klopt, de olie hier is goedkoop te produceren en goede kwaliteit. Er zijn verschillende redenen aangedragen waarom Saudi Arabië de olieprijs zo heeft laten zakken. Om marktaandeel te winnen en oliezanden en shale projecten te laten stoppen. Dus proberen de concurrentie knockout te krijgen. Verder nog wat politieke redenen, voornamelijk het verzwakken van Iran en Rusland. Dat laatste is goed gelukt, en daar zullen de Amerikanen ook wel blij mee zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik ben mij net ff aan het inlezen en je hebt verschillen in olie - Brent en Crude oil.
Door de samenstelling kan je meer of minder benzine (om het daar even op te houden) er uit filteren.
Dan is er nog de verschil in winning van de olie. In Canada word de meeste olie uit zand gewonnen, de befaamde oil sands, en dat kost beduidend meer dan de winning in SA bijvoorbeeld.
Vandaar dat de olie winning in Canada zo erg getroffen is door de lage prijzen.
Wij hebben minimaal 40 tot 50 dollar nodig per barrel om te overleven en dan is de winstmarge enorm laag. Dus vandaar dat het nu ontslagen regent....
Best wel belachelijk dat een land zoals Saudi Arabie zoveel invloed kan hebben door alleen de olie goedkoop te verkopen.quote:Op zondag 8 maart 2015 09:14 schreef nixxx het volgende:
[..]
klopt, de olie hier is goedkoop te produceren en goede kwaliteit. Er zijn verschillende redenen aangedragen waarom Saudi Arabië de olieprijs zo heeft laten zakken. Om marktaandeel te winnen en oliezanden en shale projecten te laten stoppen. Dus proberen de concurrentie knockout te krijgen. Verder nog wat politieke redenen, voornamelijk het verzwakken van Iran en Rusland. Dat laatste is goed gelukt, en daar zullen de Amerikanen ook wel blij mee zijn.
Het staat alle andere landen vrij om te proberen meer op te pompenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:38 schreef breaky het volgende:
[..]
Best wel belachelijk dat een land zoals Saudi Arabie zoveel invloed kan hebben door alleen de olie goedkoop te verkopen.
Ik hoop ten zeerste dat alternatieve energie bronnen populairder worden.
Ja, lekker rendabel ook nu.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het staat alle andere landen vrij om te proberen meer op te pompen
Das dan ook gewoon een fabeltjequote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, lekker rendabel ook nu.
Nixxx zit zo ongeveer in het enige nog goeie olieland. De rest ligt zwaar op zijn gat. Argentinie met al dat schaliegas/olie (Neuquen) ook.
Neuken?!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, lekker rendabel ook nu.
Nixxx zit zo ongeveer in het enige nog goeie olieland. De rest ligt zwaar op zijn gat. Argentinie met al dat schaliegas/olie (Neuquen) ook.
Dooie koe.quote:
Het is niet dat Saudi Arabië de olie goedkoop verkoopt, de olieprijs wordt door de markt bepaald. Het is wel zo dat Saudi Arabië de markt goed kan beïnvloeden door de grote capaciteit. En verder wordt Saudi Arabië niet zo hard geraakt door lage prijzen doordat de productie kosten laag zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:38 schreef breaky het volgende:
[..]
Best wel belachelijk dat een land zoals Saudi Arabie zoveel invloed kan hebben door alleen de olie goedkoop te verkopen.
Ik hoop ten zeerste dat alternatieve energie bronnen populairder worden.
Nee dank jequote:
Insidersgrapje, nixxx...quote:
Wat een (onderbroeken)lolquote:
Vamos A verquote:Op maandag 16 maart 2015 00:48 schreef qwerty_x het volgende:
Jullie in het zuiden mogen dan een flut presidente hebben, hier zijn we ook niet al te blij met de onze.
Vandaag meer dan een miljoen mensen op straat om te protesteren tegen deze mevrouw, haar regering en al die corruptieschandalen van de laatste tijd, Petrobras voorop.
Vamos ver .....
"Dat je je best doen"? Misschien is het "vamos ver" in het Portugees?quote:Op maandag 16 maart 2015 02:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vamos A verMaar ik waardeer het hoor, dat je je best doen om een fatsoenlijke taal te spreken
Dus jullie missen Lula? Kan die zich weer verkiesbaar stellen voor de volgende verkiezingen eigenlijk? Of vindt ie het ook wel best?
Ja en nee, als er de komende 4 jaar niks bijzonders gebeurtquote:Op maandag 16 maart 2015 02:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vamos A verMaar ik waardeer het hoor, dat je je best doen om een fatsoenlijke taal te spreken
Dus jullie missen Lula? Kan die zich weer verkiesbaar stellen voor de volgende verkiezingen eigenlijk?
1 op de 180, dat wordt nog effe doorbikkelenquote:Op maandag 16 maart 2015 00:48 schreef qwerty_x het volgende:
Jullie in het zuiden mogen dan een flut presidente hebben, hier zijn we ook niet al te blij met de onze.
Vandaag meer dan een miljoen mensen op straat om te protesteren tegen deze mevrouw, haar regering en al die corruptieschandalen van de laatste tijd, Petrobras voorop.
Vamos ver .....
Eu no falo Portugues!quote:Op maandag 16 maart 2015 02:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Dat je je best doen"? Misschien is het "vamos ver" in het Portugees?
Eu não falo muito Portugues tampoco...quote:
Cool? Weet je wat "cool" is? Dit...quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef nixxx het volgende:
Peru lijkt me best cool, misschien eens een vakantie naartoe doen als de kinderen wat groter zijn.
Goed plan.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef nixxx het volgende:
Peru lijkt me best cool, misschien eens een vakantie naartoe doen als de kinderen wat groter zijn.
Hoe oud zijn de kinderen?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef nixxx het volgende:
Hihi.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat een (onderbroeken)lolMaar het blijft een leuk grapje, als vrouwlief en ik naar Buenos Aires gaan met de auto komen we erlangs, dus is het standaardgrapje: "Vamos a Neuquén?", ofwel: gaan we naar Neuquén maar het kan ook worden opgevat als "gaan we neuken" (wat uiteraard een werkwoord in het Nederlands is dat mijn vrouw wel kent). Bijzonder flauw, maar it does the trick
Ik rijd geen motor, maar kan me zo voorstellen dat Argentinië er een prachtig land voor is. Ideetje voor jou en je man?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:42 schreef flipsen het volgende:
Mwa, de wegen in Argentinië zou ik nou niet bepaald met een motor willen doen. Ja, er zijn prachtige gebieden, maar de wegen zelf zijn zo kut, soms letterlijk tussen de kuilen kraters door laveren, kan me voorstellen dat dat met de motor nog even vervelender is.
Overigens is het lastig om een motorverhuurder te vinden en je eigen motor meenemen, daar zou ik al helemaal niet aan beginnen
Het kán uiteraard wel he. Twee klanten die momenteel (voor de tweede keer) door Argentinië rijden zijn ook motormuizen in NL en kwamen onderweg een Duitser tegen die daar al maanden rondrijdt.
Blogje met foto:Mijn oom en tante hebben heel Rusland, Canada, VS en Zuid Amerika op de motor gedaan en dan was Argentinie niet het slechtste, maar ging per definitie allemaal lekker. Gewoon niet te veel zorgen maken en een motor verschepen met RoRoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
6 weken, 3jaar en 6jaarquote:Op maandag 16 maart 2015 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe oud zijn de kinderen?
Als we dan toch naar Zuid-Amerika gaan kan dat er ook wel bijquote:Op maandag 16 maart 2015 14:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed plan.
Vergeet de noorderburen niet:
TRV / Colombia deel 2 - el único riesgo es que te quieras quedar
best een beetje trots op die OP![]()
Peru voor het eten en de archeologie, Colombia voor de mensen en het landschap.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 04:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als we dan toch naar Zuid-Amerika gaan kan dat er ook wel bij
Peru voor het eten?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 04:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Peru voor het eten en de archeologie, Colombia voor de mensen en het landschap.
Als je er geweest bent, weet je het.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:14 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Peru voor het eten?
Is dat dan zo speciaal vergeleken met de rest?
Dat klinkt net zo mysterieus als ik beweer dat de tomaten in Bulgarije de beste in de wereld zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je er geweest bent, weet je het.
Als je er nog niet geweest bent, zou je het te weten moeten komen.
Ok.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat klinkt net zo mysterieus als ik beweer dat de tomaten in Bulgarije de beste in de wereld zijn.
Dat zal niet lukken want ik ga voor 3 weken naar NL (hopelijk vind ik werk) en dan is al het geld op.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok.
Doe het nou maar gewoon, in september is er zelfs een culinair festival in Lima.
Peru ligt er al zo'n 500 miljoen jaar, dus een jaartje wachten maakt ook niet zoveel meer uit.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat zal niet lukken want ik ga voor 3 weken naar NL (hopelijk vind ik werk) en dan is al het geld op.
Vakantie nemen is voor mij vrijwel onmogelijk vanwege de "geweldige" arbeidsvoorwaarden die Canada bied in de bouw en het "goedkope" leven hier.![]()
Best wel jammer want ik zou graag Z-Amerika willen zien en beleven....
Ik heb wat dingen lopen, maar twee maanden?? Als ik dat doe dan is mjn huis al door de bank ingenomen in Canada want mijn vrouw kan van zijn levenlang nooit alleen de kosten dragen. Dat lukt al nauwlijks met zijn tweeen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Peru ligt er al zo'n 500 miljoen jaar, dus een jaartje wachten maakt ook niet zoveel meer uit.
Denk je in 3 (!) weken werk te kunnen vinden in Nederland? Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou daar toch zeker 2 maanden voor uittrekken... Of heb je al vaste sollicitaties lopen?
Hoe kan het dan dat je zo'n kleine marge hebt? Kon je niet sparen in Canada?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb wat dingen lopen, maar twee maanden?? Als ik dat doe dan is mjn huis al door de bank ingenomen in Canada want mijn vrouw kan van zijn levenlang nooit alleen de kosten dragen. Dat lukt al nauwlijks met zijn tweeen.Waarom denk je dat ik pleitte wil?
Nee, niets sparen helaas. De eerste 5 jaar was worstelen en schulden. Daarbij komt dat de huizen markt idioot duur is. Eigenlijk is alles duur hier behalve benzine en daar klaagt de gewone Canadees al steen en been over.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat je zo'n kleine marge hebt? Kon je niet sparen in Canada?
Ik zou niet rekenen op het hebben van een baan binnen 3 weken en als je die weken niet volplant met minstens 4-8 sollicitatiegesprekken (niet "wat dingen hebben lopen") kom je nogal van een koude kermis thuis vrees ik...
Zo duur is studeren toch niet in Canada?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee, niets sparen helaas. De eerste 5 jaar was worstelen en schulden. Daarbij komt dat de huizen markt idioot duur is. Eigenlijk is alles duur hier behalve benzine en daar klaagt de gewone Canadees al steen en been over.![]()
Ach het is te proberen en de bouw trekt weer aan dus we zien wel.
En anders word het een aantal jaren uitzingen en dan met pensioen en terug naar NL.
Maar het liefste dus niet. Ik zie geen vrolijke (financiele) toekomst hier voor mijn kinderen.
Niet als je gewoon netjes je RESP opbouwd. Vergeleken met NL zijn de kosten vrij gelijk tegenwoordig.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo duur is studeren toch niet in Canada?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |