abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148285253
quote:
Honderden wetenschappers zetten zich dagelijks in om kanker de wereld uit te helpen. Helemaal niet nodig, vindt de gerenommeerde dokter Richard Smith. 'Het is de beste manier om te sterven'. Dat schrijven Britse media als The Independent en The Telegraph.
Prof. Dr. Richard Smith, voormalig editor van de prestigieuze British Medical Journey, vindt kanker de beste manier om te sterven. ,,Je kunt afscheid nemen, reflecteren, boodschappen achterlaten, belangrijke plaatsen bezoeken, je favoriete muziek beluisteren, gedichten lezen... Je kunt je voorbereiden."

De man heeft ook nog een boodschap voor de medische wereld: ,,Stop met miljoenen te spenderen om kanker te genezen, waardoor we een veel ergere dood zullen sterven.''

Hij geeft toe dat de meeste mensen een snelle, plotse dood prefereren, maar vindt dat wat egoïstisch. ,,Dat is zeer zwaar voor de mensen rondom jou; het laat een belangrijke relatie gewond en ongeheeld achter.''

De dood die op dementie volgt, vindt hij een van de ergste ,,omdat je dan volledig gewist wordt." Ook orgaanfalen - zoals hart- of nierproblemen - is volgens hem geen goede dood. ,,Dan breng je veel te veel tijd door in het ziekenhuis en bij dokters.''

Bron: ad.nl
pi_148285269
Oneens met TS
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:25:50 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_148285286
Nee maanden of jaren onzekerheid en pijn zijn prettig :')
pi_148285298
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:25 schreef opgebaarde het volgende:
Oneens met TS
''vindt de gerenommeerde dokter Richard Smith''
pi_148285325
Zeker een hoaxdokter die z'n papiertje heeft gekopieerd van het internet om zulke uitspraken te doen. Ik ben het er niet mee eens wat ie zegt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_148285361
De beste manier om te sterven is in het harnas en dan heb ik het niet over het harnas van de MRI-scanner.
pi_148285364
Wat een totale idioot. Ken die hele Richard verder niet en denk dat ik ook niks meer van hem wil horen.
pi_148285366
Wat een idioot.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:30:07 #9
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148285391
Ik ga sterven met mijn handen op het toetsenbord en met 20 tabbladen van FOK! geopend. En ik zou het niet anders willen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_148285488
Ja, perfect als je op je 14e een agressieve vorm van kanker krijgt en drie maanden later sterft. Hele fijne manier om dood te gaan. Top, houden zo!

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2015 17:34:14 ]
pi_148285553
Hier de hele blog (engels):
http://blogs.bmj.com/bmj/(...)r-is-the-best-death/

Verder heeft die man goed nagedacht over doodgaan of ik het eens ben met hem kan ik niet zeggen ik ken niet alle behandelmethoden bij kanker.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:36:28 #12
430880 mig72
De Professional
pi_148285601
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:26 schreef RustCohle het volgende:

[..]

''vindt de gerenommeerde dokter Richard Smith''
Hij doelde op de al dan niet eigen mening van ts die ontbreekt in dit topic.
pi_148285641
Dat die gast maar een lange, pijnlijke en moeizame lijdensweg door kanker mag krijgen. Het is immers toch de beste dood.
Wat een halve gare :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148285655
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:24 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Bron: ad.nl
nog even los van de kosten, de lijdensweg en alle andere ellende; wat denkt die dok wel dat ie voor recht van spreken heeft over wat belangrijk is en niet.

heb nog wel een mooiere vorm die helemaal in zijn wereldbeeld van een mooie dood past; spuitje op je 31e. kun je alles inplannen, geen gedoe tijdens je leven voor de meesten.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:38:30 #15
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148285660
Want langzaam en vreedzaam dood is beter dan niet dood?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_148285795
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:38 schreef Faux. het volgende:
Want langzaam en vreedzaam dood is beter dan niet dood?
dood gaan we allemaal natuurlijk.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:42:51 #17
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148285811
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:42 schreef SuperFood het volgende:

[..]

dood gaan we allemaal natuurlijk.
behalve dat er tussen leukemie en een natuurlijke dood gerust zestig jaar kan zitten
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_148285812
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:35 schreef Wespensteek het volgende:
Hier de hele blog (engels):
http://blogs.bmj.com/bmj/(...)r-is-the-best-death/

Verder heeft die man goed nagedacht over doodgaan of ik het eens ben met hem kan ik niet zeggen ik ken niet alle behandelmethoden bij kanker.
Die titel van zijn blog is al te achterlijk voor woorden. Ja, je hebt alle tijd om afscheid te nemen van je omgeving. Maar daar komt ook een enorme lange lijdensweg bij kijken. Nee, dan liever een plotselinge dood.
pi_148285846
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:42 schreef Gewas het volgende:
Die titel van zijn blog is al te achterlijk voor woorden. Ja, je hebt alle tijd om afscheid te nemen van je omgeving. Maar daar komt ook een enorme lange lijdensweg bij kijken. Nee, dan liever een plotselinge dood.
En die lijdensweg is niet alleen voor de zieke, maar ook voor zijn omgeving.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148285913
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En die lijdensweg is niet alleen voor de zieke, maar ook voor zijn omgeving.
Klopt, mensen zien aftakelen is het ergste wat er is.
pi_148285976
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:46 schreef Gewas het volgende:
Klopt, mensen zien aftakelen is het ergste wat er is.
Jup, been there, done that.
pi_148285987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:42 schreef Gewas het volgende:

[..]

Als je kunt kiezen voor euthanasie is dat probleem redelijk snel opgelost, mogelijk ontstaat de lijdensweg wel door het behandelen en dat is wat deze man dus schreef:
quote:
But stay away from overambitious oncologists,
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:52:30 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_148286076
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:42 schreef Faux. het volgende:

[..]

behalve dat er tussen leukemie en een natuurlijke dood gerust zestig jaar kan zitten
Kan, hoeft niet. Maar je gaat voorbij aan z'n punt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_148286440
Lang leven is niet noodzakelijk beter. Dat we dood gaan is voor de mens als soort heel belangrijk, voor alle soorten eigenlijk.

Er is altijd een optimale verhouding tussen de tijd die er nodig is om volwassen te worden en de leeftijd waarop we doodgaan, de snelheid waarmee een soort generaties voortbrengt. Dat laatste is namelijk direct bepalend voor de snelheid waarmee een soort evolueert.

Er zijn ook een aantal genen direct betrokken bij veroudering. Genen die veroudering actief aansturen en bevorderen. Vermoedelijk om te zorgen dat een soort niet onnodig belast wordt met de zorg voor oudere generaties die niets meer bijdragen aan het succes van een soort.

Lang verhaal kort: de mens is niet noodzakelijk gebaat bij langer leven. Wat dat betreft heeft Richard Smith gewoon een goed punt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_148286499
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:27 schreef Metalfrost het volgende:
Zeker een hoaxdokter die z'n papiertje heeft gekopieerd van het internet om zulke uitspraken te doen.
Hij is heel wat meer dan dat. Doe eens onderzoek voor je zulke onzin uitkraamt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')