Dag mede-FOKers,
Nooit gedacht dat ik hier een topic zou openen maar goed. Ik ben een tijdje geleden aan het tinderen geslagen, en na een paar mislukte matches heb ik tegen alle verwachting in toch in contact gekomen met een hele leuke dame.
Na een dagje of 2 beetje berichtjes over en weer sturen en wat aftasten heb ik haar mee uit gevraagd. Was ze heel enthousiast over en hebben nu al ook al enkele dates achter de rug. Was heel erg tof en er zit duidelijk meer in

.
Tot zover het positieve nieuws... Want op onze laatste afspraak heeft ze eigenlijk ineens enkel over haar ex gepraat. Nou is dat zo een van de onderwerpen waar ik het absoluut niet over wil hebben, en dat heb ik ook proberen duidelijk te maken, maar blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg want die boodschap kwam duidelijk niet aan
Het komt er eigenlijk op neer dat haar ex haar constant lastig valt en blijkbaar achter haar rug roddelt en dergelijke. Nou vind ik dat heel erg vervelend voor haar en vind ik na een heel relaas te aanhoren hem ook een enorme klootzak maar echt gezelliger wordt er het er ook niet van.
Ik vind eerlijk gezegd niet dat ik over haar problemen met haar ex moet praten, vooral omdat ik daar weinig op kan zeggen behalve dat ze hem gewoon moet negeren en dat wij nu aan het daten zijn en ze zich daar beter op kan richten. Nu is dat al twee maal achter elkaar dat ze vooral daarover praat en m'n hele zin om te daten is ook al wat aan het tanen daardoor, wat echt jammer is want op zich is het een heel leuk meisje.
Nu vraag ik jullie, hoe moet ik daarmee omgaan, en hoe maak ik vriendelijk maar wel duidelijk kenbaar dat ik dat onderwerp liever laat rusten als we met elkaar afspreken? Ik ben daar namelijk niet goed in, of ik ben niet duidelijk genoeg of ik ben gewoonweg onvriendelijk

Voor de duidelijkheid, ik ben 19, zij is 18

.