abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:16:00 #31
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148297754
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat waarschijnlijk niet, maar als je zelf normaal niet dagelijks gerechten maakt met allerlei gezellige granen, kazen en noten kan je best goedkoper uit zijn zonder box.
Nou ik wil dan wel de recepten uit de box maken anders heb je ook niks te vergelijken natuurlijk.
Rayen 2½ jaar!
pi_148297926
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:16 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou ik wil dan wel de recepten uit de box maken anders heb je ook niks te vergelijken natuurlijk.
Idd. Macaroni ham kaas is zo duur niet... ;)

Maar wil je dan zelf ook een beetje dezelfde kwaliteit uitzoeken, traiteur, biologisch etc?
Make my day!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:22:04 #33
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148298097
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:

[..]

Idd. Macaroni ham kaas is zo duur niet... ;)

Maar wil je dan zelf ook een beetje dezelfde kwaliteit uitzoeken, traiteur, biologisch etc?
Nou dat vind ik teveel gedoe, moet ik nog meer winkels af.
Dus als er kip in het recept staat, is het geen biologische kip.
Eens kijken na een week met "doorsnee" vis/vlees op wat voor bedrag ik kom, dan is het makkelijk een beetje omrekenen hoeveel erbij zou komen voor biologisch vlees.
Rayen 2½ jaar!
pi_148298174
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:22 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou dat vind ik teveel gedoe, moet ik nog meer winkels af.
Dus als er kip in het recept staat, is het geen biologische kip.
Eens kijken na een week met "doorsnee" vis/vlees op wat voor bedrag ik kom, dan is het makkelijk een beetje omrekenen hoeveel erbij zou komen voor biologisch vlees.
Ja, dat kan.
Persoonlijk lijkt het me lastig om de verschillende noten, kokosrasp etc allemaal in te moeten slaan in grotere hoeveelheden. Je kasten worden zo vol.
Make my day!
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2015 @ 23:54:39 #35
43556 miss_dynastie
pi_148302554
Hello fresh is toch helemaal niet oer definitie biologisch? Ik las daar op een ander forum nogal wat verontwaardiging over van iemand, die ging er wel vanuit omdat dat in het begin het streven was, maar dat hebben ze inmiddels losgelaten, zei zij?

Hier zou het in ieder geval prima te doen zijn om op zaterdag de boodschappen te halen en mee te koken, maar niet iedereen heeft die mazzel....
pi_148302716
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Hello fresh is toch helemaal niet oer definitie biologisch? Ik las daar op een ander forum nogal wat verontwaardiging over van iemand, die ging er wel vanuit omdat dat in het begin het streven was, maar dat hebben ze inmiddels losgelaten, zei zij?

Hier zou het in ieder geval prima te doen zijn om op zaterdag de boodschappen te halen en mee te koken, maar niet iedereen heeft die mazzel....
Klopt hoor, het is idd niet altijd volledig biologisch. :)
Maar vaak wel, gelukkig. En de producten (vlees dan) is zo duidelijk bestickerd dat je de herkomst vaak makkelijk kunt achterhalen.
Make my day!
pi_148304566
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:54 schreef miss_dynastie het volgende:

Grotendeels toch wel? Alleen niet altijd lekkerder of beter, dus niet altijd biologisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 4 januari 2015 @ 01:19:06 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148305872
Het vlees is in ieder geval wel altijd erg goede kwaliteit, en geen supermarkt zooi, want dat merk je wel degelijk, en idd, nu krijg je alles netjes afgepast; 70 gram van dit, 110 gram van dat, en als je zelf gaat inslaan mag je dus overal ponden en kilo's van gaan kopen, en dat loopt nog aardig in de papieren, plus dat je vast niet alles one stop shopping kunt verkrijgen, dus je moet ook nog je best gaan doen om bepaald ingrediënten te verkrijgen. Verse kruiden bijvoorbeeld zijn lang niet all over the place verkrijgbaar.

Ik wens je veel succes als je die recepten zelf even bij elkaar wilt gaan shoppen ^O^

Ennehh, ik geloof er ook niks van dat je dat goedkoper voor elkaar gaat krijgen als HF, want die kopen natuurlijk bulk in, waardoor ze de prijzen lekker laag kunnen houden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 januari 2015 @ 01:22:22 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148305990
Je kunt natuurlijk wel goedkopere maaltijden op tafel zetten. Beetje onzinnig om te stellen dat het dan precies hetzelfde als de HelloFresh-recepten zou moeten zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148306085
Ik ben vorige week wat zelf wezen kokkerellen. Het was heerlijk, hoor.
Maar heb een pot sesamzaadjes, flesje soya-saus (kiko), flesje sesamolie en flesje vissaus moeten aanschaffen voor dat beetje wat er door het eten gaat.
En dan had ik de peper en verse gember nog over van een HF restant.

Zo zonde. Kan het straks weer halfgevuld weggooien.
Make my day!
  zondag 4 januari 2015 @ 01:28:15 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148306187
Tja, of je zoekt recepten uit waar je geen ingrediënten voor nodig hebt die je verder nooit gebruikt.

Je betaalt voor het gemak van HF en waarom zou dat niet mogen? Andere argumenten lijken me bijzaak.
pi_148306231
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:28 schreef Lienekien het volgende:
Tja, of je zoekt recepten uit waar je geen ingrediënten voor nodig hebt die je verder nooit gebruikt.

Je betaalt voor het gemak van HF en waarom zou dat niet mogen? Andere argumenten lijken me bijzaak.
De opmerking was dat het overpriced zou zijn. En daar reageren mensen op. :)
Edit: het dubbele zelfs.
Oh, en dat de boxen geen inhoud hebben.
Make my day!
  zondag 4 januari 2015 @ 01:32:51 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148306336
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:29 schreef agter het volgende:

[..]

De opmerking was dat het overpriced zou zijn. En daar reageren mensen op. :)
Dat snap ik. Die user wil/kan niet betalen voor het gemak van HF tegenover zelf je recepten uitkiezen en de boodschappen doen.
pi_148306384
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:19 schreef Sounddragon het volgende:
Het vlees is in ieder geval wel altijd erg goede kwaliteit, en geen supermarkt zooi, want dat merk je wel degelijk, en idd, nu krijg je alles netjes afgepast; 70 gram van dit, 110 gram van dat, en als je zelf gaat inslaan mag je dus overal ponden en kilo's van gaan kopen, en dat loopt nog aardig in de papieren, plus dat je vast niet alles one stop shopping kunt verkrijgen, dus je moet ook nog je best gaan doen om bepaald ingrediënten te verkrijgen. Verse kruiden bijvoorbeeld zijn lang niet all over the place verkrijgbaar.

Ik wens je veel succes als je die recepten zelf even bij elkaar wilt gaan shoppen ^O^

Ennehh, ik geloof er ook niks van dat je dat goedkoper voor elkaar gaat krijgen als HF, want die kopen natuurlijk bulk in, waardoor ze de prijzen lekker laag kunnen houden.
Probeer bijv maar eens salie of oregano te krijgen en dan niet als onderdeel van 'Italiaanse kruidenmix'. Ik woon niet in of in de buurt van een grote stad en hier is dat dus domweg echt niet te vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148306402
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat snap ik. Die user wil/kan niet betalen voor het gemak van HF tegenover zelf je recepten uitkiezen en de boodschappen doen.
Nou, als iemand stelt dat er het dubbele gerekend wordt, dan wil ik daar graag een onderbouwing van zien. Grosso modo desnoods.
Make my day!
pi_148306455
Ik denk dat ik het zelf wel goedkoper kan overigens. Niet diezelfde 5 maaltijden voor 25 euro, maar toch wel goedkoper dan 50 euro (en dan niet qua inkoop, maar wat je echt gebruikt. Dus 1/4e van een pak rijst bijv rekenen en niet het hele pak). Kost alleen veel meer tijd en gedoe.
pi_148306488
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik het zelf wel goedkoper kan overigens. Niet diezelfde 5 maaltijden voor 25 euro, maar toch wel goedkoper dan 50 euro (en dan niet qua inkoop, maar wat je echt gebruikt. Dus 1/4e van een pak rijst bijv rekenen en niet het hele pak). Kost alleen veel meer tijd en gedoe.
Maar hoe groot zou dat verschil dan zijn?
Make my day!
pi_148306542
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:37 schreef agter het volgende:

Maar hoe groot zou dat verschil dan zijn?
Ik heb geen idee :D Heb wel eens een weekje bedacht dat ik gewoon de recepten zou gebruiken van de website en dan eens kijken wat ik kwijt was, maar meestal deed ik dat die week dan maar 1 of 2 keer en was dan meer dan een tientje per maaltijd kwijt aan het inkopen van de ingrediënten. Maar ja, dan gebruikte je dus maar een handje walnoten ipv het hele doosje etc.

Maar dan wel weer lekker walnoten in de yoghurt :9
pi_148306622
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb geen idee :D Heb wel eens een weekje bedacht dat ik gewoon de recepten zou gebruiken van de website en dan eens kijken wat ik kwijt was, maar meestal deed ik dat die week dan maar 1 of 2 keer en was dan meer dan een tientje per maaltijd kwijt aan het inkopen van de ingrediënten. Maar ja, dan gebruikte je dus maar een handje walnoten ipv het hele doosje etc.

Maar dan wel weer lekker walnoten in de yoghurt :9

Ja, herkenbaar. :)
Ze mogen van mij best winst maken, beter zelfs. Maar het dubbele?? Ik ben erg benieuwd naar een berekening. Zal de ene week wel meer zijn dan de andere, denk ik.
Make my day!
pi_148306730
Er zitten ook wel regelmatig gerechten bij die echt geen 10 euro kosten voor 2 man. Zoals nasi met wat groente en een ei.

Maar goed, als je met een beperkt budget boodschappen moet doen dan maak je ook geen hellofreshachtige gerechten klaar met veel verschillende ingrediënten. Dus ja, natuurlijk kan je veel goedkoper eten maken. Maar of je dan ook dit eten (qua kwaliteit vlees en soorten ingrediënten) kan maken? Nee, dat zal niet heel veel goedkoper worden. Denk ik hoor. Ik heb ook geen cijfertjes :7
pi_148309105
Wat veel geld scheelt, als je het zelf doet, is zelf verse kruiden hebben. Ik heb in de tuin een grote bak met rozemarijn, tijm, salie, oregano en peterselie (momenteel is het meeste dood natuurlijk), en binnen heb ik vaak basilicum. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
pi_148309857
Ik woon 10 km van een groot dorp met een fatsoenlijk centrum, dichterbij zit alleen een kleine Spar of een Jan Linders met basis asdortiment. Nu kom ik al eens in de 2 weken in dat grotere dorp (markt, drogist, verswinkels, ah en lidl) dus dat tel ik dan niet. Verse salie heeft AH wel eens in die bakjes en anders wil de groenteboer best voor mij bestellen en ik weet zeker dat mijn slager zijn best zal doen een biefstukje van 100 gram te vinden. De lokale AH en het reformzaakje zijn niet groot en hebben een aardig maar beperkt assortiment biologisch, reform en "superfoods". Vis wordt een groter probleem; zalm, haring, panga ed. lukt nog wel. Maar vissen als heek en baars worden al weer een stuk lastiger, ik heb ze nog nooit gezien. De viskraam heeft het niet, maar kan het wellicht bestellen voor de week er op. Maar kan ik ingrediënten in het dorp niet vinden dan moet ik naar de stad en waarschijnlijk de halve stad door. Tel minimaal 20 km enkele reis extra, parkeergeld en de tijd.... Gemak en variatie is wat mij over de streep getrokken heeft.
pi_148310049
Ook in de grote stad is HF gewoon een goede keuze voor ons. Wij hebben een bedrijf en als we ons een uur kunnen verhuren aan een klant hebben we een HF box er al lang en breed uit. Tijd = geld voor ons.

Daarbij komt dat ik vanwege ziekte een beperkte hoeveelheid energie heb. Ik vind het echt hartstikke leuk om boodschappenlijstjes te maken, recepten te zoeken, efficient met voorraad en aanbiedingen om te gaan en creatief te koken. Ik heb geen problemen met veel verschillende ingredienten in huis halen. Ik heb sowieso 50 soorten kruiden en specerijen en een stuk of 25 flessen met diverse soorten olie, azijn, etc. staan. Maar ik laat liever iemand anders het grote werk voor me doen. Dan heb ik meer energie om in mijn bedrijf te stoppen, dan kunnen we over een paar jaar een boerderijtje kopen met een grote moestuin en wat kipjes zodat we HF niet meer nodig hebben ;)
Spoilers!
pi_148310234
Zullen we het weer over HF hebben ;) denk dat er weinig mensen bij HF zitten die denken dat het niet goedkoper kan etc als ze alles zelf zouden kopen. Echter, je betaald bij HF natuurlijk ook voor het bedenken van de recepten, de exacte afmetingen van de ingrediënten, de levering aan huis etc. En gemak kost nou eenmaal geld :)

Wij werken beide 40+ uur en met name ik vind koken erg leuk, dus zeker in het weekend kook ik graag bijzondere dingen en uitgebreid. Maar als ik 's avonds om 19:00 thuis kom heb ik gewoon geen zin om nog langs de supermarkt te gaan en creatief te zijn...
pi_148310351
Ja, weer over HF. De pasta van deze week (met pesto) lijkt me wat saai, of niet? Iemand een suggestie om hem wat op te leuken?
  zondag 4 januari 2015 @ 11:51:07 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148311592
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:45 schreef Bleie het volgende:
Ja, weer over HF. De pasta van deze week (met pesto) lijkt me wat saai, of niet? Iemand een suggestie om hem wat op te leuken?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148311744
Ik heb het een keer berekend. Volgens mij scheelde het meer dan 20 euro voor 4 personen/5 maaltijden. En dan had ik inderdaad ook gewoon grotere hoeveelheden en zelfs kruidenpotjes meegerekend (die je kunt hergebruiken). Staat ergens in deze reeks, zal het straks eens zoelen.
pi_148311871
20 euro per 4 personen, per 5 maaltijden? Dus een euro per maaltijd dan eigenlijk?

Dat is niks voor het gemak dat het met zich meebrengt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 4 januari 2015 @ 12:03:46 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148311885
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:57 schreef Unites het volgende:
Ik heb het een keer berekend. Volgens mij scheelde het meer dan 20 euro voor 4 personen/5 maaltijden. En dan had ik inderdaad ook gewoon grotere hoeveelheden en zelfs kruidenpotjes meegerekend (die je kunt hergebruiken). Staat ergens in deze reeks, zal het straks eens zoelen.
En dat had je berekend op basis van in jouw supermarkt beschikbare producten? Of moet je daar dan effe de hele regio voor doorrijden om alles te verzamelen?

Sowieso is dat dus 20¤ op 100¤ voor de 4 persoons box, dus 20%. mogen die mensen ook wat verdienen? ze komen nota bene alles kakelvers en topquality thuis brengen..

Ik snap serieus die hele 'kost teveel' discussie niet zo.. ga dan in hemelsnaam weer lekker naar de Aldi ofzo :')
pi_148311920
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dat had je berekend op basis van in jouw supermarkt beschikbare producten? Of moet je daar dan effe de hele regio voor doorrijden om alles te verzamelen?

Sowieso is dat dus 20¤ op 100¤ voor de 4 persoons box, dus 20%. mogen die mensen ook wat verdienen? ze komen nota bene alles kakelvers en topquality thuis brengen..

Ik snap serieus die hele 'kost teveel' discussie niet zo.. ga dan in hemelsnaam weer lekker naar de Aldi ofzo :')
Ik ben er wel geïnteresseerd in, wat het prijsverschil is. Ik vroeg er naar. :)
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')