ik weet natuurlijk niet hoe het bedoeld is, maar ik vind het juist wél gigantisch respectloos klinken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:28 schreef Cue_ het volgende:
Of ze is je naam even vergeten, of kwam er niet zo snel op. Niet perse met te weinug respect ofzo te maken gok ik.
Ja, als je even niet of de naam van een scharrel van een maat van je kan komen kan je die term misschien gebruiken. Maar toch niet wanneer het gaat over de partner van je kind?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:
denk dat je er te veel achter zoekt, ik zeg wel vaker dinges als ik even niet op iemands naam kan komen. en dat gebeurt best vaak.
Akkoord, maar is het niet vreemd dat je niet op de naam van je schoondochter kan komen?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:30 schreef kwiwi het volgende:
Ik noem iemand zo als ik zo snel even niet op de naam kan komen. Zit verder niks achter (bij mij dan).
Wie weet hoeveel partners hij al heeft gehad.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, als je even niet of de naam van een scharrel van een maat van je kan komen kan je die term misschien gebruiken. Maar toch niet wanneer het gaat over de partner van je kind?
nou ik vergeet soms de naam van mensen waar ik al 2 maanden dagelijks mee samenwerkquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, als je even niet of de naam van een scharrel van een maat van je kan komen kan je die term misschien gebruiken. Maar toch niet wanneer het gaat over de partner van je kind?
Tja wat ik zei gebruik t zelf ook regelmatig en betekent zeker niet dat ik minder respect heb voor die persoon.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
ik weet natuurlijk niet hoe het bedoeld is, maar ik vind het juist wél gigantisch respectloos klinken.
Maar dan nog, nu is het blijkbaar een serieuze relatie waarbij al meerdere jaren samengewoond wordt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wie weet hoeveel partners hij al heeft gehad.
Ze zijn 2 jaar samen, zo lang zullen ze nog niet samenwonen. Maar dan nog... Misschien heeft die moeder wat moeite met namen en wilde ze ook niet per ongeluk de verkeerde naam noemen, dan zit je met 'dingetje' wel veilig.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar dan nog, nu is het blijkbaar een serieuze relatie waarbij al meerdere jaren samengewoond wordt.
Daar praat je toch anders over dan een van de vele voorgaande partners?
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:31 schreef jatochneetoch het volgende:
Ze was even vergeten bij welke van zijn 4 vriendinnetjes die vandaag ook alweer sliep.
Niks om je druk over te maken.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:35 schreef Scorpie het volgende:
TS, wij mannen knappen af op onzekerheid.
Hoe vaak heb je haar je naam horen noemen in jouw bijzijn?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:47 schreef NoInspiration het volgende:
Zijn moeder is trouwens wel buitenlands en ik heb een 'aparte' naam voor haar, maar aangezien ze mij wel redelijk vaak ziet, zou ze ondertussen mijn naam wel moeten weten toch?
Verder heb ik het natuurlijk niet met mijn vriend besproken, ik ga hier niet moeilijk over zitten doen bij hem
Maar ik was gewoon benieuwd naar hoe dat woord precies wordt bedoeld..
Zo te lezen, hoef ik me niet al te druk te maken denk ik
Niet vaak om eerlijk te zijn. Afgelopen keer met kerst moest een nichtje van mijn vriend iets aan mij laten zien van haar, toen zei ze ook: 'laat eens even zien aan eehh' en toen wees ze naar mij.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je haar je naam horen noemen in jouw bijzijn?
Door de tekst 'is dingetje er nog' denk ik dat ze ook nu niet samenwonen. Wat ook verklaart waarom de moeder de relatie misschien niet al te serieus neemt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ze zijn 2 jaar samen, zo lang zullen ze nog niet samenwonen. Maar dan nog... Misschien heeft die moeder wat moeite met namen en wilde ze ook niet per ongeluk de verkeerde naam noemen, dan zit je met 'dingetje' wel veilig.
Zie daar heb je t al. Of ze is bang om t verkeerd uit te spreken. Of wat dan ook. Niets ernstigs dusquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:58 schreef NoInspiration het volgende:
[..]
Niet vaak om eerlijk te zijn. Afgelopen keer met kerst moest een nichtje van mijn vriend iets aan mij laten zien van haar, toen zei ze ook: 'laat eens even zien aan eehh' en toen wees ze naar mij.
Volgens mij weet ze mijn hele naam gewoon niet meer, is ook raar
We wonen inderdaad nog niet samen, maar de voorbereidingen worden ondertussen al getroffen om daar verandering in te brengen. Het gaat dus wel om een serieuze en blijvende relatie.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:58 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Door de tekst 'is dingetje er nog' denk ik dat ze ook nu niet samenwonen. Wat ook verklaart waarom de moeder de relatie misschien niet al te serieus neemt.
Nu niet onzekerheden gaan verkondigen als zekerheden héquote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:01 schreef NoInspiration het volgende:
[..]
We wonen inderdaad nog niet samen, maar de voorbereidingen worden ondertussen al getroffen om daar verandering in te brengen. Het gaat dus wel om een serieuze en blijvende relatie.
Ik zeg ook niet dat het geen serieuze relatie is. Ik zeg dat ik snap dat iemand (zeker een ouder iemand) een relatie van 2 jaar van 2 werkende volwassenen die nog niet samenwonen misschien wel als niet heel serieus ziet.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:01 schreef NoInspiration het volgende:
[..]
We wonen inderdaad nog niet samen, maar de voorbereidingen worden ondertussen al getroffen om daar verandering in te brengen. Het gaat dus wel om een serieuze en blijvende relatie.
Zoiets kan ook nogal ja. En voelt stom aan dat zoiets simpels me ontgaan is, maar dit kan best zo zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:08 schreef Snowballed het volgende:
Geen "dingetje" maar "dinnetje"
Je hebt het vast verkeerd gehoord.. Ze zal wel een fokster zijn...
Het is in ieder geval serieus en voorlopig blijvend de komende tijd, toekomst kunnen we natuurlijk niet wetenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:02 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Nu niet onzekerheden gaan verkondigen als zekerheden hé
Simpel blijven denken kan best ingewikkeld zijn....quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:10 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Zoiets kan ook nogal ja. En voelt stom aan dat zoiets simpels me ontgaan is, maar dit kan best zo zijn inderdaad.
Sommige mensen zijn gewoon warrig met namen. Mijn moeder verwijst ook weleens met de verkeerde naam naar mijn broertje.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:58 schreef NoInspiration het volgende:
[..]
Niet vaak om eerlijk te zijn. Afgelopen keer met kerst moest een nichtje van mijn vriend iets aan mij laten zien van haar, toen zei ze ook: 'laat eens even zien aan eehh' en toen wees ze naar mij.
Volgens mij weet ze mijn hele naam gewoon niet meer, is ook raar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |