abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2015 @ 08:24:15 #126
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_148596156
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:02 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je mist mijn punt een beetje ;)
en wat ems zegt natuurlijk. Kwade wil om de reputatie van de Heer naar beneden te halen, dat moge duidelijk zijn. 8-)
Alle religie is bullshit de luxe.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 12 januari 2015 @ 08:25:55 #127
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_148596176
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef Lambiekje het volgende:
Dat zeg ik, je mist mijn punt een beetje. :)
Hier even neerzetten dat 'iets/ iemand' volgens 'meerdere theorieën' 'iets' is, slaat natuurlijk nergens op! ;) Dat was mijn punt. Er wordt namelijk over alles en iedereen wel 'iets' gevonden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_148598338
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat zou jij aan een klas doceren als je een paar uur de tijd krijgt?
  woensdag 14 januari 2015 @ 08:30:47 #129
52357 Lambiekje
pi_148665559
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat zou jij aan een klas doceren als je een paar uur de tijd krijgt?
Dat alle geloof een verzinsel is. En dat een god (dog) niets meer is dan een sinterklaas voor volwassen. Geloof je in Sint? Nee? waarom dan wel in die secreet in de wolken.

Ik ben echt van mening dat gros van de mensheid te stupide is. Hoe in vredesnaam kun je nu geloven in god en die bullshit. En ondertussen worden je kinderen ook nog mooi genomen. Wat is geloof toch allemaal fantastisch.

Geloof in jezelf. En geloof nooit maar dan ook echt nooit de autoriteit. En uiteraard dat een ziekenhuis een ziekmaakhuis of ziekhoudhuis heeft en dat je daar alleen in uitzonderlijke gevallen moet wezen. Dat arts er niet voor je gezondheid is. Daar ben jezelf voor.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_148665596
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Geloof in jezelf. En geloof nooit maar dan ook echt nooit de autoriteit.
Wat een paradox.
pi_148665738
quote:

[..]

Dat alle geloof een verzinsel is. En dat een god (dog) niets meer is dan een sinterklaas voor volwassen. Geloof je in Sint? Nee? waarom dan wel in die secreet in de wolken.

Ik ben echt van mening dat gros van de mensheid te stupide is. Hoe in vredesnaam kun je nu geloven in god en die bullshit. En ondertussen worden je kinderen ook nog mooi genomen. Wat is geloof toch allemaal fantastisch.

Geloof in jezelf. En geloof nooit maar dan ook echt nooit de autoriteit. En uiteraard dat een ziekenhuis een ziekmaakhuis of ziekhoudhuis heeft en dat je daar alleen in uitzonderlijke gevallen moet wezen. Dat arts er niet voor je gezondheid is. Daar ben jezelf voor.
En zoiets zou jij tegen kinderen zeggen? Over indoctrinatie gesproken.
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 09:40:42 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148666730
quote:

[..]

Ik had eigenlijk van jou verwacht dat je ze alle religies en stromingen zou leren en dan zelf een eventuele keuze zou laten maken, want dan leer je voor jezelf te denken in plaats van iemand iets op te leggen.

Ik zou zeggen leer kinderen logica, deductie, falsificatie, verificatie, empirische vaststelling en hoe kennis van nu tot stand gekomen is door middel van die middelen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:11:27 #133
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_148667437
quote:

[..]

Goed punt!

Iets waar westerlingen niks van begrijpen dat je in eerste plaats van je eigen geest en lichaam moet houden als je daar van houdt, dan pas kan je echt houden van je naasten en het leven.

De meesten westerling geven meer om hun mening/gelijk of wat hun wordt opgelegt of wat hun omgeving van hun verlangt of het materiaal wat zich om zich heen verzamelen dan dat ze ze houden van hun eigen lichaam en geest.

Als je vraagt aan mensen hoe kan je het beste ademhalen dan zeggen ze hier toch in het westen door adem te halen al hebben ze geen idee hoe de ademhalingstechnieken zijn. Zo geïnteresseerd zijn de meeste mensen in hun eigen lichaam en in hun eigen geest hier in het westen
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_148667723
quote:

[..]

Dat is niet nodig op een openbare school

quote:
Het gros weet ik niet maar jij bewijst hier zo ongeveer dagelijks, uitgezonderd van weer een banperiode, wel hoe stupide de mens kan zijn

quote:
Geloof in jezelf. En geloof nooit maar dan ook echt nooit de autoriteit.
Als anti-autoritair vind ik dit zelfs nogal kortzichtig, je kan nooit alle kennis hebben en er is niks mis met vertrouwen in een autoriteit op zijn/haar vakgebied.

quote:
En uiteraard dat een ziekenhuis een ziekmaakhuis of ziekhoudhuis heeft en dat je daar alleen in uitzonderlijke gevallen moet wezen. Dat arts er niet voor je gezondheid is. Daar ben jezelf voor.
Wat een goed voorbeeld weer van stuitende stupiditeit. Geld overigens ook voor Konijntjuh die blijkbaar blijkbaar kennis te hebben van de oosterse wijsheden terwijl ook die mensen gewoon vertrouwen in de geneeskunde en zeker ook gebruik maken van de reguliere geneeskunde als de oosterse hier geen antwoord op heeft.
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:04:07 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148668674
quote:

[..]

De mens zoekt een verklaring, en wat is er nu makkelijker dan geloven in een oppermachtig wezen dat het zo heeft gedaan, er zijn nog zoveel vragen waar zelfs de weteschap geen antwoord op heeft.

De eerste mens die bewust werd van zijn bewustzijn, deed hij dat bewust of was het zijn bewustzijn die hem daar bewust van maakte ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_148674320

Ik teken hiervoor... dat de beste plausibele verklaringen in de klas mogen komen en dat kinderen leren om instrumenten van de wetenschap, logica en beredenering toe te passen. Daar heb je meer aan dan de les van een leerkracht die een rant tegen 't institutionele geloof houdt maar wel een andere manier van geloven introduceert.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 14-01-2015 14:23:55 ]
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:50:21 #137
52357 Lambiekje
pi_148696135
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En zoiets zou jij tegen kinderen zeggen? Over indoctrinatie gesproken.
je wilt toch niet echt beweren voor je gezondheid om in een ziekenhuis te zijn he. Dat meen je niet!
een toilet van een bar op vrijdadavond is hygienscher dan daar.
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:52:15 #138
52357 Lambiekje
pi_148696207
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk van jou verwacht dat je ze alle religies en stromingen zou leren en dan zelf een eventuele keuze zou laten maken, want dan leer je voor jezelf te denken in plaats van iemand iets op te leggen.

Ik zou zeggen leer kinderen logica, deductie, falsificatie, verificatie, empirische vaststelling en hoe kennis van nu tot stand gekomen is door middel van die middelen.
ze mogen best in god geloven .. alleen ik zou het stupide vinden.
http://whywontgodhealamputees.com/
pi_148696311
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je wilt toch niet echt beweren voor je gezondheid om in een ziekenhuis te zijn he. Dat meen je niet!
een toilet van een bar op vrijdadavond is hygienscher dan daar.
Tja, ik ben het niet met je eens en ik kan je vertellen dat in het ziekenhuis waar ik werk er enorm goed wordt schoongemaakt, maar dat zal jij vanzelfsprekend niet geloven.
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:55:24 #140
52357 Lambiekje
pi_148696316
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:14 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

Ik teken hiervoor... dat de beste plausibele verklaringen in de klas mogen komen en dat kinderen leren om instrumenten van de wetenschap, logica en beredenering toe te passen. Daar heb je meer aan dan de les van een leerkracht die een rant tegen 't institutionele geloof houdt maar wel een andere manier van geloven introduceert.
maar dan moet het wel integer en onafhankelijk gebeuren. Helaas is dat niet de realiteit.
Wetenschap is wat industrie wil voor winstmaximalisatie.
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:56:20 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148696354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ze mogen best in god geloven .. alleen ik zou het stupide vinden.
Niks mis met kinderen uit te leggen wat vooor religies er zijn en wat ze inhouden et..
Er zijn ook scholen speciaal voorbereid op religie, katholieke scholen zoals waar ik vroeger heen ging, en daarbij zoveel over de religie kwam er ook weer niet aan bod.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:56:44 #142
52357 Lambiekje
pi_148696367
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tja, ik ben het niet met je eens en ik kan je vertellen dat in het ziekenhuis waar ik werk er enorm goed wordt schoongemaakt, maar dat zal jij vanzelfsprekend niet geloven.
heb je vorige week de telegraaf gezien over de ranzigheid van darmkliniek van 't alkmaars ziekenhuis.
pi_148696403
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heb je vorige week de telegraaf gezien over de ranzigheid van darmkliniek van 't alkmaars ziekenhuis.
Dus dan is elk ziekenhuis zo? Nogal kortzichtig Biekje.
  donderdag 15 januari 2015 @ 08:29:53 #144
52357 Lambiekje
pi_148700587
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus dan is elk ziekenhuis zo? Nogal kortzichtig Biekje.
Je weet zelf ook wel van de Zembla tweelijk uitzending. Niets uitzondering dus.
Het is uitzonderlijk als het wel schoon is en door gekwalificeerd personeel gebeurd.
  donderdag 15 januari 2015 @ 08:30:35 #145
52357 Lambiekje
pi_148700602
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:56 schreef theguyver het volgende:

[..]

Niks mis met kinderen uit te leggen wat vooor religies er zijn en wat ze inhouden et..
Er zijn ook scholen speciaal voorbereid op religie, katholieke scholen zoals waar ik vroeger heen ging, en daarbij zoveel over de religie kwam er ook weer niet aan bod.
Er is ook niets mis met het uitleggen van religie. Maar het wordt kwalijk als het gaan practiseren.
pi_148700605
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 08:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel van de Zembla tweelijk uitzending.
En in dit geval is MSM opeens wel te vertrouwen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2015 08:31:07 ]
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 09:04:17 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148701093
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:14 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

Het woordje true is toch al ondefinieerbaar dus waarom opzoek gaan naar een "true guide"

trouwens afhankelijk van welke definitie van waar je aanhangt kan er maar één waarheid zijn, hoezo zou dan iets "not the only" waarheid zijn, dan impliceert ataturk dat er meerdere waarheden zijn, en dat vind ik weer afbreuk doen aan het begrip waarheid. Sowieso vind ik waarheid een raar begrip in combinatie met een leidraad.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bosbeetle op 15-01-2015 09:22:21 ]
pi_148703425
quote:
2s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het woordje true is toch al ondefinieerbaar dus waarom opzoek gaan naar een "true guide"

trouwens afhankelijk van welke definitie van waar je aanhangt kan er maar één waarheid zijn, hoezo zou dan iets "not the only" waarheid zijn, dan impliceert ataturk dat er meerdere waarheden zijn, en dat vind ik weer afbreuk doen aan het begrip waarheid. Sowieso vind ik waarheid een raar begrip in combinatie met een leidraad.
Exacte vakken zijn toch gewoon gebaseerd op logica en voor alles wat daarbuiten valt kun je gewoon de meest waarschijnlijke ondersteunde theorieren uitzoeken waar je op kunt bouwen. Wetenschap heeft op sommige vlakken meerdere theorieën en daar heeft men ook keuzevrijheid in, maar als iets niet zo sterk wetenschappelijk onderbouwt is gooi je zoiets toch nooit in de klas?

Als ik een persoonlijke theorie heb waarvan ik denk dat het weleens zo zou kunnen zijn dan gooi ik 'm nog niet in de groep omdat het weleens keihard terug kan slaan vele jaren later waneer blijkt dat hetgeen wat ik verteld heb totaal geen steek houdt.

In het geval van Ataturk was 't ook de tijd in welke hij geloof en bijgeloof uit de klaslokalen wilde weren gezien 't verleden en voor zijn nieuwe Turkije goed onderwijs wilde.
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 10:56:59 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148703491
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Exacte vakken zijn toch gewoon gebaseerd op logica en voor alles wat daarbuiten valt kun je gewoon de meest waarschijnlijke ondersteunde theorieren uitzoeken waar je op kunt bouwen. Wetenschap heeft op sommige vlakken meerdere theorieën en daar heeft men ook keuzevrijheid in, maar als iets niet zo sterk wetenschappelijk onderbouwt is gooi je zoiets toch nooit in de klas? Als ik een persoonlijke theorie heb waarvan ik denk dat het weleens zo zou kunnen zijn dan gooi ik 'm nog niet in de groep omdat het weleens keihard terug kan slaan vele jaren later waneer blijkt dat hetgeen wat ik verteld heb totaal geen steek houdt.

In het geval van Ataturk was 't ook de tijd in welke hij geloof en bijgeloof uit de klaslokalen wilde weren en voor zijn nieuwe Turkije goed onderwijs wilde.
_O- ik heb die hele quote verkeerd gelezen... ik had er een "not" tussen bedacht. En zonder not ben ik het er mee eens.

Ik zeg zelfs een not in een van mijn argumenten :')
pi_148703674
quote:
2s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O- ik heb die hele quote verkeerd gelezen... ik had er een "not" tussen bedacht. En zonder not ben ik het er mee eens.

Ik zeg zelfs een not in een van mijn argumenten :')
ah ok :) geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')