abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147699414
ken je van die mensen die net gestopt zijn met roken en dan opeens last van de rook hebben van jou sigaret,of zelfs elektrische sigaret!? Omdat ze ergens gelezen hebben dat dat slechter is zonder ook maar enigzins onderzoek gedaan te hebben?

Of van die mensen die na jaren in een jeep cherokee gereden te hebben, nu een elektrische auto hebben gekocht en jou aanvallen op het feit dat je het milieu verziekt met je diesel auto?

Van die mensen die hun hond altijd los op de achterbank pleuren, en dan ergens een hondengordel in de aanbeiding vinden, om vervolgens iedereen die niet zo'n ding heeft uit te maken voor dierenmishandelaar.

En zo kan ik nog wel even door gaan maar vandaag wil ik het hebben over de vegetariėr. Nu is er niets mis met die mensen, ze houden van dieren en daarom eten ze geen vlees. En dat vind ik op zich een goed statement. Maar dat is dan ook het hele statement.
En als jij dan je biefstuk naar binnen zit te proppen terwijl het bloed langs je kin druipt, nou dan kan je het voor je kiezen krijgen. en dan bedoel ik niet de biefstuk, nee de ellenlange verhalen over hoe die diertjes in de wei staan en hun oogjes en blablabla. Soja is dan volgens de vegetarier een hele goede vleesvervanger.

Wat!? Beste vegetariers (niet de veganisten), jullie krijgen vaak de reactie: "Ja het helpt echt niet als ik in mijn eentje geen vlees meer ga eten dan eet iemand anders het wel."
Waarop jullie zeggen: "maar iedere persoon die geen vlees eet is er eentje dus ook jou bijdrage helpt."

Die laatste zin zou ik graag aan jullie terug willen kaatsen over soja. Ik weet dat niet alle soja naar jullie gaat maar iedere procent is er eentje. Nu staat er in de volgende link heel mooi uitgelegd waar soja gemaakt word.
Namelijk in regenwouden. Tenminste eerst worden die regenwouden omgehakt wat er voor zorgt dat ook de lieve diertjes daar de pijp uit gaan en allerlei zeldzame fauna.

http://www.wnf.nl/nl/wat_(...)r_de_teelt_van_soja/

Dit wilde ik even met jullie delen. Jullie vegetariers richten dus ongeveer net zoveel schade aan als ik met mijn biefstuk. Zo, nou kan je helemaal niks meer vreten. Succes ermee.

Klacht lijkt me overigens duidelijk. Mensen die hun mening opdringen terwijl hun mening niet klopt. In dit geval een aantal vegetariers, niet allemaal natuurlijk want we gaan niet scheren over één kam. Maar wel veuul verdomme.
  donderdag 18 december 2014 @ 10:27:44 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_147699447
Je biefstuk eet anders meer soja dan je vegetarische vriendenkring, om je enige argument maar even onderuit te halen.
pi_147699520
Niet snappen dat de mens bovenaan de voedselketen staat. :') __!
sup
pi_147699526
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:27 schreef Scuidward het volgende:
Je biefstuk eet anders meer soja dan je vegetarische vriendenkring, om je enige argument maar even onderuit te halen.
Nou dan is dit topic gelijk niks meer waard.
  donderdag 18 december 2014 @ 10:31:24 #5
203089 Scuidward
pi_147699547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:30 schreef Penls het volgende:

[..]

Wist jij dat er hondengordels bestonden?
pi_147699560
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:31 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Wist jij dat er hondengordels bestonden?
Ja! Echt al heel lang.
pi_147699614
Vegetariers. :') Paupertjes bij elkaar. :')
Yo tengo, tś tienes, Él/Ella tiene
pi_147699658
Vlees eten tja ik eet het... Ik ben geen vegetariėr maar weet wel dat het eten van vlees me misschien slechte karma brengt, daarom eet ik niet een hele kar vlees maar gematigd.
Liefde voor God
pi_147699746
quote:
Ik snap niet dat dit voor zoveel mensen zo moeilijk te begrijpen is. :')
pi_147699797
Mensen die anno 2014 nog vlees eten :')
Elke week een zelfde soort zeurtopic in KLB over vegetariėrs. :')
  donderdag 18 december 2014 @ 10:41:53 #11
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147699835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:40 schreef Kingstown het volgende:
Mensen die anno 2014 nog vlees eten :')
Elke week een zelfde soort zeurtopic in KLB over vegetariėrs. :')
Ik snap niet waarom mensen elkaar lastig vallen over niet of wel vlees eten.

1 ding is zeker, er is geen toverfee die jou chocolade brownies komt brengen omdat je geen vlees eet of wel. Dus het is een persoonlijke keuze dan, zelf zou ik liever minder vlees eten maar doe ik het gematigd.
Liefde voor God
  donderdag 18 december 2014 @ 10:43:59 #12
203089 Scuidward
pi_147699891
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:41 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Dus het is een persoonlijke keuze dan, zelf zou ik liever minder vlees eten maar doe ik het gematigd.
Vega's zijn softies.

Eckte gaan veganistisch. Ik misschien ook ooit wel, als ik heb besloten dat het mij de extra 'inzet' waard is.
pi_147699948
Ik eet uitsluitend en alleen bloembollen.
  donderdag 18 december 2014 @ 10:46:07 #14
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147699956
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:43 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Vega's zijn softies.

Eckte gaan veganistisch. Ik misschien ook ooit wel, als ik heb besloten dat het mij de extra 'inzet' waard is.
Wat is volgens jou de meerwaarde van veganistisch zijn? Als je zelf kippen zou hebben en die leggen eieren zou je ze niet gebruiken? Begrijp best dat je tegen legbatterijen kan zijn, maar je hebt ook wel eieren die duurder zijn bij mensen die kippen hebben etc.
Liefde voor God
  donderdag 18 december 2014 @ 10:46:33 #15
138448 PeZu
Suspended animation
pi_147699969
quote:

[..]

Vega's zijn softies.

veel plezier met je overal lekker niet kunnen eten en alle producten checken die je koopt checken ^O^
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_147699998
Terechte klacht, niks mis met een stuk vlees op je bord.
If you lie down with dogs, you get up with fleas.
  donderdag 18 december 2014 @ 10:50:15 #17
203089 Scuidward
pi_147700059
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:46 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de meerwaarde van veganistisch zijn? Als je zelf kippen zou hebben en die leggen eieren zou je ze niet gebruiken? Begrijp best dat je tegen legbatterijen kan zijn, maar je hebt ook wel eieren die duurder zijn bij mensen die kippen hebben etc.
Ok, als je inderdaad een groot stuk land hebt zou je daar nog positieve punten aan kunnen verbinden. Ik kan een door mij aangeschafte kip niet verbieden om haar eieren binnen te houden. Dan is de ren te klein.

Echter is momenteel het grootste deel gewoon een product van de bio-industrie, de industrie waar alle mannelijke kuikens door een shredder gaan en elke koe, als zijn melkproductie stagneert, naar de slacht gaat. Omdat we de ruimte niet hebben denk ik. Ben ook geen kenner.
quote:
17s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:46 schreef PeZu het volgende:

[..]

veel plezier met je overal lekker niet kunnen eten en alle producten checken die je koopt checken ^O^
Ja, jij weet de nadelen goed te benoemen.
pi_147700076
quote:
Als je leest geef ik ook an dat niet alle soja naar de vegetarier gaat. Maar iedere vegetarier die soja eet doet gewoon mee met het kapot maken van de natuur. Daar gaat het om, ze doen alsof ze heilig zijn. En dan maakt het dus helemaal niet uit of mijn biefstuk meer of minder soja eet. Dat weet ik ook wel.
pi_147700094
quote:

[..]

Vega's zijn softies.

Juist daar heb ik wel respect voor
  donderdag 18 december 2014 @ 10:52:40 #20
203089 Scuidward
pi_147700123
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:50 schreef danny081 het volgende:

[..]

Als je leest geef ik ook an dat niet alle soja naar de vegetarier gaat. Maar iedere vegetarier die soja eet doet gewoon mee met het kapot maken van de natuur. Daar gaat het om, ze doen alsof ze heilig zijn. En dan maakt het dus helemaal niet uit of mijn biefstuk meer of minder soja eet. Dat weet ik ook wel.
Want elke vegetariėr vind soja goed te vreten? Ik had het opgezocht. 6% gaat naar de vegetariėr.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:51 schreef danny081 het volgende:

[..]

Juist daar heb ik wel respect voor
Ow topicwending. Zag ik niet aankomen. Is wel pittig, maar beetje creatief zijn dan maar.
pi_147700146
Carnetariėr zijn _O_

Alleen maar vleesch eten. Weg met het konijnenvoer :r
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_147700186
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:30 schreef Penls het volgende:

[..]

Zo makkelijk werkt het dus? Dat is precies de oorzaak. Niet willen lezen. Als je leest zie je dat ik dus aangeef dat iedere soja eter bijdraagt aan het kapot maken ban de natuur. En dat mijn biefstuk meer soja eet daar gaat het dus helemaal niet om dat begrijpt iedereen. Al zou het maar gaan om 1 provent soja. Dan zouden de vegetariers zeggen: " Ja is toch 1 procent."
  donderdag 18 december 2014 @ 10:55:19 #23
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147700206
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:50 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ok, als je inderdaad een groot stuk land hebt zou je daar nog positieve punten aan kunnen verbinden. Ik kan een door mij aangeschafte kip niet verbieden om haar eieren binnen te houden. Dan is de ren te klein.

Echter is momenteel het grootste deel gewoon een product van de bio-industrie, de industrie waar alle mannelijke kuikens door een shredder gaan en elke koe, als zijn melkproductie stagneert, naar de slacht gaat. Omdat we de ruimte niet hebben denk ik. Ben ook geen kenner.

[..]

Ja, jij weet de nadelen goed te benoemen.
Ja zeker, je moet kippen hebben dan. Er zijn echter wel mogelijkheden waarin je met dieren goed kunt samenleven. Misschien betaal je her en der wat meer, maar goed als je gewoon je eieren koopt bij een lokale wannabe boer of iemand die kippen heeft. Persoonlijk zou ik best graag kippen hebben en die eieren iedere dag verzamelen als ze leggen. Dan heb je gewoon hele eerlijke eieren.
Liefde voor God
pi_147700218
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:52 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Want elke vegetariėr vind soja goed te vreten? Ik had het opgezocht. 6% gaat naar de vegetariėr.

En hoeveel procent is vegetariėr?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')