quote:Homeland naar Europa voor vijfde seizoen
Laatste update: 07 maart 2015 11:49
Het vijfde seizoen van de Amerikaanse serie Homeland speelt zich deels af in Europa. De serie met Claire Danes in de hoofdrol maakt in het nieuwe seizoen een tijdsprong.
Dat schrijft het Amerikaanse filmblad Variety. Waarschijnlijk wordt de serie in Duitsland opgenomen.
Programmamaker Alex Gansa laat weten dat terrorisme en veiligheidsvraagstukken in Europa een onderwerp zijn van het nieuwe seizoen.
De serie gaat ruim twee jaar vooruit in de tijd. Gansa onthulde ook dat hoofdpersoon Carrie Mathison, gespeeld door Danes, in het nieuwe seizoen niet langer een CIA-agent is. Wat haar beroep wel is, willen de makers niet kwijt. "Ze brouwt bier", grapte Danes.
Homeland wordt in Nederland door BNN uitgezonden. Wanneer het vijfde seizoen uitkomt, is nog niet bekend.
Hadden ze in Duitsland niet zo'n megabordeel?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:55 schreef Felixa het volgende:
Waarschijnlijk wordt de serie in Duitsland opgenomen.
Programmamaker Alex Gansa laat weten dat terrorisme en veiligheidsvraagstukken in Europa een onderwerp zijn van het nieuwe seizoen.
De serie gaat ruim twee jaar vooruit in de tijd. Gansa onthulde ook dat hoofdpersoon Carrie Mathison, gespeeld door Danes, in het nieuwe seizoen niet langer een CIA-agent is. Wat haar beroep wel is, willen de makers niet kwijt. "Ze brouwt bier", grapte Danes.
of dat in nl gefilmd wordt boeit me dus totaal nietsquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:27 schreef Inspireme het volgende:
Ik hooop dat ze een paar opnames in NL zullen houden, gemeente amsterdam is er al mee bezig![]()
het meeste zal in Duitsland gehouden worden
Insert cameo van Carice...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:27 schreef Inspireme het volgende:
Ik hooop dat ze een paar opnames in NL zullen houden, gemeente amsterdam is er al mee bezig![]()
het meeste zal in Duitsland gehouden worden
Wat een ellende.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:45 schreef Fylax het volgende:
Weet niet of het al gezegd is, maar Peter speelt in Hitman: Agent 47
quote:Vijfde seizoen Homeland volledig in Duitsland gedraaid
Het hele vijfde seizoen van Amerikaanse serie Homeland wordt volledig in Duitsland gedraaid.
Dat meldt The Guardian dinsdag.
Het is voor het eerst dat een Amerikaanse serie in zijn geheel in Duitsland wordt opgenomen. De serie speelt zich af in de Duitse hoofdstad Berlijn omdat hoofdpersoon Carrie Mathison (Claire Danes) nu voor een Duits beveiligingsbedrijf werkt.
Het vijfde seizoen begint twee jaar na het einde van de vierde reeks. De focus van het verhaal ligt overigens wel weer op het Midden-Oosten, zelfs nu Mathison niet meer voor de CIA werkt zoals in de vorige seizoenen. De makers hebben ook laten doorschemeren dat de recente crisis in Oekraïne een rol in het verhaal speelt.
Nederland
De opnames beginnen in juni, de serie is vanaf september weer op Showtime te zien. Partijen in zowel Amsterdam als Den Haag riepen eerder dit jaar dat Homeland wellicht een aantal scenes in Nederland op kon nemen.
Amsterdam zocht zelfs actief contact met de producenten van de serie. Maar dit heeft uiteindelijk niet tot het gewenste resultaat geleid.
Een probleem waar internationale producenten in Nederland tegen aan kunnen lopen, is dat de zogenoemde 'incentive'-regeling van het Filmfonds, die het financieel aantrekkelijk maakt om in Nederland te draaien, nog niet geldt voor televisieseries.
4 okt zegt de previewquote:
Er gebeurde dan ook vrij weinig. Behoorlijke anti-climax imho.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:03 schreef stbabylon het volgende:
Ik weet echt niet meer wat er gebeurde in s04e12, misschien voor het begin van s05 nog eens kijken
Volgens mij heb ik hem ook nog niet gezien.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:03 schreef stbabylon het volgende:
Ik weet echt niet meer wat er gebeurde in s04e12, misschien voor het begin van s05 nog eens kijken
Saul wordt waarschijnlijk weer het hoofd van de CIA.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:03 schreef stbabylon het volgende:
Touchequote:Op dinsdag 29 september 2015 17:21 schreef Mani89 het volgende:
Alles waar een harde beat in zit noemen de Yanks techno.
Nonsens deze post. Seizoen 4 was erg goed.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:26 schreef ems. het volgende:
Nou, het niveau kan maar beter een beetje opgekrikt zijn want het laatste seizoen was tamelijk slaapverwekkend.
Maar de finale van S04 was tenenkrommend.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:46 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nonsens deze post. Seizoen 4 was erg goed.
Erg veel zin in S5.
Mwah wel interessant vind ik.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:55 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Maar de finale van S04 was tenenkrommend.
Niet echt van wat ik me herinner, of liever gezegd, niet herinner dusquote:Op dinsdag 29 september 2015 22:53 schreef ook_gek het volgende:
Ik ben bij het ophangen gestopt. Is het nog de moeite om door te kijken of niet?
Zeker wel, maar dat is mijn mening. Ik hoor ook mensen die het helemaal niks meer vinden, dat kan ook natuurlijk. Je moet voor jezelf kijken of het iets is of niet, en anders kun je een andere serie zoekenquote:Op dinsdag 29 september 2015 22:53 schreef ook_gek het volgende:
Ik ben bij het ophangen gestopt. Is het nog de moeite om door te kijken of niet?
Dat doe ik dan ook niet, dus je punt?quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:03 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Een heel seizoen afschrijven op 1 aflevering is natuulijk flauwekul.
haha.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:46 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nonsens deze post. Seizoen 4 was erg goed.
Hier is mijn punt: .quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:35 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, dus je punt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |