quote:Franse politie schiet man dood die agenten aanviel | NOS
In Frankrijk is een man doodgeschoten die met een mes drie agenten had verwond. Dat gebeurde in een politiebureau in de buurt van de stad Tours, in het midden van Frankrijk.
De man was onder het roepen van "Allahu Akbar" (God is groot) het politiebureau ingerend. Drie agenten probeerden hem te kalmeren, waarna hij om zich heen stak. Eén van de drie werd in zijn gezicht gestoken, maar raakte niet levensgevaarlijk gewond. Twee andere agenten, onder wie een vrouw, liepen ook steekwonden op, maar minder ernstig.
Een andere agent in het bureau schoot de aanvaller dood, een ongeveer 20-jarige man uit Burundi die al lang in Frankrijk woonde.
Hij is eerder in aanraking gekomen met de politie vanwege kleine vergrijpen. Wat de aanleiding was voor zijn actie, is onduidelijk.
Sommige Franse media meldden dat hij bij de politie bekend stond als radicale moslim, maar die verwarden hem met zijn broer. Die is als jihadist van plan geweest om in Syrië te gaan vechten, maar die kwam van dat voornemen terug of werd op de een of andere manier tegengehouden.
Bron: nos.nl
Ze zijn wel lekker bezig zo, radicalen die random politieagenten gaan aanvallenquote:Aanvaller politiebureau Frankrijk had IS-vlag op Facebook | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ook had hij meerdere radicaal-islamitische teksten en slogans op het sociale netwerk geplaatst, schrijven Franse media zondag.
De man uit het overwegend christelijke Burundi, Bertrand Nzohabonayo, had zich onlangs bekeerd tot de islam. Na zijn bekering had hij de naam Bilâl aangenomen.
De man woonde sinds enkele jaren in Joué-lès-Tours, 250 kilometer ten zuiden van Parijs. Daar viel hij zaterdag het politiebureau zwaaiend met een mes binnen en riep in het Arabisch ''God is groot". Hij verwondde een aantal agenten met zijn mes. Een agent trok daarop zijn dienstwapen en schoot de man dood.
Volgens het OM was er kennelijk sprake van noodweer. De autoriteiten onderzoeken nog of de man op eigen initiatief handelde of in opdracht van een persoon of organisatie.
Voor zover bekend heeft hij geen brief of boodschap achtergelaten.
Van IS is bekend dat zij haar aanhangers wereldwijd oproept aanslagen te plegen op westerse doelen.
Nzohabonayo had zich eerder schuldig gemaakt aan kleine criminaliteit als drugshandel, afpersing, diefstal en heling. Hij was bij de autoriteiten niet in beeld om zijn radicale denkbeelden, in tegenstelling tot zijn broer. Die was eerder van plan om naar Syrië te vertrekken.
Volgens de Franse geheime diensten is er een versterkte terreurdreiging door de Franse steun aan de strijd tegen IS in Irak en Syrië.
Vier dingen die u moet weten over IS l Dossier IS
Bron: www.nu.nl
Als ik de titel van Nu had gepakt was het een stormlooptopicquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
quote:Op zondag 21 december 2014 15:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als ik de titel van Nu had gepakt was het een stormlooptopicDat was een mooie TT geweest inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A fijn. Goed gehandeld met dat overhoop schieten.Ook in moeilijke tijden.
Mwah, 'goed'... Wel eerst drie man kunnen verwonden. Laten we het op 'voldoende' houden.quote:Op zondag 21 december 2014 15:26 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Dat was een mooie TT geweest inderdaad.
A fijn. Goed gehandeld met dat overhoop schieten.
Het had inderdaad wat adequater gekund.quote:Op zondag 21 december 2014 15:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwah, 'goed'... Wel eerst drie man kunnen verwonden. Laten we het op 'voldoende' houden.
Nou ja, volgende keer beter.quote:Op zondag 21 december 2014 15:32 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Het had inderdaad wat adequater gekund.
Wordt wel een zooi als ze voortaan iedereen gaan neerschieten die schreeuwend een politiebureau binnenkomtquote:
Ik weet niet. Ik kom daar nooit. Schreeuwen ze daar vaak Allahu akbar?quote:Op zondag 21 december 2014 15:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wordt wel een zooi als ze voortaan iedereen gaan neerschieten die schreeuwend een politiebureau binnenkomt
Ik ook niet, en al helemaal niet met een mes om mensen te verwonden.quote:Op zondag 21 december 2014 15:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik kom daar nooit. Schreeuwen ze daar vaak Allahu akbar?
Geen idee. Gewoon een tijdje proberen en dan na een tijdje kijken hoe het gaat?quote:Op zondag 21 december 2014 15:49 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ik ook niet, en al helemaal niet met een mes om mensen te verwonden.
Zou dan wel een mooi zooitje worden denk je ook niet ?
quote:
Het relativeren is weer gestart.quote:Op zondag 21 december 2014 15:10 schreef Xa1pt het volgende:
Lijkt een wel erg ongecontroleerde actie voor een aanslag. Maar goed, tegenwoordig is iedere psychiatrische cliënt die last heeft van een psychose een terrorist natuurlijk.
Oh sorry.quote:
Zoals een hersenloze moslimhater steeds weer duikt op dit soort trieste berichten om z'n gram te halen en z'n gal te spuwen duik jij er steeds weer even hard op met dezelfde hersenloze passie om het tegendeel te denken te moeten beweren.quote:Op zondag 21 december 2014 16:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh sorry.
Islam is vrede! Weer iemand die bewijst dat moslims gewelddadige kankerlijers zijn! IS wordt actief in Frankrijk! Volgende week in Nederland. Maar de linkse policor elite kijkt weg. Totdat het te laat is.
Vooral als je een isis vlag bij je hebt natuurlijk.quote:Op zondag 21 december 2014 15:10 schreef Xa1pt het volgende:
Lijkt een wel erg ongecontroleerde actie voor een aanslag. Maar goed, tegenwoordig is iedere psychiatrische cliënt die last heeft van een psychose een terrorist natuurlijk.
Volgens de Xapets van deze wereld is dit niet de ware islam en zijn het slechts een handjevol gekkies die dit soort acties uithalen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |