Fixers | maandag 29 december 2014 @ 21:36 |
![]() Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde? ![]() Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar! En let op, er bestaan geen domme vragen maar alleen domme antwoorden ![]() | |
Fixers | maandag 29 december 2014 @ 21:38 |
Omdat bbtb maar geen nieuwe opende. De laatste vraag:
| |
Boca_Raton | maandag 29 december 2014 @ 21:43 |
Ik heb ook even een vraagje: een lamme deurklink. Is dat makkelijk te verhelpen door de klink aan de onderkant los te draaien en dan verder te kijken of moet het slot uit de deur? | |
bbtb77 | maandag 29 december 2014 @ 21:47 |
Slot vervangen. Daar zit de veer in.. | |
Boca_Raton | maandag 29 december 2014 @ 21:47 |
Dat hele stuk? ![]() | |
bbtb77 | maandag 29 december 2014 @ 21:50 |
?? | |
Boca_Raton | maandag 29 december 2014 @ 21:52 |
Eh... nou, waar dat palletje zit wat in de deurpost blijft haken zodat de deur dichtblijft zeg maar, daar zit toch dat hele ijzeren mechaniek? Moet dat helemaal vervangen worden omdat er een veer mist? (Er zit overigens geen slot op die deur, of in die deur). | |
bbtb77 | maandag 29 december 2014 @ 21:54 |
Mist=afgebroken. En ja, dan moet je het hele slot vervangen. Kost iets meer dan een tientje.. | |
Boca_Raton | maandag 29 december 2014 @ 21:55 |
Oh oke. Eh... Ik neem aan dat dat een kwestie van eruitschroeven is, en dan eenzelfde slot zoeken of hoe weet ik wat er in moet? | |
bbtb77 | maandag 29 december 2014 @ 21:56 |
Palletje heet dagschoot. Wat jij slot noemt is een nachtschoot ![]() | |
bbtb77 | maandag 29 december 2014 @ 21:56 |
Ja. Een gewoon binnendeurslot | |
RemcoDelft | maandag 29 december 2014 @ 21:57 |
Hier gaf de Remeha thermostaat in de woonkamer zelf aan wanneer hij onderhoud nodig had (inderdaad na iets van 2 jaar). Gewoon de installateur gebeld (volgens mij een eenmanszaak), en dat was 35 euro voor een beurtje. Niks abonnement van 60 euro per jaar! | |
Boca_Raton | maandag 29 december 2014 @ 21:58 |
Die kan ik wel bij de Karwei halen neem ik aan. Dank je voor je advies! | |
bbtb77 | maandag 29 december 2014 @ 21:59 |
Had heul niet gezien dat de vorige vol was... | |
bbtb77 | maandag 29 december 2014 @ 21:59 |
![]() | |
Fixers | maandag 29 december 2014 @ 22:14 |
Dat vroeg ik me dus af, is 60 euro per jaar redelijk, of duur? Ik heb echt geen flauw idee wat een normaal bedrag is voor een onderhoudsbeurt. Mijn ouders konden me ook al niets vertellen, die zien nooit een rekening (huurwoning). Ik zie niets in mijn thermostaat dat duidt op onderhoud, maar ketel is nu twee jaar en een paar maanden oud. Tijd om er naar te laten kijken, volgens de handleiding. | |
bleiblei | dinsdag 30 december 2014 @ 01:06 |
60 euro is duur. Die lui pretenderen dan altijd bereikbaar te zijn als je zonder werkende ketel zit. Maar als puntje bij paaltje komt zit je lekker in de kou met kerst. Bij ons kunnen we de loodgieter die het ding opgehangen heeft bellen met problemen en maakt ie de ketel ook 1 keer per x jaar schoon voor een paar tientjes. En deze kwam wel mooi op 1ste kerstdag. De zuidelijke tak van Feenstra kwam mooi niet toen de ketel eruit lag op een warme dinsdagavond in september. | |
MaleDuck | dinsdag 30 december 2014 @ 08:15 |
Wij hebben ook een 'mannetje' via-via die 1 keer per jaar komt (en zelf belt voor een afspraak als het weer een jaar verder is) en kost ook iets van 35 euro. Mocht het nodig zijn, kunnen we hem ook meteen bellen en dan komt hij ook als het hem uit komt meteen kijken. Regio Drechtsteden. | |
Fixers | dinsdag 30 december 2014 @ 08:47 |
Gewoon een lokale installateur zoeken dus? Ketel is net iets meer dan 2 jaar oud, dus ik verwacht niet dat er veel meer dan normaal onderhoud gedaan moet worden. | |
DSVM | zondag 11 januari 2015 @ 17:00 |
Op school heb ik altijd geleerd dat houtlijm sterker is dan het hout. Nu is mijn vraag. Als ik 2 balken van 50mm x 200mm goed op elkaar lijm, eventueel met wat schroeven en of duvels. Heeft het dan ongeveer dezelfde sterkte als een balk van 100mm x 200mm ? | |
Vonkenboer | zondag 11 januari 2015 @ 17:11 |
Ik zou altijd kiezen voor een goed aangeschreven lokale installateur ![]() | |
Fixers | zondag 11 januari 2015 @ 18:36 |
Ik ben aan het rondvragen. Eerste opgaaf die ik nu heb is honderdtwintig euro, staat niet bij of dat inclusief of exclusief materialen is. | |
RemcoDelft | zondag 11 januari 2015 @ 18:59 |
Dat ligt aan de lijm, het hout, en de omstandigheden ![]() Ik heb het ooit wel getest: witte houtlijm kwam er het beste uit, beter dan dure epoxy en dure tweecomponenten bruislijm. Het kan alleen niet tegen water. Lijkt me wel ![]() | |
DSVM | maandag 12 januari 2015 @ 00:02 |
Thanks ![]() Nu op zoek naar lijmklemmen. Blijken die dingen ook nog best duur te zijn ![]() | |
derLudolf | maandag 12 januari 2015 @ 00:08 |
Al op Ecotools gekeken? | |
Snowballed | maandag 12 januari 2015 @ 00:16 |
http://www.soer.nl/index.html | |
DSVM | maandag 12 januari 2015 @ 00:32 |
Wow, dat scheelt een boel ![]() | |
Snowballed | maandag 12 januari 2015 @ 00:58 |
Ex btw en wel een partijtje bestellen (minimaal 40 euro) he..? Maar wat flexschijfjes of weet ik het wat voor verbruikszooi erbij, zit je daar zo op.. ![]() | |
bluemoon23 | maandag 12 januari 2015 @ 05:07 |
Die balken van 50mm x 200mm heb je toevallig nog liggen ofzo ? Anders zou ik gewoon voor 100 x 200 kiezen. | |
RemcoDelft | maandag 12 januari 2015 @ 09:06 |
Ik heb er ook een paar van die kwaliteit (van de bouwmarkt, wel een stuk duurder), maar het werkt niet fijn. De plastic schuifdingetjes gaan altijd los, en om geen deuken te maken moet je er dan aan twee kanten een stukje hout tussen klemmen. De bek is namelijk niet vlak. Je komt dus handen te kort. Voor kwaliteit eindig je altijd bij Bessey, maar dat is ook 10 keer zo duur. Voor incidenteel gebruik klooi ik dus ook aan met handen te kort komen. | |
Snowballed | maandag 12 januari 2015 @ 10:05 |
Joa maar je trekt er toch wel deuken in als het goed vast moet zitten.. ook met duurdere.. ik doe er altijd een latje tussen als het netjes moet.. Maar ze hebben er ook zonder plastic pielletje he..? ![]() | |
Metalfreak | maandag 12 januari 2015 @ 11:41 |
Als een draai-kiepraam iets te makkelijk tussen de twee standen in blijft staan, waardoor die dus in feite maar op één scharnier leunt, is dat dan een kwestie van het spul opnieuw smeren/invetten of moet je echt gaan afstellen? | |
Puala | maandag 12 januari 2015 @ 11:57 |
Of met beleid er mee omgaan. Je kan niet heel snel van kiep naar draai en omgekeerd. En dan wilt het wel eens gebeuren. | |
RemcoDelft | maandag 12 januari 2015 @ 13:04 |
Maar de bek is niet vlak. En zelfs als-ie dat wel is, draait-ie na aandraaien weg omdat de lijmtang buigt. | |
DSVM | donderdag 15 januari 2015 @ 00:49 |
Klopt ![]() | |
koffielepel | donderdag 15 januari 2015 @ 07:55 |
Ik heb goede ervaringen met het praxis huismerk (sencys) ![]() ![]() | |
BarbaBientje01 | donderdag 15 januari 2015 @ 09:58 |
Vandaag zowel bij de Gamma als Karwei geweest maar ze kennen dit niet. Iemand van jullie wel? En waar kan ik dit kopen?
| |
bleiblei | donderdag 15 januari 2015 @ 10:49 |
Ik heb geen idee wat je zoekt. Wat moet het doen? | |
Surveillance-Fiets | donderdag 15 januari 2015 @ 11:09 |
Gewoon een bijzetslot voor op een deur of raam? Elke ijzerwarenhandel kan het voor je bestellen. En anders gewoon via de webshops online. Hoppe heeft heule goeie. | |
Surveillance-Fiets | donderdag 15 januari 2015 @ 11:14 |
Hendige site. ![]() | |
eltinio | donderdag 15 januari 2015 @ 11:16 |
Wil je hier iets mee ophangen aan de muur? Dus een plaatje op de muur en een pin met een platte kop aan het deel wat je wilt ophangen? Het idee waarmee je een router ook kunt ophangen aan de muur, maar dan andersom. | |
usernaamvergeten | donderdag 15 januari 2015 @ 11:22 |
Hartstikke leuk bedacht met die tekening, maar dat gaat zo niet werken. Die plaatjes met gat worden doorgaans in het hout bevestigd, en dan moet er een gleufje in worden gefreesd zodat de schroef er daadwerkelijk in kan vallen. Als je dit op de muur maakt moet je een stuk van je stucwerk slopen, lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Geen idee verder waar je ze kan kopen, je zou Gerritse nog kunnen proberen. | |
Snowballed | donderdag 15 januari 2015 @ 11:26 |
Is ook een mooie zaak... ![]() Het is niet allemaal topkwaliteit (veel ook wel) maar dat zie je ook aan de prijzen.. en voor een hobbyist is het vaak meer dan voldoende.. ![]() | |
BarbaBientje01 | donderdag 15 januari 2015 @ 13:25 |
Precies ja. Een plaatje op de muur en een pin aan het kastje. Zodat je het in elkaar kan haken. Maar dit schijnt dus niet te bestaan... Ik wil dit ophangen aan de muur. Het is gemaakt van hout en vrij zwaar. Van die schilderij dingen gaan dus niet werken.
| |
Snowballed | donderdag 15 januari 2015 @ 13:36 |
Dit is toch gewoon wat je nodig hebt? http://www.lijstenmakerij(...)4-65-20a-p-1524.html | |
Surveillance-Fiets | donderdag 15 januari 2015 @ 13:37 |
Aahhhhh dat moet het zijn. ![]() | |
usernaamvergeten | donderdag 15 januari 2015 @ 15:53 |
Het bestaat wel degelijk: Maar zoals je ziet moet je het oogje in het hout maken dan, en niet in de muur. | |
MrSubtle | vrijdag 16 januari 2015 @ 19:49 |
Hoi ![]() Ik wil een muurtje metselen op zolder over de breedte van het huis. Ik heb alleen geen idee hoe ik een metselprofiel stel onder een schuine wand? Tips? | |
xaban06 | vrijdag 16 januari 2015 @ 19:51 |
Hoe heet zo een plug/connector/aftap-ding:![]() En is dit een juiste manier om stroom af te tappen? | |
Erasmo | vrijdag 16 januari 2015 @ 19:54 |
Levensgevaarlijk. Nee dus. | |
xaban06 | vrijdag 16 januari 2015 @ 19:58 |
Waarom levensgevaarlijk? Je loopt kans om je kabel te breken? Of? | |
Vonkenboer | vrijdag 16 januari 2015 @ 20:20 |
Komen die dingen niet uit de autotechniek o.i.d. ? | |
Leipo666 | vrijdag 16 januari 2015 @ 20:38 |
Ja en worden daar vervloekt en eigenlijk alleen door beunhazen gebruikt Die krengen snijden veels te veel aders door en geven daardoor veel storingen. Een vergelijkbaar alternatief dat wel werkt zonder aders door te snijden zijn de posi-tabs ![]() Ik heb goede.ervaringen met deze laatste op de motor | |
xaban06 | vrijdag 16 januari 2015 @ 21:24 |
Bij de posi-tap moet je je draad door je plug heen steken volgens mij? Mijn draad heeft een connector, dus kan de draad niet ergens doorheen halen ![]() /edit Het gaat trouwens 'maar' om 12 volt, de bedrading naar de bluetooth module. | |
bbtb77 | vrijdag 16 januari 2015 @ 21:26 |
En die connector kun je er niet af knippen? | |
xaban06 | vrijdag 16 januari 2015 @ 23:27 |
Is in gebruik. | |
Leipo666 | zaterdag 17 januari 2015 @ 14:19 |
Nee hoef je ook nergens doorheen te halen: gewoon de 2 helften van de posi-tap losdraaien, draad ertussen en weer vastdraaien. Kan dus op elke plek die je maar wil ![]() | |
xaban06 | zaterdag 17 januari 2015 @ 22:43 |
Oh gaaf. Heten die dingen gewoon 'posi-tap', ook in Nederland? Kan ze namelijk bij Nederlandse shops niet vinden. | |
derLudolf | zondag 18 januari 2015 @ 00:57 |
Bestaan er schuifdeuren in twee delen? Schematisch is de situatie als volgt: ==muur==…………open…………==muur== Het te overspannen deel is breder dan de totale breedte van beide stukken muur. Dus moet de deur eigenlijk uit twee delen bestaan toch? | |
Leipo666 | zondag 18 januari 2015 @ 14:00 |
Ik heb ze al vele jaren geleden rechstreeks bij posi-lock zelf gekocht: http://www.posi-lock.com/shoponline.cfm Maar tegenwoordig zie ik ze ook veel op ebay te koop staan. Niet bang zijn om in het buitenland te bestellen ![]() | |
Spiegelei | maandag 19 januari 2015 @ 08:34 |
Vraagje. Misschien had het ook in CRE kunnen staan, maar ik probeer het eerst hier: Ik heb van die oubollige theelepeltjes met provincie-embleempjes. Een deel zal echt zilver zijn maar een deel kennelijk ook niet. Dat maakt mij niet uit, ik vind ze gewoon leuk. We gebruiken ze ook gewoon en ze gaan in de vaatwasser. Een aantal lepeltjes krijgt roestplekken (al enige tijd hoor, niet sindskort) dat ziet er niet uit natuurlijk. Nu vraag ik mij af of ik deze lepeltjes met iets kan behandelen zodat ze er weer fatsoenlijk uitzien en daarna ook gewoon bruikbaar zijn. Zo zien ze er uit: ![]() Een deel van de lepeltjes heeft dat niet, maar dat zijn denk ik de echt zilveren lepeltjes. | |
RemcoDelft | maandag 19 januari 2015 @ 09:25 |
Ik denk dat je moet stoppen met de vaatwasser... Dat geeft enorm snel roest. | |
Surveillance-Fiets | maandag 19 januari 2015 @ 09:38 |
Je moet ze niet in hetzelfde bakje doen als messen. Die zijn van een andere metaalsoort en dan krijg je roest. En een deel zal inderdaad niet helemaal zilver zijn, die moet je dan apart doen ivm bovenstaande reden. Ik zou ze lekker onder de kraan doen. | |
Spiegelei | maandag 19 januari 2015 @ 10:00 |
Nou wij hebben pas sinds 1,5 jaar een vaatwasser en daarvoor was het ook al. De lepeltjes worden (droog) bewaard in een mok met alleen die lepeltjes (wel zilveren en deze door elkaar), dus het lijkt me niet puur en alleen door het 'bij een mes gewassen worden' komen. Trouwens ik bedenk me net dat deze lepeltjes doorgaans bij elkaar in het bestekmandje zitten in het vakje wat wat ondieper is omdat ze anders met de bovenkant klem komen te zitten. Dus doorgaans (maar niet altijd 100%) komen ze niet in aanraking met ander bestek dan hun 'eigen soort'. ![]() En onder de kraan doen, ja en dan? Die roest verdwijnt dan niet ofzo, dan moet ik het denk ik echt wegschuren. Dat is op zich geen probleem maar wat dan? Want zonder verdere actie vrees is dat het terug komt. Misschien superdom hoor, maar zou zo'n metaallak werken? Dus goed schuren en dan aflakken. En kan ik dat veilig gebruiken voor koffie of thee? Edit: Oh wacht je bedoelt met 'onder de kraan doen' ze gewoon met de hand afwassen?! Nou ja ik kan het proberen of het veel uitmaakt. Maar helemaal voorkomen zal het niet. [ Bericht 8% gewijzigd door Spiegelei op 19-01-2015 10:01:57 (Beter gelezen.) ] | |
Lucky_Strike | maandag 19 januari 2015 @ 10:33 |
Heb je al zilverpoets geprobeerd? | |
Lucky_Strike | maandag 19 januari 2015 @ 10:36 |
Mijn vaatwasser wast ineens niet meer schoon. Wat kan ik controleren aan zo'n apparaat? Nieuw glansspoelmiddel en zout Voelen of hij warm wordt als hij aan staat Controleren op vuil in de machine | |
usernaamvergeten | maandag 19 januari 2015 @ 11:42 |
Als ze verzilverd zijn wat ik vermoed, wel ja. Het zilverlaagje slijt in de vaatmachine langzaam af, dus met de hand afwassen is beter. Waarschijnlijk is de zilverlaag op sommige punten een beetje weg waardoor het onderliggende metaal aan het roesten is. Ik ben geen ervaringsdeskundige dus weet het niet zeker, maar dit lijkt mij een logische verklaring. | |
Surveillance-Fiets | maandag 19 januari 2015 @ 11:45 |
Alle filters en roosters schoonmaken. De armen die ronddraaien bekijken of daar troep i nzit. | |
MrSubtle | maandag 19 januari 2015 @ 12:55 |
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met een deur uit twee stukken? Maar goed, wat ik begrijp uit je verhaal is de overspanning te breed voor twee deuren, dus je zou vouw-deuren kunnen overwegen wellicht? Dit concept: ![]() | |
derLudolf | maandag 19 januari 2015 @ 13:07 |
Nee een vouwdeur zou niet echt een optie zijn. Brengt me wel op het idee van een harmonicadeur.Die ken ik alleen als van die PVC duinen met 15cm brede panelen, misschien zijn daar ook mooi afgewerkte varianten van. Ga eens verder kijken ![]() | |
Vonkenboer | zondag 8 februari 2015 @ 19:37 |
*kick* | |
Lucky_Strike | zondag 8 februari 2015 @ 20:18 |
Ja, deze zocht ik. Dank je Vonkenboer. De search pakte 'klusvraagjes' echt niet volgens mij ![]() Anyway. 2 Vragen. We hebben pas een nieuwe afzuigkap die het goed lijkt te doen. Echter, als hij aan staat kan je buiten in de pijp een soort geklots horen. De pijp is een jaar of 7 niet gebruikt en is dus vochtig geworden. Kan dit kwaad? Er komt geen stoom uit de bovenkant omdat de warme stoom het koude water in de bocht naar boven tegenkomt. We kunnen vast die pijp wel uit elkaar halen om het vocht er uit te halen maar als het niet nodig is liever niet natuurlijk. We hebben geen last van het water in de zin van lekkage ofzo. We zijn op zoek naar een betaalbare slang van 1 inch diameter, ongeveer 5 meter lang. Heeft iemand daar toevallig een leuk adres voor? Hij moet aan onze dompelpomp komen zonder speciale koppeling. | |
Barrah | zondag 8 februari 2015 @ 20:23 |
Als je stoom en waterdamp niet naar buiten komt hoopt zich dus steeds meer vocht op daar. Kan vanaf hier niet zien of het kwaad kan, maar het lijkt me toch geen prettig idee. | |
Lucky_Strike | zondag 8 februari 2015 @ 20:26 |
Volgens mijn vriend komt het wel uit de pijp maar op meer gelijke temperatuur als de buitenlucht waardoor je geen stoom ziet. Ik twijfel ![]() | |
derLudolf | zondag 8 februari 2015 @ 23:01 |
Weet iemand nog adresje waar je goedkoop RVS steunen kunt vinden ook een plank aan de muur kunt monteren? Wil beetje strakke boekenplank gaan maken. Dus mooi hardhout (essen, kastanje?) en wil daar mooie strakke dragers onder, maar >¤100 voor 2 van die dingen ga ik bever nooit niet betalen Zoiets zoek ik ![]() | |
Gwywen | maandag 9 februari 2015 @ 11:55 |
Bestaan er hele platte (inbouw)spoelreservoirs voor het toilet? Wij spoelen nu door met zo'n buis die je ingedrukt moet houden tot de boel weg is, maar ik wil gewoon een reservoir. Probleem alleen is dat ik achter het toilet krap 10 cm tot aan de muur heb... | |
bleiblei | maandag 9 februari 2015 @ 12:16 |
Die zijn er wel, maar 10cm is wel erg plat. Is zo een ouderwets reservoir boven de wc geen optie? | |
Gwywen | maandag 9 februari 2015 @ 12:47 |
Nee, want daar zit een raampje ![]() | |
koffielepel | maandag 9 februari 2015 @ 12:57 |
En eventueel in combinatie met een verkorte pot? ![]() | |
RemcoDelft | maandag 9 februari 2015 @ 13:07 |
Geen idee hoe het heet, maar er bestaan ook spoelknoppen die een aantal seconden blijven lopen. Dus kort indrukken, en klaar. Is dat een optie? | |
ErikHnl | maandag 9 februari 2015 @ 13:23 |
Plieger heeft een inbouwreservoir van 9.5cm. Die zit bij mij nu in de muur geklust. Komt nog wel een wandje en tegel bij, dus totaal zo'n 12cm. Die heb je ook met verkorte pot. Zie deze bijvoorbeeld. | |
Gwywen | maandag 9 februari 2015 @ 13:57 |
Moet je dan het gat in de grond verplaatsen? (Ja, ook geen achterwand-afvoer hier, want buitenmuur...) Ik weet het niet, probleem is nu dat de hoeveelheid water niet krachtig genoeg is, ik had zo bedacht dat wanneer een reservoir in één keer leeg loopt, alles wel goed wegspoelt. Dat klinkt goed, ik ga eens googlen of Plieger een nog dunnere heeft. edit: niet van Pflieger, maar ik zie nu dat Geberit er eentje van 8 cm heeft, dunner heb ik nog niet gevonden, het zal krap aan worden als er ook nog een tegel op moet. Misschien kan ik nog wat ruimte winnen met het afkappen van de huidige tegels, volgens mij zijn dat twee lagen op elkaar. Maar toch, 't zal geen makkie worden. | |
ErikHnl | maandag 9 februari 2015 @ 15:06 |
Dat wegslopen van de oude tegels geeft dan wel flinke winst. Toch al gauw 1cm per tegellaag. Mogelijk kun je ook nog beetje stucwerk weg bikken en je hebt zelfs ruimte over ![]() | |
ueberduitser | maandag 9 februari 2015 @ 15:30 |
Hoe dik maak je de plank? als hij van enige dikte wordt, kun je ook gewoon draadeinden in de muur maken en dan die in de plank boren. Heb je ze onzichtbaar! | |
gers | maandag 9 februari 2015 @ 18:45 |
Vandaag kwam ik erachter dat ik last van schìmmel heb op de muur . Toen ik een kast aan de kast schoof zag ik het. Ik huur een kamer en mijn relatie met de huisbaas is niet echt optimaal sinds in naar de huurcommissie ben gestapt ![]() | |
derLudolf | maandag 9 februari 2015 @ 20:03 |
Dacht zelf aan een centimeter of 4 Dat is een optie, maar moet je wel heel zuiver boren. En zit de plank dan los op de draadeinden? | |
Vonkenboer | maandag 9 februari 2015 @ 20:20 |
De oorzaak van het ontstaan van de schimmel moet je wel wegnemen anders heb je het natuurlijk zo weer ![]() | |
CrunchySelf | maandag 9 februari 2015 @ 21:31 |
Ik ben momenteel druk bezig in mijn huis. Er zit een nieuwe keuken in, ik heb zelf de leidingen aangelegd. Onder de spoelbak, na de sifon zit een 90 graden bocht om zo de afvoer onder het kastje weg verder te brengen onder de keuken. Nu had ik vandaag de plint onder de keuken er voor weg en zag ik dat deze bocht heel lichtjes lekt. Een drup op een volle spoelbak. Ik kan met pijn en moeite bij de bocht, maar om deze helemaal te vervangen wordt lastig. Is er een andere oplossing, misschien spul wat ik er op kan smeren? Dacht zelf om er wat pvc lijm op te smeren. | |
RemcoDelft | maandag 9 februari 2015 @ 21:44 |
Ik zou het zeker goed fixen, je wil deze ellende niet hebben! De meeste (goedkope) keukens zijn van spaanplaat, en dat wordt twee keer zo dik als het nat wordt! | |
CrunchySelf | maandag 9 februari 2015 @ 21:50 |
Ja. Dus zoek ik nu een goede oplossing, ik kan eventueel nog een stukje uit de bodem van het keukenkastje zagen, kan ik misschien net de pvc afvoer zagen en nieuwe bocht lijmen. Het probleem zit trouwens wel onder het keukenkastje en daar liggen plavuizen. Dus nu geen probleem, woon er ook nog niet dus zoveel water gaat er niet door. Dus wel de tijd ![]() | |
ueberduitser | maandag 9 februari 2015 @ 21:54 |
Dat kan dus prima! Zuiver boren is wel een vereiste ja. Als je een sleuf boort heb je horizontaal in ieder geval wat speelruimte. Ik heb zo bij m'n zoon op de kamer een paar zelfgemaakte boekenkastjes opgehangen. | |
derLudolf | maandag 9 februari 2015 @ 22:08 |
Kijk, daar kan ik wat mee. Eventueel door iemand laten boren die een kolomboor heeft dan. Kan het trouwens ook met stokbouten? Als je die van M8 of M10 hebt hoef je niet zo'n lomp gat te boren als bij een keilbout die je moet gebruiken als je een draadeind gebruikt. Het gedeelte met metrische draad dan in de plan, het gedeelte met draad zoals een houtschroef met een 10 of 12mm plug in de betonnen muur. | |
ueberduitser | maandag 9 februari 2015 @ 22:59 |
Hoezo een keilbout? Ik heb gewoon de draadeinden in de muur gestoken. Stokbouten lijken me wat kort trouwens Ik heb kastjes van ik meen 250mm diep en heb daar 200mm diepe gaten in gemaakt. Draadeind 12cm in de 15cm dikke binnenmuur geboord. Mooi strakke gaten geboord en de draadeinden erin 'geramd'. Hangt perfect! | |
derLudolf | dinsdag 10 februari 2015 @ 07:28 |
Keilbout omdat ik dacht dat je die draadeinden niet zo de muur in kon steken. Daarom kwam ik ook met stokbouten op de proppen, want dan kun je gewone pluggen gebruiken | |
Barrah | dinsdag 10 februari 2015 @ 07:36 |
Check eens met een vochtmeter of de muur alleen op die plek vochtiger is dan de rest van de kamer. | |
ueberduitser | dinsdag 10 februari 2015 @ 07:39 |
Ah ja zo natuurlijk. ![]() Ik heb ze tot nu toe gewoon in de muur gestoken en dat gaat hier prima. | |
derLudolf | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:19 |
![]() | |
gers | donderdag 12 februari 2015 @ 00:29 |
Zover mijn kluskennis reikt lijkt mij het beste het meten met een vochtmeter waar de muur vochtig is. Mocht dat zo zijn dan zeiken bij mijn huisbaas. Enig idee waar ik zo'n ding kan het liefst zo goedkoop mogelijk kopen/huren ik zie ze op marktplaats maar die zijn voor haardhout zover ik het begrijp. Ik voel mij nu zo'n klusn00b want opzich nameten is wel handig het vocht komt namelijk niet uit de lucht vallen. Maarja laatst ook een lijmklem gebruikt bij gebrek aan een tweede waterpomptang ![]() | |
speedfightrage | donderdag 12 februari 2015 @ 11:49 |
ik heb er 1 van ebay voor 12 euro ofzo zoiets: http://www.ebay.nl/itm/Di(...)or-Tester-5-40-NEW-/ | |
Neo_ | donderdag 12 februari 2015 @ 12:12 |
Hoe zie ik aan een Halogeen-dimmer of deze mét of zonder transformator is? Het is lastig (voor mij...) om de dimmer uit de muur te schroeven. Dekplaatje kan er wel af. Zijn er kenmerken oid? | |
speedfightrage | donderdag 12 februari 2015 @ 12:29 |
Dat zie je als je het dekplaatje er af hebt. Er staan allerlei gegevens op de dimmer | |
Neo_ | donderdag 12 februari 2015 @ 12:40 |
Ik zal het eens bestuderen dan. | |
Kuno_van_Dijk | vrijdag 13 februari 2015 @ 18:24 |
Hallo, Afgelopen week heb ik twee wasbakken van de muur gehaald en wil nu deze muur gaan (laten) stucen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en voorbereiden voordat er stucwerk op kan? ![]() Alvast bedankt! | |
koffielepel | vrijdag 13 februari 2015 @ 18:48 |
Je zou hem kunnen primeren voor de hechting, verder zou ik er niet veel aan doen. Uiteraard wel eventuele schroeven, spijkers of andere metalen verwijderen en zorgen dat de stukadoor er goed bij kan (qua leidingwerk etc) ![]() | |
Tom_ | vrijdag 13 februari 2015 @ 22:00 |
Handig, hoef ik geen topic te gaan openen of kapen voor mijn vragen. ![]() Ik heb vorig jaar een huis gekocht, een goed uitgeleefde huurwoning uit 1980. De woningbouwstichting heeft de dakkapel aan de straatkant nog waterdicht laten maken voordat het de verkoop in ging. ![]() De dakkapel wordt binnenkort in zijn geheel vervangen door een grotere dus dat het hout rot is is geen probleem, maar aan de achterzijde van het huis zit nog een dakkapel die ook lek is. Weet iemand of ik deze loodvervanger (ubiflex?) die over het lood heen is gelegd na +/- een jaar nog eventueel kan hergebruiken? Het spul is namelijk best prijzig, dus als het volgens jullie prima kan ga ik eens meten of ik qua lengte ook uitkom. ![]() | |
blup | zondag 15 februari 2015 @ 13:39 |
Wij willen in het voorjaar een terrasoverkapping plaatsen tegen de schuur. Een beetje dit idee: ![]() Ook zoals hier willen we tegen de schuur een dragen schroeven over de breedte. De staanders twijfel ik over de fundering. Zou een paalvoet voldoende kunnen zijn bovenop de natuurstenen tegel? ![]() Ik heb geen flauwidee wat voor krachten er bij komen kijken als er bijvoorbeeld sneeuw op 't dak ligt. | |
Vonkenboer | zondag 15 februari 2015 @ 18:51 |
Mwah, ik zou hem denk ik eerder ingraven en vervolgens verankeren door wat beton te storten o.i.d. zo'n paalvoet lijkt mij niks. | |
jefmen | zondag 15 februari 2015 @ 18:56 |
Betonen poer storten met draadeind er in en de paalvoet er vast op zetten. Daar de paal er in zetten. | |
derLudolf | zondag 15 februari 2015 @ 19:44 |
Ik zou er inderdaad ook beton onder storten. Ook tegels gaan op den duur verzakken. | |
twiFight | zondag 15 februari 2015 @ 22:41 |
Zou iemand een handje kunnen helpen met zekeringen? Ik woon in een oud en groot gebouw en schat dat zo'n 3-4 zekeringen er uit liggen. Omdat ik nu alleen nog maar stroom heb in een klein deel van de woonruimte wil ik dus de zekeringen vervangen. Helaas is de meterkast verder niet gelabeled, dus ik kan niet gericht op lokatie stoppen vervangen. Nu ben ik gaan kijken in de meterkast, maar ik kan niet duidelijk zien welke zekeringen nou doorgebrand zijn. Fotos op internet zijn schaars en de tips die ik vond komen niet overeen met wat ik zie in de meterkast. Ik heb 5 fotos gemaakt van elk een ander rijtje in de meterkast. Kan iemand zo zien welke stoppen doorgeslagen zijn? (even los van dat er uberhaupt geen zekering meer zit in een aantal) De volgende link zou een mini-albumpje moeten zijn die 5 fotos bevat: https://onedrive.live.com(...)1ACsEHSNxUlWgkCU&v=3 | |
tiho1 | zondag 15 februari 2015 @ 23:43 |
Hier zakt beton net zo hard | |
derLudolf | maandag 16 februari 2015 @ 00:16 |
dan heb je het beton niet tot op het vaste ![]() ![]() | |
jpajs | maandag 16 februari 2015 @ 04:58 |
Eve vandaag bij een bouwmarkt een spanning zoeker halen die geschikt is voor 2220. Deze past in het gaatje aan de rand. Deel van de hand op de achterzijde leggen. Brand het lampje in de schroevendraaier dan is de stop heel. ![]() | |
bleiblei | maandag 16 februari 2015 @ 07:36 |
Hij zet er een afdakje op, niet het WTC ![]() | |
Erasmo | maandag 16 februari 2015 @ 07:42 |
Als ik het goed zie op mijn telefoon is alleen de zekering op de laatste foto door. | |
Puala | maandag 16 februari 2015 @ 07:46 |
Nummer 12 in elk geval | |
ueberduitser | maandag 16 februari 2015 @ 09:25 |
Dan zou ik voor zoiets gaan: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | maandag 16 februari 2015 @ 14:25 |
Bij ons is het wel verzakt toen ie op tegels stond. Ik zou in ieder geval tot het vaste gaan. Beton hoeft nog niet direct | |
twiFight | maandag 16 februari 2015 @ 19:38 |
Allen hartelijk dank voor het meekijken en de tips ![]() Dit was een héle handige tip. Ik had al een spanningszoeker, maar nooit geweten dat daar die inkepingen voor waren. Al met al 5-6 stoppen vervangen (heb ze niet allemaal dubbel getest of ze echt doorgeslagen waren, maar zo duur zijn ze toch niet) en bij 3-4 slots eentje ingedaan waar uberhaupt niets zat. Ik kan in ieder geval weer stofzuigen, tv kijken en andere dingen doen zonder eerst alle andere apparaten uit te zetten. Helaas kreeg ik bij 3 stoppen na het vervangen nog steeds geen lampje. Die probeer ik later nog een keer wanneer ik weer zekeringen heb, maar wellicht doet die 'slot' wel helemaal niets (is dat logisch?) of zit er ergens in de woonruimte wat mis (er zijn nogal wat kabels met geweld losgetrokken). Ook zit er een slot waar helemaal geen zekering in zit, maar ik heb niet zo'n wit ding over waar de zekering in moet (foto 3, links, slot 8). | |
Gieliovd | maandag 16 februari 2015 @ 20:26 |
Die "slot" zou ik maar eens nakijken of laten nakijken. Bij mij bleek er een fasedraad los te zitten in die oude grafgroepenkast. Daar was ondertussen al zo veel gevonk en gelas geweest dat de halve aansluitingen weggefikt waren. Oppassen hoor! | |
blup | dinsdag 17 februari 2015 @ 20:01 |
Als ik nou met een grondboor een meter diep boor en dat volstort met beton met draadeind erin, is dat wat? | |
-0- | dinsdag 17 februari 2015 @ 20:16 |
Goedenavond, Heb afgelopen week de sleutels gekregen van een huurappartement. Nou zit daar zo´n typische ouderwetse woningbouwvereniging keuken in die er vrij afgeleefd uit ziet. Helaas wordt er voorlopig niets aan gedaan. Ik mag wel zelf de deurtjes overschilderen maar om er flink geld tegenaan te moeten gooien heb ik geen zin in. Ik heb wel nog een paar liter Flexa powerdek over van het verven van de muren. Zou het werken om dit op de kastdeurtjes te doen of wordt dat helemaal niks? | |
bbtb77 | dinsdag 17 februari 2015 @ 20:17 |
Inderdaad. | |
ueberduitser | dinsdag 17 februari 2015 @ 20:19 |
Als op een meter diep de vaste zit ja. Paar wapeningsstaven rond 8 erin en dan zo'n anker erin zetten die ik postte waarop je de palen dan zet. Palen een stukje van de grond houden, gaat er ook niks verrotten. | |
densmee | dinsdag 17 februari 2015 @ 20:23 |
is het niet verstandig om dat anker aan de betonijzers te lassen? | |
ueberduitser | dinsdag 17 februari 2015 @ 20:26 |
Dat is beter, maar niet noodzakelijk volgens mij. Als er maar overlap is, komt dat wel goed. De terrasoverkapping bij m'n vorige huis staat nog steeds ![]() | |
-0- | dinsdag 17 februari 2015 @ 21:10 |
Had al zo´n vermoeden, helaas. Dank voor je reactie. ![]() | |
Erasmo | woensdag 18 februari 2015 @ 20:44 |
Mijn schuur is tegen een ander aangebouwd, alleen is de afdichting een beetje over de datum ![]() De alustrips boven zitten vast, nu kan ik er wel wat nieuw dakleer onder meubelen denk ik maar wellicht heeft iemand hier een beter idee? | |
Sounddragon | woensdag 18 februari 2015 @ 21:34 |
Jah, tegen de verhuurder zeggen dat het een beetje tijd wordt voor een nieuw dak op de schuur. Of is het eigendom? | |
Erasmo | woensdag 18 februari 2015 @ 21:36 |
Is van mij ![]() | |
Sounddragon | woensdag 18 februari 2015 @ 21:36 |
Die daktrim is van de buren zeker?
| |
Erasmo | woensdag 18 februari 2015 @ 21:47 |
Ja dit weekend vraag ik even hoe ze vast zitten. En ja het is waarschijnlijk asbest, daarom blijf ik van de platen lekker af ![]() | |
densmee | woensdag 18 februari 2015 @ 22:23 |
daktrim is in het boeiboord geschroefd, en daarop is dakleer gebrand | |
Erasmo | woensdag 18 februari 2015 @ 22:32 |
In dit geval is dus het leer gewoon in het boeiboord gespijkerd zoals je kan zien op de foto ![]() | |
Sounddragon | woensdag 18 februari 2015 @ 23:02 |
Die zou ik er dus gewoon vanafhalen; weg met die meuk. Houten dakkie erop, desnoods isoleren als dat nut heeft (eigenlijk altijd) en dan gewoon APP erop fikken, desnoods dat boeiboord meeplakken of een houten opstandje maken, maar dan moet de trim van de buren eraf en een nieuwe op de nieuwe opstand. In deze situatie kun je alleen knoeiwerk (want dat is het nu) vervangen voor meer knoeiwerk, en het wordt nooit echt wat. Het meest fatsoenlijke wat je nu kunt doen is álle loodmeuk weghalen. Een paar nieuwe rollen lood aan laten rukken en die tegen het boeiboord van de buren opzetten vanaf onder die daktrim tot op je asbestrommel. Daarvoor moet je vanaf het dak van de buren werken, want ik denk niet dat je op die platen moet gaan zitten, of je moet nog op een lichtkoepel erbij zitten te wachten ![]() Ik zeg: slopen die handel. | |
Sounddragon | woensdag 18 februari 2015 @ 23:05 |
Slagschroefnagels jonguh. ![]()
[ Bericht 13% gewijzigd door Sounddragon op 18-02-2015 23:12:59 ] | |
Erasmo | zondag 22 februari 2015 @ 12:40 |
Het is ook een oude schuur maar het enige wat ie hoeft te doen is een droge opslag bieden voor m'n vervoersmiddelen, dus de eisen liggen vrij laag ![]() Ik heb zelf ook nog eens na lopen denken en denk dat ik een alu profiel(zijaanzicht hieronder) laat buigen en dat op het het bestaande boeiboord van de buren plaats: ![]() Het lood ligt er na inspectie nog vrij goed op dus als het water maar daar op komt zit het wel goed denk ik. Of kan iemand hier nog gaten in schieten? | |
Sounddragon | zondag 22 februari 2015 @ 12:51 |
Die meuk erafhalen/saneren en vervangen voor een fatsoenlijk dak is keiharde meerwaarde voor je pand jonguh.. ![]() | |
Dikbuik | maandag 23 februari 2015 @ 13:44 |
We hebben een PVC vloer gekocht, maar zitten te twijfelen of we onze oude vloer eerst moeten voorbewerken of niet. De huidige vloer zijn plavuizen waarover we de nieuwe vloer willen leggen. Er liggen echter een aantal tegels een paar mm lager waardoor de vloer niet helemaal vlak is. In eerste instantie was het volgens de verkoper niet nodig om de vloer te egaliseren, maar dit was voordat wij (en dus hij) wisten van het hoogte verschil tussen de tegels. Bij terugbellen vond hij het wel verstandig om te doen. Nu geeft de website van de PVC leverancier aan dat de voegen van een bestaande vloer niet dienen te worden uitgevlakt. http://www.luvit.be/files(...)tion-a-a-2014-nl.pdf Vooral het dikgedrukte "niet" baart ons zorgen. Wat zou hier een mogelijke reden voor kunnen zijn? Een mogelijk verschil in vochtgehalte bij de voegen en het tegeloppervlak? Heb geprobeerd om contact op te nemen met de leverancier, maar die zijn helaas t/m woensdag op vakantie, en mochten we moeten gaan egaliseren, dan zouden we daarmee vanavond willen beginnen. | |
Kuno_van_Dijk | maandag 23 februari 2015 @ 13:53 |
Om nog maar een update te plaatsen over m'n te stucen muurtje, afgelopen weekend maar zelf bezig gegaan. Afgelopen vrijdag en grote gaten gevuld met muurvuller geschikt voor grote gaten. Zaterdag de muur schoongemaakt. Zondag ochtend voorstrijk erop gesmeerd en 3,5-4 uur laten intrekken. Ik had knauf oranjeband gekocht, dit werd aangeraden voor kleine stukken en voor mensen die zelf willen stucen. Ging bijzonder goed! Mixen, smeren, wachten, glad maken. Als eerste keer stucen bepaalt niet slecht! Nu alleen maar hopen dat het blijft zitten 😉 ![]() ![]() | |
Nico987 | dinsdag 24 februari 2015 @ 01:57 |
Hallo. Even een stel dat vraag. Ik ga iets isoleren met steen/glaswol. Ik maak een regelwerk van 5 cm diep. Daar in prop ik een 6cm isolatie, plaat erover en dicht is. Wat doet dit met de isolatie waarde? | |
Lucky_Strike | dinsdag 10 maart 2015 @ 14:21 |
Ik heb weer een aantal vragen. - Naast het gebruiken van diverse kithulpjes, met welk goedje verwijder ik kit? Mijn kit aan de achterkant van het keukenblad moet dringend vervangen worden. - Waarmee verwijder ik latex van kitranden? Het zit er helaas al 1,5 jaar op dus water werkt niet heel goed meer. - Waarmee verwijder ik lijmresten van laminaat? Ik heb er een aantal plakplinten af gehaald die niet meer terugkomen. - En de dringendste vraag: ik moet VD draad kopen omdat een hotelschakelaar bij ons opnieuw bedraad wordt. Ik heb genoeg aan lengte van groen-geel en zwart gekregen van mijn vader die nog een restje had. Nu wil ik bij Conrad blauw en bruin kopen maar ik weet niet welke. De prijzen verschillen nogal per meter. Ik weet niet eens of ik blauw wel nodig heb, volgens mij is dat bij een van de schakelaars afgeknipt maar ik kan het niet goed zien. Kan iemand me vertellen welk draad ik nodig heb van Conrad? | |
Weltschmerz | dinsdag 10 maart 2015 @ 15:46 |
Weet iemand hoeveel je hoogglans lak kunt verdunnen? Ik heb wat weinig namelijk en heb hem laten mengen, dus even een busje bijhalen is niet zo eenvoudig. | |
jefmen | dinsdag 10 maart 2015 @ 20:46 |
Kit gewoon los snijden en dan weghalen. Lijmresten met HG stickeroplosser weghalen. | |
Gieliovd | donderdag 12 maart 2015 @ 22:02 |
Mensen help mij even!!!![]() Normaal koop je dan die: ![]() Maar ja... dit is dus een schuifmoer/wartel met buitendraad.... draai je die adapter erop, dan heb je geen afdichting. Zijn er ook adapters met rubbert??? Zoiets dus, waar op die schouder dan een rubber ligt... maar ik kan ze niet vinden! ![]() | |
Sounddragon | donderdag 12 maart 2015 @ 23:08 |
Wat let je om er zelf een rubberring in te leggen? ![]() | |
Gieliovd | vrijdag 13 maart 2015 @ 06:22 |
Mja het moet wel de bedoeling zijn en kunnen. Bij die van de praxis bijvoorbeeld kan dat niet. Daar zit geen schouder/zitting in. | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 13 maart 2015 @ 06:51 |
Zo'n verloop hoort er doorgaans bij te zitten. ![]() | |
Lucky_Strike | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:00 |
Iemand nog antwoord of ik draad van 63 cent moet kopen of dat van 2 euro zoveel per meter? | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:16 |
vd draad 1,5 mm2 moet je hebben. Met harde kern. | |
Lucky_Strike | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:16 |
Dank je, zo gelijk even bestellen. | |
Arnax | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:39 |
1,5 mm2 is enkel voor zwart (de schakeldraad), alle andere moet 2,5 mm2 zijn! Dus ook de bruine en blauwe in dit geval. | |
Lucky_Strike | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:52 |
![]() | |
Holyfuck12 | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:03 |
Ligt eraan wat voor verf het is , als het watergedragen is kun je dit dus gewoon met water doen. oploshouden kun je het beste met wat terpetine verdunnen , let er wel op dat je niet zomaar even een halve liter extra verf bij kunt maken want dat is het net water en dat strijkt niet echt fijn weg ![]() | |
Weltschmerz | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:07 |
Het moest met terpetine. Ik heb het in stapjes verdund tot een procent of 15-20, nog dunner leek me niet goed. Maar het rolde juist beter. | |
Holyfuck12 | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:02 |
![]() | |
Weltschmerz | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:09 |
Ja, soms moet je ook gewoon aan de slag ipv een antwoord af te wachten, en een beetje op je gevoel afgaan. ![]() | |
Holyfuck12 | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:11 |
Zeker weten en dat is ook de beste manier om het te leren! Soms moet je eerst op je bek gaan om het vervolgens goed te doen! Mijn voorkeur is het liefst in 1x goed maar toch haha ![]() | |
Weltschmerz | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:16 |
Ik bered het ook wel goed voor, maak een ontwerp en werk planmatig. Maar daar hoort bij dat je iets soms in een laatste uurtje daglicht moet doen, of het schuift weer op naar een veel later moment. En soms moet je ook gewoon beginnen en de problemen die je tegen komt met improvisaties op te lossen, omdat je anders op het papier blijft hangen. Risico is natuurlijk wel dat je nieuw hout kunt gaan halen of zo, maar dat moet je dan maar nemen. | |
Sounddragon | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:22 |
Jeh, pas geleden een medicijnkassie van eiken timmerpanelen gemaakt van de restjes van de bureaukast.. gewoon een beetje wingen, had alleen nét niet genoeg hout voor de deurtjes; paneel bijgehaald, scharnieren erbij, tig keer gedaan al, maar was weer effe geleden. Vroegah gebruikte ik altijd dezelfde inboorscharnieren, 75mm vanaf boven/onder, en 9 mm uit de kant, boren die handel.. deurtjes erin.. uhhuh.. verpakking weer uit de papierbak; max 5mm.. op naar de bouwmarkt voor een nieuw paneeltje ![]() | |
Metalfreak | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:44 |
Zijn andere maten eigenlijk wel leverbaar? | |
Arnax | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:24 |
Jawel, weet de exacte toepassing niet, maar lijkt mij dat dit voor lagere voltage toepassingen zijn.. | |
Lucky_Strike | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:30 |
Voor een lichtknopje met hotelschakeling. | |
Gieliovd | vrijdag 13 maart 2015 @ 18:02 |
Mja zit er niet bij. Misschien maar eens een keukenboer zoeken dan ![]() Gouda iemand een idee? ![]() | |
tiho1 | vrijdag 13 maart 2015 @ 19:31 |
Tot een op duizenden. Dekken doet het alleen niet. | |
tiho1 | vrijdag 13 maart 2015 @ 19:34 |
je kunt rekenen met vijf cm ipv zes thats it. | |
Gieliovd | vrijdag 13 maart 2015 @ 20:18 |
En het is kut werken. | |
Knutsel-Smurf | vrijdag 13 maart 2015 @ 21:24 |
Keukenboer gevonden ![]() ![]() Maar ik meen me te herinneren dat Siemens dat verloopje in de doos heeft zitten. Eigenlijk elke fabrikant bereid het zo voor dat een standaard gasslang genoeg is in het werkend te krijgen. Anders weer naar (je voelt hem al aankomen ![]() | |
Gieliovd | vrijdag 13 maart 2015 @ 21:26 |
Klopt maar ik heb hem er niet bij en los willen ze er 18,50 voor en 10 dagen levertijd. WS heeft het niet op de site. Ik heb nu een knietje gehaald voor het geval ik een rubber kan vinden. Maar ja, gewoon kraan rubber kan er eigenlijk niet duurzaam in... Toch? | |
Knutsel-Smurf | vrijdag 13 maart 2015 @ 21:33 |
Hij hoort er gewoon bij, als je hem nieuw hebt gekocht is hij nu dus incompleet. Of was het een showroommodel? Ik zou niet gaan klooien met knietjes etc die er niet direct voor geschikt zijn. En al helemaal niet met kraanleertjes. | |
Gieliovd | vrijdag 13 maart 2015 @ 21:48 |
Nieuwe plaat, showroommodel. Wel een tweede set met branderdeksels in de doos gevonden, geen verloopje.![]() Die is het origineel. Uiteindelijk hetzelfde, alleen met een gas-fiberring. Ik doe het liever ook zoals het hoort. Een knietje is wel stukken beter voor mij, dan hoef ik de hele lade niet aan gort te gaan zagen. Heb nu dit thuis liggen, maar dan knietje... zie dus de schouder waar een ring op kan. ![]() | |
Geerd | zaterdag 14 maart 2015 @ 01:31 |
Hoe heten die bruine glazuurde stenen/tegels ook alweer die je onder een kozijn steekt? | |
Sounddragon | zaterdag 14 maart 2015 @ 01:56 |
dorpelstenen. | |
Geerd | zaterdag 14 maart 2015 @ 02:12 |
![]() | |
Knutsel-Smurf | zaterdag 14 maart 2015 @ 09:01 |
waterslagen? | |
Sounddragon | zaterdag 14 maart 2015 @ 12:45 |
Nee, hij vroeg specifiek naar de stenen. Je máákt er, wat je noemt, een 'waterslag' van, maar die maak je net zo makkelijk van alupiniminium ![]() | |
maily | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:30 |
Hoe kan ik de dualflushknoppen van mijn spoelsysteem (Plieger) van mijn toilet goed afstellen? Er moet nu ontzettend veel kracht gezet worden om door te spoelen en er heeft laatst al iemand een nagel beschadigd .... | |
Gieliovd | woensdag 18 maart 2015 @ 22:44 |
Goed mensen, wie het zich afvraagt, ik heb bij Bosch - Siemens een verloopkoppeling en een afdichtring besteld en daarmee moet de kookplaat aangesloten kunnen worden!![]() ![]() Deze heb ik thuis al, dus moet goedkomen! ![]() Bedankt voor het meedenken. | |
Tom_ | woensdag 18 maart 2015 @ 23:54 |
Ik ben momenteel bezig om flexibele CV leidingen te trekken door mijn kruipruimte, en ben de ruimte ook meteen zoveel mogelijk aan het voorbereiden om later een laag EPS platen tegen de onderkant van de broodjesvloer te kunnen plakken voor wat extra isolatie en comfort. Het plan was om hierna ook de water en gasleiding die van de meterkast rechtstreeks richting ketel lopen ook te vervangen, deze zitten nu strak tegen de betonnen draagbalken aangeklemd met roestige beugels en het zal het isoleren straks wat makkelijker maken als ik ze ga verleggen. Deze zou ik liever via de buitenmuur naar achteren laten lopen en dan ter hoogte van de ketel pas over het 'plafond' laten lopen. Op die manier kruisen de CV leidingen en de waterleiding elkaar dan straks ook nergens. ![]() Nu was mijn vraagdus of dit gewoon mogelijk was zoals ik het in gedachten had, en zijn er dan nog punten waar ik verder rekening mee moet houden op deze manier? | |
Gieliovd | donderdag 19 maart 2015 @ 06:05 |
Niet echt behalve voldoende diameter leiding ivm drukval. Ja de juiste leiding met mantel etc. | |
Tom_ | donderdag 19 maart 2015 @ 10:13 |
Ja precies, alles in de kruipruimte in een mantel zodat het gas bij lekkage zich niet in de kruipruimte ophoopt. Ketel hangt trouwens op de begane grond, dus de leiding loopt niet ver omhoog. ![]() Wil dan ook met flexibele gasleiding gaan werken, gaat dat persen van de koppelingen dan hetzelfde als bij de CV leidingen? Had al wel begrepen dat er bij gasleidingen sowieso een accu perstang gebruikt moet worden. | |
Gieliovd | donderdag 19 maart 2015 @ 18:26 |
Gaat hetzelfde ja maar wel speciale koppelingen met andere o-ringen. Met accu? Waarom? Handmatig mag ook hoor. | |
bbtb77 | donderdag 19 maart 2015 @ 18:47 |
![]() Gaskoppelingen persen met een gekeurde accuperstang.. | |
Gieliovd | donderdag 19 maart 2015 @ 19:25 |
![]() Mijn accutang is ook niet gekeurd. | |
valentijn101 | zaterdag 21 maart 2015 @ 00:43 |
Ik ga een stukje betegelen. (Witte metrotegels voor aan de wand) en nu moet ik dus tegels kopen. Nu wil ik wel een goede kwaliteit tegel hebben. Hoe zie ik of iets een goede tegel is? Ze lijken allemaal erg op elkaar. Kunnen jullie een merk of winkel aanbevelen? | |
mien-moeke | zaterdag 21 maart 2015 @ 02:50 |
Niet de duursten.. Onnodig of je moet juist in die categorie iets leuks zien. Maar... zeker niet de goedkopen! Ga er een beetje tussenin zitten. Een praxis/gamma etc is ruim voorzien van fatsoenlijke tegels. Een speciaalzaak is (bijna) altijd duurder maar kunnen je wel goed inlichten. | |
Lucky_Strike | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:08 |
Wij zijn erg tevreden over Jan Groen in Bleiswijk. Ontzettend veel keuze en inspiratie voor dure tegels. Maar ze hebben ook een groot outletcenter. En daarnaast nog een koopjeshoek waar de laatste restjes voor een prikkie weggaan. En vriendelijk en deskundig personeel. En een koffiehoek met toilet ![]() | |
Gieliovd | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:12 |
Dat kan ik beamen! | |
valentijn101 | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:27 |
Bleiswijk is helaas een beetje wer weg voor me. In woon in zuid limburg. Maar bedankt voor de tip. | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:37 |
een normale tang werkt net zo goed. Die kan je ook keuren... | |
bbtb77 | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:44 |
Alleen heb je voor een handperstang geen goedgekeurde gaspersbekken.. Ik heb het ook niet bedacht, maar om de een of andere reden willen fabrikanten het niet hebben. | |
Gieliovd | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:04 |
Gaspersbekken? Er is geen enkel verschil tussen water en gas bekken hoor. Dan heb ik het wel over alupex. | |
bbtb77 | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:37 |
Alupex is een verzamelnaam voor een type buis. Zegt niets over het merk koppeling en wat voor persbek. En er zit inderdaad totaal geen verschil in behalve het merkteken. En toch heb ik hier een persbek voor water en een gekeurde voor gas. | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:38 |
geld moet rollen he. ![]() | |
Gieliovd | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:01 |
Ik doelde op alupex versus pers koppelingen voor metalen leidingen. Ben FF de naam vergeten. Vertel mij wat over alupex ![]() | |
bbtb77 | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:04 |
vsh xpress? Daar is dan voor gas/water maar 1 persbek voor. Gelukkig maar. Geld groeit mij ook niet op de rug ![]() | |
Gieliovd | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:33 |
Dat spul ja. Anyway, ik heb hier een set COMAP perstang met bekken 16, 20, 26 en dat is gewoon voor gas en water zover ik weet. Toepasbaar op een aantal merken koppelingen. Ik gebruik altijd APE koppelingen. | |
tiho1 | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:13 |
Viegapress. | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:52 |
![]() Waaaaar te keup. ![]() ![]() | |
cvboer2 | zaterdag 28 maart 2015 @ 08:10 |
Wat jij zoekt, heet flamcorail. http://www.warmteservice.(...)-verzinkt/p/42657005 Enkele tips: http://www.hetnieuwebeugelen.nl | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:16 |
danku! ![]() En bedankt voor de link. ![]() ![]() | |
cvboer2 | zondag 29 maart 2015 @ 08:25 |
Beugeltje: http://www.warmteservice.(...)del%29-80/p/42750805 Schuifmoer: http://www.warmteservice.(...)v-rail-M8/p/42657085 Draadeind erbij http://www.warmteservice.(...)t-M8x1000/p/88055885 Kan jij je rga netjes monteren. ![]() | |
-Spring | zaterdag 4 april 2015 @ 14:33 |
Hoi! ik wil morgen deze kast gaan schilderen met een krijtverf op waterbasis (die heb ik al) in een lichte kleur. ![]() ik heb geen idee wat er nu op zit. 1. Kan ik die krijtverf sowieso gebruiken? 2. Is enkel schuren voldoende? En welk schuurpapier heb ik nodig? 3. Welke grondverf heb ik nodig? 4. Rollers moet ik sowieso nog kopen, maar ik heb deze kwasten nog liggen. Hoe kan ik zien of ze geschikt zijn voor verf op waterbasis? Of maakt dat niet uit? ![]() Dank alvast! | |
bbtb77 | zaterdag 4 april 2015 @ 16:22 |
Het zou zomaar kunnen dat je kast in de was staat. Meestal kun je dat wel vaststellen door er even met je nagel over heen te gaan. Komt er een vettige substantie vanaf, dan moet deze er helemaal vanaf (meubelwasverwijderaar). | |
derLudolf | zondag 5 april 2015 @ 15:19 |
Wat is het verschil tussen underlayment en multiplex? Underlayment lijkt ook opgebouwd uit laagjes? Wel het gaan gebruiken om een soort stelling/rek te maken. | |
Gieliovd | zondag 5 april 2015 @ 18:40 |
Underlayment is dik triplex en slechte kwaliteit. Ongelijk, krom.. Handig voor vloeren Enzo. Multiplex is meestal 5 lagen en veel betere kwaliteit. | |
derLudolf | zondag 5 april 2015 @ 19:18 |
Hmm dan maar multiplex dan. Vind dat meranti eigenlijk niet zo mooi qua kleur en berken multiplex is (te) duur. | |
Tom_ | zondag 5 april 2015 @ 19:22 |
Ik heb bijna een jaar geleden mijn Intergas 24/18 ketel afgesloten en alle cv leidingen en rookgasafvoer + aanvoer afgekoppeld, deze wil ik binnenkort weer in werking gaan stellen. De ketel is nieuw geplaatst toen de woning te koop werd aangeboden, en heeft waarschijnlijk zo'n 2/3 maanden aangestaan voordat ik de stekker eruit heb getrokken. Ik heb de rookgasafvoer en die sifon die daaronder hangt al schoongemaakt, er is namelijk aardig wat stof vrijgekomen van al het sloopwerk wat er in de tussentijd gedaan is. Zijn er verder nog dingen die ik na moet lopen voordat ik hem weer aan ga zetten, of is het simpelweg het ding weer aanslingeren zodra de leidingen eenmaal zijn aangesloten? Andere vraag die ik nog had gaat over de vloerverwarming in de badkamer. Ik ga de vloerverwarmingspomp ophangen en de cv leidingen ervoor alvast aansluiten, maar de vloerverwarmingsslang zelf komt er later pas te liggen. Kan ik alles gewoon aansluiten zonder de pomp aan te zetten en de boel ontluchten, of moet ik de aanvoer en retour met elkaar verbinden omdat het anders een waterballet gaat worden? Het gaat om een simpele 1-groeps verdeler van Robot met Grundfos pomp. ![]() Alvast bedankt. ![]() | |
Dzjonka | zondag 5 april 2015 @ 22:40 |
weet iemand hoe deze dingen heten en waar ik ze kan kopen? In engels ken ik ze als push buttons, maar zo heten veel andere zaken ook.![]() | |
Saisai | maandag 6 april 2015 @ 08:34 |
wat is het precies? | |
Gieliovd | maandag 6 april 2015 @ 09:34 |
Ik denk dat die ketel gewoon weer gaat draaien als je tenminste niet al dat stof erin hebt laten komen. En die verdeler zitten een kraan en een voetventiel op die kunnen beide dicht, dus hoeft niet doorverbonden. Al is dat wel beter voor je circulatie. | |
Dzjonka | maandag 6 april 2015 @ 10:08 |
een soort springveertjes Ik gebruik ze om hoepels te maken, zoals: ![]() | |
Saisai | maandag 6 april 2015 @ 10:44 |
Aah ok! Eens zien | |
bbtb77 | maandag 6 april 2015 @ 10:48 |
http://nl.aliexpress.com/(...)lips/1404107602.html | |
Tom_ | maandag 6 april 2015 @ 12:23 |
Ga ik het gewoon proberen als ik zover ben, en dat de vloerverwarming nog niet ligt is dan tijdelijk dus dat is wel te overzien. Is het dan niet zinnig om er iig voor te zorgen dat er geen lucht meer in die leidingen zit door de kranen even los te draaien, of zou dat niks uitmaken als het verder toch niet meedraait in het systeem? Gisteren ook bericht gehad van Essent om de meterstanden door te geven, die zullen wel raar opkijken als ik doorgeef dat er 1 kuub gas verbruikt is in een jaar. ![]() | |
Dzjonka | maandag 6 april 2015 @ 20:21 |
dank je wel, is helaas niet de goede maat. Op aliexpress zie ik ze wel meer, maar koop ze het liefst in de EU ivm importkosten. Ik zoek nog ff verder. heb metaalwinkel.nl gemaild. Nog andere tips waar ze zoiets zouden kunnen hebben? [ Bericht 5% gewijzigd door Dzjonka op 06-04-2015 20:51:03 ] | |
Tom_ | maandag 6 april 2015 @ 22:41 |
Zelfde systeem wordt vaak bij krukken voor de hoogteverstelling gebruikt, misschien kan je daar iets mee? | |
derLudolf | maandag 6 april 2015 @ 22:52 |
Ook in tentstokken, misschien kan ie De Vrijbuiter es mailen | |
CrunchySelf | dinsdag 7 april 2015 @ 16:21 |
Voor het aansluiten van spotjes in de badkamer weet ik dat er hittebestendig materiaal moet worden gebruikt. Nu wou ik daar siliconenkabel voor gebruiken, maar welke draad dikte moet ik hier voor hanteren? Ik vind maten als 1mm 1,5mm 2mm 2,5mm. Nu weet ik ook dat een schakeldraad meestal 1,5 is en draden voor groepen 2,5. Het wordt gebruikt voor het aansluiten van 4 halogeen spots met een max wattage van 50w p stuk. Advies? | |
Gieliovd | dinsdag 7 april 2015 @ 18:40 |
1,5mm² is prima! | |
CrunchySelf | woensdag 8 april 2015 @ 07:27 |
Dank ![]() Vandaag even bestellen. | |
Vonkenboer | woensdag 8 april 2015 @ 20:26 |
1,5mm² is meer dan voldoende ![]() | |
bleiblei | woensdag 8 april 2015 @ 20:59 |
Weet hier iemand hoeveel liter water per uur er door een 15mm pijpje komt? ![]() Heb namelijk Gardena microdrip aangesloten, maar hij trekt het niet (als in, te veel sproeiertjes ![]() Dus nu wil ik eigenlijk op een ander punt em nog een keer aansluiten, maar dan moet er wel meer dan 2 kuub per uur door heen gaan. Anders is het zinloos. | |
derLudolf | woensdag 8 april 2015 @ 21:11 |
Licht eraan hoeveel druk je er op zet natuurlijk ![]() | |
bleiblei | woensdag 8 april 2015 @ 21:23 |
Naja, is gewoon huis/tuin/keuken kraan, dus wat zal het zijn? Anderhalf bar ofzo? | |
Metalfreak | woensdag 8 april 2015 @ 21:24 |
Heeft er iemand ervaring met LED inbouwspots met lage inbouwdiepte? We krijgen een nieuw toilet en het mooiste is natuurlijk een verlaagd plafond met inbouwspots, maar door de deurkozijnen met bovenlicht kan ik niet veel diepte kwijt helaas. Wat is hierin mogelijk? (zelfde geldt dan erna voor de douche) | |
bbtb77 | woensdag 8 april 2015 @ 21:33 |
12 liter per minuut bij 3 bar | |
bleiblei | woensdag 8 april 2015 @ 21:38 |
Oh, dat schiet niet op ![]() ![]() | |
Sounddragon | woensdag 8 april 2015 @ 21:52 |
Pomp ertussen dus, liefst met grond- of slootwater. | |
bluemoon23 | woensdag 8 april 2015 @ 21:53 |
Kijk anders even op je watermeter, op die van mij staat max 1,5 m3/h (net gekeken) Dus veel meer als dat zal er wel niet doorkunnen ![]() Ik weet niet hoelang je dat microdrip aan wilt laten staan per dag met 2 m3/h, maar anders gaat dat wel in de papieren lopen. (hele) grote regenwatertank, of grondwater is dan beter inderdaad. Maarre ik wist niet dat die kwekerijen geldfabriekjes zoveel water nodig hadden ![]() | |
bleiblei | woensdag 8 april 2015 @ 22:15 |
Naja, dat spul heeft schijnbaar zelf een max van 2000l per uur. En ik heb net de boel aangezet om te testen maar uit de meeste sproeiertjes kom amper (lees geen) water. Gaat om 60m2 tuin. Dus daar ligt het niet aan ![]() Bedoeling is dat het op warme dagen 2 keer per dag een half uurtje aan gaat. | |
bleiblei | woensdag 8 april 2015 @ 22:17 |
Sloot heb ik niet en grondwater heb ik aan zitten denken. Maar die moet je boren ipv spuiten en een ding om ff 15m diep te boren past niet door het gangetje ![]() | |
mien-moeke | woensdag 8 april 2015 @ 23:09 |
Hoeveel is niet veel? De meeste spotjes die ik ken hebben zeker 10-12 cm boven de spotjes zelf nodig... | |
Gieliovd | woensdag 8 april 2015 @ 23:14 |
Het stikt van de spotjes die 10-15 mm diepte hebben. | |
CrunchySelf | donderdag 9 april 2015 @ 07:59 |
Ik had het gister nog niet besteld, maar vanochtend wel. Thx voor de dubbele bevestiging ![]() | |
Metalfreak | donderdag 9 april 2015 @ 08:20 |
Als je met ouderwets halogeen wil werken wel ja. Beetje anno 2015 denken... ![]() Zie ook: Ja, maar wie heeft er ervaring mee? Geven die ook net zoveel licht als bijvoorbeeld GU10 spots? Tips zijn welkom ![]() | |
Gieliovd | donderdag 9 april 2015 @ 11:10 |
Dan kijk je naar de lichtopbrengst... Ze geven anders licht ... Meer diffuus. Er zit geen lens op maar gewoon Smd leds direct onder het melkglas. Loop eens de bouwmarkt binnen. | |
lazyjones | zondag 12 april 2015 @ 09:33 |
ik ben een bijkeuken aan het maken. De ruimte is 3x3 ongeveer. Ik heb alles geisoleerd (was enkelsteensmuur). De volgende klus is het leggen van tegels op de ruwe betonvloer. Ik heb een radiator in de bijkeuken. Maar ik vraag mij af of ik nog vloerverwarming erbij wil hebben. Is het de moeite waard? Het zal dan net als in een badkamer gaan om 1 groep | |
Gieliovd | zondag 12 april 2015 @ 09:51 |
Dat kan niemand voor jou bepalen. Wat ga je er doen? Als je er veel loopt en op blote voeten dan is het erg fijn. Vergt wel weer een dekvloer tenzij je elektrisch wilt gaan en dat zou ik niet doen. Duur! | |
lazyjones | zondag 12 april 2015 @ 10:33 |
Bijkeuken, wassen, drogen etc. Voorraadkast en een keukenblok met een koelkast / vriezer. Ik denk er nog even over. Misschien is de radiator an sich voldoende | |
Soho | zondag 12 april 2015 @ 13:20 |
Ik ben bezig met een poging een betonmuur te behangen. Maar het lukt mij niet de behang strak op de muur te krijgen zonder bobbels. Ik heb wel overal gelezen over bobbels die wegtrekken, maar dat zijn bobbels die naderhand ontstaan, bij mij zitten ze er direct bij het aanbrengen. Nu is dit vooral bovenaan en onderaan, in het midden is het wel netjes. Dat zijn nou juist de plekken waar van dat witte spul op de muur is gesmeerd, op het beton gaat het goed. Ik heb pas twee baantjes gedaan, dus ik wil gewoon opnieuw beginnen. Wat kan ik het beste doen? Moet de muur voorbehandeld worden? | |
derLudolf | zondag 12 april 2015 @ 14:08 |
Geen idee wat je met dat witte spul bedoeld. Gebruik je wel zo'n behangspatel? | |
Soho | zondag 12 april 2015 @ 14:11 |
Ik denk plamuursel ofzo? Ik heb een spatel gebruikt en heb eventueel ook nog een roller. De twee gipswanden die ik gedaan heb zien er prachtig uit, maar deze betonwand is een ramp. | |
derLudolf | zondag 12 april 2015 @ 14:15 |
Misschien dat plamuursel even vlakschuren? | |
Soho | zondag 12 april 2015 @ 14:19 |
![]() | |
Soho | zondag 12 april 2015 @ 17:07 |
Oké, deze had dus in het blundertopic gekund. Na de twee gipswandjes ben ik vrolijk op dezelfde manier verder gegaan met de derde muur. Ik kom er nu pas achter dat dit geen vliesbehang was, maar schuimvinyl. Ik heb dus in plaats van het behang de muur ingesmeerd met lijm, wat natuurlijk ook nog eens de verkeerde lijmsoort is. Morgen maar weer een nieuwe poging wagen. | |
derLudolf | zondag 12 april 2015 @ 17:18 |
Glasweefselbehang is toch extra sterk behangplakael? | |
Vinniiee | zondag 12 april 2015 @ 18:50 |
Ik ben bezig met kozijnen etc. schilderen, hiervoor wil ik de scharnieren verwijderen. Nu heb ik 2 van dit soort scharnieren, maar kan geen manier vinden om ze los te krijgen. ![]() Iemand een idee? | |
RemcoDelft | zondag 12 april 2015 @ 19:17 |
Kan-ie omhoog? | |
Puala | zondag 12 april 2015 @ 19:20 |
http://www.aluradeuren.nl(...)paumelle-inboor.html Zoiets is het denk ik, maar geloof niet dat je dat makkelijk los krijgt ![]() | |
Vonkenboer | zondag 12 april 2015 @ 19:20 |
Is het een metalen kozijn ? Lijken mij gewone paumules oid. | |
Vinniiee | zondag 12 april 2015 @ 19:25 |
Degene die jij linkt wel. Daar zit een inbusje in, waarmee je hem in het kozijn bevestigt. Hier zit alleen geen inbusschroefje oid in ![]() | |
Vinniiee | zondag 12 april 2015 @ 19:25 |
Nee het is een houten kozijn. | |
Vinniiee | zondag 12 april 2015 @ 19:26 |
Ik kan hem iets bewegen, en dan draait de onderste pin mee met het scharnier. De bovenste blijft zitten. | |
Vinniiee | zondag 12 april 2015 @ 19:31 |
Toevallig net de oplossing gevonden. De stift waar de deur op hangt eruit trekken, zo kan je de paumelle naar voren trekken en de schroef uit het kozijn draaien. | |
BdeBouwer | donderdag 16 april 2015 @ 12:01 |
Suffe vraag waarschijnlijk maar geen zin om dingen kapot te maken... ;-) Ben net een vaatwasser aan het aansluiten maar de aansluiting van de slang draait gelijk scheef als ik die op de kraan wil draaien en misschien maar net 1 slag. Niet goed dus. Zie bijgevoegde foto van de slang die ik dus op het kraantje wil draaien. Moet ik nog iets met deze aansluiting doen voordat ik 'm er op draai ofzo of doe ik iets anders fout? Hartelijk dank! ![]() | |
Gieliovd | donderdag 16 april 2015 @ 12:39 |
Nee hoor, gewoon recht erop draaien. Het is nogal grove draad dus wil nog wel eens scheef trekken. | |
Metalfreak | donderdag 16 april 2015 @ 13:50 |
En die schroefdraad even schoonmaken wil ook wel eens helpen. Niet teveel forceren, gewoon rustig draaien. | |
BdeBouwer | donderdag 16 april 2015 @ 16:20 |
Bedankt voor jullie reacties, daardoor wist ik dat ik in ieder geval niks over het hoofd zag. :-) Na een tijdje proberen (wat echt niet lukte zonder de boel te forceren) heb ik uiteindelijk eens geprobeerd om de kraan te wisselen met die van de wasmachine, beetje omslachtig misschien, maar daar draaide hij zo op en de slang van de wasmachine paste wel op die andere kraan. Raar! Maar ja dat krijg je met dat cheap plastic spul, wie verzint zoiets ook. Anyway, thx! :-) | |
Gieliovd | donderdag 16 april 2015 @ 18:02 |
Eh de foto is een waterslot. Die kan je niet zomaar wisselen... Of snap ik je niet? | |
BdeBouwer | donderdag 16 april 2015 @ 21:13 |
Excuus als ik onduidelijk was. Bedoelde te zeggen dat ik het kraantje zoals bedoeld voor de vaatwasser heb omgeruild met het kraantje die voor de wasmachine werd gebruikt. Gewoon om te kijken of dat eventueel wel zou lukken. En inderdaad (en voor mij op vrij onverklaarbare wijze) blijkt het waterslot van de vaatwasser wél op dat andere kraantje te passen. En de slang van de wasmachine laat zich ook prima op het kraantje aansluiten waar de vaatwasser dus zoveel moeite mee had. Enfin, dank voor het meedenken. :-) | |
Vinniiee | zondag 19 april 2015 @ 12:05 |
Volgens mij gebruik ik niet de juiste zoektermen, want ik kan me niet voorstellen dat dit niet vaker is gedaan. Stel ik wil iets hijsen op 4 punten. Is er een bepaalde volgorde waarmee je die punten moet verbinden? Ik wil dus eerst naar het plafond ipv eerst de punten samen te laten komen. | |
Sounddragon | zondag 19 april 2015 @ 12:42 |
Be more specific.. hijsen is mijn bizz. Wát wil je hijsen, met wat voor doel, moet het blijven(d) hangen? wil je een pulley systeem? | |
Vinniiee | zondag 19 april 2015 @ 12:47 |
Ik wil een tafelbad ter grote van 2x1m ongeveer hijsen, en dat moet dan inderdaad blijven hangen met de mogelijkheid om te hijsen/laten zakken. Ik kwam dit net tegen, maar geen idee of dat een goede methode is. ![]() | |
Sounddragon | zondag 19 april 2015 @ 13:08 |
Dat is idd dan de goede methode ![]() Het nadeel van zoiets is dat je zo dus iets van 16 meter draad moet opspoelen om de boel tegen het plafond te krijgen, dus moet je een trommel van een fikse diameter gebruiken om het een beetje vlotjes te laten gaan, of iets elektrisch waar een beetje gang in zit. | |
Vinniiee | zondag 19 april 2015 @ 13:10 |
Katrolletjes was sowieso het plan. Maar dan is het toch duidelijk. Thanks ![]() | |
RemcoDelft | zondag 19 april 2015 @ 13:26 |
Ik zou zorgen dat er 4 kabels omhoog gaan, die overgaan in 1 kabel. Zo blijft-ie altijd horizontaal. | |
Sounddragon | zondag 19 april 2015 @ 13:37 |
Dat kan ook, maar dan is het systeem zwakker, belasting op de punten oneven, en het is een bitch om de eerste keer af te stellen. Voordeel is idd dat je minder kans hebt op scheeftrekken (alleen met omhoog-omlaag hijsen), en je bent de helft sneller omdat niet alles dubbel loopt. | |
Vinniiee | zondag 19 april 2015 @ 15:39 |
En hoe kan ik die netjes in elkaar over laten gaan dan? | |
nightsleeper | zondag 19 april 2015 @ 18:14 |
Kan multiporlijm direct op een muur waar al latex op zit? Volgens de verpakking moet het op een hechtende ondergrond. Ik vraag me nu af of de waterafstotende eigenschappen van latex de hechting in de weg zullen zitten. | |
Puala | maandag 20 april 2015 @ 17:50 |
Als je aardlek er uit springt door de droger. Moet de groep waar die op zit er dan ook uit knallen? Of is het logisch dat alleen de aardlek er uit knalt? | |
CrunchySelf | maandag 20 april 2015 @ 18:56 |
IANAL, maar: De aardlekschakelaar meet stroom die weglekt naar de aarde, en de groepschakelaar als je er niet teveel eruit trekt. Aardlekschakelaar kan er eerder uitgaan dan een groepschakelaar ![]() | |
Puala | maandag 20 april 2015 @ 19:05 |
Ok. Klinkt alsof ik er slim aan doe iemand er naar te laten kijken | |
Sounddragon | maandag 20 april 2015 @ 20:24 |
Daar weten ze dan geen oplossing voor heah ![]() Heb wel een ideetje; vier enkele touwtjes nemen van een metertje of 8 (schat ik, plank op de gewenste minimale hoogte netjes waterpas boven het bed parkeren op een stapeltje weet ik veel wat, maar iig liggend. Touwtjes door de oogjes/katrolletjes voeren naar één centraal punt, dan door een ring/oog, effe googlen hoe je een macramé platte knoop maakt, begin met 6 steken ofzo, dan een flinke kraal erin knopen (diameter groter als het oog wat je gebruikt, duhhuh ![]() Kan een beetje pielen en klooien zijn om het allemaal 100/100 te krijgen, maar dan heb je wel wat leuks.. Ook leuk; verschillende kleuren draad/touw/koord gebruiken, dat maakt het een vrolijk touwtje. http://m.cchobby.nl/idee/(...)g-macrame-koord.aspx | |
Vinniiee | maandag 20 april 2015 @ 21:58 |
Dat is wel een vet idee ![]() | |
Sounddragon | maandag 20 april 2015 @ 22:01 |
YW, we zien de pics wel verschijnen ![]() Koord voor macrame is idealiter een mm of 3-4 dik.. effe kijken wat je budget toelaat, en wat er mooi door een stevig oog past ![]() | |
Chicolade | woensdag 22 april 2015 @ 08:44 |
Ik wil een zanderige wand (antiek cementstuc) met een loslatende kalklaag, behandelen met diepgrond (en daarna stucprimer?) zodat ik hem kan stucen. Moet die kalklaag er eerst af (met een ijzerborstel oid?) of kan ik de diepgrond er gewoon overheen smeren? | |
Saisai | woensdag 22 april 2015 @ 08:58 |
Volgens mij moet je dat er helemaal afschuren/ bikken. Wordt één smerige stofbende. ![]() | |
Chicolade | woensdag 22 april 2015 @ 09:21 |
Een smerige stofbende is het al ![]() ![]() | |
Saisai | vrijdag 24 april 2015 @ 10:42 |
Behangen kan ook hè, hebben wij ook gedaan. Gewoon structuurbehang met een verfje. Ziet er keurig uit. Wel ff de grove beschadigingen dichtplamuren. | |
Chicolade | vrijdag 24 april 2015 @ 13:44 |
Structuurbehang met een verfje is juist wat we net van de muur getrokken hebben ![]() | |
Saisai | vrijdag 24 april 2015 @ 20:13 |
Structuurbehang heb je in 100 verschillende structuren, niet elke is even mooi inderdaad ![]() Glasvlies geeft hetzelfde effect maar is duurzamer (en duurder). | |
Gieliovd | vrijdag 24 april 2015 @ 20:54 |
Glasvlies is bij uitstek geschikt voor dit soort dingen. Pak de gladde versie en het is net stucwerk. | |
CrunchySelf | vrijdag 24 april 2015 @ 20:58 |
Vergis alleen niet dat je met glasvlies ook zeker eisen aan je ondergrond hebt. Minder dan met behang dat wel. | |
vlindertje89 | vrijdag 24 april 2015 @ 21:57 |
Ik heb n vraagje! Mijn vriend en ik douchen vaak samen en omdat ik veel kleiner ben, jat hij al het water. Onze oplossing: omstelkraan aan de douche en een tweede douchekop. Werkt als een trein, behalve... de douchekop die links aangesloten zit geeft veel warmer water dan de douchekop die onder aangesloten zit. Zie plaatjes. Nu snap ik denk ik wel waarom (mengkraan, warm water komt v links en koud v rechts, dus in de slang naar links gaat meer warm water en in de slang omlaag meer koud water) maar ik weet niet of we dat makkelijk op kunnen lossen. Het verschil is zo groot dat of de een onder een koude douche staat, of de ander onder een kokend hete, dus nu hebben we niks aan onze twee douchekoppen.. Is dit makkelijk (en goedkoop) op te lossen of moeten we dan denken aan het kopen van een thermostatische kraan of een mengkraan met 1 hendel? Of heb je bij die kranen hetzelfde probleem? Plaatjes bij het praatje: ![]() ![]() | |
Barrah | vrijdag 24 april 2015 @ 22:19 |
Zijn de slangen even lang? Ik denk eerder dat het komt door het drukverschil tussen warm en koud water. Je ketel geeft minder druk dan de koude kraan (waterleiding). Dit is van invloed op de mengverhouding bij het verkrijgen van de gewenste temperatuur. Omdat jouw kraan lager zit heb je minder drukverlies en krijg je relatief meer warm water. Misschien is een thermostaatkraan een optie? Deze past de mengverhouding aan op de temperatuur die er daadwerkelijk uitgaat. | |
vlindertje89 | vrijdag 24 april 2015 @ 22:34 |
Shit zie nu pas dat de plaatjes op zn kant staan, sorry! Dat klinkt wel logisch, Barrah. De slang van mijn douchekop is langer dan de ander. Ik heb net mijne hoog gehangen en de ander laag en dan is nog steeds mijn douchekop de warmere van de twee. Klopt dat dan nog met jouw theorie? Thermostatische kraan had ik inderdaad over nagedacht, maar omdat ik dacht dat het eraan ligt dat bij mijn kraan het warme water van links komt en koud van rechts, wist ik niet zeker of dat het probleem ging oplossen. Ik weet nl niet of bij een thermostatische kraan er een homogeen warme straal water uit de kraan komt of nog steeds links warm en rechts koud en samen een bepaalde temperatuur, zegmaar. [ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 25-04-2015 11:46:28 ] | |
Chicolade | maandag 27 april 2015 @ 12:14 |
Ik heb gister een zanderige muur ingesmeerd met diepgrond en nu wil ik stucen met Roodband. Moet ik er dan eerst nog een stucprimer op smeren, of kan ik er zo direct overheen beginnen met stucen? | |
Vonkenboer | maandag 27 april 2015 @ 12:26 |
Mijn gevoel zegt dat je het dan ook nog in de primer moet zetten. | |
Chicolade | maandag 27 april 2015 @ 12:31 |
Mijn gevoel ook, maar kan het nergens concreet vinden. Dan moet ik maar even langs huis om te kijken hoe zuigend de ondergrond nu nog is, en ga ik vandaag lekker aan de gang met primer ![]() | |
Puala | maandag 27 april 2015 @ 17:36 |
Primer is inderdaad verstandig ![]() | |
Barrah | maandag 27 april 2015 @ 19:16 |
Het blijft speculeren allemaal. Ik zou gewoon wat dingen uitproberen. Dat de afstand tussen je kranen en de splitsing maar kort is zal het ook zeker geen goed doen. | |
Randy_S | dinsdag 28 april 2015 @ 07:05 |
Probeer eens m op te hangen als een omgekeerde T waarbij beide slangen op dezelfde hoogte beginnen. | |
winterapfel | dinsdag 28 april 2015 @ 07:31 |
Dit zou ik zeker proberen, afstand verlengen | |
Syrena | woensdag 29 april 2015 @ 09:18 |
Hoeveel schade kunnen een paar bigbags met tuintegels, teelaarde en zand aanrichten als ze twee dagen op een stukje gras staan? Had net een buur aan de telefoon, ik denk dat ze overdrijft, maar ik wil geen herrie. Materialen komen morgen pas, en eigenlijk kunnen ze nergens anders ![]() Stuk gras is overigens van de woningbouwvereniging. | |
Surveillance-Fiets | woensdag 29 april 2015 @ 09:20 |
Het kán een beetje schade veroorzaken. Maar ja, groeit wel weer aan. ![]() | |
bleiblei | woensdag 29 april 2015 @ 09:22 |
Dat loopt wel los, gras is dan geel, maar zeker met dit weer na een paar weken weer bij getrokken ![]() | |
Syrena | woensdag 29 april 2015 @ 09:28 |
Meh. Ik kan de wbv wel bellen, maar die gaan waarschijnlijk ook zeuren (tenzij ze er zelf iets moeten doen, dan kletsen ze hun zooi vast gewoon neer ![]() Alternatief is om ze op het mandelig pad te knallen, maar dan kan er niemand langs. | |
Syrena | woensdag 29 april 2015 @ 11:52 |
Hovenier: Ze moeten niet zeiken ![]() ![]() Ik denk ook niet dat ze iets tegen hem zelf durven te zeggen. Hij ziet er uit of hij je zo tegen de grond mept. Ik dacht dat hij met een handlanger zou komen, maar zijn vrouw en dochter staan nu de klinkers uit mijn tuin te rukken. Nu voel ik me een slap wijffie ![]() | |
Lucky_Strike | zaterdag 2 mei 2015 @ 13:20 |
Even dichtmaken | |
Lucky_Strike | zaterdag 2 mei 2015 @ 13:20 |
Tot zo! |