quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:49 schreef BrandX het volgende:
momenteel twee dingen:
1. vergane huizen/gebouwen/instituten, soms komen dezelfde terug met provisorisch opgekalefaterde muren. Ene keer zit ik er in en wil ik er uit, andere keer ben ik er uit en zoek ik een weg naar binnen.
2. verwaarloosde en/of verhongerende en/of gemartelde groep mensen.
En nee het zijn niet eens nachtmerries
Iedereen droomt, je onthoud ze alleen niet.quote:
dat is niet helemaal waar. en als je nooit dromen herinnert zou het wel eens kunnen zijn dat je slaappatroon aardig fucked up is en je idd niet echt droomt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iedereen droomt, je onthoud ze alleen niet.
http://www.gezondheidsnet.nl/slaap-lekker/elk-mens-droomtquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:27 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar. en als je nooit dromen herinnert zou het wel eens kunnen zijn dat je slaappatroon aardig fucked up is en je idd niet echt droomt.
In pricipe ga je juist meer REM krijgen als je slecht slaapt. Ter compensatie. Het kan zijn dat die persoon gewoon op rare momenten wakker wordt in zijn slaap, waardoor de droom niet wordt onthouden (al wordt het onthouden van dromen ook gerapporteerd als je wakker wordt buiten REM). Er kunnen best uitzonderingen zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:27 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar. en als je nooit dromen herinnert zou het wel eens kunnen zijn dat je slaappatroon aardig fucked up is en je idd niet echt droomt.
Ik heb ook een periode gehad dat ik geen idee meer had van wat ik had gedroomd, maar de laatste weken weet ik het weer elke avond. Waar dat aan ligt? Ik slaap wel beter nu en ik heb minder stress, misschien heeft het daarmee te maken.quote:
Ik zie met de meeste mensen die hebben gereageerd wel veel overeenkomsten eigenlijk, maar inderdaad de dingen die jij je herinnert van jouw dromen komen wel veel overheen met die van mij.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ben een jaar of 3 geleden van een studentenkamertje naar een mooi appartement midden in de stad verhuisd, waar ik tot op de dag van vandaag heel gelukkig mee ben. Sindsdien droom ik heel vaak dat ik weer moet terugverhuizen naar die kamer, of dat ik opeens wil verhuizen, dat dan doe en er enorme spijt van krijg. Nu ik toch langzaam wat wil kopen en me daar op oriėnteer, droom ik het zelfs nog vaker.
Als kind droomde ik altijd dat mijn konijn was ontsnapt of dat ik was vergeten het hok te verschonen of eten te geven
Toen ik op m'n 18e mijn eerste autootje van m'n spaargeld kocht, droomde ik regelmatig dat hij werd gestolen of total loss werd gereden.
Het patroon is denk ik dat je bang bent om dingen waar je aan gehecht bent, kwijt te raken.
edit; best zieke overeenkomsten met jouw dromen, TSOok met dat ik bijv. per ongeluk zonder kleren op werk verschijn
Dat laatste herken ik, de dromen kunnen soms onplezierig zijn, maar leiden zelden tot zo'n grote stress dat het echt een nachtmerrie wordt. Waarschijnlijk hebben we een zelfbeschermingsmechanisme (ontwikkeld?) waarbij we toch enige afstand bewaren tot de droom.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:49 schreef BrandX het volgende:
momenteel twee dingen:
1. vergane huizen/gebouwen/instituten, soms komen dezelfde terug met provisorisch opgekalefaterde muren. Ene keer zit ik er in en wil ik er uit, andere keer ben ik er uit en zoek ik een weg naar binnen.
2. verwaarloosde en/of verhongerende en/of gemartelde groep mensen.
En nee het zijn niet eens nachtmerries
De woede uitbarstingen zijn ook wel herkenbaar voor mij... vaak gericht tegen mijn vader. Terwijl we geen hekel aan elkaar hebben, maar we voelen elkaar totaal niet aan.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:27 schreef Fascination het volgende:
Te laat komen ergens, woede-uitbarstingenen bepaalde personen uit het verleden waaronder m'n eerste crush op de middelbare school en m'n vroegere beste vriendin. Oh en soms ontmoet ik een leuke vrouw in m'n droom waarmee ik flirt en intiem ben. Heel fijne dromen zijn dat.
Haha, ja dat eerste van jou was ik zelf vergeten te noemen. Ik ben al bijna 15 jaar geleden afgestudeerd en mijn diploma behaald. Maar tot op de dag van vandaag schrik ik in mijn droom vaak zogenaamd wakker dat ik (net als jij) nog twee vakken niet heb afgerond, en dat ik die vakken ergens die week nog moet maken, maar ik weet niet precies wanneer.. en ik kan het schema ook nergens vinden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:29 schreef Lienekien het volgende:
Dat ik mijn eindexamen nog moet doen. Vakken al een tijdje niet gevolgd heb (vooral Frans en wiskunde). Maar dat ik dan hoop dat het niet hoeft omdat ik al ben afgestudeerd.
Dat ik ergens ben met mijn katten en met ze naar huis wil, in hun mandjes*. Of dat ik ergens ben en naar huis moet om mijn katten eten te geven. En dan paniek omdat ik niet weet hoe lang ik al van huis ben.
* Dit gaat al jaren over mijn twee katten die inmiddels al bijna tien jaar dood zijn. Afgelopen zomer is nummer drie overleden. En van de week stond ik in mijn droom met twee mandjes en drie katten...![]()
Jouw dromen zijn verrassend voor mij, jouw dromen zijn eigenlijk de enige waarin ik niets van mezelf herken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:20 schreef robin007bond het volgende:
Vaak droom ik dat ik struikel of iets dergelijks, dan word ik met een soort schrikeffect wakker.
En ik droom wel eens over intimiteit.![]()
Heel vreemd, maar dit beschouw ik dan als een nachtmerrie. Soms droom ik dat ik op de een of andere manier seks heb met andere meisjes dan mijn vriendin. Vaak voelt het dan in mijn droom alsof ik weinig tegengewicht kan bieden en er een soort van "ingeluisd" wordt. Heel vreemd.
Oh wow, dat is ook wel een hele heftige droom. Vooral als het in dezelfde ruimte is snap ik dat je even van de schrik moet bijkomen.quote:Op maandag 22 december 2014 03:07 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Jouw dromen zijn verrassend voor mij, jouw dromen zijn eigenlijk de enige waarin ik niets van mezelf herken.
Of ja ik herken me nog in een droom met een schrikeffect, maar dat is ook al weer 15 jaar geleden... en dat was toen iemand een baksteen door mijn raam gooide toen ik net het gordijn opendeed in mijn droom. Toen ik wakker schrok werd ik wakker in dezelfde slaapkamer als waar mijn droom zich afspeelde en was alles zoals in mijn droom.
Tja, meestal spelen mijn dromen zich totaal ergens anders af... dus van die droom heb ik echt vele minuten bij moeten komen.![]()
Ik ben zelfs nog naar het raam gelopen om me te overtuigen dat ik wel echt gedroomd had.
Dromen doe je altijd, dat je ze niet meer weet. Komt door het gebied in de hersenen genaamd : Kortte teremijngeheugen ( als ik het tenminste goed heb.... of het was een cognitieve stukje in de hersenen )- welk zeer actief is met "opruimen" als je slaapt. Zo droom je dus, maar soms "weet" je het niet meer .quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |