abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147739622
quote:

PVV-Kamerlid Graus is hard in botsing gekomen met de Kamer. Hij diende een motie in die erop neerkwam dat er geen moslims mogen werken in de veiligheidszone van Schiphol.

De indiening van de motie leek onvoldoende steun te krijgen, waardoor die niet in de Kamer behandeld zou kunnen worden. Dat komt bijna nooit voor, omdat Kamerleden het indienen van een motie als een democratisch recht beschouwen.

Graus noemde de aarzeling om de indiening te ondersteunen bijzonder onbeschoft en zei dat hij Kamerleden erop zal aanspreken als er een aanslag op de luchthaven wordt gepleegd. "Dan zijn ze medeverantwoordelijk."

Strafbaar

Een aantal Kamerleden vond dat Graus te ver ging, zowel met de motie als met die beschuldiging aan hun adres. D66-Kamerlid Van Veldhoven zei dat hij zich "onnodig kwetsend" had uitgelaten. "U scheert mensen over één kam en ik vind dat dat niet kan."

VVD'er Elias stelde dat Graus "belangrijke grenzen" had overschreden. Hij zei dat de PVV'er niet vervolgd kon worden omdat hij in de Tweede Kamer politieke immuniteit heeft, maar dat hij discriminatoire uitlatingen had gedaan die buiten "het huis van de democratie" strafbaar zijn.

http://nos.nl/artikel/200(...)kwetsende-motie.html
Wat zijn we in hemelsnaam aan het doen in dit land?
pi_147739632
Dit is deel 2 maar hij wilde niet reeksen.
pi_147739689
Dat kan jij ook niet doen :T
pi_147739705

Mooie foto trouwens.
pi_147739726
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:33 schreef HPLC het volgende:
Dat kan jij ook niet doen :T
Normaal als je deel 2 opent doet die het toch automatisch ?
pi_147739739
Maar serieus, we gaan de verkeerde kant op.
pi_147739765
Wat we in hemelsnaam aan het doen zijn? Op dit moment steunt like 30 procent van Nederland deze fascistische bende. Dat zijn we aan het doen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:36:19 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147739782
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar serieus, we gaan de verkeerde kant op.
nah, graus is nog iets vollediger de weg kwijt, vandaar zijn oranje antidepressiebril
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_147739792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:35 schreef Fok-it het volgende:
Wat we in hemelsnaam aan het doen zijn? Op dit moment steunt like 30 procent van Nederland deze fascistische bende. Dat zijn we aan het doen
Dat is echt teveel.
pi_147739927
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:36 schreef Re het volgende:

[..]

nah, graus is nog iets vollediger de weg kwijt, vandaar zijn oranje antidepressiebril
Er zijn mensen die het met hem eens zijn.
pi_147739957
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen moslim. Je hebt altijd idioten. Deal with it.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:40:07 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147739960
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

die zijn ook de weg kwijt, om er een lekker fallacy tegenaan te gooien, iedereen die het met hem eens is slaat zijn vrouw, dus ach :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_147739984
quote:
Ik KAN wel oordelen, maar ik ga dat niet doen.

En ik ga die mensen zeker niet veroordelen
Dat doe ik dan ook niet, ik zeg alleen dat het argument dat men het niet wist nergens op slaat.
Ik kan er begrip voor hebben dat mensen niet tegen durfde te werken, weet ook niet hoe ik zelf zal handelen in zo'n situatie.
Maar dat is wat anders dan niet weten wat er gebeurd. En nogmaals, de hele situatie had niet kunnen ontstaan zonder een voedingsbodem.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147740075
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen moslim. Je hebt altijd idioten. Deal with it.
PVV-stemmer gespot
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_147740345
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

PVV-stemmer gespot
:? Nee.

Moslim gespot tho.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:52:02 #16
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_147740431
Erodome heeft wel lekker uit haar onderbuikje lopen braken in het vorige topic. Pas in Juli 1941 werd door Goering de opdracht gegeven om te beginnen aan het uitwerken van een oplossing voor het Joodse probleem en in december 1941 begon men op een grote schaal voor het eerst met de Jodenvergassingen, nadat in augustus 1941 men het Zyklon B had getest op Poolse en Russische krijgsgevangenen in Auschwitz.

Het grote publiek heeft dus minimaal twee jaar hier niet vanaf geweten maar wel twee jaar al onder een bezettingsmacht moeten leven waarbij 7 gulden 50 voor sommigen erg goed uitkomt. Het denken dat het verraden van Joden gebeurde omdat men die Joden stiekem wel dood wilde hebben is dan ook bespottelijk, dat gedrag is voorbehouden aan Mussert en de zijnen. Oorlog haalt verschrikkelijke dingen in de mens naar boven en verraad en opportunisme is daar een voorbeeld van. Het is echter zeer gemakkelijk om daar vanachter je veilige computertje over te oordelen, in ogenschouw nemend dat het dichtstbevolkte land van Europa zonder bergen, uitgestrekte bossen en afgelegen / onbegaanbare gebieden niet eens in de top 5 van vervolgingen staat.
pi_147740586
Erodome heeft gewoon keihard gelijk.

Het gaat niet alleen over Nederland. Jodenhaat was Europabreed. Hier ook alom vertegenwoordigd.

Stiekem vond de meerderheid dat het zonder hun wel 'beter zou zijn'. Precies zoals nu.
pi_147740631
Hij zegt wat miljoenen mensen denken en vinden.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_147740663
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Oh ja die dooddoener hadden we nog niet gehad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_147740672
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Klopt.
pi_147740699
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:57 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Klopt.
Maar niks aan de hand hoor mensen.
pi_147740846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet, ik zeg alleen dat het argument dat men het niet wist nergens op slaat.
Ik kan er begrip voor hebben dat mensen niet tegen durfde te werken, weet ook niet hoe ik zelf zal handelen in zo'n situatie.
Maar dat is wat anders dan niet weten wat er gebeurd. En nogmaals, de hele situatie had niet kunnen ontstaan zonder een voedingsbodem.
Zo is het.
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:04:30 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_147740911
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:55 schreef Kosmoproleet het volgende:

Het gaat niet alleen over Nederland. Jodenhaat was Europabreed. Hier ook alom vertegenwoordigd.

Stiekem vond de meerderheid dat het zonder hun wel 'beter zou zijn'. Precies zoals nu.
Erodome heeft helemaal geen gelijk. Erodome steekt een hele generatie mensen die vijf jaar lang onder een bezettingsmacht hebben moeten leven een mes in de rug door te suggereren dat ze het allemaal wel best vonden wat er met de Joden gebeurde. Met de nodige grammaticale fouten erbij, maar dat even terzijde.

Het gewone volk was absoluut niet op de hoogte van de schaal van de massavernietigingskampen. De endlosung (met trema's) kwam pas ver na de bezetting.
pi_147741077
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Erodome heeft helemaal geen gelijk. Erodome steekt een hele generatie mensen die vijf jaar lang onder een bezettingsmacht hebben moeten leven een mes in de rug door te suggereren dat ze het allemaal wel best vonden wat er met de Joden gebeurde. Met de nodige grammaticale fouten erbij, maar dat even terzijde.
Nee, erodome beschrijft een proces van onderliggend anti-semitisme in de samenleving die de Jodenvervolging mogelijk heeft gemaakt.

Dat jij er allerlei emotionele ladingen aan geeft is een ander verhaal. Die mensen waren gewoon een product van hun tijd. En anti-semitisme was erg sterk in West-Europa toen. Zeker bij het gewone volk.

Heeft allemaal weinig te maken met mes in de rug steken en het is erg onnodig om hier zo emotioneel dramatisch over te doen.
pi_147741183
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:55 schreef Kosmoproleet het volgende:

Maar joden hadden destijds geen enkel toevluchtsoord en stonden totaal machteloos.

Voor moslims geldt dat echt niet. Als Dion en z'n geestelijk beperkte achterban iets van plan zijn zullen vrij snel van het strijdtoneel verdwijnen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')