9 weken al!... als hij nog bv kreeg zou ik zeggen dat hij aan t regelen was... de afgelopen dagen heeft hij incl. borstvoeding als extrraatje steeds 1100-1250 ml gedronken en dan hebben we nog lopen rekken ook...quote:Op zondag 28 december 2014 21:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
M. is 6 weken toch Kwak?!
Het vele (kleine) beetjes drinken klinkt heel bekend, (sprong) meestal volgde er na zo'n periode een nacht met veel slapen!
Hier ook een snotstrontverkouden dame. Ze heeft zelfs last van bloederig snot.
Het drinken uit de fles is een hele onderneming. Gelukkig drinkt ze nu ook steeds beter uit een open bekertje, dus meestal gaan we daar mee verder als de fles niet meer gaat, omdat ze zo benauwd is.![]()
Hier ook een kleine kletskous! Papa, mama, haai, dada (meterbij), jaja, oioi, en IJn! IJn! (Wij hebben een konijntje vandaar)..O+
![]()
Allebei mijn kinderen zijn fv-kindjes, en ik heb bij allebei regeldagen meegemaaktquote:Op zondag 28 december 2014 22:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
9 weken al!... als hij nog bv kreeg zou ik zeggen dat hij aan t regelen was... de afgelopen dagen heeft hij incl. borstvoeding als extrraatje steeds 1100-1250 ml gedronken en dan hebben we nog lopen rekken ook...
ik denk dat de combi van 3 drukke kerstdagen met veeeel indrukken en slapen in een vreemd huis, twee maandensprongetje en wat voorheen een regeldag zou zijn geweest even niet het beste en makkelijkste in hem naar boven haalt. Hij kon gisteren nog wel lachenzal zo wat foto's posten waar ik t eerder over had (staan al op FB).
Wat deed je dan? Meer kan ik hem niet gaan geven... Hij leek net van 8 naar 7 voedingen te gaan, terwijl 6 met zijn gewicht "normaal" is. Vandaag zitten we al op 10 flesjes... Mijn bv is nu juist echt aan het opraken dus mijn bv extraatjes gaan ook verdwijnenquote:Op zondag 28 december 2014 22:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Allebei mijn kinderen zijn fv-kindjes, en ik heb bij allebei regeldagen meegemaaktOf althans, daar leek het heel sterk op dan
Haquote:Op zondag 28 december 2014 17:27 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
Mijn baby kruipt als een malle door het huisdat wordt beter opruimen vanaf nu, hij had allemaal dingen te pakken die niet in z'n mond thuis horen
![]()
Ik heb eigenlijk net als bij bv min of meer op verzoek de fles gegeven. Tom zat regelmatig over de max van 30 schepjes (zo'n 2 schepjes meestal, is ook weleens meer geweest). Soms gaf ik (als ik het idee had dat het anders echt te gek werd) een fles van 90cc met dan maar 1,5 schepje ipv 3. Maar meestal trok ik me niet zoveel aan van de max (omdat het op de lange termijn min of meer recht trok, dan dronk hij de dag erna wat minder, of in ieder geval niet meer dan de max).quote:Op zondag 28 december 2014 22:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat deed je dan? Meer kan ik hem niet gaan geven... Hij leek net van 8 naar 7 voedingen te gaan, terwijl 6 met zijn gewicht "normaal" is. Mijn bv is nu juist echt aan het opraken dus mijn bv extraatjes gaan ook verdwijnen
Dit soort dingen maken de overgang wel extra moeilijk, voel me echt rot als hij zo hard aan het huilen is omdat hij wil eten/honger heeft.
+1 ook hier op verzoek en best wel eens over de max. heen gegaan.quote:Op zondag 28 december 2014 22:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk net als bij bv min of meer op verzoek de fles gegeven. Tom zat regelmatig over de max van 30 schepjes (zo'n 2 schepjes meestal, is ook weleens meer geweest). Soms gaf ik (als ik het idee had dat het anders echt te gek werd) een fles van 90cc met dan maar 1,5 schepje ipv 3. Maar meestal trok ik me niet zoveel aan van de max (omdat het op de lange termijn min of meer recht trok, dan dronk hij de dag erna wat minder, of in ieder geval niet meer dan de max).
ja dat dacht ik ook, maar de vraag neemt nog niet echt af, en hij zit al drie dagen over de liter heen (wel door bv erbovenop, alleen gisteren wel 32 schepjes...). nou ja, het is even rommelen nu, maar het zal wel rechttrekken...quote:Op zondag 28 december 2014 22:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk net als bij bv min of meer op verzoek de fles gegeven. Tom zat regelmatig over de max van 30 schepjes (zo'n 2 schepjes meestal, is ook weleens meer geweest). Soms gaf ik (als ik het idee had dat het anders echt te gek werd) een fles van 90cc met dan maar 1,5 schepje ipv 3. Maar meestal trok ik me niet zoveel aan van de max (omdat het op de lange termijn min of meer recht trok, dan dronk hij de dag erna wat minder, of in ieder geval niet meer dan de max).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Echt! Vandaag ging hij tot 2x toe zelf zittenquote:Op zondag 28 december 2014 22:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Bizar hoe snel dat gaat hè Coco? Vorige week de 1e voorzichtige pogingen en vandaag volle bak kruipen achter de bestuurbare-technisch-lego-graafmachine![]()
Lastig Kwak! Hopelijk is het alleen nu de overgang en wordt het over een paar dagen rustiger![]()
Beterschap Amsel, Tap & Spees-mini![]()
NIkki, wat een lief verhaal
Echt hè, ze kan ineens zoveel meer.. Ze loopt hele verhalen op te hangen! En dat IJn, klinkt super idd schattig! Ze heeft ook een lief stemmetjequote:Op zondag 28 december 2014 22:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Rijst wat praat je meisje al veel!Dat "ijn, ijn" klinkt vast ontzettend schattig, knap ook dat ze al weet dat dat een konijn is.
quote:Op zondag 28 december 2014 22:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Echt! Vandaag ging hij tot 2x toe zelf zittenHij lag op de grond te spelen en te kruipen, en ineens *hoppa* de dikke zit
En die trotse kop van 'm was heerlijk
Oh, dat is lastig ja! Tom heeft dat een tijdje terug gehad, niks was goed. Van een baby die alleen maar lachte, ging hij naar een heel zielige babyquote:Op zondag 28 december 2014 22:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja dat dacht ik ook, maar de vraag neemt nog niet echt af, en hij zit al drie dagen over de liter heen (wel door bv erbovenop, alleen gisteren wel 32 schepjes...). nou ja, het is even rommelen nu, maar het zal wel rechttrekken...
hij wil nu zelfs niet slapen na de truc die ALTIJD werkte: voeden in de donkere slaapkamer, in slaap laten vallen op schouder en dan in bed leggen.
Echt he? Maar hij loopt nog niet! Zolang hij niet loopt blijft hij mijn BABYquote:Op zondag 28 december 2014 22:28 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]ja die triomfantelijke blik
![]()
Zitten heeft F ook vorige week geleerd![]()
m'n kleine baby is verdwenen![]()
![]()
Neuh, T zegt Tatatataaaaaa en Dadadadaaaaa op any given moment.quote:Op zondag 28 december 2014 22:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Kletsen jouw jongens nog niet zoveel dan Nikki?
I kletst ook veel, maar er zijn nog weinig woorden die ik echt kan herkennen. Het is heel veel zeer aandoenlijk onduidelijk gebrabbel. Het kan ook zijn dat ik het er gewoon niet zo uithaal. Zo zegt ze bijv best vaak mama. Maar naar mijn idee zegt ze het nogal ongericht, maar misschien ben ik gewoon iets te sceptisch daarover?quote:Op zondag 28 december 2014 22:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Echt hè, ze kan ineens zoveel meer.. Ze loopt hele verhalen op te hangen! En dat IJn, klinkt super idd schattig! Ze heeft ook een lief stemmetje
Kletsen jouw jongens nog niet zoveel dan Nikki?
M. wat ben je leuk!!
Hihi, leuk is dat!quote:Op zondag 28 december 2014 22:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Neuh, T zegt Tatatataaaaaa en Dadadadaaaaa op any given moment.En als ik dan ook Dada of Tata zeg dan zegt hij het weer en zo kunnen we dan 5 minuten doorgaan.
S zegt mama, papa en hap. Die heeft dus ook echt een doel als hij praat, T doet maar wat.
Daarentegen klapt T in zijn handjes en doet zijn handjes op zijn hoofd als we "in de maneschijn" zingen terwijl S dan suf toekijkt. Zo heeft ieder zijn eigen kwaliteiten.
Toen we gisteren met koortshummel bij de SEH zaten zei een dame in de wachtkamer ook "Misschien heeft ze wel koorts omdat ze tandjes krijgt"quote:Op zondag 28 december 2014 22:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mgoed, voor tanden is de jouwes nog wat te klein (alhoewel, er worden wel eens kinderen geboren met tanden).
dit is precies waar ik altijd bang voor ben met borstvoeding.quote:Op zondag 28 december 2014 23:36 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk GM! Die flamingo heeft M. ook (duh)
Ik liet net mijn telefoon op de schedel van mijn baby kletteren tijdens het voeden. En toen moest ze heel erg huilen en nu heeft ze een bult en nu voel ik me een monster![]()
Die zijn idd niet goed voor de heupjes, is mij verteld. Wij hebben er nooit gebruik van gemaakt, ondanks dat we zo'n ding konden lenen van schoonzus.quote:Op maandag 29 december 2014 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja die speen... Blijkt soms toch hét wondermiddel te zijn. Wij wilden het eigenlijk ook niet gebruiken, maar het heeft toch veel troost geboden in de krampjesperiode merkten we.
Ik wilde dus een loopstoel aanschaffen omdat Noor graag wil 'staan'. Ze zet dan af en toe zelfs een paar stapjesMaar nu las ik dat die dingen sterk worden afgeraden? Gelukkig had ik er nog geen 1 gekocht
![]()
En bij deze haar eerste soort van selfie![]()
[ afbeelding ]
Wat een blij hoofdquote:Op maandag 29 december 2014 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja die speen... Blijkt soms toch hét wondermiddel te zijn. Wij wilden het eigenlijk ook niet gebruiken, maar het heeft toch veel troost geboden in de krampjesperiode merkten we.
Ik wilde dus een loopstoel aanschaffen omdat Noor graag wil 'staan'. Ze zet dan af en toe zelfs een paar stapjesMaar nu las ik dat die dingen sterk worden afgeraden? Gelukkig had ik er nog geen 1 gekocht
![]()
En bij deze haar eerste soort van selfie![]()
[ afbeelding ]
Superleuk! Het wordt elke dag leuker hèquote:Op maandag 29 december 2014 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga zo bijlezen maar mijn baby rolde net van buik naar rugman man, er komt elke dag haast een nieuwe feature bij
Ja hèquote:
Tsja, we proberen hem er in te leggen zodra hij moe is, dat is vaak wel rond acht uur, maar s avonds wil hij toch nooit voor elf uur slapenquote:Op maandag 29 december 2014 12:10 schreef Zoë23 het volgende:
Beterschap
Wat knap Sq!!
Wat is bij jullie de avond bedtijd voor baby's? (oktober/nov mamma's)
quote:Op maandag 29 december 2014 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga zo bijlezen maar mijn baby rolde net van buik naar rugman man, er komt elke dag haast een nieuwe feature bij
ja, exact dit dusquote:Op maandag 29 december 2014 12:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Tsja, we proberen hem er in te leggen zodra hij moe is, dat is vaak wel rond acht uur, maar s avonds wil hij toch nooit voor elf uur slapen
buik naar rug (met evt wat hulp) hoort bij t derde sprongetjequote:Op maandag 29 december 2014 13:04 schreef Hilmo het volgende:
He sq, dan was dat rollen hier van de week dus misschien toch geen toeval, als jullie dat ook hebben! In de app van het CB staat dat dat pas hoort bij 6 tot 9 maanden dacht ik![]()
R heeft vanochtend gewend bij het kdv![]()
en ik had tranen in mijn ogen toen ze vroegen of we er klaar voor waren
![]()
Maar het ging geweldig en ik heb gekolfd thuis, 20 min enorme ploftiet, kwam er 260 ml uit! Moest flesje van 150 ml gewoon vervangenlinkerborst geeft haast niets met kolven maar rechter dus wel huppa.
Hier was het net enorm krijsen na de voeding op het kdv van 150 ml. Nu reken ik uit wat hij zou mogen, kom ik op 180 ml uit.![]()
Bah nu ruikt mijn kind naar andere vrouw, kleertjes maar in de was.
Bij 6,5 maand, hij paste niet meer....wel nog vaak in ligstand of in ieder geval loungestand. Morgen gaan we eens voor een goede buggy (Koelstra). Maar hij is alweer 10,5 maand.quote:Op maandag 29 december 2014 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat tof SQ, en idd het wordt alleen maar leuker![]()
De tijd gaat hard, saar is woensdag al 5 maanden maar ze leert zoveel op t moment. Handjes gericht gebruiken, ze heeft dr voeten ontdekt, ze gaat steeds meer klanken maken en af en toe klinkt t echt als n woord... En ze is 99% vd tijd gewoon mn kleine blije ei!O+
Mama's met oudere baby's, wanneer zijn jullie overgegaan op de wandelinzet? Saar groeit echt uit dr reiswieg maar de wandelinzet kan alleen van mij af gemonteerd worden en dat vind dat eigenlijk nog niks....
ja en toen dacht ik: neh dan kunnen ze al zitten en staanquote:Op maandag 29 december 2014 13:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh, hoort rug naar buik bij 6-9 maanden? Dat deed Silvijn bij 3 maanden en had niet het idee dat dat zo spectaculair was? Buik naar rug heeft ie nooit gekund/gedaan
Edit: huh ik zou zweren dat ik net in je post 6-9 maanden zag staan kwakzor![]()
Balen is dat, wij hebben daarom een wagen gekocht omdat Mini ook niet van mij af wilde.quote:Op maandag 29 december 2014 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mama's met oudere baby's, wanneer zijn jullie overgegaan op de wandelinzet? Saar groeit echt uit dr reiswieg maar de wandelinzet kan alleen van mij af gemonteerd worden en dat vind dat eigenlijk nog niks....
ik al wel5886 X op m'n eigen hoofdquote:Op maandag 29 december 2014 11:33 schreef Moppert het volgende:
Sunshine Ja, niet erg fijn voor de heupjes en ze gaan er vaak mee teenlopen.
En er zijn erge ongelukken mee gebeurd, een kind kan er best vaart mee maken en dan kunnen die dingen omvallen. Ik zou gewoon een loopwagen/kar kopen zonder zitje.
En spenenOh wat was ik altijd antispeen, tot bleek dat mijn middelste niet zonder kon
![]()
Toen moest ik wel alle woorden inslikkenIk zeg dus gewoon geven DaD
Ik heb nog nooit mijn telefoon op mijn kind laten vallen en dat terwijl ik toch al 3,5 jaar borstvoedingtijd er op heb zittenLadyTagliatelle
SQ, knufsmaar echt iedere ouder heeft zoiets, van het bed vallen, de commode etc etc.
Iedereen overkomt zoiets stoms, en de ouders die zeggen van niet daar moet het nog bij overkomen![]()
En Franny, kinderen zijn net stuiterballenmaar ik snap wel dat je geschrokken was. En nu neem je iig nooit meer het risico om dingen niet omlaag te zetten of babybroof te maken,.
(nu bedenk ik mij weer dat ik nogsteeds alle stopcontacten moet beveiligen.)
Tante_Soesa, Beterschap
Even een vraagje hoor, ook omdat ik dit volgens mij van kwak ook lees: als het steeds zo lang duurt, maar hij slaapt wel lekker door na de voeding van 23.00, waarom hem dan eerder op bed proberen te krijgen? Het lijkt me zoveel energie kosten..quote:Op maandag 29 december 2014 12:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo SQ, wat hip van M.!.
Mijn baby had wat slaap in te halen na een rommelige dag gisteren, geloof ik. Geslapen van 23 tot 12 met voedingen om 3 en 8 uur..
Zoë, na de voeding rond 20 uur leg ik I op bed voor de nacht (met wisselend succes. Vaak zijn we dan wel echt een uur of anderhalf bezig om hem daadwerkelijk in slaap te krijgen). Dan vaak nog een voeding rond 23 uur, waarna hij zonder problemen verder slaapt, over het algemeen.
Omdat hij helemaal niet blij en tevreden is, maar moe en hangerig en huilerig 's avonds... Zo duidelijk moe, en ook bij ons in de kamer niet tevreden... Hij wil dan gewoon 'niks' en als het wel lukt om hem in bed te krijgen dan slaapt hij gewoon lekker een paar uurtjes ipv dat hij huilt en wurmt enzoquote:Op maandag 29 december 2014 16:48 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Even een vraagje hoor, ook omdat ik dit volgens mij van kwak ook lees: als het steeds zo lang duurt, maar hij slaapt wel lekker door na de voeding van 23.00, waarom hem dan eerder op bed proberen te krijgen? Het lijkt me zoveel energie kosten..
Dat is echt niet te doen nogquote:Op maandag 29 december 2014 17:12 schreef Burdie het volgende:
Heb je een duidelijk naar-bed-ritueel, kwak? Lekker in bad bijvoorbeeld en daarna drinken en slapen?
Met 5 1/2 maand.quote:Op maandag 29 december 2014 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Omdat hij overduidelijk heel erg moe is en niets anders wil dan huilen en knuffelen. We kunnen ook proberen om hem beneden, waar de lichten branden en de tv aanstaat, rustig te krijgen, maar dat doen we liever in een donkere, rustige slaapkamer.quote:Op maandag 29 december 2014 16:48 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Even een vraagje hoor, ook omdat ik dit volgens mij van kwak ook lees: als het steeds zo lang duurt, maar hij slaapt wel lekker door na de voeding van 23.00, waarom hem dan eerder op bed proberen te krijgen? Het lijkt me zoveel energie kosten..
Hier is het vaak al gillen als we de slaapkamer inlopenquote:Op maandag 29 december 2014 17:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is echt niet te doen nog![]()
Hij gaat meestal drinken als hij wakker wordt. Daarna even spelen/knuffelen met ons, daarna zelf in de box of tripp trapp bakje, dan zien we dat hij moe is en gaat hij naar bed.
Mini ritueel: oppakken, rustig sussen, liedje zingen en in bed leggen. Liedje herhalen, aai over de bol, weglopen.
Badje kan niet meer hij past er al bijna niet meer in. Sowieso doen we badje max 2/3 keer per week. Hij gaat nu om de twee/drie dagen ongeveer met mij onder de douche 's ochtends.
Heeft geen inbakerzak of slaapzakje, en de vermoeidheid komt vaak best wel plots opzetten. Dan is hij ineens moe en t zat. Overdag gaat slapen dan prima, s avonds niet.
We denken dat t toch misschien t alleen in bes liggen in het donker is (niks te zien dan, overdag wel) dus we proberen wat de nijntje sterrenprojector voor hem doet. Maar vaak is t s avonds al gillen zodra hij het matras raakt en helpt alleen de laatste fles in t donker geven en hem op je in slaap laten vallen. Maarrrr ook dat werkt pas om een uur of 22/23, gisteren om 20 geprobeerd en dat was na tien minuten weer brullen.
Volgens mij bij baby's als het langer dan een x aantal dagen aanhoudt.quote:Op maandag 29 december 2014 18:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Hier is het vaak al gillen als we de slaapkamer inlopenEen ritueel vond ik ook lastig, omdat elke dag iets anders de truc was, maar ik humde gewoon altijd eenzelfde liedje en dat herkend hij volgens mij nu wel. Dat hum ik ook als ik in de huiskamer ben en hem in de doek heb en dat werkt prima
![]()
Hij heeft nu alweer een paar dagen koorts (38,5+ met 39,3 als toppunt vandaag). Hij is verder vrolijk, eet en drinkt goed, maar slaapt iets meer. Het begon op de 27e. Wanneer ga je met zoiets naar de huisarts?
quote:Bel direct uw huisarts als uw kind jonger is dan 3 maanden en koorts krijgt.
Als uw kind ouder is dan 3 maanden, kunt u 3 dagen afwachten.
Bel direct uw huisarts als u merkt dat uw kind steeds zieker wordt.
+2quote:Op maandag 29 december 2014 19:11 schreef Heliotrope het volgende:
+1 op Zolena. Inclusief slapen in de kinderwagenbak. En meestal pas na de laatste voeding (rond een uur of 23) in bed, tenzij ik zelf heel moe ben, dan ga ik wel eens slapen rond 21 uur en neem ik haar mee, soms lukt het dan ook.
Dot, wat maakte dan dat je de temperatuur mat? (Ik meet hem juist te vaak denk ik, maar vraag me ook altijd af wat ik zou doen als afwijkend maar niet ziek). Ik zou wel bellen morgen trouwens, iig voor overleg!
Zeker bij (iets) oudere (dus geen pasgeborenen) kindjes hoeft dat helemaal niet. Als ze verder vrolijk -of in ieder geval alert- lijken en gewoon goed drinken/eten, dan zullen ze je aan de telefoon ook niks anders vertellen dan "houd het in de gaten" (en eventueel 'stop er een paracetamol in'quote:Op maandag 29 december 2014 19:17 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik zou met koorts meteen bellen. Gewoon voor de zekerheid.
Hij voelde warmquote:Op maandag 29 december 2014 19:11 schreef Heliotrope het volgende:
+1 op Zolena. Inclusief slapen in de kinderwagenbak. En meestal pas na de laatste voeding (rond een uur of 23) in bed, tenzij ik zelf heel moe ben, dan ga ik wel eens slapen rond 21 uur en neem ik haar mee, soms lukt het dan ook.
Dot, wat maakte dan dat je de temperatuur mat? (Ik meet hem juist te vaak denk ik, maar vraag me ook altijd af wat ik zou doen als afwijkend maar niet ziek). Ik zou wel bellen morgen trouwens, iig voor overleg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh wat jij was toch pas net bevallen?quote:Op maandag 29 december 2014 22:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Het komt hier vandaag even heel erg binnen dat ik weer moet werken volgende week.
Jup! Niks aan de hand. Mijn langetermijnsuiker (hba1c) was tijdens de suiker net zo laag als na de zwsch (en dat was echt een hele nette waarde, 32). De internist heeft daarna ook gezegd dat ik eigenlijk geen diabetes had, maar gewoon pech met t protocol. Bij een evt volgende zwsch moet ik dus weer een ogtt nu met 12-16 wekenquote:Op dinsdag 30 december 2014 05:50 schreef Zoë23 het volgende:
Herkenbaar klaprooss klinkt als onze situatie bij saar
Komt door de reflux (geloof ik echt)
Nu we E en S hebben zie ik zo sterk het gedrag terug bij S vandaar dat ze nu ook ranitidine krijgt.
Slapen ging snel veel beter. Nu is het E die wakker wordt voor fles en S blijft slapen (krijgt slapend een fles)
Bedankt voor de reacties. Bedtijd verschilt per baby dus best wel
![]()
Ik moet zometeen bloed laten prikken.. Nuchter
Erg fijn als je snachts veel bezig bent en je mag niets eten.
Ivm zwangerschapsdiabetes gaan ze nu na de bevalling weer mijn waardes checken. (terwijl ik tijdens zwangerschap geen verhoogde waardes had, bij de test zat ik helaas net te hoog)
Moest jij ook bloed laten prikken kwakz0r?
Ligt aan je baby of dat kan. Bij Sil altijd gedaan, zowel bv als fles, Suus is ook met geen kanon wakker te krijgen en gaat hooguit in haar slaap glimlachen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 08:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hoe kunnen jullie slapend voeden ? E doet écht haar mond niet open dan.. Potdicht zit alles als ze slaapt ...
ik heb geen bed tijd.. E slaapt de hele dag zowat. Behalve met een voeding. Paar keer per dag blijft ze wakker tussen de voedingen. En als ze slaapt ligt ze in haar bed of in mijn bed. Maar haar laatste voeding is om half 12/12u en dan slaapt ze tot 6/7 ...quote:Op maandag 29 december 2014 12:10 schreef Zoë23 het volgende:
Beterschap
Wat knap Sq!!
Wat is bij jullie de avond bedtijd voor baby's? (oktober/nov mamma's)
dat laatste dus..quote:Op dinsdag 30 december 2014 08:49 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ligt aan je baby of dat kan. Bij Sil altijd gedaan, zowel bv als fles, Suus is ook met geen kanon wakker te krijgen en gaat hooguit in haar slaap glimlachen.
dankje!quote:Op dinsdag 30 december 2014 08:50 schreef Sicilia het volgende:
door alle kerstdrukte de afgelopen dagen wel meegelezen, maar geen puf gehad om te reageren. Wordt in het nieuwe jaar vast beter
![]()
Maar eenvoor iedereen die er 1 kan gebruiken! En Zoë succes met het bloedprikken zo!
Ik ga zo mijn 24-uurs bloeddrukmeter ophalen. Vandaag wordt gezellig ieder half uur en vannacht ieder uur mijn bloeddruk gemeten, feest
Oei Lt, buikgriepbeterschap!
Mijn moeder heeft ook zo'n ding gehad, en het gaat idd gewoon automatisch. Maar ieder half uur blaast dat ding zich dus op rond je arm en dat voelt gewoon irritant/naar.quote:Op dinsdag 30 december 2014 08:55 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
dankje!
Heb je niet een automatisch ding die dat voor je doet?
ja, ik weet dat dat irritant is, heb dat tijdens m'n bevalling gehad en laatst ook in het ziekenhuis. Maar wel handiger dan zelf elke keer moeten metenquote:Op dinsdag 30 december 2014 09:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ook zo'n ding gehad, en het gaat idd gewoon automatisch. Maar ieder half uur blaast dat ding zich dus op rond je arm en dat voelt gewoon irritant/naar.
Edit: Ik dacht trouwens dat je eerst een ding bedoelde dat automatisch voor je reageerde in dit topic als je zelf geen tijd had![]()
Ow, en beterschap! Buikgriep is niet tof.
Sicilia, ik heb gemist waarvoor je dat ding moet dragen. Hoop niks ernstigs?
Wat Coco zegt idd, zo een automatische ga ik nu ophalen bij de huisartsquote:Op dinsdag 30 december 2014 08:55 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
dankje!
Heb je niet een automatisch ding die dat voor je doet?
Ze gaan je toch niet 24u lang zelf je bloeddruk laten meten? Denk dat dat veel te foutgevoelig is (dénk ik, ik heb er verder geen verstand van, maar het lijkt me heel onlogisch om die verantwoordelijkheid aan de patiënt zelf over te laten).quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:07 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ja, ik weet dat dat irritant is, heb dat tijdens m'n bevalling gehad en laatst ook in het ziekenhuis. Maar wel handiger dan zelf elke keer moeten metenvandaar vroeg ik of ze die niet had.
Zou handig zijn zo'n tool
En geen idee waar dat vandaan kwam? Of komt zoiets 'gewoon' wel vaker voor na een bevalling?quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:24 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Wat Coco zegt idd, zo een automatische ga ik nu ophalen bij de huisartsen een automatische topic reageerder haha, dat zou handig zijn
![]()
Ik had 6 dagen na mijn bevalling ineens een bloeddruk van 140/105 dus heb toen na wat verder onderzoek bloeddrukverlagende medicatie gekregen. Daar moest ik vorige week mee gaan stoppen en nu willen ze dus registreren of mijn bloeddruk weer helemaal zichzelf is. Ik gok van wel, want voel me prima, maar tja, met die hoge bloeddruk voelde ik mij ook niet anders dan normaal..even afwavhten dus maar.
Nee, geen echte oorzaak gevonden dus waren de vk en de gyn een beetje bang voor zwangerachapsvergifting, dat kun je dus blijkbaar na je bevalling ook nog krijgen. Ik had die dag ook ineens ligt verhoogde leverwaardes, maar die avond hebben ze in het ziekenhuis nog een keer bloed geprikt en toen waren die alweer goed, dus hoefde ik niet te blijven en dus alleen medicatie te slikken voor de bloeddruk. Vaag verhaal he? Ik heb de heke zwangerschap een bloeddruk van ongeveer 100/60 gehad en had dit dus niet meer ziwn aankomen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En geen idee waar dat vandaan kwam? Of komt zoiets 'gewoon' wel vaker voor na een bevalling?
Ik hoop op gunstige waarden!
ik vroeg gewoon of het een automatische was. Meer niet hoorquote:Op dinsdag 30 december 2014 09:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ze gaan je toch niet 24u lang zelf je bloeddruk laten meten? Denk dat dat veel te foutgevoelig is (dénk ik, ik heb er verder geen verstand van, maar het lijkt me heel onlogisch om die verantwoordelijkheid aan de patiënt zelf over te laten).
En oh, dat zou zo handig zijn. Ik red het zelf vaak niet
En ik vroeg me vervolgens af of het ooit voorkomt dat ze je een niet-automatische meegeven. Daar zat verder niks achter, behalve dat ik me dat oprecht afvroeg n.a.v. jouw vraag. Ik zal ook even een knipoog doen voor de vorm.quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:05 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik vroeg gewoon of het een automatische was. Meer niet hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, ja, kan me voorstellen dat ze daar dan bang voor zijnquote:Op dinsdag 30 december 2014 09:44 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Nee, geen echte oorzaak gevonden dus waren de vk en de gyn een beetje bang voor zwangerachapsvergifting, dat kun je dus blijkbaar na je bevalling ook nog krijgen. Ik had die dag ook ineens ligt verhoogde leverwaardes, maar die avond hebben ze in het ziekenhuis nog een keer bloed geprikt en toen waren die alweer goed, dus hoefde ik niet te blijven en dus alleen medicatie te slikken voor de bloeddruk. Vaag verhaal he? Ik heb de heke zwangerschap een bloeddruk van ongeveer 100/60 gehad en had dit dus niet meer ziwn aankomen.Vaag idd, maar we gaan er maar vanuit dat het een eenmalig iets was! En nogmaals, ik duim voor goede metingen
Kursor, wat heb jij dat je nu aan je tweede kuur moet beginnen? Ik herken het willen-uitrusten-maar-het-lukt-niet-zo. *boks*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LT, ik bood/bied dan idd vaker een fles aan, en idd wat minder (vooral omdat de grotere hoeveelheden toch niet opgaan). Voelt E. ook warm aan? Hoop dat het ziek-zijn voor haar meevalt in ieder geval, tis niks, van die zieke baby's![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt eraan, als we meegaan met een studentenreis, dan kost het niks. Dit zou een reis voor alleen collega's zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Coco wel jammer van die reis zeg. Wij hoeven als we meegaan geen eigen bijdrage te betalen, omdat we natuurlijk als begeleiders van een stel pubers meegaan. Dat is denk ik heel anders dan een HBO-reis ergens naartoe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een geweldig leuke dochter heb je trouwensVijftien weken alweer!!
![]()
Ooo is dat het drama van vannacht en vanochtend hier.. Zal wat verklaren. Tijd voor de tinylove aanschaf.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:57 schreef Sicilia het volgende:
A. is leuk! Prachtige ogenen 15 weken alweer! Gaat zo snel allemaal.
Het lijkt wel alsof K. zijn eerste sprongetje al achter de rug heeft...hij doet sinds gister ineens allemaal nieuwe dingen! Hij maakt echt nieuwe (hele schattige!) geluidjes, kijkt heel bewust naar zijn mobiel en hij lacht nu echt bewustKrijg nu een hele mooie grote lach als ik gekke geluidjes maak, zo leuk! Volgens de Oei-app zou hij rond morgen zijn eerste sprongetje hebben, maar hij is blijkbaar wat sneller! Hij wilde dit weekend het liefst bij mij liggen, maar heeft niet echt meer gehuild dan anders, dus ik heb het niet echt als sprong herkend, maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk
.
Kijk nou![]()
[ afbeelding ]
ochquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:57 schreef Sicilia het volgende:
A. is leuk! Prachtige ogenen 15 weken alweer! Gaat zo snel allemaal.
Het lijkt wel alsof K. zijn eerste sprongetje al achter de rug heeft...hij doet sinds gister ineens allemaal nieuwe dingen! Hij maakt echt nieuwe (hele schattige!) geluidjes, kijkt heel bewust naar zijn mobiel en hij lacht nu echt bewustKrijg nu een hele mooie grote lach als ik gekke geluidjes maak, zo leuk! Volgens de Oei-app zou hij rond morgen zijn eerste sprongetje hebben, maar hij is blijkbaar wat sneller! Hij wilde dit weekend het liefst bij mij liggen, maar heeft niet echt meer gehuild dan anders, dus ik heb het niet echt als sprong herkend, maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk
.
Kijk nou![]()
[ afbeelding ]
als ze ook zo kijkt bij andere l achmomenten dan is t ws bewust..quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:
hoe weet je zeker dat iets geen lachstuip is maar een echte lach? Elin kijkt vaak vies als ik dr kusjes geef. wat zegt dit over mijn kuskwaliteiten?![]()
![]()
ze doet dan zo:
[ afbeelding ]
Haha, zo een hoofd trekt K. ook!quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:
hoe weet je zeker dat iets geen lachstuip is maar een echte lach? Elin kijkt vaak vies als ik dr kusjes geef. wat zegt dit over mijn kuskwaliteiten?![]()
![]()
ze doet dan zo:
[ afbeelding ]
ze walgt van mequote:Op dinsdag 30 december 2014 15:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
als ze ook zo kijkt bij andere l achmomenten dan is t ws bewust..
oh kak dan heb ik dr eerste lachje gemistquote:Op dinsdag 30 december 2014 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
Echt lachen is als ze wakker zijn en als reactie op iets. Stuipjes zijn meestal in (half)slaap en at random
bizar hequote:Op dinsdag 30 december 2014 15:07 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Haha, zo een hoofd trekt K. ook!
En ik weet dat het geen lachstuipje is, omdat hij nu iedere keer lacht als ik dat geluidje maak. En zijn oogjes lachen nu ook mee
Als ze ziek zijn, is 300ml wel het minimale wat ze binnen moeten krijgen geloof ik en als ze wel ziek is? Dan is dat wel goed hoor, zij moet ook weerstand opbouwen, leuk is het niet maar het dient een doel moet je maar denken!quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
inderdaad rijst, gelukkig maar, want ik wil niet dat ze ook echt griep krijgt. nu is het pieperig plakkerig en diaree en niet zo goed drinken.
9 maandenik hoop dat t tandje er rap is
Thnx! ik hou haar temp in de gaten en zal meteen even bellen zodra ie hoog is. Ze komt wel aan de 300ml gelukkig.quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:26 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Als ze ziek zijn, is 300ml wel het minimale wat ze binnen moeten krijgen geloof ik en als ze wel ziek is? Dan is dat wel goed hoor, zij moet ook weerstand opbouwen, leuk is het niet maar het dient een doel moet je maar denken!
Als ze koorts krijgt wel ff naar de dokter bellen, kindjes onder de 3 maanden en koorts is vaak een combinatie dat ze baby's graag ff willen zien..
Ik wil je pret niet bederven maar dan zou ze tussen 12 en 5 moeten hebben geslapenquote:Op dinsdag 30 december 2014 15:25 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik vind 't ook maar moeilijk te bepalen wanneer de lachjes overgingen van stuipjes maar echte lachjes, maar nu is er geen twijfel meer mogelijk!![]()
maar als je op die milestone kaarten doelt, LT, die bewaar ik voor de echte schaterlachjes
![]()
Mijn kind sliep na een dramatische avond dus van 12 tot 4, en viel na een voeding direct weer in slaap tot 10voel me dan direct weer schuldig dat ik van 9-12 zo strontchagrijnig was op m'n baby
![]()
Maar hoe dan ook, slaapofficieel heeft ze nou dus doorgeslapen
voor 't eerst!
ik doel inderdaad op de milestonekaartjesquote:Op dinsdag 30 december 2014 15:25 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik vind 't ook maar moeilijk te bepalen wanneer de lachjes overgingen van stuipjes maar echte lachjes, maar nu is er geen twijfel meer mogelijk!![]()
maar als je op die milestone kaarten doelt, LT, die bewaar ik voor de echte schaterlachjes
![]()
Mijn kind sliep na een dramatische avond dus van 12 tot 4, en viel na een voeding direct weer in slaap tot 10voel me dan direct weer schuldig dat ik van 9-12 zo strontchagrijnig was op m'n baby
![]()
Maar hoe dan ook, slaapofficieel heeft ze nou dus doorgeslapen
voor 't eerst!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
andersom is vet moeilijkquote:Op dinsdag 30 december 2014 18:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Woow GM wat een lef om van lang naar kort te gaan![]()
Maar staat je goed hoor! Krijg je gelijk een heel ander gezicht van!
Wat fijn Geppie!!quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:19 schreef geppie het volgende:
Staat je supergoed GM!
Lees zo af en toe mee maar ook hier in combi met oudste en werk weinig tijd om te reageren. Wel jammer maar ik loop vaak achter de feiten aan..
Even een kleine update; Ik heb eindelijk de handleiding van mijn kind opgesnorkeldoverdag max anderhalf uur wakker, bij eerste tekenen van vermoeidheid naar boven. Meestal gilt ze een min of vijf à tien om vervolgens op de minuut af drie kwartier óf anderhalf uur te slapen.
Het is een beetje een avondmensdus dit cyclus herhalen we ong tot middernacht
en dan slaapt ze vaak tot 10/11 in de ochtend
![]()
Aan het begin getwijfeld of we haar 's ochtends vroeger moeten wekken (dat ze mss ook wat vroeger op de avond haar 'lange' slaap pakt) maar daar wordt ze niet gezelliger van.
De stats; 66 cm, 7 kilo rond én een tand
Ik werk op maandag (gaat ze naar kdv, enige dag dat we haar ook wakker moeten maken) donderdag (man thuis) en een dag in het weekend (man ook thuis).quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:23 schreef Stormqueen het volgende:
Geppie, hoe doe je dat dan als je gaat werken? Of heb je oppas aan huis?
Wel fijn dat het zoveel beter gaat nu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Heb t net in t fv topic gepost maar t lijkt te stabiliseren op 7 of 8 flesjes per dag in een duidelijk ritme (dat nog wel verschuift afh.van of hij s nachts vroeg of laat komt). Maak dan meestal flesjes van 4 soms van 3 met wat bv erbij.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:59 schreef Fazzoletti het volgende:
Zeker een triest verhaalhet kindje had wel een afwijking, ben de naam vergeten
en was al meerdere malen geopereerd. Ook al ken ik de ouders niet goed toch raken dit soort dingen me nu zo veel meer dan voordat ik moeder was. De gedachte alleen al dat er iets met je kind gebeurd
![]()
Razz, nog even eenvoor je 15 weken oude A'tje.
Kwak, hij wordt lang! Hoe gaat het nu met de voeding?
Ja veel rustquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Klinkt goed hoor, dat ritme zal vanzelf wel komen, je bent pas net over! Het geeft je zeker een hoop rust zo, niet meer die druk die je voelde met bv
Nopequote:Op dinsdag 30 december 2014 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag heeft mijn baby al twee keer in haar bed geslapen trouwens. Twee keer 45 minuten, maar ben dan wel eerst tien minuten zoet geweest en da's vrij kort, meestal kost het me een half uur.
Het probleem is, het voelt als zo veel effort voor zo weinig resultaatal zijn we vergeleken met twee weken terug al een heel eind natuurlijk.
In slaap vallen doet ze wel, maar wegleggen en langer dan drie kwartier slapen, dat lukt niet. Maar volgens mij is ze daar niet de enige in toch?
Hartstikke goed toch? Ze went er denk ik wel steeds meer aan. Een half uur ervoor werken voelt lang denk ik idd. Misschien kun je nog testen of t uitmaakt of je iets langer wacht coor je t gaat proberen? Wij wachten nu een paar gaapjes af... De ene keer gaat t nu zonder hulp, soms duurt t tien minuten en s avonds, tsjaquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag heeft mijn baby al twee keer in haar bed geslapen trouwens. Twee keer 45 minuten, maar ben dan wel eerst tien minuten zoet geweest en da's vrij kort, meestal kost het me een half uur.
Het probleem is, het voelt als zo veel effort voor zo weinig resultaatal zijn we vergeleken met twee weken terug al een heel eind natuurlijk.
In slaap vallen doet ze wel, maar wegleggen en langer dan drie kwartier slapen, dat lukt niet. Maar volgens mij is ze daar niet de enige in toch?
Beetje opscheppen over je 'zen-baby'.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Hm. Dit komt misschien wat ogenuitstekerig of opschepperig over maar zo is het natuurlijk niet bedoeld. Ik vind het gewoon een opvallende feature van haar
je wacht een paar gaapjes af? Ik hoef het echt pas te proberen als ze op mijn schouder ligt te snurkenquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hartstikke goed toch? Ze went er denk ik wel steeds meer aan. Een half uur ervoor werken voelt lang denk ik idd. Misschien kun je nog testen of t uitmaakt of je iets langer wacht coor je t gaat proberen? Wij wachten nu een paar gaapjes af... De ene keer gaat t nu zonder hulp, soms duurt t tien minuten en s avonds, tsja
Drie kwartier is wel een hele slaapcyclus voor zo'n kleintje. Dus wel normaal dat ze dan wakker wordt. Soms kunnen ze er meer dan 1 achter elkaar plakken. M slaapt nu vaak anderhalf uur. Soms 45 minuten en soms wel drie uur (en ook niet elke dag hoor, soms 2 slaapjes en soms 3 keer, van varierende lengte).
En die komt ook van niks slapen overdag of soms drie uur als hij totaal uitgeput was en er niet meer tegen kon vechten.
Ik merk dat het zoveel scheelt in zijn humeur...
Hier is de deal: als J wil proberen hem s avonds toch in bed te krijgen voor 22/23 u dan mag hij t ook doen. Blijf ik lekkee op de bank zitten, babyfoon uitquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
het kwam niet opschepperig over hoor Speesfijn juist, zo'n chille baby!
Franny, daar hoop ik ook een beetje opmaar er is momenteel ook wat druk, van grootouders maar ook van de husband
![]()
Het lukte mijn vriend vaak wel (op dagen dat ik er niet was) om I op bed te krijgen overdag. Dus als husband dat vindt, mag hij het lekker doen als jij er niet bij bent.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
Franny, daar hoop ik ook een beetje opmaar er is momenteel ook wat druk, van grootouders maar ook van de husband
![]()
ja, ze heeft wel last van plakken momenteelquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:34 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het lukte mijn vriend vaak wel (op dagen dat ik er niet was) om I op bed te krijgen overdag. Dus als husband dat vindt, mag hij het lekker doen als jij er niet bij bent..
Ik werd daar trouwens dan wel een beetje onzeker van (wat doet hij dat mij niet lukt??). Maar nu denk ik dat het precies aangeeft waar de clou 'em in zit: dat als jij als moeder in de buurt bent, de baby gewoon bij JOU wil zijn, en niet in bed. Ben je niet in de buurt dan is dat kennelijk echt anders.
Ja dat doen we soms ook, vooral s avonds en altijd s nachts.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je wacht een paar gaapjes af? Ik hoef het echt pas te proberen als ze op mijn schouder ligt te snurken
Leer hem knopen of laat hem eens kijken naar een dragerquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
het kwam niet opschepperig over hoor Speesfijn juist, zo'n chille baby!
![]()
Dat heb ik ook, dat dingen mij meer raken als vroeger. Neem noiu dat dode babietje wat ze vandaag weer in een portiek in Breda hebben gevonden. In een portiek verdomme! Als oud vuil. Dan denk ik: kom maar bij mij, ik zorg wel voor je.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:59 schreef Fazzoletti het volgende:
Zeker een triest verhaalhet kindje had wel een afwijking, ben de naam vergeten
en was al meerdere malen geopereerd. Ook al ken ik de ouders niet goed toch raken dit soort dingen me nu zo veel meer dan voordat ik moeder was. De gedachte alleen al dat er iets met je kind gebeurd
![]()
Razz, nog even eenvoor je 15 weken oude A'tje.
Kwak, hij wordt lang! Hoe gaat het nu met de voeding?
Franny, leuk dat je toch die reis gaat doen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, dat dingen mij meer raken als vroeger. Neem noiu dat dode babietje wat ze vandaag weer in een portiek in Breda hebben gevonden. In een portiek verdomme! Als oud vuil. Dan denk ik: kom maar bij mij, ik zorg wel voor je.
Goed dat je er even uitgaat.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:35 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik zit ondertussen weer met een kind dat om het uur eten wil. Maar dan aan de borst steeds boos en hysterisch schudden en huilen, en dat werkt natuurlijk niet. Om gek van te wordenMorgen ga ik met m'n moeder naar de film terwijl m'n vader oppast. Aan de ene kant voel ik me alweer schuldig omdat ik haar 'alleen' laat zo midden in dit sprongetje/wathetookis, maar aan de andere kant moet ik er even uit
Al twee dagen melkkoe, en ik ben het zooooo zat
I drinkt graag water, thee niet. Maar zij krijgt bij het ontbijt altijd een glaasje diksap. Dat vindt ze heerlijk. Ik vind dat ze 1 keer per dag zo'n sapdrankje mag. Jammer dat ze geen water willen! Ik zou dan maar ook diksap proberen en dan zo min mogelijk diksap en zoveel mogelijk water.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nog een vraag aan de mama's van bijna dreumesen, wat drinken jullie kindjes naast melk? T en S willen eigenlijk niets anders dan melk. Moet ik dan maar diksap gaan proberen? Water en thee willen ze echt niet (meer).
Toevallig. I was vandaag naar de opvang en mijn vriend en ik allebei vrij, dus wij hebben er ook een dagje samen van gemaakt. We zijn naar een museum geweest en toen ook een uitgebreide lunch. Zo fijn! Ik voel me ook niet schuldig, want I is deze twee weken sowieso al veel samen met ons vanwege de feestdagen en inderdaad: tijd met z'n tweetjes hebben is soms ook echt belangrijk! Geweldig toch dat jullie het samen zo leuk hebben?!quote:Ik ben vandaag samen met man lekker gaan winkelen en we hebben 's middags geluncht bij een strandpaviljoen hier in het dorp. De kinderen waren allemaal op de opvang en daar voelde ik me toen ik het plan om samen met man te gaan shoppen bedacht wel schuldig over, maar dit is voor het eerst sinds de geboorte van T en S dat man en ik iets samen gedaan hebben zonder kinderen of andere mensen, dus voor een keer vind ik het best kunnen.Soms heb je dat gewoon even nodig en ik moet toegeven dat man en ik een onwijs leuke dag gehad hebben. Het is jammer dat we niet vaker tijd hebben om dagen als dit in te lassen, want het heeft ons echt wel even goed gedaan om tijd voor elkaar te hebben.
Omdatquote:Op woensdag 31 december 2014 06:53 schreef krijgerrtje het volgende:
Zoe, wat fijn dat je hulp kreeg! Zelf ook wat meer kunnen slapen vannacht? En helpt dat, ja?babies wakker houden overdag? Wilde vriend ook gaan doen, maar ik dacht dat we dan met een oververmoeide baby zouden zitten die niet kon slapen
![]()
Komt K nog weer terug?
Ik heb gisteravond van half11 tot 1 uur voor melkkoe gespeelddaarna sliep ze in haar eigen bedje tot half 5. We zijn na die voeding samen wat in slaap gesukkeld, en nu wil ze weer alleen maat aan de borst
![]()
Ik hou me er maar aan vast dat dit een faaaaaase is, en dat ze straks allemaal coole features heeft!
Niet.. Als ze blijven slapen is dat mooi meegenomenquote:Op woensdag 31 december 2014 09:11 schreef Burdie het volgende:
Hoe laat maken jullie vannacht eigenlijk de baby wakker? Ik zat te denken aan half twaalf, zodat kuiken nog een oliebol kan eten voor we aan de champagne beginnen.
Nu je t zegtquote:Op woensdag 31 december 2014 09:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Ben ik de enige die Burdies vraag als grap leest?
Wel met flink wat poedersuiker hè, die oliebol.quote:Op woensdag 31 december 2014 09:11 schreef Burdie het volgende:
Hoe laat maken jullie vannacht eigenlijk de baby wakker? Ik zat te denken aan half twaalf, zodat kuiken nog een oliebol kan eten voor we aan de champagne beginnen.
Mijn humor staat nog uitquote:Op woensdag 31 december 2014 09:32 schreef Spees_Eend het volgende:
tip: kijk iets wat je zelf ook leuk vindt. Baby tv voor een baby van tien weken is vooral zelfkastijdingquote:Op woensdag 31 december 2014 09:33 schreef kwakz0r het volgende:
Ik maak m ook niet wakker. Als hij doorslaapt is dat fijn.
Oh en hij is zo vrolijk vanochtend!! Heeft net na t wakker worden (na de fles om zes uur weer teruggelegd) even zelf liggen persen in bed zonder resultaat met tussendoor gezellige geluidjes. Toen nog evem voor t eerst gezellig tussen ons in gelegen en toen hij chaggo begon te worden van de honger hebben we een paar minuten baby tv op mijn telefoon gekekenop youtube... (Wachtend op de fles).
Die vijf minuten zonder gillen vind ik t wel waaard om mijn anti-tv voor babies principe even aan de kant te zetten. T zit m meer in bewegend beeld en geluid want de advertentie vooraf was ook de bomb...
en dit ookquote:Op woensdag 31 december 2014 09:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
En Zoë, fijn dat de hulp zo goed is bevallen!
Oh ik ook niet hoor. Maar om m nou tv te laten kijken terwijl hij er nog geen hol van snapt vond ik niet zo nodigquote:Op woensdag 31 december 2014 09:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben zelf overigens niet zo anti-beeldscherm. Ze zal er immers een enorm deel van haar leven naar kijken. Let wel, ik wil haar niet urenlang voor de tv zetten elke dag, maar haar er van afschermen, daar zie ik het nut persoonlijk niet van in.
quote:Op woensdag 31 december 2014 10:13 schreef Franny_G het volgende:
Natuurfilms zijn hier een groot succes (dan gaat ze zwaaien naar de pinguïns).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe kleertjes. Dat is echt de leuke kant van hard groeien..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op woensdag 31 december 2014 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn meiske lag steeds bozer onder de tiny love lately, dus heb ik haar verhoogd:
[ afbeelding ]
Nu is het weer goed. Aanraken is het nieuwe kijken
Niet!!quote:Op woensdag 31 december 2014 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tip: kijk iets wat je zelf ook leuk vindt. Baby tv voor een baby van tien weken is vooral zelfkastijding
quote:Op woensdag 31 december 2014 10:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben net ongesteld geworden. Dat verklaart mijn gemoedstoestand wel.. Het vloeien van de bevalling was net een weekje voorbij.
Die blik van I!.
Ik vond al dat er maar matig gereld werdquote:Op woensdag 31 december 2014 09:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Zenn moeders die andermans mening en manieren respecteren?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vond al dat er maar matig gereld werd
quote:Op woensdag 31 december 2014 11:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vond al dat er maar matig gereld werd
Je hoeft je door mij niet aangesproken te voelen hoor. Ik weet uit ervaring Hoe het is om steeds van allerlei kanten te horen te krijgen dat het niet 'hoort' dat je baby niet in bed wil slapen. Mijn moeder noemde het ooit eens 'abnormaal'. Ik wilde gewoon SQ een hart onder de riem steken en aangeven dat het ook gewoon vanzelf goed kan komen zonder 'laten huilen'. Dat is namelijk de tip die je krijgt als je om hulp vraagt.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:16 schreef kwakz0r het volgende:
Ik voel me toch steeds aangesproken als t gaat om "wel bij mama mogen slapen" oid... M mocht dat heus maar deed het niet. En in de doek continu staan of lopen was voor mij niet vol te houden.
Dus het oefenen met in bed slapen was pure noodzaak. Ik hoop dat ik gewoon blij mag zijn dat het (min of meer) gelukt is, zonder laten huilen, zonder dat dat gezien wordt als anderen gek maken met dat in bed slapen 'moet' ofzowant zo voelt het nu een beetje.
Ja, idd, in slaap vallen in bed gaat nu best goed. Ze heeft heel even hulp nodig om rustig te worden maar slaapt dan binnen no time. Om ook binnen no time weer wakker te wordenquote:Op woensdag 31 december 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
DaD, da's inderdaad niet leukIk denk dat het hier ook niet lang meer gaat duren
En Soesa, dan hebben jullie ook al flinke vooruitgang geboektIk weet ook wel dat het goed komt hoor, vooral 's morgens. Als ik zoals gisteravond weer van 22:30 tot 00:30 aan het battelen ben is dat iets verder te zoeken
Kwak, ik zou me niet aangesproken voelen. Ik leg mijn kind toch ook in dr bed?Hartstikke fijn juist dat M. gewoon in bed slaapt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |