel mod en carpenter mod. Hierdoor heb je meer keuze in blocks. En met de carpenter mod kan je vormen maken die in vanilla minecraft niet kunnen. (zoals driehoekjes)

We gaan nog een aantal mods installeren. Maar niet te veel. We willen het overzichtelijk houden. En vooral zo leuk mogelijk houden om te survival te spelen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 12:04:42 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148772091
Raar, ik mis iets in de pc versie :D

Ik speel vooral in creative en op de PS4 kon ik de dag/nacht cyclus uitzetten maar op de pc versie kan dat niet?, kan zijn dat ik verkeerd zit te kijken natuurlijk :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_148772169
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:04 schreef Klonk het volgende:
Raar, ik mis iets in de pc versie :D

Ik speel vooral in creative en op de PS4 kon ik de dag/nacht cyclus uitzetten maar op de pc versie kan dat niet?, kan zijn dat ik verkeerd zit te kijken natuurlijk :P
is niet standaard een optie, maar kan wel..

console openen en dan
1/gamerule doDaylightCycle false
tikken :)
  zaterdag 17 januari 2015 @ 12:09:06 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148772185
ah, puik, straks eens proberen :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:02:41 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148778836
en het heeft gewerkt, me eens even verdiept in gamerules verdiept en heb nu een creatieve wereld waar het altijd middag is zonder mobs (enkel wat schapen en kippen maar da's niet zo irritant als zombies en spinnen en van die slime dingen...)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_148779742
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:02 schreef Klonk het volgende:
en het heeft gewerkt, me eens even verdiept in gamerules verdiept en heb nu een creatieve wereld waar het altijd middag is zonder mobs (enkel wat schapen en kippen maar da's niet zo irritant als zombies en spinnen en van die slime dingen...)
waarom alleen creative? Dat gaat in je eentje toch vervelen?

Die creepers vind ik trouwens het meest irritant
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:36:07 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148779877
Niet alleen creative, vooral creative en waarom alleen, oefenen en bouwen en dan een toffe creative server vinden :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')