Allebei even betrouwbaar. Promovendum is eigenlijk gewoon VGZ maar dan met een "mooie" verpakking. Promovendum, Nationalacademic en Besured zijn gewoon hetzelfde btw.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:34 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit nog te twijfelen tussen promovendum en czdirect.
Promovendum is met 85,90 en 375 eigen risico goedkoper dan czdirect met 91,15 euro.
Promovendum heeft ook een aantrekkelijke aanvullende verzekering die czdirect niet heeft.
Aan de andere kant lijkt CZ mij betrouwbaarder en professioneler dan promovendum.
Dit is echt gebakken lucht.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:34 schreef Snoepje5 het volgende:
Aan de andere kant lijkt CZ mij betrouwbaarder en professioneler dan promovendum.
Tenzij je zware betalingsachterstand heb kan je gewoon overstappen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:36 schreef Juicyhil het volgende:
Pfff ik zit nu bij Zekur met zo'n budgetpolis. Maar wil overstappen. Dus ik bellen of ik zo kan overstappen of dat er misschien toch nog facturen open staan enzo. Wachttijd van meer dan 20 minuten
Waarom op het randje? Het maakt ook ook zeker uit als je dik over het randje heen zitquote:Op dinsdag 30 december 2014 12:23 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Wanneer je op het randje van belastingvrij spaargeld zit maakt dat uit.Overigens zie ik het probleem niet van ja-maar-ik-kan-nog-overstappen. Je kan voor elke andere verzekering opzeggen gedurende het jaar terwijl je daar mogelijk al premie voor betaald hebt. En zorgverzekeraars hebben net als ieder ander liever direct hun geld in plaats van dat ze dat in het lopende jaar moeten zien te halen.
Ben ik wel bang voorquote:Op dinsdag 30 december 2014 12:39 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Tenzij je zware betalingsachterstand heb kan je gewoon overstappen.
Als je landelijk geregistreerd staat bij CVZ kan je niet meer overstappen, opzeggen en later in januari overstappen ook niet (meen ik).quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ben ik wel bang voorDie gasten hebben geen automatische incasso ofzo.
Heeft niks met CZdirect te maken. Komt doordat zorgverleners maar een aantal keer al hun facturen opsturen naar de zorgverzekeraar. Al is feb 2013 wel erg lang geleden.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:45 schreef douche-eendje het volgende:
Cz direct is wel retetraag met factureren van je eigen risico. Eergister is mn gebeuren aan medicatie van februari 2013 afgeschreven
Mocht je zelf notas indienen zijn ze wel snel, ongeveer 5 dagen na digitaal indienen reactie terug en betaling is ook snel.
Nee dat ook weer niet.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:49 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Als je landelijk geregistreerd staat bij CVZ kan je niet meer overstappen, opzeggen en later in januari overstappen ook niet (meen ik).
Welke fysiotherapie bedoel je?quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:24 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb FBTO trouwens nog even gebeld over die fysiotherapie. Maar je hoeft alleen maar een verwijzing van de huisarts als het over een nieuwe aandoening gaat en wanneer de fysiotherapeut niet gecontracteerd is.En dat is in 96% van de gevallen wel zo.
Ja ik had wel al gegoogled maar kwam alleen maar van die partner sites tegen. Maar bedanktquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Google kapot?![]()
https://www.trustpilot.nl/review/www.zorgenzekerheid.nl
Weet je toevallig het verschil tussen promovendum en promovendum student al?quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:39 schreef Snoepje5 het volgende:
Dan moet ik maar voor promovendum gaan.
Het feit dat er geen aanvullend eigen risico is en dat er maar één aanvullende verzekering is (in de studentenversie), zijn volgens mij de enige verschillen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:41 schreef Saninl het volgende:
[..]
Weet je toevallig het verschil tussen promovendum en promovendum student al?
Wat bedoel je met aanvullend eigen risico? Ik wil eigenlijk gewoon de "laagste" eigen risico behouden...quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het feit dat er geen aanvullend eigen risico is en dat er maar één aanvullende verzekering is (in de studentenversie), zijn volgens mij de enige verschillen.
Je kunt bij de studentenversie geen vrijwillig eigen risico nemen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:45 schreef Saninl het volgende:
[..]
Wat bedoel je met aanvullend eigen risico? Ik wil eigenlijk gewoon de "laagste" eigen risico behouden...
En aanvullend hoef ik niet te hebben, dus misschien is de student-versie voor mij dan wel een optie
Ja er staat ergens ver weggestopt dat je voor fysiotherapie een verwijzing van de huisarts moet hebben om het vergoed te krijgen. En als ik iets niet vertrouw zijn het zorgverzekeringen en vergoedingen :$ Ik ga al sinds 2013 naar de fysiotherapie maar zonder ooit een officiele verwijzing gehad te hebben. Maargoed check check, dubbelcheck. Het had een dure grap kunnen worden.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welke fysiotherapie bedoel je?
Had je verwacht dat je voor je huidige behandeling/aandoening weer een verwijzing zou moeten halen om deze bij een gecontracteerde fysio in te leveren? Zou te gek voor woorden zijn.
Maar gezien de complete absurditeit rondom zorgverzekeringen sta ik nergens meer van te kijken. Het feit je je ervoor moet bellen is eigenlijk al bizar. En zo zijn er honderdduizenden die ieder jaar weer voor iedere scheet contact opnemen met de zorgverzekeraar omdat men de draad volledig kwijt is.
Overigens nog een tip: Ga NIET naar VGZ. Zij zijn qua voorwaarden extreem ondoorzichtig en ronduit onbeschoft. Nog nooit zo'n bedrijf meegemaakt, een grote schande.
Er stappen honderdduizenden Nederlanders over de laatste dagen van het jaar en je verwacht dat het binnen een paar seconden is geregeld? Niet echt realistisch hč, komt wel goed, al is het begin volgend jaar.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:39 schreef Loveless85 het volgende:
Pff ook intens vermoeiend, gisteren overgestapt via consumentenbond vergelijker naar bewuzt. Wel bevestiging van consumentenbond gehad, nog niks van bewuzt, en die zeggen ook m'n oude verzekering op... Morgen dus maar even zelf Zilveren Kruis bellen als ik nog niks heb gehoord, dan is dat in ieder geval geregeld, nieuwe kan toch heel januari dan nog op orde worden gemaakt
Ja volkomen terecht hoor. Ze zijn ook voor geen 5 cent te vertrouwen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:35 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja er staat ergens ver weggestopt dat je voor fysiotherapie een verwijzing van de huisarts moet hebben om het vergoed te krijgen. En als ik iets niet vertrouw zijn het zorgverzekeringen en vergoedingen :$ Ik ga al sinds 2013 naar de fysiotherapie maar zonder ooit een officiele verwijzing gehad te hebben. Maargoed check check, dubbelcheck. Het had een dure grap kunnen worden.
We zijn inmiddels ruim 24 uur verder. En ik maak me totaal niet druk over de nieuwe aanmelding, alleen ik heb geen zin dat het opzeggen van de oude niet tijdig gebeurt, want van de tijd die daarvoor stond is ondertussen de helft voorbij en hebben we nog een uurtje of 27 te gaanquote:Op dinsdag 30 december 2014 14:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er stappen honderdduizenden Nederlanders over de laatste dagen van het jaar en je verwacht dat het binnen een paar seconden is geregeld? Niet echt realistisch hč, komt wel goed, al is het begin volgend jaar.
Niks om geven en gewoon niet betalen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
We zijn inmiddels ruim 24 uur verder. En ik maak me totaal niet druk over de nieuwe aanmelding, alleen ik heb geen zin dat het opzeggen van de oude niet tijdig gebeurt, want van de tijd die daarvoor stond is ondertussen de helft voorbij en hebben we nog een uurtje of 27 te gaan
Ik heb Zilveren Kruis opgezegd via https://secure.zilverenkruis.nl/Formulieren/Opzeggen/ en kreeg gelijk een bevestiging via de mail dat ik per 01-01-2015 niet meer bij ZK zit. Knappe jongen die dan nog kan beweren dat ze niets hebben ontvangen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
We zijn inmiddels ruim 24 uur verder. En ik maak me totaal niet druk over de nieuwe aanmelding, alleen ik heb geen zin dat het opzeggen van de oude niet tijdig gebeurt, want van de tijd die daarvoor stond is ondertussen de helft voorbij en hebben we nog een uurtje of 27 te gaan
Toppertje, gelijk ook ff ingevuld en bevestiging ontvangen, dan kan bewuzt lekker de tijd nemen de rest in orde te makenquote:Op dinsdag 30 december 2014 15:11 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ik heb Zilveren Kruis opgezegd via https://secure.zilverenkruis.nl/Formulieren/Opzeggen/ en kreeg gelijk een bevestiging via de mail dat ik per 01-01-2015 niet meer bij ZK zit. Knappe jongen die dan nog kan beweren dat ze niets hebben ontvangen.
Ik wou net zeggen. Lekker voor mij als Brabander, effe naar Groningenquote:Op dinsdag 30 december 2014 15:26 schreef Joosie200 het volgende:
Dat ZK in hun budgetpolis geen academisch ziekenhuis heeft is kul. Umcg in Groningen is toch er echt eentje die gecontracteerd is. Maar qua verdeling van gecontracteerde ziekenhuizen komt het zuiden van het land er karig af ja.
Precies, dat komt vanzelf goed.quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:53 schreef leolinedance het volgende:
Waar komt die angst van dat opzeggen eigenlijk vandaan? Ik zou het ze lekker zelf uit laten zoeken. Zo lang jij aan al je verplichtingen hebt voldaan is het toch goed?
Nee, als de nieuwe verzekeraar laks is met opzeggen of er iets anders mis mee gaat, dan zit je gewoon aan de oude vast. Dat heeft mijn zus gehad toen ze wilde overstappen van Anderzorg naar Univé. Anderzorg was toen te laat met opzeggen en zat ze gewoon nog een jaar aan Anderzorg vast. Dus voor de zekerheid gewoon zelf schriftelijk opzeggen zodat je bewijs van opzegging hebt.quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Precies, dat komt vanzelf goed.
Grote onzin. Zorgen dat je zelf het geld overmaakt (dus dat de oude verzekeraar het niet zomaar af kan schrijven) en de papieren van je nieuwe verzekeraar bewaren.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nee, als de nieuwe verzekeraar laks is met opzeggen of er iets anders mis mee gaat, dan zit je gewoon aan de oude vast. Dat heeft mijn zus gehad toen ze wilde overstappen van Anderzorg naar Univé. Anderzorg was toen te laat met opzeggen en zat ze gewoon nog een jaar aan Anderzorg vast. Dus voor de zekerheid gewoon zelf schriftelijk opzeggen zodat je bewijs van opzegging hebt.
Mooi op tijd ook.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:31 schreef VacaLoca het volgende:
Ik wil mn verzekering dus wijzigen maar kan dat niet omdat DigiD plat ligt. Mag ik morgen gaan bellen zeker met 1 miljard wachtenden voor me.
Dat helpt dus niet. Als de oude geen opzegging heeft ontvangen, heb je gewoon pech en kun je hopen dat er na 1 februari nog uitgeruild kan worden.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Grote onzin. Zorgen dat je zelf het geld overmaakt (dus dat de oude verzekeraar het niet zomaar af kan schrijven) en de papieren van je nieuwe verzekeraar bewaren.
Als jij (of ik in dit geval) het opzeggen uitbesteed en die nieuwe verzekeraar verzaakt ben ik gewoon de sjaak hoor, kan je heel stoer niet meer betalen, maar je zit nog aan een overeenkomst vast, dus je gaat gewoon aan het kortste eind trekken. Dus vandaar zekere voor onzekere en ook zelf nog even opgezegd.quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:53 schreef leolinedance het volgende:
Waar komt die angst van dat opzeggen eigenlijk vandaan? Ik zou het ze lekker zelf uit laten zoeken. Zo lang jij aan al je verplichtingen hebt voldaan is het toch goed?
Je hebt het bewijs van de nieuwe en daarmee dus het bewijs dat zij de oude hadden moeten opzeggen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat helpt dus niet. Als de oude geen opzegging heeft ontvangen, heb je gewoon pech en kun je hopen dat er na 1 februari nog uitgeruild kan worden.
Erm. Nee?quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je hebt het bewijs van de nieuwe en daarmee dus het bewijs dat zij de oude hadden moeten opzeggen.
En als ze dat niet (op tijd) doen denk je echt dat je oude verzekeraar dat allemaal prima vindt? JIJ gebruikt een tussenpersoon, jouw verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je hebt het bewijs van de nieuwe en daarmee dus het bewijs dat zij de oude hadden moeten opzeggen.
Been there, done that (als zorgverzekeraarquote:Op dinsdag 30 december 2014 20:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En als ze dat niet (op tijd) doen denk je echt dat je oude verzekeraar dat allemaal prima vindt? JIJ gebruikt een tussenpersoon, jouw verantwoordelijkheid.
Zelfs bij een lichte betalingsachterstand van bijv. 1maand mag je niet overstappen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:39 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Tenzij je zware betalingsachterstand heb kan je gewoon overstappen.
Waar heb je een digiD voor nodig dan? Ik heb gewoon per mail mijn wijzigingen doorgegeven.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:31 schreef VacaLoca het volgende:
Ik wil mn verzekering dus wijzigen maar kan dat niet omdat DigiD plat ligt. Mag ik morgen gaan bellen zeker met 1 miljard wachtenden voor me.
Bij sommigen moet je met je DigiD inloggenquote:Op dinsdag 30 december 2014 20:15 schreef eight het volgende:
[..]
Waar heb je een digiD voor nodig dan? Ik heb gewoon per mail mijn wijzigingen doorgegeven.
Dat dus. We moeten ons niet zo laten naaien door die oplichters.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat dus. We moeten ons niet zo laten naaien door die oplichters.
Ik krijg het idee dat je niet echt weet waar je over praat.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Leuk, dat recalcitrante gedrag, maar het wordt er niet slimmer op.
Leuk, je trollpoging, maar ik ben er nu alweer een beetje klaar mee. Als je inhoudelijk nog iets toevoegt, ben je van harte welkom, maar voor het gejammer over zorgverzekeraars en onzin over opzeggen is hier in elk geval geen ruimte meer. Voor dat eerste mag je in [POL] aan de gang, daar vinden ze dan misschien wel behulpzaam. Over dat tweede weet ik meer dan genoeg. Als klant én als iemand die aan de kant van de zorgverzekeraar zélf heeft gezeten. Daarnaast is er gewoon zoiets als de wet.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat je niet echt weet waar je over praat.
Dan moet je toch behoorlijk wat kopen, daar, wil dat zoden aan de dijk zetten, toch? 10% van 100 euro (wat veel is voor bij de HEMA) is maar een tientje.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:23 schreef karr-1 het volgende:
Ik zat het afgelopen jaar bij de Hema zorgverzekering met max eigen risico en dat laat ik ook in 2015. Alleen basispakket is voor mij voldoende, ik heb vrijwel nooit iets. En de 10 % korting op Hema aankopen is ook best lekker gebleken in de afgelopen maanden.
Promovendum is geen onderdeel van VGZ. Hun zorgverzekering daarentegen is wél van VGZ. (twee jaar terug nog van Avero Achmea)(promovendum is een label van een volmachtbedrijf)quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:58 schreef harriepopov het volgende:
I. Bewuzt is net als Promovendum onderdeel van VGZ.
Moerstaal collectief kan ook volgens mij.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:18 schreef Postbus100 het volgende:
Bij FBTO krijg je collectiviteitskorting als je bijvoorbeeld de IB Groep aanvinkt. Wat controleren ze dan? Ik ben geen student meer, maar heb er wel een studieschuld. Telt dat ook?
(last-minute)
Klopt, korting geldt trouwens alleen voor de modules.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:19 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Moerstaal collectief kan ook volgens mij.
Oh, het antwoord van mijn vraag staat op Twitterquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:18 schreef Postbus100 het volgende:
Bij FBTO krijg je collectiviteitskorting als je bijvoorbeeld de IB Groep aanvinkt. Wat controleren ze dan? Ik ben geen student meer, maar heb er wel een studieschuld. Telt dat ook?
(last-minute)
Website waar je emailadressen kan laten aanmaken. Je kan daar een gratis mail aanmaken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:22 schreef Postbus100 het volgende:
Wat is moerstaal?Wat een vage site...
Als je zeker wilt weten dat het gelukt is, zou ik altijd even bellen. Als het niet gelukt is, kun je een probleem hebben en dus bij de oude verzekeraar blijven. Een telefoontje is over het algemeen voldoende.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Moet je als je vandaag over bent gestapt ook nog je oude vz opzeggen of gebeurt dat automatisch wat later door de nieuwe zorgverzekeraar?
Ok dan zal ik morgen even bellen, bedankt.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je zeker wilt weten dat het gelukt is, zou ik altijd even bellen. Als het niet gelukt is, kun je een probleem hebben en dus bij de oude verzekeraar blijven. Een telefoontje is over het algemeen voldoende.
Voor twee personen? (aangezien dit 14,61 per kwartaal zou moeten zijn, het inschrijftarief.)quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Zag wel tijdens het snuffelen op die site van de verzekeraar dat mijn zorgverzekeraar in 2014 het bedrag van 120 Euro betaalde aan de huisarts voor de administratie etc... best fiks voor geen enkel bezoekje eigenlijk.
Nee, voor 1 persoon.quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Voor twee personen? (aangezien dit 14,15 per kwartaal zou moeten zijn, het inschrijftarief.)
Al naar de promovendum studentenverzekering gekeken? Basis is 100% identiek, alleen andere keuze in aanvullende verz.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:58 schreef harriepopov het volgende:
Ik zit nu bij Promovendum met basis + 100% ¤250 tandarts als aanvulling. De premie is nu ¤94,80 per jaar. Als ik hier niets in wijzig gaat deze premie naar ¤114,20. Hun basis gaat hier met standaard eigen risico ¤95 kosten en de tandartsaanvulling wordt dan nog erg duur.
Nu raadt independer mij Bewuzt aan. Bewuzt is net als Promovendum onderdeel van VGZ. Bij Bewuzt krijg ik basis + 75% ¤250 tandarts voor ¤94,25.
Heeft iemand ervaring met Bewuzt? Ik raak een beetje "geļntimideerd" door het label "budget" wat ze op deze verzekeringen plakken. Echter, basis = basis en het enige nadeel is dat je niet naar alle ziekenhuizen kan. Dan zal je haast denken, naar welk ziekenhuis mag je dan niet? Nou precies, je mag eigenlijk naar alle ziekenhuizen, maar als ik een nieuwe heup nodig heb, kan ik niet terecht bij het ziekenhuis waar ik nu zit. Ik ben 27, dus voor die heup ben ik niet bang en mocht het gebeuren dan rijdt ik wel een naar het volgende ziekenhuis. Of kom ik hier heel erg naļef over?
Er kan per kwartaal nog 1,51 bijkomen in verband met de praktijkondersteuner (GGZ), maar meer zou het niet mogen zijn. Welk bedrag is het precies?quote:
Ik kom er zeker 1 a 2 keer per week en koop dan voor gemiddeld 20 euro per keer. Het zijn geen enorme bedragen, maar ik vind het de moeite waard.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan moet je toch behoorlijk wat kopen, daar, wil dat zoden aan de dijk zetten, toch? 10% van 100 euro (wat veel is voor bij de HEMA) is maar een tientje.
Toelichting huisartskostenquote:Op dinsdag 30 december 2014 23:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er kan per kwartaal nog 1,51 bijkomen in verband met de praktijkondersteuner (GGZ), maar meer zou het niet mogen zijn. Welk bedrag is het precies?
Ongetwijfeld, maar dankzij de 10 % korting doe ik het graag.quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:23 schreef Five_Horizons het volgende:
Voor 1000/2000 euro per jaar bij de HEMA. Ik denk dat je één van de beter klanten bent....
Ff kijken naar de studenten verzekering van Promovendum, die aanvullende is ¤8,90 per maand. Stel je hebt een brill / lenzen (¤115,- vergoeding) en koopt wat condooms (¤20,- vergoeding). Dan heb je die ¤8,90 er al uitquote:Op dinsdag 30 december 2014 19:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Bij promovendum afgesloten ¤106,70 per maand met 375 euro eigen risico, 100% tandarts (350euro), 100% lenzen (115euro), 100% condooms (20euro) (al is 20 euro voor mij niet 100%) en nog wat ander geneuzel zoals fysio waar ik toch geen gebruik van maak.
Al met al 3 euro per maand goedkoper uit dan bij CZ en nog eens betere vergoedingen in de aanvullende verzekeringen.
Ah,ok. Vanaf april dus minder veilig. Jammer.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bij sommigen moet je met je DigiD inloggen(vanaf 1 april is dit standaard bij elke verzekeraar)
Onzin, 1 maand niet kunnen incasseren is geen reden tot blokkade.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:12 schreef eight het volgende:
[..]
Zelfs bij een lichte betalingsachterstand van bijv. 1maand mag je niet overstappen.
quote:Afbouw zorgtoeslag
2013
2014
2015
Inkomensgrens alleenstaanden
¤ 30.939
28.482
26.316
Inkomensgrens partners
¤ 42.438
37.145
32.540
Weet je dat zeker? Het stond namelijk in de betalingsherinnering van de december premie die ik 2 weken geleden kreeg.quote:Op woensdag 31 december 2014 01:51 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Onzin, 1 maand niet kunnen incasseren is geen reden tot blokkade.
Pas na 6 maanden achterstand wordt je geregistreerd.quote:Op woensdag 31 december 2014 02:03 schreef eight het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Het stond namelijk in de betalingsherinnering van de december premie die ik 2 weken geleden kreeg.
Nu was ik toch al ontevreden dus heb snel betaald en opgezegd, maar het zijn wel aparte teksten als die niet blijken te kloppen.
Het per persoon bekijken en dus jouw ER niet maximaal zetten. Je kunt elk bedrag er wel bij gaan halen om het gunstig uit te rekenen, maar dan houd je alleen jezelf maar voor de gek.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:45 schreef Mozart13 het volgende:
Ik zit nog even te twijfelen wat te doen. Komend jaar weet ik dat ik enkele onderzoeken ga krijgen, ik heb echter geen flauw benul hoeveel eigen risico me dit gaat kosten. In eerste instantie dacht ik: ik doe verstandig en zet mijn vrijwillige eigen risico helemaal uit. Nu twijfel ik. Als mijn partner (die nooit iets heeft, dat risico loop ik graag) en ik beiden het vrijwillige eigen risico op 875 hebben, bespaart dat in totaal 499,92 euro per jaar. Mocht ik dan toch mijn volledige eigen risico opmaken, kost me dat dus 8 cent. Terwijl er dus een kans bestaat dat ik niet mijn volledige eigen risico opmaak. Wat zouden jullie doen?
Je gaat enkele onderzoeken krijgen. Dan ben je achterlijk bezig als je het vrijwillige eigen risico niet uit zet. Waarschijnlijk ga je met het eerste onderzoek al over het verplichte eigen risico heen.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:45 schreef Mozart13 het volgende:
Ik zit nog even te twijfelen wat te doen. Komend jaar weet ik dat ik enkele onderzoeken ga krijgen, ik heb echter geen flauw benul hoeveel eigen risico me dit gaat kosten. In eerste instantie dacht ik: ik doe verstandig en zet mijn vrijwillige eigen risico helemaal uit. Nu twijfel ik. Als mijn partner (die nooit iets heeft, dat risico loop ik graag) en ik beiden het vrijwillige eigen risico op 875 hebben, bespaart dat in totaal 499,92 euro per jaar. Mocht ik dan toch mijn volledige eigen risico opmaken, kost me dat dus 8 cent. Terwijl er dus een kans bestaat dat ik niet mijn volledige eigen risico opmaak. Wat zouden jullie doen?
quote:Op woensdag 31 december 2014 10:49 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het per persoon bekijken en dus jouw ER niet maximaal zetten. Je kunt elk bedrag er wel bij gaan halen om het gunstig uit te rekenen, maar dan houd je alleen jezelf maar voor de gek.
Bedankt. Dan ga ik het zo laten.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:52 schreef Platina het volgende:
[..]
Je gaat enkele onderzoeken krijgen. Dan ben je achterlijk bezig als je het vrijwillige eigen risico niet uit zet. Waarschijnlijk ga je met het eerste onderzoek al over het verplichte eigen risico heen.
Gaat hard inderdaad... ik krijg het nu niet meerquote:Op woensdag 31 december 2014 01:57 schreef eight het volgende:
Die afbouw van de zorgtoeslag gaat wel hard zeg. Niet alleen is de vergoeding lager, maar ook de grens om in aanmerking te komen gaat flink omlaag.(Niet dat ik er wat aan heb want achteraf ben ik al 2 jaar op rij de toeslag bijna volledig aan het terugbetalen.) Velen worden op 3 terreinen gekort:hogere premie, hogere ER en lagere zorgtoeslag
[..]
ik kreeg het ook altijd omdat ik een hypotheek hebquote:Op woensdag 31 december 2014 11:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Ben net afgestudeerd, 22 en ook meteen geen zorgtoeslag meer.
En dan voel je dat toch wel ineens. Maargoed, zal wel te veel verdienen volgens de overheid.
Ja, bellen is vast een goed planquote:Onze excuses, er is een storing
Mijn Zilveren Kruis is op dit moment niet bereikbaar. Onze excuses hiervoor.
Probeert u het later nog eens, of neemt u contact op met onze klantenservice.
U kunt ons op werkdagen van 08:00 - 18:00 uur bereiken via 071 – 7510052 (lokaal tarief).
Wie had dat verwacht?quote:Op woensdag 31 december 2014 13:25 schreef Silenus het volgende:
Volgens mij is bij elke verzekeraar nu de site overbelast.
Mensen moeten gewoon eens leren om niet alles tot de laatste seconde uit te stellen.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Ze kunnen beter de termijn met een dag verlengen dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |