Turquaz52 | vrijdag 2 januari 2015 @ 14:05 |
Dag mensjes, Voor de mensen die mij niet kennen: Hoi, skip the threat of lees aandachtig deze topique.. Voor de PTA goeroes: De Mk2 is niet weg, maar langs de Mk2 wou ik nog weer een daily er bij (een daily voor een daily, omdat BMW project enzo) ![]() Dus voor een Lolvo gerecht hebben wij nodig qua ingrediënten: - 1 stuks Volvo 340 1.4 3 deurs uit 90, - 1 stuks Volvo 340 1.7 5 deurs uit 88, - 1 stuks Renault Clio 1.8 16v motor uit 92, - 1 stuks Nieuwe koppelingset voor de 1.7, - 1 stuks Nieuwe distributieriemset voor de 1.8, - 1 soeplepeltje filters en bougies. Bereidingswijze (ff kort door de bocht): - Motor uit de Volvo 340 1.7 halen, - Carterpan en motorsteunen los schroeven, - Dynamo en dynamosteun demonteren, - 1.8 16v motor ondertussen het zelfde doen en alles wat van de 1.7 afkomt daar op schroeven. - Koppelingshuis v.d. volvo 340 demonteren en op de 1.8 schroeven nadat de koppelingset vervangen is en de prise-as lager in de krukas monteren. - Inlaatspruitstuk v.d. 1.8 verwijderen. Nu eventjes een half uurtje roeren roken, en de auto naar buiten duwen. Klaar zijn we met de 1.7. Indien gewenst en afhankelijk van de delicatesse en smaak kun je de 5-bak ook onderuit schroeven, dit hebben wij ook gedaan. Hierbij wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's volgen nog wel..: | |
gebrokenglas | vrijdag 2 januari 2015 @ 14:20 |
Wat doet die Clio motor in dit verhaal? Of is dat gewoon hetzelfde blok? Ow ik zie het al: het 1.8 blok wordt de nieuwe in de 1.7 Volvo, en de 1.4 is voor wat extra onderdelen. | |
Sounddragon | vrijdag 2 januari 2015 @ 14:51 |
Ik heb hem aan je CV toegevoegd.. waarom niet meteen een MI16? Of doe je alles met snelkoppelingen zodat je makkelijk later nog kunt swappen? ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 2 januari 2015 @ 15:04 |
Leuke is dat de onderblokken praktisch gelijk zijn en alles dus redelijk eenvoudig past. Leuke swap, ik volg hem omdat ik zelf een stuk of 7 300-series gehad, verbouwd en gereden heb. Heb het altijd een prachtige ( ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 2 januari 2015 @ 15:08 |
Een ex-ex-ex zwager van me had zo'n ding; lekker degelijk, maar ik vond het wel een beetje een zwabbertobbe op de weg ![]() | |
FransDeens | vrijdag 2 januari 2015 @ 15:18 |
Een MI16 is van PSA en is daarom minder plug-and-play dan een Renault-motor. | |
Fer | vrijdag 2 januari 2015 @ 15:18 |
Maar wordt het een CVT of nie? En gaat dit sneller dan een 360? | |
Mano_ | vrijdag 2 januari 2015 @ 15:28 |
Gaaf ding, zo'n 340 ![]() Heb nog een lichtelijk verbouwde 1.7 gestald staan, binnenkort maar weer eens laten keuren en wat kilometers mee maken ![]() Door de 4 reserve wielen achterin is de balans ver te zoeken en laat 'ie zich mooi dwars door de bochten zwiepen ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 2 januari 2015 @ 15:34 |
Voor verlagingsveren en nieuwe schokdempers, achter verlaagblokken en nieuwe schokdempers verandert veel. Ik heb meest 360's gehad en met het zware blok voorin en de bak achtering veren ze veel beter. Maar 9vd10 hebben gare dempers er onder omdat aan die goedkope dingen gemiddeld slecht/geen onderhoud gedaan hebben en dat maakt een hele wereld van verschil. Ook de motorsteunen van een 360 zijn een probleem. Deze zijn hydraulisch en de olie is er na 20 jaar wel uit dus het schudt alle kanten op. Een 340 1.4/1.7 heeft daar geen last van. CVT zou ik niet doen, dat kun je niet lang heel houden met dat vermogen vrees ik. | |
Turquaz52 | vrijdag 2 januari 2015 @ 19:34 |
1.8 blok wordt nieuwe motor in de 1.4, de 1.7 is voor de extra onderdelen zoals carterpan, steunen, cardan, bak etc.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 2 januari 2015 @ 19:34 |
