Als jij een betere theorie kan ontwerpen dan staat je dat vrij. Maar het hele vak biologie heeft eigenlijk niet zoveel zin als de evolutietheorie wordt weggelaten. Dan krijgt 't een behoorlijke kokervisie mee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:13 schreef BakrBoer het volgende:
Geschiedenis tegenwoordig moet je maar met een korreltje zout nemen,. veel leraren zijn zich niet eens bewust van de huidige ontwikkelingen en theorien! Zo heb ik vaak discussies gevoerd met mijn leraren betreft een aantal zaken zoals de theorie die wij op school gekregen die vanuit de boeken van Darwin geinspireerd waren. Wij kregen les en we werden opgevoed met de gedachte dat wij als mensheid vroeger een Aap-soort waren! Elke keer als ik dit moest aanhoren van mijn leraren kon ik mijn gelach niet inhouden, want who the fuck gelooft dit soort bullshit nou? Dan moet je wel heel erg naar de klote zijn! Daarna ben ik gaan zoeken naar informatie betreft deze bullshit en ik kwam er achter dat deze theorie inderdaad gewoon een theorie is waar geen grondig bewijs voor te vinden is. Naast dat was Darwin ook een enge vent die veel hedendaagse criminelen heeft geinspireerd zoals Hitler en andere mensen die de rassenleer aanhangen.
quote:My people are going to learn the principles of democracy, the dictates of truth and the teachings of science. Superstition must go.
Mustafa Kemal Ataturk
Wat jij hier in zeer warrig taalgebruik beschrijft heeft helemaal niets met de "Evolutie theorie" tequote:Op zaterdag 27 december 2014 21:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij een betere theorie kan ontwerpen dan staat je dat vrij. Maar het hele vak biologie heeft eigenlijk niet zoveel zin als de evolutietheorie wordt weggelaten. Dan krijgt 't een behoorlijke kokervisie mee.
Als een eendagsvlieg een baby ziet dan zal hij nooit denken dat het groeit en vormt en generaties van eendagsvliegen zien nog niet veel, dus zullen ze 't ontkrachten maar er is voldoende bewijs gevonden aan botten wat suggereert dat er een groeiproces plaatsvindt. En die eendagsvliegen zullen zeggen dat ze 't niet zien dus niet geloven, een baby kan niet groeien in een lab waarin een eendagsvlieg observeert en 'die bejaarde is nooit een baby geweest'
Dat schreef ik.quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:45 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Wat jij hier in zeer warrig taalgebruik beschrijft heeft helemaal niets met de "Evolutie theorie" te
maken, wat je probeert te beschrijven is groei.
Jij reageert op iemand die aangeeft dat evolutietheorie volgens hem "bullshit" is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat schreef ik.
Probeer jij eens een eendagsvlieg uit te leggen wat groei is, als je dat een beetje fatsoenlijk kunt doen dan kunnen we dan naar evolutie.
Dat probeer ik hier te doen..quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:23 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Jij reageert op iemand die aangeeft dat evolutietheorie volgens hem "bullshit" is.
Daarop reageer je met dat biologie geen zin heeft als evolutietheorie wordt weggelaten.
En begin je ineens over groei.
Leg zelf maar uit aan een eendagsvlieg hoe het zit.
Euhm er zijn zat aanwijzingen/bewijzen gevonden dat mensen en dieren zich fysiek aanpassen aan de omgeving,quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:45 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Wat jij hier in zeer warrig taalgebruik beschrijft heeft helemaal niets met de "Evolutie theorie" te
maken, wat je probeert te beschrijven is groei.
Evolutie is dat mensen en/of dieren zich ontwikkelen tot andere vormen.
Bv. dat een krokodil van generatie op generatie langzaam vleugels groeit en op een dag gaat vliegen.
Aangezien een krokodil een van de oudste diersoorten op aarde is.
En nooit van vorm is veranderd. Het is een nog bestaand prehistorisch beest.
Lijkt me dat al een aardig voorbeeld dat evolutie niet bewezen is, het is een "theorie"
Er is nooit bewijs gevonden dat deze theorie ook waar is.
Nergens in onze huidige natuur zijn er aanwijzingen dat dieren zich evolueren.
Verder zijn er nog genoeg andere dingen die onder de noemer "biologie" vallen.
Dus om te zeggen dat biologie alleen kan bestaan door de evolutietheorie is nonsens.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh dus je had een geschiedenisleraar die zijn eigen visie aan jullie oplegde.
Dat vind ik fout. Je kunt kinderen prikkelen en nieuwsgierig maken om alles verder te onderzoeken maar ga niet je eigen hersenspinsels aan kinderen opdringen.
Ja, dat vind ik top. Op zo'n manier les geven dat kinderen alles willen weten over bepaalde dingen. Dan ben je een goede leraar in mijn ogen.quote:
Inderdaad, en met die bagage kunnen ze vervolgens de wereld in om zelf te ontdekken en te herontdekken.quote:Op zondag 28 december 2014 11:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik top. Op zo'n manier les geven dat kinderen alles willen weten over bepaalde dingen. Dan ben je een goede leraar in mijn ogen.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat je je school afrekent op basiskennis want volgens mij zit het qua basislijn wel redelijk goed. Je hebt daarna hoop ik ook zelf toch weleens een boek opengeslagen of een docu bekeken? Ik hang helemaal niet zoveel gewicht meer aan m'n schoolperiode maar dat is niet omdat het slecht onderwijs was, op die basis heb ik me verder ontwikkeld.quote:Op zondag 28 december 2014 10:54 schreef Bill_E het volgende:
Als ik zo terug denk aan mijn onderwijs vallen 2 dingen op die mijn fout aangeleerd waren:
• Alle slaven waren zwart en het was de blanke Nederlander die zo slecht was.
• De tweede wereldoorlog draaide volledig om het uitroeien van de Joden, en Nederlanders waren slecht omdat we niet ingrepen / terugvochten.
Noemden ze het meningen?quote:Mijn basis school was wel christelijk maar daar werd wel ruimte gehouden voor wetenschap en voor godsdienst. Als er 2 verschillende meningen waren dan kregen we ze beide voorgeschoteld.
Inderdaad zeg, hoe lang was dat geleden?quote:Op zondag 28 december 2014 10:54 schreef Bill_E het volgende:
Als ik zo terug denk aan mijn onderwijs vallen 2 dingen op die mijn fout aangeleerd waren:
[*]Alle slaven waren zwart en het was de blanke Nederlander die zo slecht was.
[*]De tweede wereldoorlog draaide volledig om het uitroeien van de Joden, en Nederlanders waren slecht omdat we niet ingrepen / terugvochten.
Mijn basis school was wel christelijk maar daar werd wel ruimte gehouden voor wetenschap en voor godsdienst. Als er 2 verschillende meningen waren dan kregen we ze beide voorgeschoteld.
[..]quote:Op zondag 28 december 2014 12:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad, en met die bagage kunnen ze vervolgens de wereld in om zelf te ontdekken en te herontdekken.
[..]
[quote]
Klopt ook wel dat alles veel side note's had, maar ik voelde me behoorlijk slecht over mijn voorouders( later leerde ik dat mijn opa in de oorlog een speciale opvang voor onderduikers had op zijn boerderij)
Voornamelijk basis onderwijs 1988-1992 denk ik zo dat het was.quote:Op zondag 28 december 2014 23:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, hoe lang was dat geleden?
En het klinkt niet best, maar kon ook zijn hoe je het zelf opvat, en die eerste regel is juist meer opgewaaid door de zwarte piet discussie, em de amdere doordat het continu aangehaald bij elk programma of documantaire over de 2e wereld oorlog!
btw kennen jullie deze nog?
[ afbeelding ]
Dat was zo ongeveer ook mijn periode.quote:Op maandag 29 december 2014 01:13 schreef Bill_E het volgende:
[..]
[..]
Zou kunnen, te lang geleden. Ik nam alles wat met religie te maken had vanaf een jonge leeftijd met een korrel zout. Evolutieleer was een vanaf jongs af aan, alsof ik niet beter wist
[..]
Voornamelijk basis onderwijs 1988-1992 denk ik zo dat het was.
Ik herken ze maar ik vond ze te druk en te chaotisch getekend als kind zijnde , dus of ik leerde via Suske en Wiske kleine weetjes van de geschiedenis of via de normale geschiedenisboeken of van de leraar.quote:Op zondag 28 december 2014 23:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit vind ik leuke strips. Veel van geleerd ook.quote:Op zondag 28 december 2014 23:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Donald Duck had dit inderdaad in het weekblad. Hierdoor had ik de strips gekocht. Mijn broer en zus hadden oude ducks bewaard.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:14 schreef Beathoven het volgende:
Van nul tot nu is een klassieke reeks, de Donald Duck had ook vaak advertenties en volgens mij zelfs een keer een paar strips op de middenpagina.
Humor en serieus in 1 strip, ik las ze inderdaad in de DD vroeger, Ik hoop ooit nog deze verzameling bij elkaar te kunnen vegen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:14 schreef Beathoven het volgende:
Van nul tot nu is een klassieke reeks, de Donald Duck had ook vaak advertenties en volgens mij zelfs een keer een paar strips op de middenpagina.
Maar geschiedenis gaat toch over feiten?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:33 schreef vinagrait het volgende:
Geschiedenis word teveel gebracht als een feit. Hoe zou de huidige crisis later de geschiedenisboekjes ingaan?
Ja, maar goed, er gaan nu toch ook verschillende theoriën over deze crisis? Hoe gaat dat de geschiedenisboeken in dan straks?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar geschiedenis gaat toch over feiten?
We zullen het moeten afwachten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:46 schreef vinagrait het volgende:
[..]
Ja, maar goed, er gaan nu toch ook verschillende theoriën over deze crisis? Hoe gaat dat de geschiedenisboeken in dan straks?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |