abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:26:34 #126
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149772183
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:23 schreef densmee het volgende:

[..]

is het niet verstandig om dat anker aan de betonijzers te lassen?
Dat is beter, maar niet noodzakelijk volgens mij. Als er maar overlap is, komt dat wel goed.
De terrasoverkapping bij m'n vorige huis staat nog steeds :)
pi_149774320
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:17 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Inderdaad.
Had al zo´n vermoeden, helaas.
Dank voor je reactie. ^O^
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:44:51 #128
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149806164
Mijn schuur is tegen een ander aangebouwd, alleen is de afdichting een beetje over de datum :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De alustrips boven zitten vast, nu kan ik er wel wat nieuw dakleer onder meubelen denk ik maar wellicht heeft iemand hier een beter idee?
  woensdag 18 februari 2015 @ 21:34:55 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149808620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:44 schreef Erasmo het volgende:
Mijn schuur is tegen een ander aangebouwd, alleen is de afdichting een beetje over de datum :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De alustrips boven zitten vast, nu kan ik er wel wat nieuw dakleer onder meubelen denk ik maar wellicht heeft iemand hier een beter idee?
Jah, tegen de verhuurder zeggen dat het een beetje tijd wordt voor een nieuw dak op de schuur.

Of is het eigendom?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 18 februari 2015 @ 21:36:02 #130
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149808682
Is van mij :P Het dak is niet lek alleen die aanhechting is niet zo lekker meer.
  woensdag 18 februari 2015 @ 21:36:32 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149808702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:36 schreef Erasmo het volgende:
Is van mij :P Het dak is niet lek alleen die aanhechting is niet zo lekker meer.
Die daktrim is van de buren zeker?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 18 februari 2015 @ 21:47:20 #132
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149809136
Ja dit weekend vraag ik even hoe ze vast zitten. En ja het is waarschijnlijk asbest, daarom blijf ik van de platen lekker af :P
pi_149810835
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:47 schreef Erasmo het volgende:
Ja dit weekend vraag ik even hoe ze vast zitten. En ja het is waarschijnlijk asbest, daarom blijf ik van de platen lekker af :P
daktrim is in het boeiboord geschroefd, en daarop is dakleer gebrand
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 18 februari 2015 @ 22:32:02 #134
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149811135
In dit geval is dus het leer gewoon in het boeiboord gespijkerd zoals je kan zien op de foto :')
  woensdag 18 februari 2015 @ 23:02:11 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149812428
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:47 schreef Erasmo het volgende:
Ja dit weekend vraag ik even hoe ze vast zitten. En ja het is waarschijnlijk asbest, daarom blijf ik van de platen lekker af :P
Die zou ik er dus gewoon vanafhalen; weg met die meuk.

Houten dakkie erop, desnoods isoleren als dat nut heeft (eigenlijk altijd) en dan gewoon APP erop fikken, desnoods dat boeiboord meeplakken of een houten opstandje maken, maar dan moet de trim van de buren eraf en een nieuwe op de nieuwe opstand.

In deze situatie kun je alleen knoeiwerk (want dat is het nu) vervangen voor meer knoeiwerk, en het wordt nooit echt wat. Het meest fatsoenlijke wat je nu kunt doen is álle loodmeuk weghalen. Een paar nieuwe rollen lood aan laten rukken en die tegen het boeiboord van de buren opzetten vanaf onder die daktrim tot op je asbestrommel. Daarvoor moet je vanaf het dak van de buren werken, want ik denk niet dat je op die platen moet gaan zitten, of je moet nog op een lichtkoepel erbij zitten te wachten :+

Ik zeg: slopen die handel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 18 februari 2015 @ 23:05:21 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149812565
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:23 schreef densmee het volgende:

[..]

daktrim is in het boeiboord geschroefd genageld, en daarop is dakleer gebrand
Slagschroefnagels jonguh. ;)

SPOILER: Pic uit egen collectie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door Sounddragon op 18-02-2015 23:12:59 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 februari 2015 @ 12:40:43 #137
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149914788
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die zou ik er dus gewoon vanafhalen; weg met die meuk.

Houten dakkie erop, desnoods isoleren als dat nut heeft (eigenlijk altijd) en dan gewoon APP erop fikken, desnoods dat boeiboord meeplakken of een houten opstandje maken, maar dan moet de trim van de buren eraf en een nieuwe op de nieuwe opstand.

In deze situatie kun je alleen knoeiwerk (want dat is het nu) vervangen voor meer knoeiwerk, en het wordt nooit echt wat. Het meest fatsoenlijke wat je nu kunt doen is álle loodmeuk weghalen. Een paar nieuwe rollen lood aan laten rukken en die tegen het boeiboord van de buren opzetten vanaf onder die daktrim tot op je asbestrommel. Daarvoor moet je vanaf het dak van de buren werken, want ik denk niet dat je op die platen moet gaan zitten, of je moet nog op een lichtkoepel erbij zitten te wachten :+

Ik zeg: slopen die handel.
Het is ook een oude schuur maar het enige wat ie hoeft te doen is een droge opslag bieden voor m'n vervoersmiddelen, dus de eisen liggen vrij laag :P

Ik heb zelf ook nog eens na lopen denken en denk dat ik een alu profiel(zijaanzicht hieronder) laat buigen en dat op het het bestaande boeiboord van de buren plaats:



Het lood ligt er na inspectie nog vrij goed op dus als het water maar daar op komt zit het wel goed denk ik. Of kan iemand hier nog gaten in schieten?
  zondag 22 februari 2015 @ 12:51:32 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149915042
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Het is ook een oude schuur maar het enige wat ie hoeft te doen is een droge opslag bieden voor m'n vervoersmiddelen, dus de eisen liggen vrij laag :P

Ik heb zelf ook nog eens na lopen denken en denk dat ik een alu profiel(zijaanzicht hieronder) laat buigen en dat op het het bestaande boeiboord van de buren plaats:

[ afbeelding ]

Het lood ligt er na inspectie nog vrij goed op dus als het water maar daar op komt zit het wel goed denk ik. Of kan iemand hier nog gaten in schieten?
Die meuk erafhalen/saneren en vervangen voor een fatsoenlijk dak is keiharde meerwaarde voor je pand jonguh.. ;) Nu is het een afzeikpunt wat je 10k in waarde kost; think about that.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149953240
We hebben een PVC vloer gekocht, maar zitten te twijfelen of we onze oude vloer eerst moeten voorbewerken of niet.

De huidige vloer zijn plavuizen waarover we de nieuwe vloer willen leggen. Er liggen echter een aantal tegels een paar mm lager waardoor de vloer niet helemaal vlak is. In eerste instantie was het volgens de verkoper niet nodig om de vloer te egaliseren, maar dit was voordat wij (en dus hij) wisten van het hoogte verschil tussen de tegels. Bij terugbellen vond hij het wel verstandig om te doen.

Nu geeft de website van de PVC leverancier aan dat de voegen van een bestaande vloer niet dienen te worden uitgevlakt. http://www.luvit.be/files(...)tion-a-a-2014-nl.pdf
Vooral het dikgedrukte "niet" baart ons zorgen. Wat zou hier een mogelijke reden voor kunnen zijn? Een mogelijk verschil in vochtgehalte bij de voegen en het tegeloppervlak?
Heb geprobeerd om contact op te nemen met de leverancier, maar die zijn helaas t/m woensdag op vakantie, en mochten we moeten gaan egaliseren, dan zouden we daarmee vanavond willen beginnen.
pi_149953576
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:24 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Hallo,

Afgelopen week heb ik twee wasbakken van de muur gehaald en wil nu deze muur gaan (laten) stucen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en voorbereiden voordat er stucwerk op kan?

[ afbeelding ]
SPOILER: close-up van hoe de muur er van dichtbij uitziet.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt!
Om nog maar een update te plaatsen over m'n te stucen muurtje, afgelopen weekend maar zelf bezig gegaan.

Afgelopen vrijdag en grote gaten gevuld met muurvuller geschikt voor grote gaten. Zaterdag de muur schoongemaakt. Zondag ochtend voorstrijk erop gesmeerd en 3,5-4 uur laten intrekken.

Ik had knauf oranjeband gekocht, dit werd aangeraden voor kleine stukken en voor mensen die zelf willen stucen. Ging bijzonder goed! Mixen, smeren, wachten, glad maken. Als eerste keer stucen bepaalt niet slecht!

Nu alleen maar hopen dat het blijft zitten 😉



Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_149977539
Hallo.

Even een stel dat vraag.

Ik ga iets isoleren met steen/glaswol. Ik maak een regelwerk van 5 cm diep. Daar in prop ik een 6cm isolatie, plaat erover en dicht is. Wat doet dit met de isolatie waarde?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 14:21:46 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_150495234
Ik heb weer een aantal vragen.

- Naast het gebruiken van diverse kithulpjes, met welk goedje verwijder ik kit? Mijn kit aan de achterkant van het keukenblad moet dringend vervangen worden.

- Waarmee verwijder ik latex van kitranden? Het zit er helaas al 1,5 jaar op dus water werkt niet heel goed meer.

- Waarmee verwijder ik lijmresten van laminaat? Ik heb er een aantal plakplinten af gehaald die niet meer terugkomen.

- En de dringendste vraag: ik moet VD draad kopen omdat een hotelschakelaar bij ons opnieuw bedraad wordt. Ik heb genoeg aan lengte van groen-geel en zwart gekregen van mijn vader die nog een restje had. Nu wil ik bij Conrad blauw en bruin kopen maar ik weet niet welke. De prijzen verschillen nogal per meter. Ik weet niet eens of ik blauw wel nodig heb, volgens mij is dat bij een van de schakelaars afgeknipt maar ik kan het niet goed zien. Kan iemand me vertellen welk draad ik nodig heb van Conrad?
Spoilers!
pi_150497534
Weet iemand hoeveel je hoogglans lak kunt verdunnen? Ik heb wat weinig namelijk en heb hem laten mengen, dus even een busje bijhalen is niet zo eenvoudig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150508173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 14:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb weer een aantal vragen.

- Naast het gebruiken van diverse kithulpjes, met welk goedje verwijder ik kit? Mijn kit aan de achterkant van het keukenblad moet dringend vervangen worden.

- Waarmee verwijder ik latex van kitranden? Het zit er helaas al 1,5 jaar op dus water werkt niet heel goed meer.

- Waarmee verwijder ik lijmresten van laminaat? Ik heb er een aantal plakplinten af gehaald die niet meer terugkomen.

- En de dringendste vraag: ik moet VD draad kopen omdat een hotelschakelaar bij ons opnieuw bedraad wordt. Ik heb genoeg aan lengte van groen-geel en zwart gekregen van mijn vader die nog een restje had. Nu wil ik bij Conrad blauw en bruin kopen maar ik weet niet welke. De prijzen verschillen nogal per meter. Ik weet niet eens of ik blauw wel nodig heb, volgens mij is dat bij een van de schakelaars afgeknipt maar ik kan het niet goed zien. Kan iemand me vertellen welk draad ik nodig heb van Conrad?
Kit gewoon los snijden en dan weghalen.
Lijmresten met HG stickeroplosser weghalen.
pi_150581645
Mensen help mij even!!!



Normaal koop je dan die:


Maar ja... dit is dus een schuifmoer/wartel met buitendraad.... draai je die adapter erop, dan heb je geen afdichting.

Zijn er ook adapters met rubbert???

Zoiets dus, waar op die schouder dan een rubber ligt... maar ik kan ze niet vinden!

Laat die handjes wapperen!
  donderdag 12 maart 2015 @ 23:08:26 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150584265
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:02 schreef Gieliovd het volgende:
Mensen help mij even!!!

[ afbeelding ]

Normaal koop je dan die:
[ afbeelding ]

Maar ja... dit is dus een schuifmoer/wartel met buitendraad.... draai je die adapter erop, dan heb je geen afdichting.

Zijn er ook adapters met rubbert???

Zoiets dus, waar op die schouder dan een rubber ligt... maar ik kan ze niet vinden!

[ afbeelding ]
Wat let je om er zelf een rubberring in te leggen? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 13 maart 2015 @ 06:22:05 #147
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150588273
Mja het moet wel de bedoeling zijn en kunnen. Bij die van de praxis bijvoorbeeld kan dat niet. Daar zit geen schouder/zitting in.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles vrijdag 13 maart 2015 @ 06:51:58 #148
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150588372
Zo'n verloop hoort er doorgaans bij te zitten. :o kon zelf ook niets vinden bij de bouwmarkt. Toen gebeld met de keukenboer en er daar eentje van een ander fornuis gepakt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:00:35 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_150590989
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 14:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
- En de dringendste vraag: ik moet VD draad kopen omdat een hotelschakelaar bij ons opnieuw bedraad wordt. Ik heb genoeg aan lengte van groen-geel en zwart gekregen van mijn vader die nog een restje had. Nu wil ik bij Conrad blauw en bruin kopen maar ik weet niet welke. De prijzen verschillen nogal per meter. Ik weet niet eens of ik blauw wel nodig heb, volgens mij is dat bij een van de schakelaars afgeknipt maar ik kan het niet goed zien. Kan iemand me vertellen welk draad ik nodig heb van Conrad?
Iemand nog antwoord of ik draad van 63 cent moet kopen of dat van 2 euro zoveel per meter?
Spoilers!
  PR/Manusje van alles vrijdag 13 maart 2015 @ 10:16:03 #150
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150591384
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Iemand nog antwoord of ik draad van 63 cent moet kopen of dat van 2 euro zoveel per meter?
vd draad 1,5 mm2 moet je hebben. Met harde kern.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')