lol, hahahah ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 2 januari 2015 @ 19:37 |
Nee, de CVT's kunnen hun eigen vermogen amper aan, laat staan een verdubbeling of 5 ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 2 januari 2015 @ 19:38 |
Ik ga voor gewoon schroefset nemen/fabriceren. Achter ga ik verlagingsblokken maken. Hij gaat plat op z'n bek met een Golf Mk1 GTI lip en 13 inch deepdish velgen. ![]() | |
Fer | vrijdag 2 januari 2015 @ 21:22 |
Ik zou lachgas inbouwen, echte dragster. | |
Sounddragon | vrijdag 2 januari 2015 @ 22:12 |
Ja man, da's lachen. | |
Sounddragon | vrijdag 2 januari 2015 @ 22:31 |
Dat boeit Turq geen kont jonguh, al moet er een Aston Martin V8 in, maakt ie gewoon pas. ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 2 januari 2015 @ 23:42 |
Ga je de grille vervangen door een eigenbouw exemplaar en er DAF 77 op zetten? | |
ThePartyPooper | zaterdag 3 januari 2015 @ 12:55 |
Turq kan alles | |
Turquaz52 | zaterdag 3 januari 2015 @ 15:03 |
Nee, ik was aan het denken om een Golf Mk2 gril pasklaar te maken als het zou lukken.. ![]() (en anders gewoon stock) | |
Turquaz52 | zaterdag 3 januari 2015 @ 15:17 |
Ik heb al een 24v VR6 gepast in de motorruimte. Koppelingshuis er van past er ook netjes in. Natuurlijk op grove schaal, maar wie weet, na de 16v een 12v VR6? ![]() ![]() ![]() | |
house_is_a_feeling | zaterdag 3 januari 2015 @ 15:20 |
![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 3 januari 2015 @ 15:30 |
![]() ![]() Ik heb nu een daily voor mijn daily, voor mijn daily zijn daily.. ![]() Ik rij de Peugeot nu, terwijl de Volvo mijn daily is totdat de overgangsregeling voorbij is van de golf welke weer de daily is van eigenlijk mijn BMW project welke mijn daily was.. ![]() | |
blup | zaterdag 3 januari 2015 @ 16:29 |
Kan je niet gelijk op die F7P een turbo plaatsen>? | |
Turquaz52 | dinsdag 6 januari 2015 @ 14:53 |
nee, moet zsm mee kunnen rijden, tis nog altijd een daily.. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 17:35 |
Wat...de snelkoppelingen of het MI16 idee? (hoop op het laatste ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 9 januari 2015 @ 02:15 |
De snelkoppelingen.. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 2 februari 2015 @ 12:01 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Inmiddels al klaar op de inlaatspruitstuk na, maar dit zijn nog de enige foto's die ik hier op mijn laptop heb staan.. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 2 februari 2015 @ 12:07 |
[ Bericht 80% gewijzigd door Turquaz52 op 02-02-2015 12:19:47 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 3 februari 2015 @ 07:11 |
![]() Alleen kan ik het niet zo duidelijk zien maar zit de electromotor van de koelvin zo dicht tegen het distributie gedeelte aan? | |
Turquaz52 | dinsdag 3 februari 2015 @ 19:15 |
2cm speling.. Ik ga hem vervangen door een slimfan.. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 februari 2015 @ 19:56 |
Goede oplossing. ![]() Edit,heb je foto's nog eens bekeken..is het niet mogelijk om de radiateur vanuit de onderkant wat verder naar voren te plaatsen? Win je ook wat cm's mee en op te lossen door wat metaalwerk. Kan het alleen niet heel duidelijk zien hoeveel ruimte je hebt aan de onderkant. Leuk/mooi om het kleppendeksel te spuiten in de carrosserie kleur,mooi detail. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2015 20:27:31 ] | |
Turquaz52 | woensdag 4 februari 2015 @ 08:49 |
is niet de carrossoriekleur, is beige: Spuitplamuur.. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 4 februari 2015 @ 09:03 |
Radiateur kan helaas niet meer naar voren, want anders komt hij tegen de intercooler aan... oeps, daar heb ik mij versproken.. ![]() ![]() |