abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2014 @ 12:56:11 #1
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148090764
Zwangerschap en Geboorte!

2015

15 januari: NotTheSame

21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86-

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
14 juni: Lijnloos
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
7 juli: Krisvc
*** 8 juli: L-E & fokking.fokker ***
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas
28 juli: Zomerzon01
29 juli: Fuente
*** 29 juli: LuDann & Black_Ninja***

3 augustus: Lushes
3 augustus: Flying Fish
15 augustus: Stippelrientje
26 augustus: Coccinelle

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 29-12-2014 13:11:11 ]
  maandag 29 december 2014 @ 12:57:17 #2
348178 NotTheSame
pi_148090790
Wijzigingen? PM of DM please ;).
pi_148092687
Mn uitslagen zijn goed!
Van de glucosetest scoorde ik nuchter 4.0, na het ontbijt 4.4 en na de lunch 4.7.
Helemaal binnen de perken dus.
Ook ben ik niet aangekomen, maar zelfs een kg afgevallen sinds vorige keer. heerlijk!
En de uitslag met de waarden was ook goed. De verloskundige zei dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. Alles lag nog binnen de bolletjes dus dat was perfect.
Ze zei dat ik me pas zorgen hoefde te maken wanneer de bolletjes allemaal links stonden (te klein -> kans op onderontwikkeld lichaam) of tegen de rechterkant (hoe moet je dan bevallen..)

Dus ik ben weer helemaal gerust gesteld.
Over 3 weken weer naar het ziekenhuis voor groeiecho en nogmaals de glucosetest.
pi_148092839
Ff vlug bijgelezen na 2 weekjes vakantie.
Gefeliciteerd voor alle goede echo's en het mooie meisje O.livia!

Ook de alcoholdiscussie meegekregen en hier ook totaal 0.0 vanaf dat de twee streepjes zichtbaar waren. Daarvoor dronk ik ook nooit veel, dus dat was niet zo moeilijk.

Zelf 18 december eerste echo gehad bij 8 weken en 2 dagen. Het was super spannend omdat we de vorige keer bij de eerste echo te horen kregen dat er geen hartslag was. Die was er nu gelukkig wel. En hoe! Heel duidelijk te horen. O+
Meteen dikke tranen bij mij natuurlijk van spanning, opluchting en hormoonpeil wat tot aan het plafond kwam.
Echt superblij met de echo en meteen ook leuke kerstkadotjes gegeven aan de ouders en schoonouders. Ik had voor ieder een paar kleine babysokjes ingepakt. Iedereen huilen, en ik dan natuurlijk ook weer. (Stomme hormonen.) En nu langzaam vrienden inlichten en met nieuwjaar de familie. Nu zien we toch iedereen dus dat is alleen maar makkelijk.

Ook hier Facebook problemen. Wij proberen het eigenlijk helemaal van FB te houden dus iedereen op het hart gedrukt om niks op FB te zetten. Ook zodat we zelf de kans krijgen om het mensen te vertellen. Zet mijn schoonmoeder op 3e kerstdag op FB "Leukste kerstkado ooit gehad.". Wij boos natuurlijk want bij haar hadden we het extra duidelijk gezegd omdat die alles zo op FB gooit. Zij boos op ons omdat ze blijkbaar nog een ander kado had gehad. Blijkbaar was dat leuker dan haar eerste kleinkind... :{ Maar door haar actie kregen wij meteen appjes om te vissen of ik zwanger ben omdat sommige mensen al vermoedens hebben... }:|
Moeders boos, enorm drama. Echt goed uitgevonden dat Facebook... -O-

Maargoed. Alles goed met de kleine dit keer, volgende week vrijdag termijnecho. Dus weer baby spieken en hartje luisteren. :D
Oost west, mij best.
pi_148093573
Wat fijn faptist! *O*

En goede echo voor Zomerzon! *O*
Haha, ja kan me wel voorstellen dat je dacht dat die fb-vermelding daar over ging, zou ik ook gedacht hebben. Dan is het zo mogelijk nog erger als dat niet het geval blijkt :{w
pi_148094917
Ik heb het mijn moeder (enige met fb) duidelijk gezegd dat ik het zelf wilde melden met de tweede echo. Daar heeft ze zich beide keren (ook bij de miskraam, daar weet, als het goed is, niemand van af) aan gehouden. Daarna mocht ze van mij de hele wereld inlichten. En dat deed ze dan ook.

Bij de bevalling hetzelfde verhaal. En daar gaat ze zich ook aan houden, dat vertrouwen heb ik nu.

Verder gaat het hier wat minder. Met mij prima, maar man heeft al een maand buikpijn. Nou maar eens vervolgonderzoeken doen. Bloedtest en echo. Helemaal zenuwachtig werd hij ervan en hij wist ineens niet meer wat een echo was. Hij heeft er toch bij mij al 3 meegemaakt. Arm ding is helemaal van slag. En daardoor moet ik dus voor mezelf zorgen en voor hem. Wat het geheel er dus niet makkelijk op maakt. Maar ik ben een harde, het lukt nog. En alles wat niet lukt, laat ik liggen.

Oh ja, 31 weken vandaag, nog 9 weken te gaan, een kleine 2 maanden (februari is maar kort). Morgen groeiecho, best spannend nog. Zwangerschapstechnisch gezien is het nog een roze wolk. Ondanks BI, en gekke nachten *O*
pi_148095591
Bedankt Twist!

Veel beterschap voor je man Risu! Hopen dat hij snel duidelijkheid krijgt waar de klachten vandaan komen.
Oost west, mij best.
pi_148096972
Faptist en Zomerzon, hier een juich van mijn kant voor jullie!

Risu wat vervelend! Een maagzweer misschien of is hij daar al op getest?

Ik zie net in de folder van Etos dat de vitamine D, tweede gratis is. Is het gek om dat al gewoon in huis te halen?
  maandag 29 december 2014 @ 15:24:05 #9
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148097101
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 15:21 schreef Danaa het volgende:

Ik zie net in de folder van Etos dat de vitamine D, tweede gratis is. Is het gek om dat al gewoon in huis te halen?
Waarom zou dat gek zijn :D? Je hebt het straks toch nodig!
pi_148097107
21-2-15 duurt nog 'lang', om nu al tweede te staan voelt best gek :)
  maandag 29 december 2014 @ 15:26:23 #11
348178 NotTheSame
pi_148097219
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 15:21 schreef Danaa het volgende:

Nee hoor, dat spul is (mits ongeopend) vrij lang houdbaar. Ik heb dat toevallig in augustus al gekocht (ook vitamine K) toen het Etos vitamine assortiment 1+1 gratis was.

Risu beterschap met je man!
pi_148097920
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 15:26 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Nee hoor, dat spul is (mits ongeopend) vrij lang houdbaar. Ik heb dat toevallig in augustus al gekocht (ook vitamine K) toen het Etos vitamine assortiment 1+1 gratis was.

Risu beterschap met je man!
Daar hoor ik iets nieuws...
Vitamine K?

Welke vitamines dienen er na geboorte extra gegeven te worden?

Ga sowieso morgen de vitamine D halen.
pi_148098018
Vitamine K geef je bij bv, bij kv zit het er al bij.
pi_148098171
Bedankt!
pi_148099111
Risu, ik hoop dat ze iets vinden bij je man, maar dan wel iets wat heel makkelijk op te lossen is. Want als ze niets vinden is dat altijd vervelend en als ze iets vinden wat heel erg is, dan is dat ook niet tof. Je snapt-um denk ik wel...

Faptist, fijn dat alle waarden goed waren! Scheelt weer een zorg, volgens mij.

Zomerzon, gefeliciteerd met de goede echo!!

Ik kreeg weer een sticker van de VK, maar moet toch maar eens gaan denken om minder te gaan werken. Veel bandenpijn, harde buiken, heel gevoelige onderbuik, carpaal tunnelsyndroom wat een beetje beginnend is... Dan is werken in de zorg niet heel tof. Maar ik ben er zo slecht in om hulp te vragen en om te zeggen dat ik minder wil gaan werken. De fysio zei het vanmorgen ook al, door mijn bekken- en rugpijn is het niet slim om veel te werken. Moeilijk!
Baby en baarmoeder-ligging lopen een week voor op groei, het is nu ineens heel hard gegaan. Ben 25+1 nu en al in de top 10 hier! Spannend hoor :)
pi_148101140
MevrouwCactus, wat voor werk doe jij in de zorg? Ik ben benieuwd omdat ik Vig'er ben op een gesloten pg afdeling. Bij ons is het heel wisselend hoe lang zwangeren de (toch wel zware) zorg volhouden.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148103182
Hello ladies!

Ik ben te uitgeput om uitgebreid te reageren. :') Heb behoefte aan vakantie van de feestdagen. Maargoed, nog maar 2 daagjes werken en dan weer weekend.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_148105328
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:58 schreef Fuente het volgende:
MevrouwCactus, wat voor werk doe jij in de zorg? Ik ben benieuwd omdat ik Vig'er ben op een gesloten pg afdeling. Bij ons is het heel wisselend hoe lang zwangeren de (toch wel zware) zorg volhouden.
Ik werk op een woongroep met zeven oudere mannen met een zeer ernstig verstandelijke beperking. Alle zorg moet worden overgenomen, tussen 7.00u en 10.30u zijn we aan het wassen, aankleden, eten geven etc. Lichamelijk is dat best wel zwaar, blijkt nu :D
pi_148107642
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
een woongroep met zeven oudere mannen met een zeer ernstig verstandelijke beperking. Alle zorg moet worden overgenomen, tussen 7.00u en 10.30u zijn we aan het wasse
Dat is eigenlijk net als bij ons dus! Lijkt me pittig verderop in de zwangerschap. Hier vandaag een onwijs drukke dienst gehad (9 uur gewerkt en geen tijd voor pauze door crisisopname etc). Dan ben ik dus echt stuk,
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148108416
Ik werk ook in de zorg maar ben na sommige diensten ook helemaal stuk. De ene keer doodmoe en zere buik, bekken en heupen en de andere keer gaat t wel goed.
pi_148108826
Risu sterkte voor je man, hopelijk zijn ze er snel achter wat het is (en is het inderdaad niets ergs)! :*

Ook een dikke :* voor alle dames met zwaar werk! Kan me voorstellen dat je graag door wilt blijven werken, maar niet ten koste van alles hè?

Net een rondje bouwmarkten gedaan voor verf-kleurstalen. We willen de muren in de babykamer (licht)grijs verven, dus heb een flink stapeltje kleurstalen gescoord :)
Vriend grapte al dat ik aan m'n eigen versie van '50 tinten grijs' bezig was :') :D
  maandag 29 december 2014 @ 20:33:01 #22
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148109862
haha @50 tinten grijs :D
Slecht geschreven boek, maar omdat er zo veel commotie om was wilde ik het toch perse uitlezen en opeens zat ik in het verhaal en las ik de andere 2 boeken ook in een zucht uit. Gek hoe dat kan gaan.
Nu ook wel benieuwd naar de film *bloos*.

@mevrouwcactus,
Als ik jouw klachten zo lees zou ik denken dat je zelf al heel goed weet wat het meest verstandige is om te doen. Mocht een vriendin van jou in zo'n positie zitten zou je ook een ander advies geven dan dat je dat nu aan jezelf doet.. denk ik zo.
Minder werken lijkt me echt heel verstandig. Je moet aan jezelf en aan je kleine denken.
En het klinkt altijd lullig (en tevens ook hoopgevend) de wereld draait gewoon door zonder jouw inspanningen. Echt waar.

Risu,
Hoop dat er snel duidelijk wordt waar je man last van heeft. Het lijkt me geen aansteller als ik je zo lees dus dan is het altijd spannend.
Er heerst momenteel wel van alles op buikgebied merk ik om me heen.

Bedankt voor alle high fives/juichjes en andere jubelgeluiden voor mn goede waardes. Ben zelf ook zo opgelucht!
Morgen alweer 27 weken *O*
pi_148110475
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:42 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk net als bij ons dus! Lijkt me pittig verderop in de zwangerschap. Hier vandaag een onwijs drukke dienst gehad (9 uur gewerkt en geen tijd voor pauze door crisisopname etc). Dan ben ik dus echt stuk,
Zulke dagen ken ik ook. Als ik daarna kan bijkomen, vind ik het geen probleem. Maar onze roosteraar roostert raar... 1 week vrij, 5 dagen achter elkaar werken, weer een week vrij... Dan heb ik geen hersteltijd tussen mijn werkdagen.

quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 20:33 schreef faptist het volgende:
haha @50 tinten grijs :D
Slecht geschreven boek, maar omdat er zo veel commotie om was wilde ik het toch perse uitlezen en opeens zat ik in het verhaal en las ik de andere 2 boeken ook in een zucht uit. Gek hoe dat kan gaan.
Nu ook wel benieuwd naar de film *bloos*.

@mevrouwcactus,
Als ik jouw klachten zo lees zou ik denken dat je zelf al heel goed weet wat het meest verstandige is om te doen. Mocht een vriendin van jou in zo'n positie zitten zou je ook een ander advies geven dan dat je dat nu aan jezelf doet.. denk ik zo.
Minder werken lijkt me echt heel verstandig. Je moet aan jezelf en aan je kleine denken.
En het klinkt altijd lullig (en tevens ook hoopgevend) de wereld draait gewoon door zonder jouw inspanningen. Echt waar.
Ik weet dat de wereld zonder mij doordraait, maar ik ben gewoon slecht in hulp vragen en toegeven dat het niet gaat zoals ik wil. Je hebt ook helemaal gelijk hoor :) Dat weet ik allemaal donders goed. En als ik morgen mijn manager bel zegt ze ook meteen dat het geen probleem is enzo. Dus dat ga ik morgen doen ^O^ Ook beter voor mezelf.

@50 tinten grijs: Ik wilde eerst niet lezen (want het was een hype en ik probeer daar niet aan mee te doen), maar toch gedaan uit nieuwsgierigheid. Inderdaad slecht geschreven, maar je legt het niet neer he... Heel irritant. De film lijkt me niets, want het is Amerikaans en dus niets te zien.
  maandag 29 december 2014 @ 20:54:03 #24
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148111028
@50 tinten grijs. Ik was ook benieuwd dus de ebooks gedownload. Ben ik nou de enige die zich op een gegeven moment zo begon te ergeren aan die innerlijke godin en op een gegeven moment de sexscenes maar oversloeg? :@

Ben ook wel benieuwd naar de film. Voral naar die acteur die christian grey speelt, dat is dezelfde acteur als graham in once upon a time toch?
Vind nog steeds dat Ian Somerhalder hem had moeten spelen hahaha
pi_148111808
En al die explosies :{w

Doe mij de Crossfire boeken maar *)

Hij speelde inderdaad de sherrif :Y Ben juist blij dat het Ian niet is geworden. Die heeft ook maar 1 blik aan zwoel kijken ;)

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')