quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:49 schreef BrandX het volgende:
momenteel twee dingen:
1. vergane huizen/gebouwen/instituten, soms komen dezelfde terug met provisorisch opgekalefaterde muren. Ene keer zit ik er in en wil ik er uit, andere keer ben ik er uit en zoek ik een weg naar binnen.
2. verwaarloosde en/of verhongerende en/of gemartelde groep mensen.
En nee het zijn niet eens nachtmerries
Iedereen droomt, je onthoud ze alleen niet.quote:
dat is niet helemaal waar. en als je nooit dromen herinnert zou het wel eens kunnen zijn dat je slaappatroon aardig fucked up is en je idd niet echt droomt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iedereen droomt, je onthoud ze alleen niet.
http://www.gezondheidsnet.nl/slaap-lekker/elk-mens-droomtquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:27 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar. en als je nooit dromen herinnert zou het wel eens kunnen zijn dat je slaappatroon aardig fucked up is en je idd niet echt droomt.
In pricipe ga je juist meer REM krijgen als je slecht slaapt. Ter compensatie. Het kan zijn dat die persoon gewoon op rare momenten wakker wordt in zijn slaap, waardoor de droom niet wordt onthouden (al wordt het onthouden van dromen ook gerapporteerd als je wakker wordt buiten REM). Er kunnen best uitzonderingen zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:27 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar. en als je nooit dromen herinnert zou het wel eens kunnen zijn dat je slaappatroon aardig fucked up is en je idd niet echt droomt.
Ik heb ook een periode gehad dat ik geen idee meer had van wat ik had gedroomd, maar de laatste weken weet ik het weer elke avond. Waar dat aan ligt? Ik slaap wel beter nu en ik heb minder stress, misschien heeft het daarmee te maken.quote:
Ik zie met de meeste mensen die hebben gereageerd wel veel overeenkomsten eigenlijk, maar inderdaad de dingen die jij je herinnert van jouw dromen komen wel veel overheen met die van mij.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ben een jaar of 3 geleden van een studentenkamertje naar een mooi appartement midden in de stad verhuisd, waar ik tot op de dag van vandaag heel gelukkig mee ben. Sindsdien droom ik heel vaak dat ik weer moet terugverhuizen naar die kamer, of dat ik opeens wil verhuizen, dat dan doe en er enorme spijt van krijg. Nu ik toch langzaam wat wil kopen en me daar op oriënteer, droom ik het zelfs nog vaker.
Als kind droomde ik altijd dat mijn konijn was ontsnapt of dat ik was vergeten het hok te verschonen of eten te geven
Toen ik op m'n 18e mijn eerste autootje van m'n spaargeld kocht, droomde ik regelmatig dat hij werd gestolen of total loss werd gereden.
Het patroon is denk ik dat je bang bent om dingen waar je aan gehecht bent, kwijt te raken.
edit; best zieke overeenkomsten met jouw dromen, TSOok met dat ik bijv. per ongeluk zonder kleren op werk verschijn
Dat laatste herken ik, de dromen kunnen soms onplezierig zijn, maar leiden zelden tot zo'n grote stress dat het echt een nachtmerrie wordt. Waarschijnlijk hebben we een zelfbeschermingsmechanisme (ontwikkeld?) waarbij we toch enige afstand bewaren tot de droom.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:49 schreef BrandX het volgende:
momenteel twee dingen:
1. vergane huizen/gebouwen/instituten, soms komen dezelfde terug met provisorisch opgekalefaterde muren. Ene keer zit ik er in en wil ik er uit, andere keer ben ik er uit en zoek ik een weg naar binnen.
2. verwaarloosde en/of verhongerende en/of gemartelde groep mensen.
En nee het zijn niet eens nachtmerries
De woede uitbarstingen zijn ook wel herkenbaar voor mij... vaak gericht tegen mijn vader. Terwijl we geen hekel aan elkaar hebben, maar we voelen elkaar totaal niet aan.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:27 schreef Fascination het volgende:
Te laat komen ergens, woede-uitbarstingenen bepaalde personen uit het verleden waaronder m'n eerste crush op de middelbare school en m'n vroegere beste vriendin. Oh en soms ontmoet ik een leuke vrouw in m'n droom waarmee ik flirt en intiem ben. Heel fijne dromen zijn dat.
Haha, ja dat eerste van jou was ik zelf vergeten te noemen. Ik ben al bijna 15 jaar geleden afgestudeerd en mijn diploma behaald. Maar tot op de dag van vandaag schrik ik in mijn droom vaak zogenaamd wakker dat ik (net als jij) nog twee vakken niet heb afgerond, en dat ik die vakken ergens die week nog moet maken, maar ik weet niet precies wanneer.. en ik kan het schema ook nergens vinden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:29 schreef Lienekien het volgende:
Dat ik mijn eindexamen nog moet doen. Vakken al een tijdje niet gevolgd heb (vooral Frans en wiskunde). Maar dat ik dan hoop dat het niet hoeft omdat ik al ben afgestudeerd.
Dat ik ergens ben met mijn katten en met ze naar huis wil, in hun mandjes*. Of dat ik ergens ben en naar huis moet om mijn katten eten te geven. En dan paniek omdat ik niet weet hoe lang ik al van huis ben.
* Dit gaat al jaren over mijn twee katten die inmiddels al bijna tien jaar dood zijn. Afgelopen zomer is nummer drie overleden. En van de week stond ik in mijn droom met twee mandjes en drie katten...![]()
Jouw dromen zijn verrassend voor mij, jouw dromen zijn eigenlijk de enige waarin ik niets van mezelf herken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:20 schreef robin007bond het volgende:
Vaak droom ik dat ik struikel of iets dergelijks, dan word ik met een soort schrikeffect wakker.
En ik droom wel eens over intimiteit.![]()
Heel vreemd, maar dit beschouw ik dan als een nachtmerrie. Soms droom ik dat ik op de een of andere manier seks heb met andere meisjes dan mijn vriendin. Vaak voelt het dan in mijn droom alsof ik weinig tegengewicht kan bieden en er een soort van "ingeluisd" wordt. Heel vreemd.
Oh wow, dat is ook wel een hele heftige droom. Vooral als het in dezelfde ruimte is snap ik dat je even van de schrik moet bijkomen.quote:Op maandag 22 december 2014 03:07 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Jouw dromen zijn verrassend voor mij, jouw dromen zijn eigenlijk de enige waarin ik niets van mezelf herken.
Of ja ik herken me nog in een droom met een schrikeffect, maar dat is ook al weer 15 jaar geleden... en dat was toen iemand een baksteen door mijn raam gooide toen ik net het gordijn opendeed in mijn droom. Toen ik wakker schrok werd ik wakker in dezelfde slaapkamer als waar mijn droom zich afspeelde en was alles zoals in mijn droom.
Tja, meestal spelen mijn dromen zich totaal ergens anders af... dus van die droom heb ik echt vele minuten bij moeten komen.![]()
Ik ben zelfs nog naar het raam gelopen om me te overtuigen dat ik wel echt gedroomd had.
Dromen doe je altijd, dat je ze niet meer weet. Komt door het gebied in de hersenen genaamd : Kortte teremijngeheugen ( als ik het tenminste goed heb.... of het was een cognitieve stukje in de hersenen )- welk zeer actief is met "opruimen" als je slaapt. Zo droom je dus, maar soms "weet" je het niet meer .quote:
Ik moest lachen om jouw dromenquote:Op maandag 22 december 2014 19:14 schreef Fera het volgende:
Ik droom altijd heel erg surrealistisch (dromen zijn dat altijd wel, maar toch). Heel freaky en met een "WTF" gevoel. Zoals één keer toen ik ''gevangen'' zat in een plastic kom, waar een salade in geschud werd. Ik werd dus de hele tijd door elkaar geschud en kon niet ontsnappen. Of een droom waarbij een oud-klasgenoot via een speelgoedwinkel de doorgang naar een restaurant liet zien, waar iedereen gigantische insecten op z'n bord had.
Maar eigenlijk droom ik nooit hetzelfde. Wel een tijdlang gehad dat ik over seks met een vriend/voormalig crush droomde. Dat kwam dan vaak terug, wel steeds in een andere setting. Achteraf bleken er ook nog wel wat gevoelens te zijn die ik niet echt kon plaatsen.
Zo'n klein dun meisje als jij zou dat toch nooit kunnenquote:Op dinsdag 23 december 2014 01:13 schreef Confashions_ het volgende:
Ik heb nu in korte tijd een aantal keer gedroomd dat ik al dan niet per ongeluk iemand vermoordde en me direct zwaar fucked up voelde in mijn droom omdat ik wist dat ik naar de cel zou gaan en mijn leven voorbij zou zijn. Die dromen storen me wel.
Ja dat was het zeker, maar gelukkig was het maar een eenmalige droom (dus eigenlijk niet passend in het onderwerp).quote:Op maandag 22 december 2014 11:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh wow, dat is ook wel een hele heftige droom. Vooral als het in dezelfde ruimte is snap ik dat je even van de schrik moet bijkomen.
Hoe weet jij dat ik klein en dun ben?quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:20 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Zo'n klein dun meisje als jij zou dat toch nooit kunnen
Een wilde (en zo te zien goede) gokquote:Op dinsdag 23 december 2014 02:17 schreef Confashions_ het volgende:
Hoe weet jij dat ik klein en dun ben?
Dit heb ik ook heel vaak, of dat ze loszitten en ik ze er zo uit kan trekken, al jaren die dromenquote:Op dinsdag 23 december 2014 01:14 schreef DrDentz het volgende:
Mijn tanden vallen vaak uit in dromen.
Die dromen heb ik ook regelmatigquote:Op dinsdag 23 december 2014 01:14 schreef DrDentz het volgende:
Ja! Freakyquote:Op dinsdag 23 december 2014 02:39 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Een wilde (en zo te zien goede) gok
Waarschijnlijk schakel je te snel over van nacht naar dag.quote:
Hoewel het onderwerp nogal verschilt, zijn ook veel van mijn dromen surrealistisch. Het decor (setting) kan elk moment verschillen... en op de een of andere manier lijkt dat in mijn droom heel normaal. Ik kijk er niet van op, terwijl wanneer ik er op terug kijk ik zoiets heb van... bizar. Dat dit mij niet alarmeerde.quote:Op maandag 22 december 2014 19:14 schreef Fera het volgende:
Ik droom altijd heel erg surrealistisch (dromen zijn dat altijd wel, maar toch). Heel freaky en met een "WTF" gevoel. Zoals één keer toen ik ''gevangen'' zat in een plastic kom, waar een salade in geschud werd. Ik werd dus de hele tijd door elkaar geschud en kon niet ontsnappen. Of een droom waarbij een oud-klasgenoot via een speelgoedwinkel de doorgang naar een restaurant liet zien, waar iedereen gigantische insecten op z'n bord had.
Maar eigenlijk droom ik nooit hetzelfde. Wel een tijdlang gehad dat ik over seks met een vriend/voormalig crush droomde. Dat kwam dan vaak terug, wel steeds in een andere setting. Achteraf bleken er ook nog wel wat gevoelens te zijn die ik niet echt kon plaatsen.
Helemaal met je eens wat betreft dat laatste. Na mijn laatste woonadres waar ik langdurig heb gewoond (het appartement na de boot) ben ik in de meest onbekende huizen getogen in mijn dromen. En ze moesten allemaal hetzelfde gebouw voorstellen... Ergens was ik wel de huurder, en tegelijkertijd ook niet. Gebouwen en constructies van gebouwen die ik niet kende, maar de kamer die ik dan wel vanuit eerdere dromen herkende... aan een straat die er nooit zo uitzag als de straat waarin ik eerder woonde, maar ik wel als zodanig herkende in mijn droom. Dus dat ! Wat je zegt, dat je als vanzelfsprekend aanneemt en volkomen normaal vindt.quote:Op maandag 22 december 2014 21:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik droom heel vaak over huizen en gebouwen. Vaak zijn dat oude gebouwen. In de meeste dromen woon ik er ook, Ik heb daar dan een kamer of een etage en vaak wonen er ook andere mensen en vaak is het erg gezellig.. Het is ook vaak gestiueerd in een stad of dorp waar ik helemaal niet mee bekend ben. Zo;n plaats staat dan vol met grote oude gebouwen en is heel surrealistisch. De huizen hebben allemaal een eigen sfeer en persoonlijkheid.
Ook de landschappen zijn vaak erg mooi.. En het is zo leip hoe je alles in je dromen als vanzelfsprekend aanneemt en volkomen normaal vindt.
Ik wil je graag een tip meegeven om te voorkomen dat deze nachtmerries de overhand krijgen terwijl je slaapt beste Sneeuw Leeuw...quote:Op maandag 22 december 2014 23:41 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Heel vaak dat ik gemarteld opgesloten of nagezeten wordt. Vaak ben ik machteloos tegen ze.
Maar als je rent? Heb je dan ook soms het gevoel dat je lood in jouw schoenen draagt?quote:Op maandag 22 december 2014 23:45 schreef TheOnlyException het volgende:
Ik droom vaak dat ik ren, ik weet niet waarvoor ik ren, maar het gaat dan vaak over in op mijn handen rennen en het lijkt op manier sneller te gaan. Heel apart.
Ook had ik best vaak dat ik droomde dat mijn tanden uitvielen.
En recent heb ik meerdere keren gedroomd over vechten, maar ik kan niet uithalen in mijn dromen. Alsof iets of iemand mij tegenhoudt.
Dat is ook vrij normaal volgens mij. In elk geval dat had ik ook vaak voordat ik 30 werd.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:14 schreef DrDentz het volgende:
Ik kan eigenlijk alleen maar hopen dat je dit verzonnen hebt. Want dit wens ik echt niemand toe.quote:Op woensdag 24 december 2014 01:28 schreef emptiness het volgende:
Opname in een psychiatrische instelling en in de steek gelaten worden door mijn familie en vrienden.
Vermoord worden, meestal door een kogel door mijn hoofd.
Lijken/dode mensen zien, morbide dromen.
Ik heb er geen last van ze zijn eng. Maar ze zijn van ego ik Stoor me er niet aan maar bedankt voor je advies beste.quote:Op woensdag 24 december 2014 04:31 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Ik wil je graag een tip meegeven om te voorkomen dat deze nachtmerries de overhand krijgen terwijl je slaapt beste Sneeuw Leeuw...
Wordt je bewust van wanneer het een nachtmerrie is! Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan... maar besef je dat je nog altijd de dans ontsprongen bent... en probeer je daarna te beseffen dat alles slechts een droom is (desnoods probeer je je te herinneren hoe je eerder ontsnapt bent...).
Zodra je je dat in jouw nieuwe nachtmerrie begrijpt, kun je de beulen verzoeken nog 10 seconden te wachten, en daarin stomp je jezelf in jouw eigen maag of gezicht. Doorgaans wordt je dan wakker...
En als je dat een keer lukt, lukt het je vaker.
En des te vaker jou dat lukt, des te minder eng jouw nachtmerries worden.
Ik duim voor jou man! Weg met de nachtmerries... de dagen zijn al eng genoeg.
Nee, helaas niet verzonnen. En bedankt.quote:Op woensdag 24 december 2014 04:47 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk alleen maar hopen dat je dit verzonnen hebt. Want dit wens ik echt niemand toe.
Zo niet... dan zal ik voor je duimen, dat jouw dromen beter worden.En dat zullen ze!
Zolang je hier verder anoniem post, zal dat ook geen probleem zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:02 schreef emptiness het volgende:
[..]
Nee, helaas niet verzonnen. En bedankt.
Maar ik had mijzelf voorgenomen om geen persoonlijke dingen meer op Fok! te posten, maar ik faal enorm hierin
En zijn je dromen uitgekomen?quote:Op woensdag 24 december 2014 04:37 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Dat is ook vrij normaal volgens mij. In elk geval dat had ik ook vaak voordat ik 30 werd.
