abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147811651
Simpele vraag, maar we vinden zo snel geen antwoord:

Kan ze boeuf de bourignon, homemade, dus met rode wijn, eten? We hebben een discussie in hoeverre de alchohol uit de rode wijn weggekookt is of niet. Wij denken van wel; onze buren denkt van niet.

Google helpt niet echt; hier mensen met ervaring?
pi_147811771
De alcohol verdwijnt/verdampt.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_147811809
Niet alle alcohol verdampt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_147811842
Ik zou de wijn er gewoon uit laten. Bij twijfel niet doen bij zoiets.

quote:
Voor het gedeeltelijk verdampen van alcohol is het belangrijk dat het gerecht een kookpunt bereikt. Maar nog belangrijker is het aantal minuten dat het gerecht kookt of pruttelt, want alcohol verdampt nooit helemaal bij het koken. Hieronder treft u verdampingspercentages aan in combinatie met de manier van koken. Ook geldt: hoe meer alcohol u in het gerecht doet, hoe meer alcohol er achter blijft.

Om u een indruk te geven van de verdamppercentages: als u een gerecht even laat koken is 15% van de alcohol verdampt. Bij flamberen verdampt 25%. Na 15 minuten laten pruttelen is 60% van de alcohol weg. Na 1 uur koken 75%. In alle gevallen blijft er alcohol in het gerecht achter. Daarnaast verdampt sterke drank niet sneller dan bier of wijn.

Als u wilt stoppen met drinken of als u kookt voor kinderen is het dus raadzaam om attent te zijn op alcohol in gerechten.
Bron: http://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Alcoholvrij-drinken.aspx
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_147811843
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Niet alle alcohol verdampt.
En dat,
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_147811916
Eenmalig kun je dat best eten toch? Dat kleine beetje wijn en alcohol. Zolang je maar niet elke dag een fles achterover tikt.
pi_147811985
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:56 schreef Sapstengel het volgende:
Eenmalig kun je dat best eten toch? Dat kleine beetje wijn en alcohol. Zolang je maar niet elke dag een fles achterover tikt.
Nee. Gewoon niet doen.

http://www.alcoholenzwangerschap.nl/
pi_147812010
quote:
13s.gif Op zondag 21 december 2014 18:58 schreef papernote het volgende:

[..]

Nee. Gewoon niet doen.

http://www.alcoholenzwangerschap.nl/
Dat moeten mensen toch lekker zelf weten?
pi_147812116
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat vind ik niet. En ik zou ook niet zo snel een avond gaan drinken of een paar glazen wijn bij het eten. Maar een klein beetje in een gerecht waarvan meer dan de helft verdampt lijkt mij een klein risico.

Maar als je voor zekerheid wil gaan, eet gewoon een ander gerecht. Of laat de wijn eruit.
pi_147812183
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tuurlijk. En als er straks een gemankeerd kind geboren wordt mag de maatschappij natuurlijk wel weer opdraaien voor de kosten.
pi_147812202
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 19:01 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat vind ik niet. En ik zou ook niet zo snel een avond gaan drinken of een paar glazen wijn bij het eten. Maar een klein beetje in een gerecht waarvan meer dan de helft verdampt lijkt mij een klein risico.

Maar als je voor zekerheid wil gaan, eet gewoon een ander gerecht. Of laat de wijn eruit.
Waarom niet?

Het is hun lijf en dus mogen mensen zelf weten wat ze ermee doen. Ja er leeft ook een leven in de buik van de moeder, maar dat leven is nog steeds van haar zolang het in haar buik zit.

Doe je niets aan.
pi_147812214
quote:
15s.gif Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Tuurlijk. En als er straks een gemankeerd kind geboren wordt mag de maatschappij natuurlijk wel weer opdraaien voor de kosten.
Dat is zoals het gaat ja.
pi_147812249
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom niet?

Het is hun lijf en dus mogen mensen zelf weten wat ze ermee doen. Ja er leeft ook een leven in de buik van de moeder, maar dat leven is nog steeds van haar zolang het in haar buik zit.

Doe je niets aan.
Gast... ga even ergens anders lopen trollen :').
pi_147812260
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom niet?

Doe je niets aan.
Het is jouw lijf maar ook dat van je ongeboren kind. En die kiest er niet voor om alcohol te drinken en dan maar misvormd op de wereld te komen.
pi_147812271
quote:
15s.gif Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef Tja..1986 het volgende:

Van een boeuf de bourignon eten ja? :')
pi_147812274
quote:
10s.gif Op zondag 21 december 2014 19:05 schreef papernote het volgende:

[..]

Gast... ga even ergens anders lopen trollen :').
Het zit niet in haar buik? het is niet haar lijf?

Hoe is dit trollen?
pi_147812276
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 19:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Het is jouw lijf maar ook dat van je ongeboren kind. En die kiest er niet voor om alcohol te drinken en dan maar misvormd op de wereld te komen.
Blinde aannames deze.
pi_147812305
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 19:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Mentaal gehandicapten zijn niet per definitie ongelukkig, dat is een misvatting.
pi_147812327
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is zoals het gaat ja.
En ik zou het fijn vinden als we daar eens een maatschappelijke discussie over voeren. In hoeverre moet het collectief opdraaien voor overduidelijk domme keuzes van individuen?
pi_147812373
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:06 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En ik zou het fijn vinden als we daar eens een maatschappelijke discussie over voeren. In hoeverre moet het collectief opdraaien voor overduidelijk domme keuzes van individuen?
Er zijn nu eenmaal veel domme individuen, dus als je dat zou afschaffen dan komt er echt een tweedeling ben ik bang.
pi_147812398
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Van een boeuf de bourignon eten ja? :')
Iedere vorm van alcohol in welke hoeveelheid dan ook kan schade veroorzaken. Waarom zou je het risico lopen?
pi_147812429
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het zit niet in haar buik? het is niet haar lijf?

Hoe is dit trollen?
Omdat een vraag over wel/geen alcohol in eten niet hoeft te verzanden in een topic over baas-in-eigen-buik, wel/geen leven, ieder voor zich, pro/contra abortus, FAS of mentaal gehandicapten.
pi_147812448
Mijn hemel zeg....het OUD-gehalte in dit topic ligt wel erg hoog.
Hysterisch doen over een boeuf de bourignon eten. Seriously. _O-
pi_147812467
quote:
13s.gif Op zondag 21 december 2014 19:09 schreef papernote het volgende:

[..]

Omdat een vraag over wel/geen alcohol in eten niet hoeft te verzanden in een topic over baas-in-eigen-buik, wel/geen leven, ieder voor zich, pro/contra abortus, FAS of mentaal gehandicapten.
Er is geen wetenschappelijk onderzoek dat zou aantonen dat een glas alcohol al schadelijk zou zijn.
pi_147812470
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:08 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Iedere vorm van alcohol in welke hoeveelheid dan ook kan schade veroorzaken. Waarom zou je het risico lopen?
omdat je ook wil blijven genieten lijkt me zo

dat kind wordt echt niet minder als de moeder afentoe een wijntje drinkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')