abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6596959
Deze week neem ik het over van Vamos, omdat hij er een weekje niet is.

Dit keer 1995, om de simpele reden dat dat jaar nog steeds niet voorbij is gekomen. Dit jaar was zowel qua de top 40 op zich, als mijn eigen smaak (meerdere Irene Moors & de Smurfen-hits op mijn tapes, en ik vond het ge-wel-dig.....), het absolute dieptepunt van de jaren 90 vind ik zelf. Maar daar kunnen de meningen over verschillen.

Dit lijstje vind ik er nog best mee doorkunnen, uitzonderingen daargelaten (overigens geef ik sinds kort maximaal een 9,5, omdat het altijd beter kan.). Er zijn in dit jaar sowieso veel slechtere te vinden vind ik zelf.

--------------------------

1 Gangsta's paradise - Coolio & LV

Pas veel later kwam ik erachter dat dit een cover was, die akelig weinig verschilde van het orgineel. Jammer. Los daarvan een erg mooi liedje, met die koortjes en dat jankende vioolspel als hoogtepunten. Verder is er niet heel erg veel over te zeggen, klinkt gewoon perfect en pakkend. 8,5/10 (toen: 9,5/10)

2 Knockin' - Double Vision

Een eurodance-favoriet van mij. Een 'blijvertje' in het hele genre eurodance/happy hardcore/enzovoort, die ik anno 2002 buiten de nostalgie om nog steeds leuk vind, en dat kan ik van veel anderen in het genre niet zeggen. Het loopt erg lekker, het is goed gezongen, het klinkt wat orgineler dan de meesten in zijn soort, en die zaag-geluidjes hier en daar maken het af. Leuk intro ook. Als 14-jarige kon ik er werkelijk geen genòeg van krijgen. 7+/10 (toen: 9,5/10)

3 Heaven for everyone - Queen

Een postuum uitgebracht Queen-nummer. Klinkt goed maar het mist wat, en zéker vergeleken met veel oudere nummers van hun. Net iets te vlak en te saai. Verder wel vakwerk. Dat moet gezegd worden. 7-/10 (toen: 6/10)

4 Pour que tu m'aimes encore - Celine Dion

Celine Dion vond ik toen al duffe zeikmuziek, vind ik nu ook nog duffe zeikmuziek, en zal ik over tien jaar waarschijnlijk nog steeds duffe zeikmuziek vinden. Perfect voor op Sky Radio maar niet bestemd voor Postinggirl's oren. Te gelikt, te gladgestreken (hoewel gruwelijk professioneel gemaakt). 5+/10 (toen: 5/10)

5 Boombastic - Shaggy

Shaggy maakte toen iets pittiger muziek dan nu. Het tempo is er inmiddels een beetje uitgegaan. Ik vind het geen topper, maar gewoon best een leuk nummer, en wat meer onderscheidend dan zijn huidige werk. De rauwe sound op de achtergrond heeft wel wat. 7,5/10 (toen: 8,5/10)

6 Het is een nacht (levensecht) - Guus Meeuwis

De kapotgedraaide plaat van dat jaar. Echt iets waar je compleet ziek van werd, godzijdank had het lied nog enig niveau. Dat scheelde nog wat. Ik vind het, los van dat ik het teveel gehoord heb, zeker niet slecht. Vooral omdat het 'live' was. Dat geeft hier een extra sfeer aan. Gewoon leuk en gezellig, punt. 7,5/10 (toen: 8/10)

7 Omdat ik zo van je hou - Gordon

Nr 4 in een Nederlandstalige uitvoering en verder gewoon identiek. Het deuntje wordt er alleen maar slapper van. Glijerige Sky Radio-plaat die je snel weer vergeten bent. 5-/10 (toen: 4/10)

8 Fairground - Simply Red

Net alsof je twee platen door elkaar draait. De Simply Red-zang loopt niet helemaal lekker over die beat van The Goodmen die ze hiervoor gebruikt hebben. Maar na vaker luisteren wordt deze steeds leuker en wordt het steeds meer één geheel. Leuke clip ook, met die achtbaan. Net alsof je er zelf in zit. 8/10 (toen: 9/10)

9 I kiss your lips - Tokyo Getto Pussy

Ai, dit was een misstapje van Jam & Spoon (dit keer onder een andere naam). Irritante happy hardcore-plaat met van die vervelende stemmetjes en standaard geluidjes. Ik word hier héél erg simpel van. Toendertijd echter precies mijn smaak. Ik heb hele tapes vol staan met dit soort 'muziek'. 5-/10 (toen: 9/10)

10 Where the wild roses grow - Nick Cave & Kylie Minogue

Het juweeltje van de lijst. Mysterieus, prachtig geproduceerd nummer en die clip vind ik ook schitterend. Kylie Minogue in een serieuze plaat over de dood, het is weer eens een keer wat anders (als je de barbieachtige clip van Confide in me, uit dezelfde periode, erachteraan zou bekijken, zou je deze carrieremove niet echt serieus meer nemen, maar goed.). 9,5/10 (toen: 8,5/10)

11 Het busje komt zo - Hollenboer

De tekst is zéér inspirerend. Voor wie hem inmiddels vergeten was: 'Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo. Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo. Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, Eventjes geduld nog, want het busje komt zo.' Het is gigantisch droog en roept bij mij alleen maar lachsalvo's op. Maar na te vaak luisteren wordt je er niet goed van. 5,5/10 (toen: 9/10)

12 I'd lie for you (& that's the truth) - Meat Loaf

De ultieme bombast-plaat. Op het orchestrale af. Toch scoorde hij niet zo als gelijksoortige nummers als I'd do anything for love. Misschien omdat het er net iets teveel op leek. Productioneel gezien is 'ie in ieder geval top. Als je er meneer Meat Loaf zèlf maar niet bij zag.....(maar ja, dat heeft ook niks met de muziek te maken.). 8/10 (toen: 6,5/10)

13 Why god why - Arno Kolenbrander

Winnaar van de soundmixshow van dat jaar. Toen scoorde zo'n winnaar nog eens een hit (na die éne hit niet meer, maar goed). Mij doet het nummer niet zoveel, als het het in principe wel goed gemaakte musicalmuziek (een redelijk geslaagde cover van een Miss Saigon-nummer). Zingen kan 'ie wel. 6/10 (toen: 7,5/10)

14 Zie me graag - Clouseau

Dit was de comeback van Clouseau. Hun oudere nummers vind ik, ondanks dat tijdens de comeback de vertrouwde stijl werd gebruikt, beter en pakkender. Deze heeft 'het' niet. Ik vind het te saai. Verder toch best mooie muziek. Die stem (inclusief accent) vind ik best mooi. 6-/10 (toen: 5/10)

15 Lucky love - Ace of base

Volstrekt overbodige muziek. Identiek aan al zijn voorgangers maar dan slechter. Het heeft ook gewoon niets in zich, het roept èn geen echte irritatie, èn geen vreugde bij me op. Slap dus. Ik herinner me nog dat ik dit toen een erg leuke groep vond. Ik had heel dat Happy Nation us-version-album op een tapeje gezet (en zowat stukgedraaid). 5/10 (toen: 8/10)

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 03-11-2002 10:47]

pi_6597094
Leuk lijstje, maar dit is meer omdat het mij doet denken aan m'n basisschoolperiode. Mijn beoordeling komt nog wel.
pi_6597597
quote:
Op zondag 3 november 2002 10:35 schreef postinggirl het volgende:
Dit keer 1995, om de simpele reden dat dat jaar nog steeds niet voorbij is gekomen.
Het zal wel een reden hebben dat 1995 nog niet is langs gekomen. Behalve Shaggy en Kylie & Nick Cave staat er geen leuke plaat bij. Sorry.
I intend to live forever, or die trying.
pi_6597609
Ik had(heb nog steeds) altijd een enorme hekel aan dat nummer van Guus Meeuwis doordat dat echt honderden keren gezongen moest worden tijdens de muzieklessen op school wanneer er weer eens voor de klas gezongen moest worden. Zingen was sowieso stom, maar elke week "Het is een nacht", maakte het alleen maar erger.

De rest van de lijst vind ik nu ook niet echt geweldig... helaas.

Moderator zondag 3 november 2002 @ 12:04:39 #5
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_6597633
Ik vind alleen Queen en Simply Red de moeite waard uit de lijst. 'Where the wild roses grow' zou ik nog een keer moeten horen...was er 7 jaar geleden niet echt weg van. Maar dat was wel de periode dat ik alleen maar Sky Radio muziek luisterde.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_6597670
quote:
Op zondag 3 november 2002 12:00 schreef Seborik het volgende:
Ik had(heb nog steeds) altijd een enorme hekel aan dat nummer van Guus Meeuwis
Met dat vervelende publiek dat de tekst nog een fractie van een seconde eerder zingt dan Guus zelf. Alsof hij met een stok naast een groot schoolbord staat, 'zing vooral gezellig mee, jongens en meisjes'.
I intend to live forever, or die trying.
pi_6597682

Heel erg mooi vind ik. Waar is Coolio nu? Is hij dood? Of zit hij thuis met een gezinnetje? 9/10

Stom nummer. 4/10

Dit vond ik toen heel erg stom. Dat weet ik nog. Kedeng Kedeng vond ik wel leuk toen. Maar ja, Het is een nacht is achteraf toch wel beter dan Kedeng Kedeng. 5/10

Prachtig! Ingenieus! Super! Mega! Fantastisch! Heerlijk! 10/10!

Och god, ja. Hollenboer. Ik zat ten tijde van dit nummer in groep 5 of 6 ofzo, en ik vond het helemaal gewedlig. Nu waarschijnlijk helemaal niet meer. In 95 vond ik dit waarschijnlijk het beste nummer uit de top 15. Maar dat ligt aan de leeftijd. 3/10

zondag 3 november 2002 @ 14:49:48 #8
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6599587
Van Coolio heb ik het album 'It takes a thief' nog wel in huis liggen. Deze werd voor 'Gangsta's Paradise uitgebracht. Op zich is dit best wel een goed nummer, zeker omdat de tekst nog enige inhoud heeft in tegenstelling tot wat er tegenwoordig wordt gemaakt binnen deze muziekstroming. Het gospelkoor past ook perfect in dit nummer. 7/10

Destijds vond ik dit echt verschrikkelijk en nu vind ik het nog niet echt super. Erg platte eurohouse met net iets teveel echo. 5/10

Queen staat bij mij zeker voor kwaliteit. Deze plaat is minder 'experimenteel' dan andere nummers van deze band. Dit keer geen stijlwisselingen en dergelijke, maar een plaat die helemaal gemaakt is voor de radio. 7.5/10

De muziek van Celine Dion heeft me nog nooit kunnen bekoren. Ook deze plaat is het ene oor in, andere oor uit. Volgens mij wordt dit geval nog regelmatig op Sky Radio gedraaid. 4/10

5 Boombastic - Shaggy
Shaggy met een midtempo raggamuffin' nummer. Het klinkt allemaal lekker rauw en echt. Zijn latere werk vind ik eigenlijk iets te veel gepolijst. 6/10

We zijn het er allemaal wel over eens; deze plaat is volledig kapotgedraaid. Goed, ik kan 'm nu weer enigszins aanhoren, maar destijds ging de radio gewoon uit omdat het kreng voor de 200e keer die dag werd gedraaid. Deze plaat heeft zelfs 2 keer op nummer 1 gestaan! 6/10

Cover van de nummer 4 in de lijst, maar dan minder goed. Helaas, gemiste kans. 4/10

Heel apart gedaan met dat ritme. Eerste keren klinkt het nummer wat rommelig, maar daarna merk je ineens dat dit gewoon zeer goed inelkaar is gestoken. Het refrein blijft in ieder geval ook goed hangen. 7/10

Ook weer één van die platen waar ik destijds gemengde gevoelens bij had. Aan de ene kant grappig, aan de andere kant verschrikkelijk. Nu wil het toeval dat ik het album van TGP zo'n 3 jaar geleden gratis heb gekregen bij de Free Record Shop. Ik had een grote stapel CD's gekocht en de gozer achter de kassa was een oude klasgenoot van me. 'Hee, allemaal trance CD's? Ah, vind je dit vast ook wel wat...' 6/10

De topper uit de lijst. Zeer goed geproduceerd en we zagen Kylie ook eens van een andere kant. De stem van Nick Cave vind ik wat minder en toch past het wel allemaal weer bij elkaar. 8/10

Oh, hell... Irritatie ten top! Deze plaat was een enorme hype en zelfs zo erg dat zelfs de bejaarden bij de bushalte de tekst letterlijk kenden (hun eigen kleinkinderen herkenden ze daarentegen niet). Deze plaat heeft zowaar 5 weken op 1 gestaan! Na dit nummer hebben we weinig/niets meer van de heren vernomen. 3/10

Muziek van Meat Loaf is prima aan te horen. Zo ook dit nummer. Zeer sterk geproduceerd, mooie stijl- en tempowisselingen, kortom top! 7.5/10

Dit is de enige in de lijst die ik even heb moeten downloaden. Ik heb het vermoeden at de hoge notering meer is vanwege de musical dan door het nummer zelf. Zeer standaard ballad die later overgaat in een vrij slappe rockplaat. Bands als Queen en Meat Loaf kunnen dat ook, maar dan echt vele malen beter. 5/10

Op nummers van Clouseau zijn heel wat alternatieven gemaakt op de schoolpleinen en werkvloeren. Dit doet me eigenlijk vrij weinig, maar toch wel goed gemaakt. 5.5/10

Dit was zo'n groep die net als DJ Bobo enorm bezuinigden op componeren. Alles van deze groep klonk zo'n beetje hetzelfde. Was 'All that she wants' nog leuk, met 'Lucky Love' had ik het toch echt wel gehad. 4/10

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6599751

IK kom er pas zojuist achter dat dit een cover is!! ik vond het tenminste altijd een goed liedje, afkomstig van de soundtrack van een goede film, wist niet dat diet nummer ooit de nummer 1 was geworden!! 8/10

dit vind en vond ik altijd al een kutnummer.. saaie muziek echt niets eigenlijk..in deze tijd 'spaarde' ik nog mega-top50 blaadjes en ik vond het ergerlijk dat dit nummer er zo lang in bleef staan 4/10

ik vond dit wel een leuk deuntje.. voor de rest niet echt een supernummer van queen.. beetje middelmatig.. 6/10

Beter dan de cover van gordon, maar nog steeds niet veel.. 6/10

5 Boombastic - Shaggy

ja, shaggy vond ik toen al niets, en nu nog steeds niet.. gewoon een kutstem heeft die gast.. helemaal niets is het 3/10

Nostalgie den top natuurlijk!! veel geluisterd, werd veel gedraait op de 'feesten' super.. toen en nu vind ik het nog steeds goed!! lekker nummer... 8/10

nog minder dan die van celine dion..4/10

ontzettend gehyped nummer op mtv, maar ik vind het niet wat.. simply red is zowiezo niet mijn stijl, en dit nummer leek als een snel hitje geschreven.. wat niet zo erg ist op zich, maar het was gewoon standaard.. 4/10

I kiss your lips and close my eyes, take you away to paradise!! supernummer!!! heb de single nog steeds ergens liggen, en hij komt nog vaak terug op mijn winamp!! 8/10

Ik ben het over dit nummer helemaal eens met postinggirl, supernummer, tekst en alles.. 9/10

nog zo'n kutnummer!!! 2/10

ik vond het ontzettend op i'd do anything for love lijken, en daarom niet super, omdat het niet origineel was.. en i'd do anything for love had al telang in de top 40 gestaan, waar door ik dat riedeltje al helemaal zat was... 6/10

vind dit wel een mooi liedje.. vooral omdat ik ooit eens de surpriseshow heb gezien waarin hij dit nummer nederlands opvoerde.. weet niet meer waarover dat ging, maar op de een of andere manier heeft het me toen wel aangegrepen 7,5/10

jammer dat clouseau uberhaupt een come-back probeerde... tis allemaal net niets en beter dan het oude wordt het toch niet... 7/10

Ace of base vond ik altijd wel goed... dit specifieke nummer kan ik me niet meer herinneren, maar alles leek achteraf gezien wel veel op elkaar dus dan zou ik dit ook wel een 8/10 vinden
[/quote]

pi_6600070
Knockin' - Double Vision (geremixt) hoorde ik gister nog in 'n discotheek
  zondag 3 november 2002 @ 17:58:04 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_6602745
1995... toen was ik dj in de studentensoos. Gelukkig was de gemiddelde smaak daar wel wat anders dan in deze lijst

--------------------------

Bah. Ook toen deze muziek de top 40 nog niet domineerde vond ik er al niks aan. Dit nummer kan ik ook echt niet tegen, vreselijk. 1.

Ha, deze vond ik wel grappig. D'r zit wel een leuke beat in en die stem van die zangeres is ook wel leuk, werd toendertijd om een vage reden met Kim Wilde vergeleken volgens mij. Ach ja, niet over nadenken en gewoon dansen. Ofzo 8

Deze ken ik niet, ook geen zin om te horen.

Hm, Celine in het frans. Dat klinkt toch heel anders dan in het engels vind ik... dit gaat dan ineens wel. 6

5 Boombastic - Shaggy
Ook nooit wat aangevonden. Die stem van Shaggy en die muziek.... nee voor mij hoeft het niet. Dan hoor ik misschien nog wel liever 'It wasn't me'. 4

Alweer bah. Niet eens omdat het kapot gedraaid is, ook de eerste keer dat ik het hoorde vond ik er al niks aan. 2

1

Was dit de remix versie al die in de top 10 stond? Volgens mij was eerst de 'normale' versie uit... maar dat kan ook wel al eerder geweest zijn. Die remix, nee, ik snap het niet, net of hoor je 2 verschillende nummers. Echt vermoeiend. 3

Hm niet zoals Knockin'maar deze vond ik ook wel grappig. Dat stemmetje en dat vrolijke melodietje... zal het zelf nooit opzetten maar het is best geinig. 6

Dit ben ik pas wat later gaan waarderen, ik zag Kylie nog als disco-zangeres en moest dus even hieraan wennen... maar uiteindelijk vond ik dit ook goed van haar. Nick Cave heb ik nooit zoveel mee gehad maar bij dit nummer passen hun stemmen wel mooi bijelkaar. 7

Ahum. 1

Superdramatisch aangezet nummer, wat heeft-ie het weer moeilijk. De emotie spat je luidsprekers uit, net als Aerosmith dat ook doet de laatste 10 jaar. Laat ik daar nou een &*$&#&hekel aanhebben, van dat overdrevene drama. 2

Oh god waarom moet ik hier wat over zeggen.... gelukkig niet zo vaak hoeven aanhoren. 1

Ken ik niet meer.

Tja, precies hetzelfde als hun voorgaande hits, alleen werd elke volgende wat minder leuk. 4.

pi_6612376
Ondanks dat dit een cover is (origineel Stevie Wonder - Pasttime paradise) is het een geweldig nummer. Ik hou eigenlijk niet zo van rap/hiphop, maar ook op dat front is dit nummer dus een uitzondering (die de regel bevestigd??). Ook zorgde deze plaat ervoor dat de film Dangerous Minds nog een redelijke hit werd. *****

Tsja, pruts dit. Daarna nog 1 of 2 hitjes gehad en sindsdien gelukkig terug in de anonimiteit *

Weer een goed Queen-nummer. Die hebben nauwelijks slechte nummers gemaakt trouwens. Het hele album is trouwens ok. ****

Bah Celine. Ik vind dat bij voorbaat niks. En dan komen er allicht weer mensen die zeggen dat ze zo zuiver kan zingen enzo. Kan wel zijn, maar ik trek het niet *

5 Boombastic - Shaggy
Mr Lover Lover himself. Wel een geinig liedje, alleen errug arrogant natuurlijk. Ik hoop dat-ie in het echt hoger komt dan dit nummer. En ook dat-ie meer nummertjes maakt dan hits. Eehm we dwalen af ***

He gezellig. Guus Meeuwis. Ik schaam me er eigenlijk voor, maar stiekem vind ik Guus dus gewoon oke. Leuk liedje is dit, typisch nummer voor een feest. Of intiem dansen met je lover(in) of lekker meebleren ***

Ik hoor liever zijn versie, dan die van Celine D. Maar dat zegt natuurlijk niet al te veel. Verder is het gewoon makkelijk scoren. Ballad uit de hitparade pakken, vertalen en zie daar: een hit is geboren **

Lekker radioliedje, niet heel bijzonder, maar toch. Typisch Mick Hucknall/Simply Red. Leuke clip ook trouwens ***

Happy hakkuuuuuh! Daar had ik weinig mee en tegenwoordig nog minder. Dit zijn die gasten van Jam & Spoon die tegenwoordig wel wer redelijk bezig zijn. Toen wilden ze ff snel een graantje meepikken van een rage **

Cave is natuurlijk geweldig en schrijft vaak geweldige nummers, zowel muzikaal als tekstueel. Kylie moet het natuurlijk van haar uiterlijk hebben, maar zingt hier zeker niet slecht. Het is wel aan haar te danken dat dit nummer een hit werd. Cave heeft veel prachtige nummers die onopgemerkt zijn gebleven voor het grote publiek. Een van de beste singles uit '95. *****

Leuke gimmick. Het liedje gaat na vaak horen vervelen, maar inmiddels is het al een paar jaar geleden dat ik het hoorde, vandaar ***

Typische Steinman/Meat Loaf plaat. Je moet ervan houden, maar als dat het geval is dan is het nummer zeer oke. Wat mij betreft heeft Meat Loaf betere nummers gemaakt. ***

Why God Why, die titel zegt genoeg. Geef het teiltje even door a.u.b. *

Saai Clouseau nummer. Meer hoef ik er niet over te zeggen *

Nee, die gasten van AoB waren hier echt over hun commerciele top heen. De muzikale top heben ze nooit bereikt en zeker niet met dit deuntje. **

Het is niet mijn mening, het zijn de feiten
pi_6614506
nee 3

nee nee nee 2,5

5 Boombastic - Shaggy
hmm, 4,5

Te walgelijk voor woorden, wat een kots: 1

nee, 3

ach, valt mee 5

Behoorlijk, vooral natuulijk door Nick, maar Kylie valt hier reuze mee 7,5

Nog wel geinig, 6,5

Overdreven kopie van zichzelf 5

vaag bekend, 5

Nee, toch maar niet 3,5

Muzikale diarree 3,5

Verder:
28 Rowwen heze De neus omhoeg
Sinds een vriend dit nummer tijdens zijn vrematie heeft laten draaien, houd ik het niet meer droog dus 9

woensdag 6 november 2002 @ 12:38:53 #14
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6654189
Toch nog even mijn lijstje dan

Toen ik hem voor het eerst hoorde vond ik 'm meteen goed en zo'n rapliefhebber ben ik ook weer niet. Later hoorde ik dat het een cover was, maar hij staat nog steeds in mijn rap top 10. 8/10

Afschuwelijke zang onder afschuwelijk simpel deuntje. Hier kan ik dus echt niet tegen 2/10

Mooi nummer in de muziekstijl die ze de laatste jaren van hun bestaan gebruikten. Zit perfect in elkaar 7.5/10

Prima te pruimen sky radio meuk. Celine herhaalt zichzelf wel vaak, maar ik vind het goed luisterbaar. 6/10

5 Boombastic - Shaggy
Dit vind ik nou een origineel nummer. Ik ging het later steeds meer waarderen. De dansmix die hierop werd gemaakt is ook lekker springerig. Zwaar relaxte rap/reggae 7/10

Iets te vaak gehoord, maar ik vind het nog steeds een goed nummer. Beter dan zijn grote concurrent De meeste dromen zijn bedrog van Borsato. 7.5/10

Bah! Wat is dit toch verschrikkelijk! 1/10

Rustig nummer op een stampende latin achtige beat. Vond het wel apart maar meer ook niet 6/10

Is dit van Jam& Spoon? Wilden die ook eventjes cashen met een happy hardcore deuntje? Zonde. Hiervan passen er 100 in een dozijn. In zijn genre 6/10

quote:
Het juweeltje van de lijst. Mysterieus, prachtig geproduceerd nummer en die clip vind ik ook schitterend. Kylie Minogue in een serieuze plaat over de dood, het is weer eens een keer wat anders (als je de barbieachtige clip van Confide in me, uit dezelfde periode, erachteraan zou bekijken, zou je deze carrieremove niet echt serieus meer nemen, maar goed.).
8/10

Dit nummer is simpelweg briljant. Bolletjes in mijn hol is iets grover, maar ook die weet ik zeer te waarderen. 7/10

Bekende bombast van Meatloaf, maar toch weer leuk gedaan. 7/10

Kan ik niet zo goed meer voor de geest halen, maar ik mis er ongetwijfeld niets aan...

Geef mij Passie maar. Dit vind ik zeer saai. 4.5/10

Kan ik ook niet voor me halen, maar iets staat me vaag bij dat ze voor de zoveelste maal op herhalingsoefenening zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Vamos op 07-11-2002 11:35]

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  woensdag 6 november 2002 @ 13:16:14 #15
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6654805
Laat ik ook weer eens meedoen. Eindelijk weer eens een lijst waar ik alles al van ken...

Geweldig nummer. Heeft zelfs mijn top 100 bereikt voor Fok! Single/Albumtrack Top 100 (zie sig). Zeker één van de beste rap/hiphop-nummers allertijden (10/10)

Mja... wat moet ik hier nou van zeggen. Gewoon eurodance, maar wel één van de betere. (7.5/10)

Niet egt bijzondere single van Queen. Het oudere werk is over het algemeen beter (6+/10)

Bah.. Celine Dion ... en nog wel in het Frans ook ... (4/10)

5 Boombastic - Shaggy

Wel een aardig plaatje van Shaggy, minder goed dan zijn huidige werk vinnik. (7/10)

Te vaak gehoord. Wel aardige Nederlandstalige single.

Zelfde kwijllied als #4, maar dan Nederlands en Gordon (4/10)

Dit vond ik dus nix en nog steeds niet veel (5/10)

Happy Hardcore Wat was die tijd tog mooi. (7+/10)

Vroeger vond ik dit nix, maar nu vind ik hem egt prachtig (9/10)

Oja deze plaat (8/10)

Meat Loaf heb ik altijd wel goed gevonden, dus deze ook. Niet zo goed als Paradise en I'd Do Anything, maar deze mag er ook wezen (8+/10)

Tja... typisch musical-nummer (5.5/10)

Bah... Clouseau (3.5/10)

Niet veel bijzonders. Lijkt te veel op al hun andere nummers (5/10)

pi_6654992
Ik ken het origineel verder niet, maar het lijkt er ongetwijfeld heel erg op
Wel een lekker nummer dat ik zo ook nog weleens luister 8/10

Overbodige happy hardcore, was toen leuk, maar ik hoef het niet terug te horen. Dit is voor mij zo'n voorbeeld van commerciele muziek, hoog wegwerpgehalte 1/10

Op het gebied van queen ben ik niet geheel objectief, k vind bijna alles van ze geweldig, zo ook dit, heerlijk rustig nummer. 9/10

Gelikt geproduceerd, klinkt heerlijk glad, moet het vaak genoeg aanhoren als mijn ouders muziek aan hebben staan.
Vind het absoluut niks, zou het een 1 geven, maar moet toegeven dat het gewoon goed gemaakt is. 5/10

5 Boombastic - Shaggy
Toen vond ik het niet zo'n leuk nummer, pas enige jaren later begin je het te waarderen, het is eigenlijk ontzettend relaxed, en volledig anders dan wat ie tegenwoordig maakt. 8/10

compleet kapot gedraaid dit nummer, maar blijft een van de leukere nederlandstalige nummers. 7/10

Gordon had gewoon in die marktkraam moeten blijven staan, hij heeft het volgens mij aan zijn humor te danken dat niet iedereen hem in de frans bauer categorie plaatst. 1/10

Toen ik dit net hoorde, vond ik het een vreselijk nummer, wat een geslijm van die man, met zo'n vage beat. Tegenwoordig vind ik het best een relaxed nummer, lekker catchy toch ook wel. 7/10

Zie de nummer 2 van deze week 1/10

Heerlijk nummer, donkere stem van nick cave, kylie minogue die dus ook wat anders kan dan dance deuntjes maken. He tnummer roept zo'n heerlijk donkere sfeer op.
8/10

Geniaal, misschien alleen zo gezien door iedereen die toen 17 was, maar het is gewoon een begrip geworden, deze plaat verdient een plaats in het museum.
7/10

Leek iets teveel op I would do anything for love, maar dat is met alle nummers van deze man zo, alles lijkt op elkaar, dus zo eens in de 15 jaar een single uitbrengen en hij scoort weer een vette hit, dat bombastische blijft het altijd goed doen. Da daarop volgende single vanwege de herkenning meestal wat minder, daar is deze dan weer een voorbeeld van.
6/10

De titel is precies wat ik me afvraag als ik dit weer terug hoor.....
3/10

clouseau was leuk, en ze kunnen het gewoon niet meer, dit nummer is zo saai, saai, saai 4/10

Nog zo'n one hit wonder, hun album happy nation zet ik nog steeds wel eens op, en ik vind het ook nog leuk, maar alles wat ze erna gemaakt hebben haalt het 13 in dozijn niveau niet eens, en is zo overbodig, het tijdperk van dit soort zweedse pop was eigenlijk al voorbij. 4/10

k vind het vooral een weekje van je houdt ervan of je vind het afschuwelijk, echt nummers die het midden houden zitten er niet bij.

pi_6657981
Ah! Het topic is er toch, ik heb van de week gezocht maar ik kon niks vinden. Maar goed. 1995, ik was toen 20, had 3 jaar verkering, en eigenlijk niet zo erg bezig met de hitparades. Dit keer kort, want ik heb nu even weinig tijd. Ook heb ik het topic niet gelezen dus het kan best dat ik jullie foute platen als leuk bestempel.

Ten tijde van de release vond ik dit aardig, tegenwoordig vind ik dit ongeveer de allerbeste r&b plaat die er is (als dit al r&b genoemd mag worden). Een lekker stampende rap, een zware beat, en de koortjes zijn super natuurlijk. Een klassieker.
9

Eentonig. Geen idee wat ik er toen van vond, alles dat ik mij nu kan herinneren is knock knock knocking knock knock knocking knocking nogwat.
Niet aan mij besteedt.
6

Tragisch nummer natuurlijk, muzikaal vind ik dit een van de mindere nummers van Queen maar de tekst en het gevoel wat de plaat bij mij opbrengt is sterk, erg sterk.
8

Hmmm nou twijfel ik even of ik de goede heb. Als dit het nummer is wat Gordon toendertijd ook uitgebracht heeft in een nederlandse versie, dan vind ik dit Celine's beste nummer. Alhoewel ik er niets van versta, door het neusvleugel gezang en het taaltje (frans lezen gaat wel maar luisteren). Gewoon een lekker deuntje.
7

5 Boombastic - Shaggy
Heheh Shaggy toen hij nog echt helemaal Shaggy was (is ie eigenlijk nog steeds wel een beetje maar het komt nu allemaal wat geforceerd over). Zalig nummer, maakt me vrolijk.
8

Extreem doodgedraaid, puur skyradio muziek, Meeuwis is een kwal, maar sorry, ik vind dit nog steeds een erg leuk nummer. Een meezinger eersteklas , je moet hem alleen niet al te veel langs horen komen.
Een nederpop klassieker. Schrik niet:
9

Aangezien ik bij deze echt twijfel of ik de goede plaat in mijn hoofd heb (is dit de krullenbol plaat of die cover van celine?) geef ik hier geen eindcijfer voor. In ieder geval, als het de ultieme zeikplaat is een 1, is het de cover van celine dan een 7, het klinkt gewoon lekker. Maar doe mij echt maar Gordon met Replay.

Het eerste wat je hier hoort is de bekende sample (the goodmen?). Weer een nummer dat mij vrolijk maakt, en mijn persoonlijke favoriet van Simply Red. Kleurige video ook.
8

Geen idee

Ik lees de laatste tijd veel dat mensen dit nummer erg erg goed vinden. Maar dit nummer vind ik echt niks. De stem van Nick Cave hou ik helemaal niet van, tis een depri nummer, te sloom, en tjah....Ik heb gewoon geen zin om hierin te duiken. Sorry, Ik weet het niet. Plaats deze maar in het topic 'ik beken dat het geniaal is maar ik vind het een schijtplaat'
5

Zie alle vorige reviews van mannekoor karrespoor, onbenullige boerenkolder muziek die alleen maar leuk is als je hossend in een paardestal volgegoten met bier de polka aan het dansen bent. In mijn geval dus nooit.
1

Heheh De clip bleef bij mij altijd opstaan voor de borsten van het vrouwtje, tegenwoordig zou het siliconen gehalte mij erg tegen de borst stuiten denk ik, maar goed. Een goed nummer, afwisselend, maar niet het niveau van de oude MeatLoaf.
8

Ik zou bijna aan mijn seksuele voorkeur gaan twijfelen, maar ik moet bekennen dat dit een van mijn favoriete musical stukken is. En daarbij, Arno zingt het beter dan het engelse origineel. Musicals komen met de jaren heh, en men wordt ouder en ouder en ouder.... Tis jammer dat Arno niet de hoofdrol heeft gekregen in Miss Saigon, maar jah, moet hij maar beter acteren.
8

Mierzoet, maar de muziek van Clouseau vind ik erg goed. Tis geen brommer, of auto ( wereldnummers), ook geen domino, maar toch nog steeds alleraardigst.
7

Schaam schaam , ik heb een greatest hits album van ase of base. Niet schaam: maar 3 keer gedraaid! Tjah je moet wat kiezen heh als je lid bent (lees : was) van ECI. Toen aardig, nu blegh.
5

Mwah best mild deze week. Wel bijna allemaal nummers die ik niet gauw opzet tegenwoordig.

donderdag 7 november 2002 @ 23:04:41 #18
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6686882
Volgende week voor de 2e keer 1987

Interessant lijstje...

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  vrijdag 8 november 2002 @ 15:38:45 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_6698814
quote:
Op donderdag 7 november 2002 23:04 schreef Vamos het volgende:
Volgende week voor de 2e keer 1987

Interessant lijstje...

Ik stem voor 1983.
Is die al eens geweest? Dat is pas een leuk lijstje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')