Nee, mijn meeste dromen bleken niets meer dan dromen.... maar de uitzonderingen staan nog op mijn netvlies... en ik heb ervaren dat soms dromen en werkelijkheid soms wel heel verweven zijn met elkaar (zowel in de echte wereld als in een droomwereld).quote:Op donderdag 25 december 2014 02:38 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
En zijn je dromen uitgekomen?![]()
OT: ik droom al jaren over gebeurtenissen in de 'Leeuwardense koekjes fabriek'
Heb hier al de gekste dingen meegemaakt in mijn dromen. Van werken in de koekjesfabriek tot illegale feesten tot vluchten voor collega's. Gaat zelfs zover dat ik al heb zitten googlen over het bestaan ervanik ken de fabriek inmiddels helemaal uit mijn hoofd. Inclusief de geheime gangen e.d.
Blijft een gekke droomquote:Op woensdag 24 december 2014 01:43 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Ja! Freaky
Het bizarre is ook dat ik ze altijd met mijn blote handen vermoord, of op een 'intieme' manier zoals doodsteken oid. Nooit met een kogel of op afstand.
En in mijn droom voel ik me alleen kut over het feit dat mijn leven dan over is omdat ik de cel inga. Niet eens dat ik me schuldig voel ofzo.
1.59 m en 46 kiloquote:
Die fabriek bestaat dus niet begrijp ik? Haha creatief brein heb je dan, dat je een complete fabriek hebt weten te creëeren in je dromenquote:Op donderdag 25 december 2014 02:38 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
En zijn je dromen uitgekomen?![]()
OT: ik droom al jaren over gebeurtenissen in de 'Leeuwardense koekjes fabriek'
Heb hier al de gekste dingen meegemaakt in mijn dromen. Van werken in de koekjesfabriek tot illegale feesten tot vluchten voor collega's. Gaat zelfs zover dat ik al heb zitten googlen over het bestaan ervanik ken de fabriek inmiddels helemaal uit mijn hoofd. Inclusief de geheime gangen e.d.
Nee, heb ooit gelezen dat mensen die in je dromen verschijnen, die heb je ooit in je leven gezienquote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:51 schreef TLC het volgende:
Ik droomde dat ik door een druk winkelcentrum liep en dan vraag ik me af : de mensen die ik in mijn droom zie (en het waren er dus veel) en die ik nooit eerder gezien heb zijn dat mensen die ergens ter wereld precies hetzelfde dromen ??? dus dat ze ook in een winkelcentrum zijn
Heb ik ook gelezen. Volgens mij was het niet mogelijk om een gezicht zelf te verzinnen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:21 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Nee, heb ooit gelezen dat mensen die in je dromen verschijnen, die heb je ooit in je leven gezien
Grappig, iets dergelijks vannacht in mijn droom gehad. Zwom onderwater en wilde boven komen maar dat lukte maar niet. Werd wel gefrustreerd maar geen paniek oid...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:51 schreef Voszje het volgende:
Nu niet meer, maar wel een lange tijd gehad: Dromen waarin ik verdronk. Ik viel in het water, kon met geen mogelijkheid naar boven komen en zonk steeds dieper. Ik kon nog één keer een soort van adem halen (onder water) en vervolgens werd ik wakker..
Er is, bijna 2 jaar later, een nieuw terugkerend thema bij mij bijgekomen: gevonden mobiele telefoons! In mijn dromen vind ik hele bergen mobiele telefoons. In de berm, in het bos, in de bar, ooooveral, vaak ook meerdere bij elkaar...quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een huis uit mijn jeugd, een brug uit mijn jeugd en vliegen. Vaak dan ook over plekken uit mijn jeugd oid.
Ik ervaar nooit echt dat het gaat over daar niet meer mogen zijn, of dat nou echt heel erg missen... Vaak is het gewoon de achtergrond van mijn droomverhaal, het speelt zich daar toevallig af.
Dromen vallen onder bedrog!quote:Op zaterdag 20 december 2014 05:04 schreef EricOscuro het volgende:
Dit is net zo'n onderwerp waar je waarschijnlijk niet direct het juiste forum voor vind. Maar als dromen niet onder psychologie vallen.. waar dan wel onder???
Hahahahah ik heb precies dit maar dan met de Jumbo. Heb daar 7 jaar gewerkt en eens in de zoveel tijd droom ik dat ze me nodig hebben en een dagje oproepen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:24 schreef TheStranger1158 het volgende:
Het vullen van de rekken bij AH, die komt om de zoveel tijd weer terug. Ik word dan opgeroepen op zaterdag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |