9 weken al!... als hij nog bv kreeg zou ik zeggen dat hij aan t regelen was... de afgelopen dagen heeft hij incl. borstvoeding als extrraatje steeds 1100-1250 ml gedronken en dan hebben we nog lopen rekken ook...quote:Op zondag 28 december 2014 21:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
M. is 6 weken toch Kwak?!
Het vele (kleine) beetjes drinken klinkt heel bekend, (sprong) meestal volgde er na zo'n periode een nacht met veel slapen!
Hier ook een snotstrontverkouden dame. Ze heeft zelfs last van bloederig snot.
Het drinken uit de fles is een hele onderneming. Gelukkig drinkt ze nu ook steeds beter uit een open bekertje, dus meestal gaan we daar mee verder als de fles niet meer gaat, omdat ze zo benauwd is.![]()
Hier ook een kleine kletskous! Papa, mama, haai, dada (meterbij), jaja, oioi, en IJn! IJn! (Wij hebben een konijntje vandaar)..O+
![]()
Allebei mijn kinderen zijn fv-kindjes, en ik heb bij allebei regeldagen meegemaaktquote:Op zondag 28 december 2014 22:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
9 weken al!... als hij nog bv kreeg zou ik zeggen dat hij aan t regelen was... de afgelopen dagen heeft hij incl. borstvoeding als extrraatje steeds 1100-1250 ml gedronken en dan hebben we nog lopen rekken ook...
ik denk dat de combi van 3 drukke kerstdagen met veeeel indrukken en slapen in een vreemd huis, twee maandensprongetje en wat voorheen een regeldag zou zijn geweest even niet het beste en makkelijkste in hem naar boven haalt. Hij kon gisteren nog wel lachenzal zo wat foto's posten waar ik t eerder over had (staan al op FB).
Wat deed je dan? Meer kan ik hem niet gaan geven... Hij leek net van 8 naar 7 voedingen te gaan, terwijl 6 met zijn gewicht "normaal" is. Vandaag zitten we al op 10 flesjes... Mijn bv is nu juist echt aan het opraken dus mijn bv extraatjes gaan ook verdwijnenquote:Op zondag 28 december 2014 22:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Allebei mijn kinderen zijn fv-kindjes, en ik heb bij allebei regeldagen meegemaaktOf althans, daar leek het heel sterk op dan
Haquote:Op zondag 28 december 2014 17:27 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
Mijn baby kruipt als een malle door het huisdat wordt beter opruimen vanaf nu, hij had allemaal dingen te pakken die niet in z'n mond thuis horen
![]()
Ik heb eigenlijk net als bij bv min of meer op verzoek de fles gegeven. Tom zat regelmatig over de max van 30 schepjes (zo'n 2 schepjes meestal, is ook weleens meer geweest). Soms gaf ik (als ik het idee had dat het anders echt te gek werd) een fles van 90cc met dan maar 1,5 schepje ipv 3. Maar meestal trok ik me niet zoveel aan van de max (omdat het op de lange termijn min of meer recht trok, dan dronk hij de dag erna wat minder, of in ieder geval niet meer dan de max).quote:Op zondag 28 december 2014 22:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat deed je dan? Meer kan ik hem niet gaan geven... Hij leek net van 8 naar 7 voedingen te gaan, terwijl 6 met zijn gewicht "normaal" is. Mijn bv is nu juist echt aan het opraken dus mijn bv extraatjes gaan ook verdwijnen
Dit soort dingen maken de overgang wel extra moeilijk, voel me echt rot als hij zo hard aan het huilen is omdat hij wil eten/honger heeft.
+1 ook hier op verzoek en best wel eens over de max. heen gegaan.quote:Op zondag 28 december 2014 22:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk net als bij bv min of meer op verzoek de fles gegeven. Tom zat regelmatig over de max van 30 schepjes (zo'n 2 schepjes meestal, is ook weleens meer geweest). Soms gaf ik (als ik het idee had dat het anders echt te gek werd) een fles van 90cc met dan maar 1,5 schepje ipv 3. Maar meestal trok ik me niet zoveel aan van de max (omdat het op de lange termijn min of meer recht trok, dan dronk hij de dag erna wat minder, of in ieder geval niet meer dan de max).
ja dat dacht ik ook, maar de vraag neemt nog niet echt af, en hij zit al drie dagen over de liter heen (wel door bv erbovenop, alleen gisteren wel 32 schepjes...). nou ja, het is even rommelen nu, maar het zal wel rechttrekken...quote:Op zondag 28 december 2014 22:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk net als bij bv min of meer op verzoek de fles gegeven. Tom zat regelmatig over de max van 30 schepjes (zo'n 2 schepjes meestal, is ook weleens meer geweest). Soms gaf ik (als ik het idee had dat het anders echt te gek werd) een fles van 90cc met dan maar 1,5 schepje ipv 3. Maar meestal trok ik me niet zoveel aan van de max (omdat het op de lange termijn min of meer recht trok, dan dronk hij de dag erna wat minder, of in ieder geval niet meer dan de max).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Echt! Vandaag ging hij tot 2x toe zelf zittenquote:Op zondag 28 december 2014 22:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Bizar hoe snel dat gaat hè Coco? Vorige week de 1e voorzichtige pogingen en vandaag volle bak kruipen achter de bestuurbare-technisch-lego-graafmachine![]()
Lastig Kwak! Hopelijk is het alleen nu de overgang en wordt het over een paar dagen rustiger![]()
Beterschap Amsel, Tap & Spees-mini![]()
NIkki, wat een lief verhaal
Echt hè, ze kan ineens zoveel meer.. Ze loopt hele verhalen op te hangen! En dat IJn, klinkt super idd schattig! Ze heeft ook een lief stemmetjequote:Op zondag 28 december 2014 22:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Rijst wat praat je meisje al veel!Dat "ijn, ijn" klinkt vast ontzettend schattig, knap ook dat ze al weet dat dat een konijn is.
quote:Op zondag 28 december 2014 22:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Echt! Vandaag ging hij tot 2x toe zelf zittenHij lag op de grond te spelen en te kruipen, en ineens *hoppa* de dikke zit
En die trotse kop van 'm was heerlijk
Oh, dat is lastig ja! Tom heeft dat een tijdje terug gehad, niks was goed. Van een baby die alleen maar lachte, ging hij naar een heel zielige babyquote:Op zondag 28 december 2014 22:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja dat dacht ik ook, maar de vraag neemt nog niet echt af, en hij zit al drie dagen over de liter heen (wel door bv erbovenop, alleen gisteren wel 32 schepjes...). nou ja, het is even rommelen nu, maar het zal wel rechttrekken...
hij wil nu zelfs niet slapen na de truc die ALTIJD werkte: voeden in de donkere slaapkamer, in slaap laten vallen op schouder en dan in bed leggen.
Echt he? Maar hij loopt nog niet! Zolang hij niet loopt blijft hij mijn BABYquote:Op zondag 28 december 2014 22:28 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]ja die triomfantelijke blik
![]()
Zitten heeft F ook vorige week geleerd![]()
m'n kleine baby is verdwenen![]()
![]()
Neuh, T zegt Tatatataaaaaa en Dadadadaaaaa op any given moment.quote:Op zondag 28 december 2014 22:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Kletsen jouw jongens nog niet zoveel dan Nikki?
I kletst ook veel, maar er zijn nog weinig woorden die ik echt kan herkennen. Het is heel veel zeer aandoenlijk onduidelijk gebrabbel. Het kan ook zijn dat ik het er gewoon niet zo uithaal. Zo zegt ze bijv best vaak mama. Maar naar mijn idee zegt ze het nogal ongericht, maar misschien ben ik gewoon iets te sceptisch daarover?quote:Op zondag 28 december 2014 22:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Echt hè, ze kan ineens zoveel meer.. Ze loopt hele verhalen op te hangen! En dat IJn, klinkt super idd schattig! Ze heeft ook een lief stemmetje
Kletsen jouw jongens nog niet zoveel dan Nikki?
M. wat ben je leuk!!
Hihi, leuk is dat!quote:Op zondag 28 december 2014 22:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Neuh, T zegt Tatatataaaaaa en Dadadadaaaaa op any given moment.En als ik dan ook Dada of Tata zeg dan zegt hij het weer en zo kunnen we dan 5 minuten doorgaan.
S zegt mama, papa en hap. Die heeft dus ook echt een doel als hij praat, T doet maar wat.
Daarentegen klapt T in zijn handjes en doet zijn handjes op zijn hoofd als we "in de maneschijn" zingen terwijl S dan suf toekijkt. Zo heeft ieder zijn eigen kwaliteiten.
Toen we gisteren met koortshummel bij de SEH zaten zei een dame in de wachtkamer ook "Misschien heeft ze wel koorts omdat ze tandjes krijgt"quote:Op zondag 28 december 2014 22:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mgoed, voor tanden is de jouwes nog wat te klein (alhoewel, er worden wel eens kinderen geboren met tanden).
dit is precies waar ik altijd bang voor ben met borstvoeding.quote:Op zondag 28 december 2014 23:36 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk GM! Die flamingo heeft M. ook (duh)
Ik liet net mijn telefoon op de schedel van mijn baby kletteren tijdens het voeden. En toen moest ze heel erg huilen en nu heeft ze een bult en nu voel ik me een monster![]()
Die zijn idd niet goed voor de heupjes, is mij verteld. Wij hebben er nooit gebruik van gemaakt, ondanks dat we zo'n ding konden lenen van schoonzus.quote:Op maandag 29 december 2014 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja die speen... Blijkt soms toch hét wondermiddel te zijn. Wij wilden het eigenlijk ook niet gebruiken, maar het heeft toch veel troost geboden in de krampjesperiode merkten we.
Ik wilde dus een loopstoel aanschaffen omdat Noor graag wil 'staan'. Ze zet dan af en toe zelfs een paar stapjesMaar nu las ik dat die dingen sterk worden afgeraden? Gelukkig had ik er nog geen 1 gekocht
![]()
En bij deze haar eerste soort van selfie![]()
[ afbeelding ]
Wat een blij hoofdquote:Op maandag 29 december 2014 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja die speen... Blijkt soms toch hét wondermiddel te zijn. Wij wilden het eigenlijk ook niet gebruiken, maar het heeft toch veel troost geboden in de krampjesperiode merkten we.
Ik wilde dus een loopstoel aanschaffen omdat Noor graag wil 'staan'. Ze zet dan af en toe zelfs een paar stapjesMaar nu las ik dat die dingen sterk worden afgeraden? Gelukkig had ik er nog geen 1 gekocht
![]()
En bij deze haar eerste soort van selfie![]()
[ afbeelding ]
Superleuk! Het wordt elke dag leuker hèquote:Op maandag 29 december 2014 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga zo bijlezen maar mijn baby rolde net van buik naar rugman man, er komt elke dag haast een nieuwe feature bij
Ja hèquote:
Tsja, we proberen hem er in te leggen zodra hij moe is, dat is vaak wel rond acht uur, maar s avonds wil hij toch nooit voor elf uur slapenquote:Op maandag 29 december 2014 12:10 schreef Zoë23 het volgende:
Beterschap
Wat knap Sq!!
Wat is bij jullie de avond bedtijd voor baby's? (oktober/nov mamma's)
quote:Op maandag 29 december 2014 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga zo bijlezen maar mijn baby rolde net van buik naar rugman man, er komt elke dag haast een nieuwe feature bij
ja, exact dit dusquote:Op maandag 29 december 2014 12:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Tsja, we proberen hem er in te leggen zodra hij moe is, dat is vaak wel rond acht uur, maar s avonds wil hij toch nooit voor elf uur slapen
buik naar rug (met evt wat hulp) hoort bij t derde sprongetjequote:Op maandag 29 december 2014 13:04 schreef Hilmo het volgende:
He sq, dan was dat rollen hier van de week dus misschien toch geen toeval, als jullie dat ook hebben! In de app van het CB staat dat dat pas hoort bij 6 tot 9 maanden dacht ik![]()
R heeft vanochtend gewend bij het kdv![]()
en ik had tranen in mijn ogen toen ze vroegen of we er klaar voor waren
![]()
Maar het ging geweldig en ik heb gekolfd thuis, 20 min enorme ploftiet, kwam er 260 ml uit! Moest flesje van 150 ml gewoon vervangenlinkerborst geeft haast niets met kolven maar rechter dus wel huppa.
Hier was het net enorm krijsen na de voeding op het kdv van 150 ml. Nu reken ik uit wat hij zou mogen, kom ik op 180 ml uit.![]()
Bah nu ruikt mijn kind naar andere vrouw, kleertjes maar in de was.
Bij 6,5 maand, hij paste niet meer....wel nog vaak in ligstand of in ieder geval loungestand. Morgen gaan we eens voor een goede buggy (Koelstra). Maar hij is alweer 10,5 maand.quote:Op maandag 29 december 2014 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat tof SQ, en idd het wordt alleen maar leuker![]()
De tijd gaat hard, saar is woensdag al 5 maanden maar ze leert zoveel op t moment. Handjes gericht gebruiken, ze heeft dr voeten ontdekt, ze gaat steeds meer klanken maken en af en toe klinkt t echt als n woord... En ze is 99% vd tijd gewoon mn kleine blije ei!O+
Mama's met oudere baby's, wanneer zijn jullie overgegaan op de wandelinzet? Saar groeit echt uit dr reiswieg maar de wandelinzet kan alleen van mij af gemonteerd worden en dat vind dat eigenlijk nog niks....
ja en toen dacht ik: neh dan kunnen ze al zitten en staanquote:Op maandag 29 december 2014 13:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh, hoort rug naar buik bij 6-9 maanden? Dat deed Silvijn bij 3 maanden en had niet het idee dat dat zo spectaculair was? Buik naar rug heeft ie nooit gekund/gedaan
Edit: huh ik zou zweren dat ik net in je post 6-9 maanden zag staan kwakzor![]()
Balen is dat, wij hebben daarom een wagen gekocht omdat Mini ook niet van mij af wilde.quote:Op maandag 29 december 2014 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mama's met oudere baby's, wanneer zijn jullie overgegaan op de wandelinzet? Saar groeit echt uit dr reiswieg maar de wandelinzet kan alleen van mij af gemonteerd worden en dat vind dat eigenlijk nog niks....
ik al wel5886 X op m'n eigen hoofdquote:Op maandag 29 december 2014 11:33 schreef Moppert het volgende:
Sunshine Ja, niet erg fijn voor de heupjes en ze gaan er vaak mee teenlopen.
En er zijn erge ongelukken mee gebeurd, een kind kan er best vaart mee maken en dan kunnen die dingen omvallen. Ik zou gewoon een loopwagen/kar kopen zonder zitje.
En spenenOh wat was ik altijd antispeen, tot bleek dat mijn middelste niet zonder kon
![]()
Toen moest ik wel alle woorden inslikkenIk zeg dus gewoon geven DaD
Ik heb nog nooit mijn telefoon op mijn kind laten vallen en dat terwijl ik toch al 3,5 jaar borstvoedingtijd er op heb zittenLadyTagliatelle
SQ, knufsmaar echt iedere ouder heeft zoiets, van het bed vallen, de commode etc etc.
Iedereen overkomt zoiets stoms, en de ouders die zeggen van niet daar moet het nog bij overkomen![]()
En Franny, kinderen zijn net stuiterballenmaar ik snap wel dat je geschrokken was. En nu neem je iig nooit meer het risico om dingen niet omlaag te zetten of babybroof te maken,.
(nu bedenk ik mij weer dat ik nogsteeds alle stopcontacten moet beveiligen.)
Tante_Soesa, Beterschap
Even een vraagje hoor, ook omdat ik dit volgens mij van kwak ook lees: als het steeds zo lang duurt, maar hij slaapt wel lekker door na de voeding van 23.00, waarom hem dan eerder op bed proberen te krijgen? Het lijkt me zoveel energie kosten..quote:Op maandag 29 december 2014 12:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo SQ, wat hip van M.!.
Mijn baby had wat slaap in te halen na een rommelige dag gisteren, geloof ik. Geslapen van 23 tot 12 met voedingen om 3 en 8 uur..
Zoë, na de voeding rond 20 uur leg ik I op bed voor de nacht (met wisselend succes. Vaak zijn we dan wel echt een uur of anderhalf bezig om hem daadwerkelijk in slaap te krijgen). Dan vaak nog een voeding rond 23 uur, waarna hij zonder problemen verder slaapt, over het algemeen.
Omdat hij helemaal niet blij en tevreden is, maar moe en hangerig en huilerig 's avonds... Zo duidelijk moe, en ook bij ons in de kamer niet tevreden... Hij wil dan gewoon 'niks' en als het wel lukt om hem in bed te krijgen dan slaapt hij gewoon lekker een paar uurtjes ipv dat hij huilt en wurmt enzoquote:Op maandag 29 december 2014 16:48 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Even een vraagje hoor, ook omdat ik dit volgens mij van kwak ook lees: als het steeds zo lang duurt, maar hij slaapt wel lekker door na de voeding van 23.00, waarom hem dan eerder op bed proberen te krijgen? Het lijkt me zoveel energie kosten..
Dat is echt niet te doen nogquote:Op maandag 29 december 2014 17:12 schreef Burdie het volgende:
Heb je een duidelijk naar-bed-ritueel, kwak? Lekker in bad bijvoorbeeld en daarna drinken en slapen?
Met 5 1/2 maand.quote:Op maandag 29 december 2014 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Omdat hij overduidelijk heel erg moe is en niets anders wil dan huilen en knuffelen. We kunnen ook proberen om hem beneden, waar de lichten branden en de tv aanstaat, rustig te krijgen, maar dat doen we liever in een donkere, rustige slaapkamer.quote:Op maandag 29 december 2014 16:48 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Even een vraagje hoor, ook omdat ik dit volgens mij van kwak ook lees: als het steeds zo lang duurt, maar hij slaapt wel lekker door na de voeding van 23.00, waarom hem dan eerder op bed proberen te krijgen? Het lijkt me zoveel energie kosten..
Hier is het vaak al gillen als we de slaapkamer inlopenquote:Op maandag 29 december 2014 17:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is echt niet te doen nog![]()
Hij gaat meestal drinken als hij wakker wordt. Daarna even spelen/knuffelen met ons, daarna zelf in de box of tripp trapp bakje, dan zien we dat hij moe is en gaat hij naar bed.
Mini ritueel: oppakken, rustig sussen, liedje zingen en in bed leggen. Liedje herhalen, aai over de bol, weglopen.
Badje kan niet meer hij past er al bijna niet meer in. Sowieso doen we badje max 2/3 keer per week. Hij gaat nu om de twee/drie dagen ongeveer met mij onder de douche 's ochtends.
Heeft geen inbakerzak of slaapzakje, en de vermoeidheid komt vaak best wel plots opzetten. Dan is hij ineens moe en t zat. Overdag gaat slapen dan prima, s avonds niet.
We denken dat t toch misschien t alleen in bes liggen in het donker is (niks te zien dan, overdag wel) dus we proberen wat de nijntje sterrenprojector voor hem doet. Maar vaak is t s avonds al gillen zodra hij het matras raakt en helpt alleen de laatste fles in t donker geven en hem op je in slaap laten vallen. Maarrrr ook dat werkt pas om een uur of 22/23, gisteren om 20 geprobeerd en dat was na tien minuten weer brullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |