ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 99% gewijzigd door Anne op 17-12-2014 09:37:31 ]
Als je nu gewoon leest lulhannes dan had ik het gewoon kunnen fiksen, eikel!
thx @ modjes
[ Bericht 14% gewijzigd door bork op 17-12-2014 10:24:21 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
10 bakken ICM van Zwolle naar Rotterdam. Heb vanwege de tijden en trajecten van vandaag overgeschakeld naar 1e klas maar het lijkt echt absoluut niet nodig.
Flinke fik in Roermond geweest vannacht, centrum ligt nu bezaaid met asbest.
Redelijk unieke situatie op het spoor voor zover ik weet: - Intercity's die langs Roermond komen rijden wel, maar stoppen er niet - Treinen die in Roermond zouden eindigen stoppen elders - Géén alternatief voor reizigers van en naar Roermond, omdat de binnenstad op slot zit kunnen er blijkbaar ook geen bussen stoppen in de buurt van het station.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dat is er ook wel, als er meerdere HC's op een trein zijn is er eentje de 'chef trein' (in de Railpocket: "Tps1").
fout. ga niet langs start. u ontvangt geen gratis koffie.
TPS1 komt sowieso niet voor in de railpocketdienstkaartjes. TPS2 & TPS3 is allleen een indicatie van treinlengte en hoeveel HC's er op de trein zitten.
de chef trein is de HC die het langste traject aflegt met die trein en als beide HC's hetzelfde traject afleggen diegene met de meeste dienstjaren.
het kan dus zijn zijn HC1 die net vorige week zijn opleiding heeft afgerond tps2 op dienstkaartje heeft staan met de IC van den haag c naar eindhoven gaat samen met HC2 die volgende week met pensioen gaat en van den haag c naar rotterdam gaat.
volgens het handboek is HC1 chef trein. in de praktijk merk je er niet zoveel van omdat pas bij calamiteiten de rol chef trein naar boven komt.
vroeger had de conducteurstas een zwarte schouderband die je om kon draaien en dan rood was. Rood was dan de chef van de trein en de andere had de zwarte kant boven.
kern van het verhaal: de afkorting TPS2,3, zegt niks over wie de chef van de trein is
fout. ga niet langs start. u ontvangt geen gratis koffie.
TPS1 komt sowieso niet voor in de railpocketdienstkaartjes. TPS2 & TPS3 is allleen een indicatie van treinlengte en hoeveel HC's er op de trein zitten.
de chef trein is de HC die het langste traject aflegt met die trein en als beide HC's hetzelfde traject afleggen diegene met de meeste dienstjaren.
het kan dus zijn zijn HC1 die net vorige week zijn opleiding heeft afgerond tps2 op dienstkaartje heeft staan met de IC van den haag c naar eindhoven gaat samen met HC2 die volgende week met pensioen gaat en van den haag c naar rotterdam gaat.
volgens het handboek is HC1 chef trein. in de praktijk merk je er niet zoveel van omdat pas bij calamiteiten de rol chef trein naar boven komt.
vroeger had de conducteurstas een zwarte schouderband die je om kon draaien en dan rood was. Rood was dan de chef van de trein en de andere had de zwarte kant boven.
kern van het verhaal: de afkorting TPS2,3, zegt niks over wie de chef van de trein is
Ah, dat is bij NSR dus net iets anders dan bij NSH.
Treinen stoppen niet in Roermond, en rijden daar allemaal door. Binnenstad is hermetisch afgegrendeld vanwege asbestalarm, moet gereinigd worden.
quote:
Van en naar Roermond (Brandweerinzet vanwege asbest) Afgelopen nacht heeft in Roermond een brand gewoed waarbij asbest is vrijgekomen. Dit is in delen van de binnenstad, zoals het stationsgebied, teruggevonden. Dit wordt schoongemaakt door de brandweer.Tijdens het schoonmaakwerk mogen er geen treinen stoppen in Roermond. IC's tussen Eindhoven en Sittard rijden wel, maar stoppen niet te Roermond. De Sprinter Maastricht-Roermond rijdt tot Echt. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt, maar vermoedelijk tot na het middaguur en wellicht de hele dag. We hopen hier later in de ochtend meer duidelijkheid over te kunnen geven.Er worden bussen ingezet vanaf Roermond Wilhelminaplein naar Swalmen, Echt en Weert v.v. Er rijden ook bussen tussen Swalmen en Weert en tussen Swalmen en Echt (stoppen niet in Roermond).
Raar. Zo lang zijn die treinen niet en met zo'n korte kering geeft het juist minder lucht als je verder moet rijden.
Het is niet echt slim. Enige voordeel is dat de kerende IC naar Leiden nu op 18a kan binnenkomen. Mits spoor 16 gebruikt kan worden om de vertraagde Rotterdammer eruit te laten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 17 december 2014 10:19 schreef greavy het volgende: Treinen stoppen niet in Roermond, en rijden daar allemaal door. Binnenstad is hermetisch afgegrendeld vanwege asbestalarm, moet gereinigd worden.
[..]
De treinen van Veolia naar Venlo en Nijmegen bestaan niet voor de NS?
Burgemeester van Roermond had om half 11 op de tv gezegd dat zeker tot morgen Roermond afgesloten blijft voor het reinigen, en ook zullen er voor donderdag geen treinen of bussen in het afgesloten gebied stoppen. Het afgesloten gebied wordt uitgebreid met een gebied achter het station. Voorlopig kan je dus wél langs Roermond met de trein, maar niet stoppen.