Belle is het oudste kind in Engeland dat nog steeds borstvoeding krijgt. Ze is 6 jaar oud. Haar moeder Denise Sumpter vindt het wel handig en is niet van plan er snel mee te stoppen. Ze laat de keuze om te stoppen over aan haar dochter.
Elke dag aan de borstDe kleuter die nu in groep twee zit vraagt om borstvoeding als ze moe is, zich ziek voelt of gewoon even bij haar moeder wil zijn. Soms krijgt ze twee keer per dag borstvoeding, de andere keer slechts één keer per week.
Haar broertje Beau is 18 maanden oud en krijgt net als zijn zus borstvoeding. “Ik weet niet hoelang het nog door gaat. Ik laat de keuze om te stoppen over aan Belle. Datzelfde zal ik doen met haar broertje”, zegt Denise.
---
Slechts 13 weken borstvoeding
---
Slimme meidBelle is een kop groter dan al haar klasgenoten en ze is bijna nooit ziek. Haar moeder denkt dat dit komt door de moedermelk. Niet alleen draagt het bij aan haar gezondheid, maar ook aan het zelfvertrouwen van Belle. Ze is een slimme meid. Speelt viool, zingt, danst en behoort tot de slimmere kinderen van de klas.
Afvallen“Het geven van borstvoeding heeft mijn seksleven nooit beïnvloed,” zegt de slanke mama. “Ik denk dat ik mijn goede figuur te danken heb aan het geven van borstvoeding. Ik kan alles eten, zonder aan te komen.”
---
Ieder kind heeft recht op twee jaar borstvoeding
---
VoedingswaardeDe moeder vindt dat er niet zo bekrompen gedacht moet worden over borstvoeding geven tot op latere leeftijd. “Er bestaan zoveel verkeerde gedachten over. Er wordt gezegd dat het geen voedingswaarde meer zou hebben, maar er is geen enkele voedselbron die ineens ophoudt met voedzaam te zijn. Het is ook nooit bewezen.”
BronIk moet gelijk aan Little Britain denken.