De volgende situatie lijkt echt heel vaak voor te komen: iets wordt groot, en is daarom niet meer leuk. Enkele voorbeelden:
- YouTube kanalen: in het begin vond ik kanalen als Vitalyzdtv grappig om te bekijken. Tegenwoordig lijdt hij aan grootheidswaanzin en gebruikt hij overal acteurs voor, omdat hij daar het makkelijkste zijn geld mee kan verdienen. Logische keuze van hem, maar het is voor mij niet aantrekkelijk om te kijken.
- Muziek: het lijkt wel alsof sommige artiesten in hun beginjaren iets unieks weten te produceren, maar daarna voor het geld muziek gaan maken waar makkelijk mee te scoren valt.
- Series: hier heb ik nog nooit meegemaakt dat ze qua kwaliteit afnemen door de hoeveelheid kijkers, maar ik kan me enorm ergeren aan het hypen van series die ik zelf al heb gezien. Er gaan dan allemaal mensen erover praten om aandacht te krijgen. Het lijkt wel alsof die mensen het gaan kijken omdat ze daar dus aandacht voor krijgen.
- Serious Request: vroeger vond ik het een stuk aantrekkelijker om te volgen. Ik vind het nu erg in de herhaling vallen. Het tokkievolk heeft het nu ontdekt, en die vinden de herhaling alleen maar leuk. Je ziet de proleten al bij het glazen huis staan.

- Hyves/Facebook: vroeger was Hyves leuk. Vervolgens kwamen de huisvrouwen op Hyves en kwamen er rotspellen waar je uitnodigingen voor kreeg. Als logische reactie gingen de normale mensen naar Facebook, maar dat wordt sinds een aantal jaar ook overspoeld door kleine kinderen, tokkies en huisvrouwen.
Het komt er dus op neer dat spontane acties of media worden gestart, maar dan erg commercieel worden omwille van geld. Ze raken hun oorspronkelijke charme en mentaliteit kwijt.