Omdat er verder nergens gesteld wordt dat die vordering ten onrechte zou zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op welke grond zou de eis terecht zijn?
Ja dat wordt er wel, hij heeft geen recht op een deel van het vermogen van zijn ex, het is haar huis immers, en ze hebben geen enkele vorm van contract waardoor hij recht op een deel daarvan zou hebben.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:37 schreef avotar het volgende:
[..]
Omdat er verder nergens gesteld wordt dat die vordering ten onrechte zou zijn.
Als de kinderen zijn achternaam hebben dan zijn ze erkend en is hij dus de vader van de kinderen, dat ze het gezag niet geregeld hebben kan idd wel het geval zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:40 schreef Tchock het volgende:
Waarom zou je zo lang niets regelen? Verschrikkelijk dom. Dit zijn van die gevallen waar de man ook geen vader van de kinderen blijkt te zijn omdat ze niet wisten dat je daar extra actie voor moet ondernemen.
ik zou eens beginnen met allebei.quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:33 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Wat had er dan geregeld moeten worden? Er zijn genoeg samenlevingscontracten die het probleem dat de TS schetst, niet hadden vermeden hoor.
Hier moet je gewoon individuele afspraken over maken.
Hij moet gewoon het geld pakken wat hij kan pakken. Zoals ik het zie heeft zij hem jarenlang uitgebuit. Met een beetje pech mag hij straks nog kindalimentatie dokken ook. Dat kan dan mooi van die 20k, waarschijnlijk is dat niet eens genoeg. mij lijkt het geen onredelijke eis. Als zij er niet op in gaat is het logisch dat hij het spaargeld daarvoor gebruikt. Zij moet over de brug komen en er is verder geen drukmiddel.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat hij vindt dat hij recht heeft op die 20.000 vanwege de overwaarde van het huis, en het feit dat hij een deel van de verbouwing 15 jaar geleden heeft betaald.
Het is het laagste van het laagste om daarvoor de spaarrekening van een van de kinderen als chantagemiddel te gebruiken, iemand die daar toe in staat is zou ik er niet eens in vertrouwen dat hij die spaarrekening wel vrijgeeft als hij het geld krijgt.
Al even afgezien van het feit dat het sowieso niet handig is om de spaarrekening voor een kind op naam van (een van) de ouders te zetten, op het moment dat je de rekening overschrijft op naam van het kind zou de belastingdienst het wel eens als een schenking kunnen zien.
Whut? Zij heeft hem uitgebuit? Waar haal je dat nou weer vandaan?quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Hij moet gewoon het geld pakken wat hij kan pakken. Zoals ik het zie heeft zij hem jarenlang uitgebuit. Met een beetje pech mag hij straks nog kindalimentatie dokken ook. Dat kan dan mooi van die 20k, waarschijnlijk is dat niet eens genoeg. mij lijkt het geen onredelijke eis. Als zij er niet op in gaat is het logisch dat hij het spaargeld daarvoor gebruikt. Zij moet over de brug komen en er is verder geen drukmiddel.
Knap hoe jij die zaken allemaal afleidt uit die paar regels van TS......quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat wordt er wel, hij heeft geen recht op een deel van het vermogen van zijn ex, het is haar huis immers, en ze hebben geen enkele vorm van contract waardoor hij recht op een deel daarvan zou hebben.
Een eis wordt niet terecht omdat nergens gesteld wordt dat de eis ten onrechte zou zijn, hij heeft geen enkele grond waarop hij een deel van haar vermogen zou kunnen eisen, ongeacht of dat vermogen op de bank staat of in haar huis zit.... het is immers haar huis.
Het staat er letterlijk.quote:Op woensdag 31 december 2014 08:30 schreef avotar het volgende:
[..]
Knap hoe jij die zaken allemaal afleidt uit die paar regels van TS......
Je doet je ondertitel meer dan eer aan.
Nee want dan blijf ik mezelf toch maar herhalen.quote:Op woensdag 31 december 2014 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het staat er letterlijk.
Leuk dat jij daarbij iets wilt bedenken waarbij zijn eis wel rechtvaardig zou zijn, maar er is in die paar zinnen van TS niets dat een betaling van de ene partner aan de andere rechtvaardigt.
En anders quote je de reden van rechtvaardiging even...
Ah, je kunt je bewering dus weer niet staven... Klinkt bekend, in een ander topic was het ook teveel moeite een linkje te plaatsen.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:20 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee want dan blijf ik mezelf toch maar herhalen.
Je vergeet even dat hin straks ook al buitensporig veel kindalimentatie moet gaan betalen als het tegenzit. In Nederland zijn de bedragen echt idioot hoog, dus dus 20.000 is lang niet genoeg om dit te betalen. Met een beetje pech is dat straks 200 euro per kind per maand, wat niet meer aftrekbaar is. We hebben het dan over 4800 euro per jaar en dat tm de 21e verjaardag. Als hij slim is heeft hij de kinderen niet erkend en heeft hij dat probleem in ieder geval niet. Anders zie ik die 20k meer als vooruitbetaling van de kindalimentatie.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Whut? Zij heeft hem uitgebuit? Waar haal je dat nou weer vandaan?
Waarom zou zij over de brug moeten komen? Omdat hij dat zo bedacht heeft? Als hij vond dat hij recht had mee te delen in haar vermogen(sopbouw) dan had hij lekker met haar moeten trouwen, maar kennelijk vonden ze dat geen van beiden nodig, dan is het gevolg dus dat alles is en blijft van degene van wie het is.
Overigens vind ik 300-400 per maand betalen voor kost en inwoning meer uitbuiten, ik zou er iig niet iemand voor in huis willen hebben.
Dat was het ook al niet.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:51 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Met een beetje pech is dat straks 200 euro per kind per maand, wat niet meer aftrekbaar is.
Jawel, vanaf 2015 niet meer, waarom denk je dat iedereen nu naar de rechter moet? Door het vervallen van het belastingvoordeel moet de alimentatie naar beneden bijgesteld worden voor heel veel mensen.quote:
Misschien moet je je eigen link even lezen. Kinderalimentatie is nooit aftrekbaar geweest. Partneralimentatie wel.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Jawel, vanaf 2015 niet meer, waarom denk je dat iedereen nu naar de rechter moet? Door het vervallen van het belastingvoordeel moet de alimentatie naar beneden bijgesteld worden voor heel veel mensen.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_januari_2015__.html
Ja? Buitensporig? Op basis waarvan concludeer je dat? En je noemt ¤ 200 per kind per maand buitensporig? Werkelijk?quote:Op woensdag 31 december 2014 14:51 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Je vergeet even dat hin straks ook al buitensporig veel kindalimentatie moet gaan betalen als het tegenzit. In Nederland zijn de bedragen echt idioot hoog, dus dus 20.000 is lang niet genoeg om dit te betalen. Met een beetje pech is dat straks 200 euro per kind per maand, wat niet meer aftrekbaar is. We hebben het dan over 4800 euro per jaar en dat tm de 21e verjaardag. Als hij slim is heeft hij de kinderen niet erkend en heeft hij dat probleem in ieder geval niet. Anders zie ik die 20k meer als vooruitbetaling van de kindalimentatie.
Ik begrijp dat het NIBUD dit misschien verzonnen heeft, maar die heeft alle binding met de werkelijkheid verloren. In welke wereld kost een kind 400 euro per maand? (ik heb er drie. Die kosten never nooit 1200 euro in de maand.)quote:Op woensdag 31 december 2014 15:05 schreef Leandra het volgende:
want een kind kost zo ¤ 400 per maand,
Die van mij kost wel ¤ 400 per maand hoor.... hoewel het waarschijnlijk wel goedkoper geworden is nu we geen twee huizen meer hebben waar spullen voor hem moesten zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het NIBUD dit misschien verzonnen heeft, maar die heeft alle binding met de werkelijkheid verloren. In welke wereld kost een kind 400 euro per maand? (ik heb er drie. Die kosten never nooit 1200 euro in de maand.)
Zelfs 200 euro vind ik hoog. Zeker als je bedenkt dat de ouder daarnaast ook nog eens kinderbijslag en een flink kindgebonden budget ontvangt.
Het gaat toch echt over kindalimentatie. De buitengewone lastenaftrek vervalt, dus het gaat over kindalimentatie.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Misschien moet je je eigen link even lezen. Kinderalimentatie is nooit aftrekbaar geweest. Partneralimentatie wel.
Juist. Die kinderbijslag en kindgebonden budget zou je eerst van de vastgestelde alimentatie moeten aftrekken, verder blijft het absurd natuurlijk dat kinderalimentatie inkomensgebonden is. De basisbehoeftes van een kind (bad,brood,bed) zijn altijd hetzelfde namelijk, of de man nu miljonair is, of steuntrekker.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het NIBUD dit misschien verzonnen heeft, maar die heeft alle binding met de werkelijkheid verloren. In welke wereld kost een kind 400 euro per maand? (ik heb er drie. Die kosten never nooit 1200 euro in de maand.)
Zelfs 200 euro vind ik hoog. Zeker als je bedenkt dat de ouder daarnaast ook nog eens kinderbijslag en een flink kindgebonden budget ontvangt.
Overbodige luxe noem ik dat.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van mij kost wel ¤ 400 per maand hoor.... hoewel het waarschijnlijk wel goedkoper geworden is nu we geen twee huizen meer hebben waar spullen voor hem moesten zijn.
Maar als ik alleen de autostoeltjes (voor twee auto's) al reken kom ik al aan ¤ 1.284 in 4 jaar
MC Easybase ¤ 129
MC FamilyFix ¤ 179
MC Pebble ¤ 200
MC Pearl ¤ 229
MC Tobi ¤ 249
Römer Kid ¤ 99
MC RodiFix ¤ 199
Gelukkig zijn die laatste 2 ook wel de laatste stoeltjes die we nodig hebben.
quote:Op woensdag 31 december 2014 16:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het gaat toch echt over kindalimentatie. De buitengewone lastenaftrek vervalt, dus het gaat over kindalimentatie.
Kinder alimentatie was wel aftrekbaarquote:Op woensdag 31 december 2014 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]![]()
Dat gaat over veel meer dan kinderalimentatie. Jij beweert dat kinderalimentatie aftrekbaar was. Dat is niet zo. Ook als je dat bedrag aan je kinderen besteed zónder alimentatie, dan was er die lastenaftrek. Dat heeft niets te maken met het zogenaamd aftrekken van de alimentatie. Er is een aftrekpost. Niet zijnde de alimentatie.
Bronquote:betaal je kinderalimentatie, dan kun je deze kosten per 1 januari 2015 niet meer aftrekken van de inkomstenbelasting
Zucht.quote:Op woensdag 31 december 2014 17:22 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Kinder alimentatie was wel aftrekbaar
[..]
Bron
https://www.jurofoon.nl/n(...)alimentatie-herberek
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |