Wat maakt het zo moeilijk dan? (Met de handzaag?). Is het moeilijk om recht te blijven zagen, of gaat de zaag 'aan de onderkant) c.q. andere kant waarvan je zaagt, van het recht pad af?quote:Op zondag 28 december 2014 22:53 schreef hans1985 het volgende:
met decoupeerzaag of handzaag is het echt moeilijk lijn te houden.
Dan idd beter schaaf of iemand vragen met invalzaag.
Maar als onderkant is dan kan wel met decoupeer aangezien je dat niet terug ziet als je beetje bijschaaft/schuurt
Dat is wel lastig inderdaad. Anders oefen je eerst op een goedkoop balkje om te zien of je het kan? Een schaaf is in te stellen en eventueel pak je er ook een grove vijl bij?quote:Op zondag 28 december 2014 22:53 schreef LXIV het volgende:
Schaven schijnt na een aantal malen ook moeilijk recht te houden te zijn. Ik denk wel dat ik het kan, maar als het niet lukt dan is meteen mijn deur verpest natuurlijk. Heb geen reserve-deur om een keertje op te testen.
Dat is ook nog een optie. Wel wat werk, maar het gaat maar om 2 deuren! En met een vijl heb ik volledige controle, dat gaat niet zo snel.quote:Op zondag 28 december 2014 22:58 schreef hans1985 het volgende:
Het is heel moeilijk om een rechte lijn te houden. Een decoupeerzaag heeft een blad van 5 mm. Een keer niezen of te hard zuchten en je gaat iets scheef. met een zaag zal je dat minder hebben en een cirkelzaag nog minder.
Beste is een invalzaag
Als je dat niet hebt zou ik lijn tekenen op 4 mm, dat zagen en dan de rest bijschuren/schaven.
Kan ze komende middag wel effe komen afzagen hoor. Recht en goed.quote:Op zondag 28 december 2014 22:48 schreef LXIV het volgende:
Omdat ik nieuwe vloeren gelegd heb moet ik een paar deuren zo'n 0,5 cm inkorten. Een vriend van mij durfde het niet aan met de decoupeerzaag. Die ging altijd krom op zoiets volgens hem.
Wat kan er misgaan met de ouderwetse handzaag? Als ik een nieuwe (scherpe) koop? Misschien eerst een richeltje voorsnijden zodat ik zeker in het spoor blijf? Of gaat zo'n zaag ook uiteindelijk scheef?
quote:Op maandag 29 december 2014 00:55 schreef bleiblei het volgende:
Waar woon je? Wellicht wil een vriendelijke Fokker ff langs komen met een invalzaag en liniaal. Al ben ik daar niet zeker van gezien je reputatie.
Kijk das nu mooi om te zienquote:Op maandag 29 december 2014 01:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Kan ze komende middag wel effe komen afzagen hoor. Recht en goed.
Ah, dan gok ik op Den Boschquote:Op maandag 29 december 2014 01:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, hij woont aan de andere kant van de Dommel en kan zowat een steen op zijn huis gooien.quote:Op maandag 29 december 2014 11:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah, dan gok ik op Den Bosch. Da's te ver voor iemand die ik niet ken
.
Lekker praktisch om voor 5 mm sluitplaat en de scharnieren te verzetten.quote:Op dinsdag 30 december 2014 08:45 schreef Equinoxxed het volgende:
Zaag de bovenkant van je deur, anders komt de deurklink te laag te hangen
Dan kan hij nog beter via peerby het proberen te lenen, wat moet een gemiddelde consument toch met speciaal gereedschappen die ze maar 4* in hun hele leven gebruiken?quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:42 schreef hottentot het volgende:
Haal bij de lokale bouwmarkt een goedkope invalzaag, altijd handig om zoiets in huis te hebben. En als je hem maar zeer zelden gebruikt dan kun je met de goedkoopste prima af.
Bedankt voor het aanbod, Betyar. Maar een andere FOK!-er komt al even langs.quote:Op maandag 29 december 2014 01:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Pas op hé! Als jij een steen op mijn huis gooit, dan gooi ik een steen op jouw huis!quote:Op maandag 29 december 2014 11:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, hij woont aan de andere kant van de Dommel en kan zowat een steen op zijn huis gooien.
Geen probleem, had het graag voor je gedaan.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod, Betyar. Maar een andere FOK!-er komt al even langs.
PS: Kwam pas van een vriend uit Gemonde vandaan, toen ik langs de sportvelden fietste. Is dat jouw huis dat zo rijkelijk van kerstversiering voorzien is?
Ik reed vandaag nog door Gemonde, moest naar Sint Lambertusweg vanuit Den Bosch/gemondseweg. Je huis was mij al vaker opgevallen. Vette huis!quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen probleem, had het graag voor je gedaan.
Ja dat is mijn huisje, met kerstman en sneeuwpop.
Zo'n gek huisje heb ik niet, ben je niet in de war met een huis in de bebouwde kom, mijn huisje staat recht tegenover het "sportpark". Nu vraag ik uiteraard bij wie je bent geweest......quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:37 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Ik reed vandaag nog door Gemonde, moest naar Sint Lambertusweg vanuit Den Bosch/gemondseweg. Je huis was mij al vaker opgevallen. Vette huis!![]()
.
Was meer een algemene opmerking. Stond ooit klaar om de zaag in de deur te zetten en toen moest er 15 cm af. Was blij dat ik destijds diezelfde opmerking kreegquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Lekker praktisch om voor 5 mm sluitplaat en de scharnieren te verzetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |