abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147938307
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS (Islamitische Staat)-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische IS-strijders.

Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft IS strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat "ISIS" (Islamitische Staat in Irak en de Levant) als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syrië bestaat.

Kaart van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = IS
Groen = Koerdistan (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Updates:
The Levantine War - Reddit

Filmpje van Steven Sotloff: http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
http://www.amnesty.nl/nie(...)ringen-in-noord-irak
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147938375
Apo gebruikt geweld uit noodzakelijkheid, for the greater good, jij noemt twee idiote dictators...
She's mad but she's magic.
There's no lie in her fire.
- C. Bukowski
pi_147938392
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:24 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij maar 5000 burgers gedood. Veel te weinig om aanzien te verwerven.
Zijn onderhandelingspositie is ook buitengewoon slap, een paar gewapende bergkrijgers worden de Turken niet meer bang van.
Say what?
pi_147938471
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:27 schreef kejeee het volgende:
Apo gebruikt geweld uit noodzakelijkheid, for the greater good, jij noemt twee idiote dictators...
uhu...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147938474
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:27 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Zijn onderhandelingspositie is ook buitengewoon slap, een paar gewapende bergkrijgers worden de Turken niet meer bang van.
Je moet minsten hele dorpen uitroeien om status te verwerven. Dan word je pas op handen gedragen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147938487
-Rabia Al-Basri
pi_147938521
quote:
Daar gaat mijn kwaliteitsbier...
Say what?
pi_147938530
Ga er maar vanuit dat de hel losbarst als de onderhandelingen afgebroken worden.
- C. Bukowski
pi_147938554
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:31 schreef kejeee het volgende:
Ga er maar vanuit dat de hel losbarst als de onderhandelingen afgebroken worden.
en maar dreigen, dat pkk tuig...
-Rabia Al-Basri
pi_147938555
quote:
Dr. Assad mag dan eerst wel ATGM's en MANPAD's leveren...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147938578
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:31 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Daar gaat mijn kwaliteitsbier...
sorry NSFW big time
-Rabia Al-Basri
  woensdag 24 december 2014 @ 23:33:20 #12
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147938599
quote:
Uiterst dom, je moet pas de oorlog verklaren als er een reële kans is dat je gaat winnen.

Of je moet in de slachtofferrol kruipen en de hopen dat de internationale gemeenschap je zielig gaat vinden.
Say what?
pi_147938630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dr. Assad mag dan eerst wel ATGM's en MANPAD's leveren...
dr assad moet eerst zijn eigen broek ophouden, oh wacht, daar heeft behoorlijk wat hulp bij nodig
-Rabia Al-Basri
pi_147938638
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:33 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Uiterst dom, je moet pas de oorlog verklaren als er een reële kans is dat je gaat winnen.

Of je moet in de slachtofferrol kruipen en de hopen dat de internationale gemeenschap je zielig gaat vinden.
Izetbegoviç en zijn roversbende heeft het anders geen windeieren gelegd.
pi_147938645
Qandil is evacueerbaar en opbreekbaar, elke eenheid heeft instructies met een andere route en kampplaats.
- C. Bukowski
pi_147938699
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:33 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

ocalan zegt zelf dat de gewapende strijd achter de rug is en dat we een nieuwe tijdperk ingaan, maarja mensen omleggen en molotof cocktails gooien is oh zo makkelijk en geeft dramatische beelden waar een specifieke groep op kan geilen
-Rabia Al-Basri
pi_147938781
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:34 schreef kejeee het volgende:
Qandil is evacueerbaar en opbreekbaar, elke eenheid heeft instructies met een andere route en kampplaats.
Face it. Koerden in Turkije zijn te geassimileerd. Jullie taal is verworden tot folkloristisch element. Beetje haye haye keçe kurdane zingen en zo maar ondertussen een vertaling nodig hebben. Tsja. Daarom schuilt de PKK dan ook in Irak. De Koerden in Turkije hebben niet (meer) de wil om de Beproeving te doorstaan zoals zo vele volkeren die hebben doorgaan om zich los te worstelen van Turkse overheersing.

De eckte Koerden wonen in Irak en Syrië natuurlijk. Die in Irak zouden best nog wel eens een eigen staat kunnen krijgen, maar hebben dat nu de facto natuurlijk al.
pi_147938792
PKK is een grote dreiging voor turkije omdat zij niet paar stamhoofden zijn die onderling ook veel ruzie maken. PKK heeft het voor elkaar gekregen om Koerden te verenigen en strijd te leveren tegen turkije.

PKK mag dan een kleine beweging qua manschappen zijn, maar het is een uitermate goed getrainde militie die het de turken al 30 jaar moeilijk maakt. turkije dat een NAVO-lid is en beschikt over moderne militaire apparatuur. Het moet pijnlijk zijn voor de turken. 30 jaar lang en dan maar falen.
Net zoals in Cyprus, balkan, centraal-Azie, Syrie, Azerbadjan(ofzo), Oeigoren(hoop dat Oeigoren betere leefomstandigheden krijgen), Westelijk jordaanoever, etc.
  woensdag 24 december 2014 @ 23:40:12 #19
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147938839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Izetbegoviç en zijn roversbende heeft het anders geen windeieren gelegd.
Kan Ocalan nog wat van leren, hoewel het zijn wel andere tijden. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat Assad er nu nog zou zijn, vooral niet na die 'rode lijn'.
Say what?
pi_147938859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef Djibril het volgende:

PKK heeft het voor elkaar gekregen om Koerden te verenigen
_O- _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Rabia Al-Basri
pi_147938881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:40 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Kan Ocalan nog wat van leren, hoewel het zijn wel andere tijden. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat Assad er nu nog zou zijn, vooral niet na die 'rode lijn'.
obama met zijn "rode lijn" 8}
-Rabia Al-Basri
pi_147938916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Face it. Koerden in Turkije zijn te geassimileerd. Jullie taal is verworden tot folkloristisch element. Beetje haye haye keçe kurdane zingen en zo maar ondertussen een vertaling nodig hebben. Tsja. Daarom schuilt de PKK dan ook in Irak. De Koerden in Turkije hebben niet (meer) de wil om de Beproeving te doorstaan zoals zo vele volkeren die hebben doorgaan om zich los te worstelen van Turkse overheersing.

De eckte Koerden wonen in Irak en Syrië natuurlijk. Die in Irak zouden best nog wel eens een eigen staat kunnen krijgen, maar hebben dat nu de facto natuurlijk al.
Te geassimileerd? Koerdische protesten trekken daar miljoenen mensen, zelfs in Istanbul. De Koerden in turkije mogen dan wel hun taal vergeten zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze zijn vergeten dat ze Koerdisch zijn.
Dat PKK in Qandil schuilt is omdat het een grote gebergte is met genoeg schuil mogelijkheden en niet goed bereikbaar. turkije heeft een militaire infrastructuur opgebouwd en kan ze bombarderen als ze in turkije zitten. Nu zitten ze in de Qandil en kan turkije niet elke keer de luchtruim schenden. Plus er is helemaal geen infrastructuur daar, moeilijk om een basis op te zetten en tanks er naar toe rijden.
pi_147938926
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:40 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hoezo? Islamisten steunen in hun strijd tegen niet-Islamisten is gewoon nog officieel westers beleid.
Toen vlogen we honderden bloeddorstige Mohammedanen in naar Bosnië om Serviërs de keel af te snijden, nu geven we wapens aan andere clubjes Ibn Tamiyyah waardeerders.
pi_147938970
quote:
99s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi toch, lekker turkije isoleren door op erdogan te stemmen. ^O^ turken zijn al gewend om dictators te steunen zelfs als ze die zelf niet hebben gekozen.
Lekker turkije van binnenuit kapot maken.
pi_147938982
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:42 schreef Djibril het volgende:

[..]

Te geassimileerd? Koerdische protesten trekken daar miljoenen mensen, zelfs in Istanbul. De Koerden in turkije mogen dan wel hun taal vergeten zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze zijn vergeten dat ze Koerdisch zijn.
Dat PKK in Qandil schuilt is omdat het een grote gebergte is met genoeg schuil mogelijkheden en niet goed bereikbaar. turkije heeft een militaire infrastructuur opgebouwd en kan ze bombarderen als ze in turkije zitten. Nu zitten ze in de Qandil en kan turkije niet elke keer de luchtruim schenden. Plus er is helemaal geen infrastructuur daar, moeilijk om een basis op te zetten en tanks er naar toe rijden.
Folklorisme. Net als wanneer Kazım Koyuncu een liedje in het Lazisch zingt. Is gewoon leuk en zo maar verder zijn ze Turkser dan de Turken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')