Wat zijn we in hemelsnaam aan het doen in dit land?quote:
PVV-Kamerlid Graus is hard in botsing gekomen met de Kamer. Hij diende een motie in die erop neerkwam dat er geen moslims mogen werken in de veiligheidszone van Schiphol.
De indiening van de motie leek onvoldoende steun te krijgen, waardoor die niet in de Kamer behandeld zou kunnen worden. Dat komt bijna nooit voor, omdat Kamerleden het indienen van een motie als een democratisch recht beschouwen.
Graus noemde de aarzeling om de indiening te ondersteunen bijzonder onbeschoft en zei dat hij Kamerleden erop zal aanspreken als er een aanslag op de luchthaven wordt gepleegd. "Dan zijn ze medeverantwoordelijk."
Strafbaar
Een aantal Kamerleden vond dat Graus te ver ging, zowel met de motie als met die beschuldiging aan hun adres. D66-Kamerlid Van Veldhoven zei dat hij zich "onnodig kwetsend" had uitgelaten. "U scheert mensen over één kam en ik vind dat dat niet kan."
VVD'er Elias stelde dat Graus "belangrijke grenzen" had overschreden. Hij zei dat de PVV'er niet vervolgd kon worden omdat hij in de Tweede Kamer politieke immuniteit heeft, maar dat hij discriminatoire uitlatingen had gedaan die buiten "het huis van de democratie" strafbaar zijn.
http://nos.nl/artikel/200(...)kwetsende-motie.html
Oh die zijn er vast wel, we zitten tenslotte in NWSquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Iemand die dit wel een goed idee vind? Laat je horen.
Er zijn nog wat vragen aan je gesteld.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan doen we het maar helemaal niet, want dan stoten we moslims niet tegen het hoofd...?
Ze zijn er zeker. Het is alleen de vraag of ze het durven toe te geven.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh die zijn er vast wel, we zitten tenslotte in NWS
quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Iemand die dit wel een goed idee vind? Laat je horen.
Jawel, hoor, ik vind dat moslims die op dat soort gevoelige plaatsen werken flink doorgelicht moeten worden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Iemand weet hier niet zo goed wat hij zegt heb ik het idee...
Hoe kan je ze flink doorlichten dan ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Jawel, hoor, ik vind dat moslims die op dat soort gevoelige plaatsen werken flink doorgelicht moeten worden.
En ja, screening moet ook voorkomen dat je allerlei randdebielen aanneemt, die veel schade en leed kunnen veroorzaken op dat soort plaatsen.
Alleen de moslims, of gereformeerden ook?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
Jawel, hoor, ik vind dat moslims die op dat soort gevoelige plaatsen werken flink doorgelicht moeten worden.
Iedereen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen de moslims, of gereformeerden ook?
Die kans is reëel. De kans dat je de staatsloterij wint ook, trouwens.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:55 schreef robin007bond het volgende:
Weer die angst voor terrorisme.
Hoe reëel is die kans nou? Stelletje schijterts. Daarnaast moet je de individuele moslim niet slachtoffer laten worden voor andere randdebielen.
Ik ben sceptisch, wat screenen ze dan, bij uitzendkrachten ook?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar denk je nou wel of niet dat er een screening plaats vindt ?
Jeps, Iedereen die toegang heeft tot het beveiligde gebied heeft een screening gehad. Van schoonmaker tot directeur.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben sceptisch, wat screenen ze dan, bij uitzendkrachten ook?
En uitzendkrachten ook?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jeps, Iedereen die toegang heeft tot het beveiligde gebied heeft een screening gehad. Van schoonmaker tot directeur.
Klopt maar iedereen moet aan bepaalde eisen voldoen. Ook die uitzendkracht.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En uitzendkrachten ook?
Dat leidt dan toch minder flexibiliteit?
Is dat de personeelstoegang dan?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Voor het geval je er overheen kijkt
[ afbeelding ]
Denk dat dit toevallig een passagier is. Maar deze staan ook bij meerdere personeelsingangen. Je hebt ook nog een sluis waar je in moet en daar wordt een iris scan gemaakt en je gewicht gemeten om te checken of jij naar binnen mag.quote:
En tegenwoordig zelfs voor passagiers op vluchten binnen Europa.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:
Ryan ken je deze al ?
[ afbeelding ]
Deze worden ook gebruikt voor het personeel op schiphol.
Ja ook . In de tijd dat ik er werkte mocht je deze nog weigeren vanwege privacy. Hoe het nu zit weet ik niet. De werknemer die de beelden ziet is niet in dezelfde ruimte als de scan, deze geeft zijn bevindingen door aan het personeel die daar staat.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:00 schreef remlof het volgende:
[..]
En tegenwoordig zelfs voor passagiers op vluchten binnen Europa.
Prima, daarmee voorkom je dat iemand anders van een pas gebruikt maakt die toegang geeft.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Hier vind ik toevallig een bericht over die irsisscan. Niet helemaal gelezen.
Irisscan voor personeel Schiphol
Door onze redacteur Rob Schoof
SCHIPHOL, 12 DEC. Dertigduizend werknemers op Schiphol kunnen binnenkort alleen nog door een scan van hun iris te laten maken de beschermde gebieden van de luchthaven betreden.
http://vorige.nrc.nl/doss(...)r_personeel_Schiphol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |