Ben ik even blij dat ik geen bepaald geloof aan hang.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wist je dat Hitler het ook goed kon vinden met de leden van een andere bepaalde religie?
[ afbeelding ]
Ergo: geen christenen in de beveiligde delen van Schiphol!
In dat opzicht was het goed geweest als je de smiley gang was tegengekomen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, een pittige lach. Daarvoor moet ik je dan wel weer bedanken. 'A laugh a day keeps the doctor away'
Waar heb ik dat gezegd ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik geen bepaald geloof aan hang.
Weer zo een, gister ook al met yasmin, 'jij bent geen moslimvriend, dus zal je wel christen zijn'.
Laat goed zien hoe kortzichtig en dom je bent als gelovige.
Wel, de Islamitische wereld kent sowieso niet de religieuze Hiërarchie die het Vaticaan heeft natuurlijk. Maar je zou deze vent met een bisschop ofzo kunnen vergelijken. Niet de grootste speler als in een sultan / emir maar ook geen loopjongetje. Verder is het allemaal niet zo relevant. Wat toen gebeurde, hoeven we de huidige Moslims uit dat gebied niet aan te rekenen. Zeker omdat Hitler met die vent praatte en geen soldaten recruteerde, het is niet alsof er tienduizenden soldaten van daar meevochten met Hitler, dat was alleen bij de Bosniakken het geval.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het was wel degelijk een klein spelertje binnen de Islamitische wereld. Dus ik interpreteer je post uiterst correct. Hij was mufti van (slechts) Jeruzalem. Geen leider van de Islamitische wereld, Arabische wereld of whatsoever. De mooie Wiki-pagina geeft ook uitstekend en in het kort zijn positie binnen het geheel weer:
[..]
Deze meneer gebruiken om vervolgens 1,5 miljard mensen weg te zetten is hilarisch. Het gaat dus niet eens meer om 'aanrekenen', maar alleen al om het feit dat iemand meent dat een dergelijk plaatje hier op zijn plaats is.
Beetje vergelijkbaar met de NSB in Nederland inderdaad.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, de Islamitische wereld kent sowieso niet de religieuze Hiërarchie die het Vaticaan heeft natuurlijk. Maar je zou deze vent met een bisschop ofzo kunnen vergelijken. Niet de grootste speler als in een sultan / emir maar ook geen loopjongetje. Verder is het allemaal niet zo relevant. Wat toen gebeurde, hoeven we de huidige Moslims uit dat gebied niet aan te rekenen. Zeker omdat Hitler met die vent praatte en geen soldaten recruteerde, het is niet alsof er tienduizenden soldaten van daar meevochten met Hitler, dat was alleen bij de Bosniakken het geval.
Yasmin is geen moslim, jammer joh.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik geen bepaald geloof aan hang.
Weer zo een, gister ook al met yasmin, 'jij bent geen moslimvriend, dus zal je wel christen zijn'.
Laat goed zien hoe kortzichtig en dom je bent als gelovige.
Buiten dat. Heb ik dat ook nergens gezegdquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Yasmin is geen moslim, jammer joh.
Ik begrijp zijn intentie. Ben het er niet mee eens omdat het zogezegd niet relevant is voor dit topic en het de discussie verdraait richting Moslims en van de vrouwenmepper af. Maar aangezien er al tien mensen tegenin gingen, voegt het niet zoveel toe als ik nr 11 ben. En ik hoef niet altijd een Islamdiscussie te voerenquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is alleen interessant om te constateren dat je nimmer diegene durft te bekritiseren die een dergelijke discussie aan heeft aangejaagd middels een, nou ja - kwalijke aanval op moslims.
[..]
Het feit dat je met zo'n reactie komt - en gewoonweg zijn intentie niet wenst te doorzien..
Mooi, laten we aan de Indonesiërs, Molukkers en ook Papoeas vragen wat ze van Nederland vinden dan.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je post aantoonbare onzin. Ten eerste heeft Nederland veel Duitse Joden opgevangen die de bui al zagen hangen. Waar denk je dat Anne Frank vandaan komt? Daarnaast negeer je mijn opmerking dat Nederland de mogelijkheden niet had voor het verbergen van Joden in de mate waarin andere landen dat hadden. In de grote steden werden razzia's gehouden en op boerderijen waren soldaten gelegerd.
Verder als iets ervoor verantwoordelijk was dat bijvoorbeeld politiefunctionarissen en de NS samenwerkten met de Duitsers was het het Protestantse plichtsbesef anders dan een anti-Semitische inborst. Bedenk ook dat rond 1940 nog lang niet bekend was in Nederland wat er überhaupt met de Joden ging gebeuren. Uiteraard hadden we ook Mussert en de NSB, maar een anti-semitische volksaard is gewoonweg niet correct.
Verder: je kan Turkije neerzetten als een land dat wat Joden heeft gered, maar Turkije heeft 1.5 miljoen Armenen over de kling gejaagd in grofweg hetzelfde tijdperk. Tevens hebben ze de Balkan tot op de dag van vandaag ernstig verdeeld. Het hele Kosovo gezeik is terug te herleiden tot acties van de Turken in het verleden en het verdeeld zijn van het Joegoslavische volk deels ook.
Ja maar jij bent verliefd op Yasmin.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Yasmin is geen moslim, jammer joh.
Dat maakt mij nog geen moslimquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja maar jij bent verliefd op Yasmin.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja maar jij bent verliefd op Yasmin.
Nee. Wil jij niet van je geloof afstappen voor mij ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wil je niet bekeren voor mij?
En jij concludeert dat dat gedreven is door antisemitisme? Oorlog haalt het opportunistische en egoïstische in de mensen naar boven. Ben je werkelijk zo naïef om te denken dat deze mensen dat allemaal deden omdat ze zo'n hekel hadden aan die nare Joden? Vergeet niet dat je er geld voor kreeg en het in het begin niet bekend was wat er met ze ging gebeuren. Het is zo makkelijk om te veroordelen als je niet onder een bezettingsmacht hebt geleefd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Beetje vergelijkbaar met de NSB in Nederland inderdaad.
Of al die mensen die hun joodse buren verraadden hier.
Kan het even niet zo snel vinden in mijn postgeschiedenis. Kreeg in ieder geval het verwijt..quote:
Nooit gezegd dat Nederland heilig was. Nederland heeft flink huisgehouden in Indonesië en is te laf geweest om met excuses te komen. De afwikkeling na de kolonisatie en de politionele acties valt meer de VS te verwijten, die dreigden de Marshallhulp stop te zetten waardoor er geen geleidelijke machtsoverdrage kon plaatsvinden en Java haar imperialisme kon starten.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mooi, laten we aan de Indonesiërs, Molukkers en ook Papoeas vragen wat ze van Nederland vinden dan.
Ben jij als moslim?quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wil je niet bekeren voor mij?
Nee Henk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan het even niet zo snel vinden in mijn postgeschiedenis. Kreeg in ieder geval het verwijt..
En moet eerlijk zijn, als jij het nu in twijfel trekt, ben jij het wel geweest dan?
Als het echte liefde zou zijn, zou hij dat voor je doen!quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. Wil jij niet van je geloof afstappen voor mij ?
Fijn dat je zo genuanceerd kunt denken. Zet deze denkbeelden wat breder in en we komen ergens.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En jij concludeert dat dat gedreven is door antisemitisme? Oorlog haalt het opportunistische en egoïstische in de mensen naar boven. Ben je werkelijk zo naïef om te denken dat deze mensen dat allemaal deden omdat ze zo'n hekel hadden aan die nare Joden? Vergeet niet dat je er geld voor kreeg en het in het begin niet bekend was wat er met ze ging gebeuren. Het is zo makkelijk om te veroordelen als je niet onder een bezettingsmacht hebt geleefd.
Hmm dat zijn we beide moslim en willen we alle ongelovige onthoofden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Maar wel in de simpele realiteit van Red_85.
Mensen veranderen nu eenmaal in oorlogstijden. Je moet je wel realiseren dat joden toen niet als mensen werden gezien he. Ze werden ernstig ontmenselijkt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En jij concludeert dat dat gedreven is door antisemitisme? Oorlog haalt het opportunistische en egoïstische in de mensen naar boven. Ben je werkelijk zo naïef om te denken dat deze mensen dat allemaal deden omdat ze zo'n hekel hadden aan die nare Joden? Vergeet niet dat je er geld voor kreeg en het in het begin niet bekend was wat er met ze ging gebeuren. Het is zo makkelijk om te veroordelen als je niet onder een bezettingsmacht hebt geleefd.
Klopt, het zou nogal simpel zijn om Nederland overal de schuld van te geven.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nooit gezegd dat Nederland heilig was. Nederland heeft flink huisgehouden in Indonesië en is te laf geweest om met excuses te komen. De afwikkeling na de kolonisatie en de politionele acties valt meer de VS te verwijten, die dreigden de Marshallhulp stop te zetten waardoor er geen geleidelijke machtsoverdrage kon plaatsvinden en Java haar imperialisme kon starten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |