quote:Honden bijten labrador dood in Katwijk
Een labrador is maandag aangevallen en doodgebeten door zes andere honden. Dat gebeurde in de duinen bij Katwijk. De 33-jarige bazin van de pitbulls en Amerikaanse staffords is opgepakt. De loslopende honden zijn in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet nu beslissen of de honden een spuitje krijgen, meldt de politie dinsdag.
De labrador werd aangevallen voor de ogen van zijn bazin, een 35-jarige Katwijkse. Die liet de hond aan de lijn uit. De vrouw liep ook met een kinderwagen met daarin een peuter. Moeder en kind werden niet aangevallen. Een van de honden was zo agressief, dat een toegesnelde agent op het dier schoot. De kogel schampte de hond
http://www.nu.nl/binnenla(...)dood-in-katwijk.html
Je verwacht het niet.....quote:
Dat was bijna weer een facebook-actie en een stille tocht geweest....quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:35 schreef DaveDave09 het volgende:
Een van de honden was zo agressief, dat een toegesnelde agent op het dier schoot. De kogel schampte de hond
Jij kent de dame in kwestie?quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:36 schreef waht het volgende:
Ah, weer een typische proleet met een pitbull.
Die komt er gewoon, voor de labrador.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat was bijna weer een facebook-actie en een stille tocht geweest....
Flikker toch op. Heb helemaal geen huisdieren maar jij oordeelt echt veel te snel. Mongool.quote:
Het ligt ook aan het baasje, 99.99% van de honden zijn gewoon goed op te voeden als iemand er verstand van heeft, maar uit het artikel kun je al opmaken dat het hier om een tokkie van de hoogste gradatie gaat die niet eens de controle over d'r eigen leven in handen heeftquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:39 schreef raptorix het volgende:
Wat iemand laat 6 gevaarlijke honden in haar eentje uit, en dan ook nog los???
TROUWENS IN BEFORE: HET LIGT NIET AAN DE HONT MAAR AAN HET BAASJE!
Die linker ! Zijn deze van jou ?quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Tis meer gekoppeld aan de eigenaar. Dat is de mongool.
[ afbeelding ]
Hier zit geen kwaad in.
i wish. Dat zijn Daddy & Junior van Ceasar Milan.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die linker ! Zijn deze van jou ?
Dit soort honden oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op agressieve paupers, trainingspakken en andere tokkies. Je gaat zulke mensen toch ook geen wapens geven?quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier zit geen kwaad in.
Ohquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
i wish. Dat zijn Daddy & Junior van Ceasar Milan.
Het zijn ook gewoon lelijke honden...quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh![]()
Ja honden die er uitzien zoals de rechter vind ik redelijk eng. Komt door de oren denk ik.
Die linker is echt niet lelijk. De rechter, ja het is niet mijn smaak maar lelijk zijn ze niet. Snap alleen niet waarom ze die oren zo moeten opfucken.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zijn ook gewoon lelijke honden...
Het kind van je moeder is lelijk. Ik vind het mooie honden.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zijn ook gewoon lelijke honden...
Als jij de rechter neemt , neem ik de linker.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het kind van je moeder is lelijk. Ik vind het mooie honden.
Jij vindt een Opel corsa met autostyle-plastic en glanzende plastic jassen met een bontkraag dan vast ook heel mooi...quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het kind van je moeder is lelijk. Ik vind het mooie honden.
Scheep mij maar weer op met de dooie.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als jij de rechter neemt , neem ik de linker.
Plaats dan een representatieve foto:quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier zit geen kwaad in.
Is die dood ?quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Scheep mij maar weer op met de dooie.
Nee, sorry. Ik heb kennelijk een andere smaak dan jij.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij vindt een Opel corsa met autostyle-plastic en glanzende plastic jassen met een bontkraag dan vast ook heel mooi...
quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Plaats dan een representatieve foto:
[ afbeelding ]
Dat hoop ik wel, want hij is allang begraven.quote:
Gehehehehquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:58 schreef Kreator het volgende:
[..].
[..]
Dat hoop ik wel, want hij is allang begraven.
Neem ik de advocaat.quote:
quote:
Daddy and Juniorquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier zit geen kwaad in.
http://naturalunseenhazar(...)park-scientists-ide/quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Plaats dan een representatieve foto:
[ afbeelding ]
Ik ben geen pauper, dus ik vind al die vechthondenrassen stuk voor stuk hondslelijk...quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, sorry. Ik heb kennelijk een andere smaak dan jij.
Mee eens. De meeste mensen vinden zo'n hond stoer en hebben totaal geen idee hoe ze zo'n beest moeten opvoeden en onder controle houdenquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:51 schreef waht het volgende:
Cesar Milan is natuurlijk een uitzondering. De gemiddelde knuppel met een pitbull is te dom om te schijten, geen wonder dat die beesten doen zoals ze willen doen.
Dat weet ik ook wel, maar als je 100 in staat is om iemand dood te bijten moet je extra alert zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:49 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het ligt ook aan het baasje, 99.99% van de honden zijn gewoon goed op te voeden als iemand er verstand van heeft, maar uit het artikel kun je al opmaken dat het hier om een tokkie van de hoogste gradatie gaat die niet eens de controle over d'r eigen leven in handen heeft
Lul niet zo achterlijk.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij vindt een Opel corsa met autostyle-plastic en glanzende plastic jassen met een bontkraag dan vast ook heel mooi...
Dat valt nog niet mee hoor, zo,n beest stribbelt vaak tegen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Mensen kunnen te makkelijk een hond nemen.
Je spreekt uit ervaring ?quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat valt nog niet mee hoor, zo,n beest stribbelt vaak tegen.
Mijn schattige klein uitgevallen labrador kan mij ook zonder al teveel moeite doodbijten.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar als je 100 in staat is om iemand dood te bijten moet je extra alert zijn.
Uiteindelijk wel ja, wat stel je dan voor, het baasje de bak in en de hondjes naar een nieuwe baas?quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:06 schreef danny081 het volgende:
Ik ben toch van mening dat de baasjes verantwoordelijk zijn.
Ga toch weg man, je ziet echt alleen van dat dertien-in-een-dozijn achterbuurtvolk met dit soort honden lopen. Exact hetzelfde soort volk als waar de door mij beschreven zaken bij in de smaak vallen...quote:
Het zijn ook bijna uitsluitend angstige types die zo'n hond nemen als bescherming tegen de boze buitenwereld. Zo'n godse angsthaas kan nooit een goed baasje zijn. Die mensen falen bij voorbaat al.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:07 schreef Antaris het volgende:
[..]
Mee eens. De meeste mensen vinden zo'n hond stoer en hebben totaal geen idee hoe ze zo'n beest moeten opvoeden en onder controle houden
In mijn buurt lopen er ook van dat soort mensen, hartstikke stoer en ruig, die mensen laten de hond niet uit maar andersom.
Wat een onzin. Staffords zijn geweldige lieve honden.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ga toch weg man, je ziet echt alleen van dat dertien-in-een-dozijn achterbuurtvolk met dit soort honden lopen. Exact hetzelfde soort volk als waar de door mij beschreven zaken bij in de smaak vallen...
quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:18 schreef waht het volgende:
[..]
Het zijn ook bijna uitsluitend angstige types die zo'n hond nemen als bescherming tegen de boze buitenwereld. Zo'n godse angsthaas kan nooit een goed baasje zijn. Die mensen falen bij voorbaat al.
Dat zou wel zo eerlijk zijn. Of het helpt is de vraag. Een kind dat vanaf de geboorte als een moordmachine wordt opgevoed en op haar 11e 450 mensen (fantastisch) kapotknalt verdient ook geen spuitje. Haar moeder wel.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja, wat stel je dan voor, het baasje de bak in en de hondjes naar een nieuwe baas?
ahhhhhquote:Op dinsdag 16 december 2014 13:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn schattige klein uitgevallen labrador kan mij ook zonder al teveel moeite doodbijten.
[ afbeelding ]
Trainingspak gesignaleerd...quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een onzin. Staffords zijn geweldige lieve honden.
Je draagt zeker ook zo'n glanzende plastic jas met bontkraag?quote:
Mits de honden heropvoedbaar zijn wel ja.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja, wat stel je dan voor, het baasje de bak in en de hondjes naar een nieuwe baas?
Ja ik denk dat ik te weinig kennis heb van deze honden om daar over te oordelen. ik vind in ieder geval dat je niet zomaar het leven van zo'n beest kan beindigen. Ik vind dat de 6 honden stuk voor stuk moeten worden beoordeeld door een echte kenner en dat daaruit bepaald wordt of de honden nog heropvoedbaar zijn of dat het een hopeloze zaak is. Pas daarna zou je moeten overgaan tot het besluit van inslapen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee, toevallig niet.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je draagt zeker ook zo'n glanzende plastic jas met bontkraag?
De eigenaar laten betalen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:07 schreef danny081 het volgende:
Maar dit kost allemaal veels teveel geld natuurlijk, en geld is helaas belangrijker dan een leven. Ook al is het van een hond.
Ja inderdaad eigenlijk vrij logisch. Nou dan vind ik dat we het probleem samen hebben opgelost. Ik zeg invoeren die handel.quote:
Waarschijnlijk worden de honden afgemaakt en loopt de eigenaar straks doodleuk met een stel nieuwe honden over straat.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:07 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik te weinig kennis heb van deze honden om daar over te oordelen. ik vind in ieder geval dat je niet zomaar het leven van zo'n beest kan beindigen. Ik vind dat de 6 honden stuk voor stuk moeten worden beoordeeld door een echte kenner en dat daaruit bepaald wordt of de honden nog heropvoedbaar zijn of dat het een hopeloze zaak is. Pas daarna zou je moeten overgaan tot het besluit van inslapen.
Dan moet er bekeken worden of de baas inderdaad verantwoordelijk is geweest door slechte behandeling aan de honden of iets dergeliks. En op basis van die uitslag moet de googte van de boete of de celstraf bepaald worden. Ik geef voorkeur aan een hoge boete. Daarbij zou het baasje een verbod moeten krijgen op het behoud van honden.
Maar dit kost allemaal veels teveel geld natuurlijk, en geld is helaas belangrijker dan een leven. Ook al is het van een hond.
Voor die peuter is het nog het meest erg inderdaad.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:55 schreef hpeopjes het volgende:
Alleen maar zielige kutfiguren die dat soort honden hebben. Stuk voor stuk. Je zou je open haard er nog niet mee aan willen maken.
Die peuter zal er ook wel een trauma aan overhouden.
Daar ga ik ook wel vanuit ja, zonder ook maar enige vorm van boetedoening.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:57 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Waarschijnlijk worden de honden afgemaakt en loopt de eigenaar straks doodleuk met een stel nieuwe honden over straat.
Helaas werkt het zo!quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:10 schreef danny081 het volgende:
[..]
Daar ga ik ook wel vanuit ja, zonder ook maar enige vorm van boetedoening.
Inderdaad. Helaas is het vaak een bepaald soort mensen dat weer voor zo'n hond kiest. Je krijgt elke hond vals en agressief bij een slechte behandeling.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een onzin. Staffords zijn geweldige lieve honden.
Dus gewoon verbieden, net als bijvoorbeeld wapens...quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:18 schreef Beauke het volgende:
[..]
Inderdaad. Helaas is het vaak een bepaald soort mensen dat weer voor zo'n hond kiest. Je krijgt elke hond vals en agressief bij een slechte behandeling.
Dit klopt dus niet. Een dame bij ons in het dorp heeft ook een Stafford, en die is heel goed opgevoed en braaf.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:55 schreef hpeopjes het volgende:
Alleen maar zielige kutfiguren die dat soort honden hebben. Stuk voor stuk. Je zou je open haard er nog niet mee aan willen maken.
Ik zie dus echt alleen maar trainingspakken en complete paupers met dat soort honden lopen...quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:20 schreef Beauke het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet. Een dame bij ons in het dorp heeft ook een Stafford, en die is heel goed opgevoed en braaf.
En zij is ook een net type.
Ik ook! Echt van die lui waar ik met een grote boog omheen loop!quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie dus echt alleen maar trainingspakken en complete paupers met dat soort honden lopen...
Het klinkt stereotiep, maar dit is ook mijn ervaring als ik kijk naar de eigenaren van honden die ik tegenkom.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie dus echt alleen maar trainingspakken en complete paupers met dat soort honden lopen...
Vuurwerk verbieden, honden verbieden..........quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dus gewoon verbieden, net als bijvoorbeeld wapens...
Ik kom niet zoveel in achterbuurten, dat scheelt een heleboel.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die hebben we hier dus niet.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben voorquote:Op dinsdag 16 december 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vuurwerk verbieden, honden verbieden..........
In sommige gebieden in mijn buurt zijn er losloopgebieden voor honden. Voor de rest is het denk ik aanlijnen, al ben ik niet zeker.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Moeten honden sowieso niet aangelijnd, tenzij anders aangegeven?
Zeker, alleen houden niet alle mensen zich daaraan. Er is volgens mij ook een opruimplicht, maar de stront ligt er ook nog veel!quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Moeten honden sowieso niet aangelijnd, tenzij anders aangegeven?
Ik woon in een normale woonwijk, toevallig zijn het echter de kamper van verderop en de uitkeringstrekker in mijn flat met trainingspak die die kuthonden hebben. Gewone mensen zie ik altijd met een labrador ofzo lopen. Ook redelijk wat huskies bij mij in de buurt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik kom niet zoveel in achterbuurten, dat scheelt een heleboel.
Zoals ik al eerder in dit topic schreef; dit soort honden oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op paupers en ander achterbuurtvolk en die mensen geef je o.a. ook geen wapens in handen. Zelfs normale mensen met enig verantwoordelijkheidsgevoel mogen in dit land geen wapens bezitten, dus waarom zouden paupers dan wél vechthonden mogen bezitten?quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vuurwerk verbieden, honden verbieden..........
Gewoon paupers verbieden.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder in dit topic schreef; dit soort honden oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op paupers en ander achterbuurtvolk en die mensen geef je o.a. ook geen wapens in handen. Zelfs normale mensen met enig verantwoordelijkheidsgevoel mogen in dit land geen wapens bezitten, dus waarom zouden paupers dan wél vechthonden mogen bezitten?
Een labrador kun je ook zo treiteren dat ie gevaarlijk wordt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder in dit topic schreef; dit soort honden oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op paupers en ander achterbuurtvolk en die mensen geef je o.a. ook geen wapens in handen. Zelfs normale mensen met enig verantwoordelijkheidsgevoel mogen in dit land geen wapens bezitten, dus waarom zouden paupers dan wél vechthonden mogen bezitten?
Maar over het algemeen hebben labradorbezitters geen behoefte aan het treiteren van hun hond en bovendien is dat ras niet gefokt om als vechthond in te zetten...quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:12 schreef Beauke het volgende:
[..]
Een labrador kun je ook zo treiteren dat ie gevaarlijk wordt.
Leg uit!quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent ook niet voor niets een fokker.
Maar een labrador oefent geen onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op de Giovanni's, Wesley's en Winstons van Nederland. Het zijn altijd van die kankerpaupers die met die kuthonden als staffords en pitbulls lopen die bovendien van nature agressiever en sterker zijn dan een labrador.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:12 schreef Beauke het volgende:
[..]
Een labrador kun je ook zo treiteren dat ie gevaarlijk wordt.
Het kost een enkele generatie om daarvan wat heel anders te maken, een slechte moederhond is al het halve werk.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar over het algemeen hebben labradorbezitters geen behoefte aan het treiteren van hun hond en bovendien is dat ras niet gefokt om als vechthond in te zetten...
Hier hebben die dan weer een herder en een bouvier, ook kuthonden, kon ook niet anders.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik woon in een normale woonwijk, toevallig zijn het echter de kamper van verderop en de uitkeringstrekker in mijn flat met trainingspak die die kuthonden hebben. Gewone mensen zie ik altijd met een labrador ofzo lopen. Ook redelijk wat huskies bij mij in de buurt.
Ik vind dat men een bewijs van bekwaamheid moet hebben om een hond te hebben. Dat begint met het hebben van geen strafblad (als het voor een pistool niet mag waarom voor een moordwapen als een slecht opgevoede hond wel) en het eindigt met het recht op innemen van het bewijs zodat een eigenaar geen hond meer mag hebben.
Je hebt het over paupers, maar vindt het zelf wel nodig daar zo bij te scheldenquote:Op dinsdag 16 december 2014 16:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar een labrador oefent geen onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op de Giovanni's, Wesley's en Winstons van Nederland. Het zijn altijd van die kankerpaupers die met die kuthonden als staffords en pitbulls lopen die bovendien van nature agressiever en sterker zijn dan een labrador.
Niet mee eens, een andere eigenaar zal bijv. een Malamute nooit tot een hond met een enorme gehoorzaamheid kunnen opvoeden of het sterke roedelgevoel van een Saarloos Wolfhond kunnen onderdrukken. Vechthonden hebben nu eenmaal een agressief karakter...quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Het kost een enkele generatie om daarvan wat heel anders te maken, een slechte moederhond is al het halve werk.
De ASO zal gewoon doorgaan naar het volgende ras en daar zal je dezelfde problemen zien ontwikkelen.
Vandaar dat de rad regeling niet werkte, zolang de foute eigenaren niet worden aangepakt gaat dit probleem niet oplossen.
Mensenrassen?quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Even een korte peiling: zijn de mensen die vinden dat bepaalde hondenrassen een genetisch inherente aanleg voor agressief gedrag hebben, ook van mening dat dit voor mensenrassen geldt?
Zeker weten.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Even een korte peiling: zijn de mensen die vinden dat bepaalde hondenrassen een genetisch inherente aanleg voor agressief gedrag hebben, ook van mening dat dit voor mensenrassen geldt?
Agressief nee, wel pittig, maar met hen geld dat voor veel rassen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet mee eens, een andere eigenaar zal bijv. een Malamute nooit tot een hond met een enorme gehoorzaamheid kunnen opvoeden of het sterke roedelgevoel van een Saarloos Wolfhond kunnen onderdrukken. Vechthonden hebben nu eenmaal een agressief karakter...
subtiel sturen naar Marokkanen of zo?quote:
quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Paupers verdienen een scheldkannonade. Zoals dat mens uit de OP.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:32 schreef Beauke het volgende:
[..]
Je hebt het over paupers, maar vindt het zelf wel nodig daar zo bij te schelden
Ik kan ook wel een foto van een leeuw knuffelend met een verzorger posten hoor. Feit blijft dat het agressievere honden zijn en negen van de tien keer de eigenaar een trainingspaktokkie is.quote:
katoenplantage bewaken, same shit different dayquote:Op dinsdag 16 december 2014 17:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]Appels en peren mijn beste. Mensen zijn nooit gefokt om stieren in bedwang te houden. Of om een huis te bewaken.
"Pittig"...quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Agressief nee, wel pittig, maar met hen geld dat voor veel rassen.
Maar dat was niet wat ik zei, ik zei dat je al in 1 generatie enorme invloed kan hebben op het karakter van de pups, mams is echt het halve werk.
Doe dat een paar keer zo door en je weet niet wat je ziet. Ik heb hele dominante en lichtgeraakte labradors gekent, goldens die meer dan 5 mensen gebeten hadden, pups uit debiele kruisingen gezien waar de felheid al vanaf straalde.
Een ras verbieden gaat de oplossing niet zijn, het is zelfs al meerdere keren in de geschiedenis geprobeerd. Mensen kiezen uit de beschikbare honden die er zijn en maken daar een brave huishond van of niet, dat ligt in handen van dat mens.
Zijn er geen rassen meer die 'stoer' zijn van zichzelf dan gaan ze wel de andere rassen feller fokken. Vergeet niet dat de meeste honden die dit soort dingen doen niet van fatsoenlijke fokkers afkomen. Die komen van dat nestje van even verderop, die moeten ze hebben want mams is zo lekker fel en paps ook.
Die zoeken geen nest waarbij de verkoper duidelijk ergntrots is op zijn vriendelijke, sociale honden.
+ 1.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:
Vuurwerk verbieden, honden verbieden.
Hij was sowieso kansloos tegen een pitbull, laat staan 5 plus een staffordshireterriër die veel van dezelfde eigenschappen heeft.quote:Op dinsdag 16 december 2014 19:36 schreef maily het volgende:
Die aangelijnde labrador was kansloos tegenover die 6 loslopende beesten.
Hoe denk je dan over andere krachtige honden? De reden dat in 2008 het fokverbod voor bepaalde rassen is afgeschaft dat het lastig is te bepalen welk ras een hond is en waar de grens dan ligt. Verder nam tussen '93 en '08 het aantal bijtincidenten niet af.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat mij betreft worden ze gewoon verboden en wel om precies dezelfde reden waarom wapens in Nederland verboden zijn; er lopen nl. te veel paupers en marginaal klotevolk rond die niet om kunnen gaan met de verantwoordelijkheid van het bezitten van iets wat ontzettend veel schade kan aanrichten aan de medemens of in dit geval dieren...
Buiten je eigen erf aangelijnd EN gemuilkorfd.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:15 schreef Xaobotnik het volgende:
Anyway, wat mij betreft komt er sowieso een concreet verbod op het los laten lopen van honden buiten je eigen erf.
Idd. En had 'ie maar 1 kogel ofzo? Hij had alle 6 honden kunnen poppen, of iig de meest aggressieve eentje in z'n bakkes kunnen stoppen, toch?quote:
Euhm nee, ze zijn niet agressief en er zit geen enkele eigenschap in die niet hond eigen is. Pits kunnen prima lossen, sterker nog het erge vasthouden dat je ziet is aangeleerd. En er zijn zelfs van die op de rug rol pits, heb er zo 1tje in mijn kennissenkring(en nee die mensen zijn geen paupers, hebben daarnaast ook een golden).quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Pittig"...
Die beesten zijn van oudsher puur op basis van hun fysieke kracht en hun karakter geselecteerd om uiteindelijk tot vechtmachines gefokt te worden, een paar generaties maakt amper verschil uit wanneer het op de afname van die eigenschappen aankomt. Die beesten zullen m.a.w. van huis uit altijd agressief blijven en niet van opgeven en/of loslaten willen weten als het op vechten aankomt. En bij een doorgefokte vechthond afkomstig van een broodfokker en eigendom van één of ander trainingspak of ander marginaal figuur zal de kans dat het op vechten aankomt alleen maar groter zijn. Bovendien richten ze in dat geval ook wel wat meer schade aan als een golden retriever of ander normaal ras.
Wat mij betreft worden ze gewoon verboden en wel om precies dezelfde reden waarom wapens in Nederland verboden zijn; er lopen nl. te veel paupers en marginaal klotevolk rond die niet om kunnen gaan met de verantwoordelijkheid van het bezitten van iets wat ontzettend veel schade kan aanrichten aan de medemens of in dit geval dieren...
Ik denk dat een muilkorf niet haalbaar is...quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:53 schreef maily het volgende:
[..]
Buiten je eigen erf aangelijnd EN gemuilkorfd.
Zielig voor die honden, maar het is net als met vuurwerk; sommige mensen kunnen er gewoon NIET mee omgaan.
Welke rassen? Het ligt niet aan het ras. Of wil je alle terriërs verbieden? In veel gevallen is het verschil zeer lastig te maken. Zeker als het om mix-rassen gaat. En dan heb je ook nog rassen die een bovenontwikkeld jachtinstinct hebben die ook snel tot actie overgaan (bijv. een Akita die mensen vaak juist schattig vinden), of simpelweg dominante honden (herdershonden, huskies).quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:35 schreef Twiitch het volgende:
Ik blijf het zeggen, verbied die rassen, alleen randvolk loop er mee rond.
Niet veel van dezelfde eigenschappen, zeg maar gerust gelijk. Daar waar de pit ook een stamboomhond is zijn er honden die (door fraude) bij zowel de pits als de a staffs meedoen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:15 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Hij was sowieso kansloos tegen een pitbull, laat staan 5 plus een staffordshireterriër die veel van dezelfde eigenschappen heeft.
Anyway, wat mij betreft komt er sowieso een concreet verbod op het los laten lopen van honden buiten je eigen erf.
Het gros van de mensen ziet Jack Russell's, Teckels enz. dan ook alleen maar als "kleine hond" en dat is dan ook meteen de reden waarom veel van die kleine honden zulke onuitstaanbare, opgefokte kutbeesten zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet veel van dezelfde eigenschappen, zeg maar gerust gelijk. Daar waar de pit ook een stamboomhond is zijn er honden die (door fraude) bij zowel de pits als de a staffs meedoen.
Toch kijken mensen anders naar staffs, want die hebben die naam minder.
Zelfde met vele andere rassen. De Pyrenese berghond, amper een voorbijganger die zich realiseerd dat die dieren niet zoveel generaties geleden niet alleen beren en wolven te lijf gingen om hun schapen te beschermen, maar ook elk mens dat niet de boer of zijn gezin was.
Ruwhaar teckels deden veel jachtwerk, waaronder wilde zwijnen staande houden. Jack rusels wurgde vossen af in hun holen. Jorkie's joegen op ratten onder de varkenskotten(ja die ontzettende schoothondjes jet die strikjes op hun hoofd). Poedels haalde geschoten eenden e.d. uit het water en je wil niet weten wat die schattige beagles deden en soms nog doen als ze die vos te pakken kregen.
Het allergrootste probleem dat de pit heeft is hoe de mens hem wil zien, hoe hij beoordeeld wordt. Helaas levert dat voor vele pits een zeer onprettig leven op.
Pitbullpauper gespot.quote:
Ziek gaat misschien wat ver, maar het is wel steevast hetzelfde marginale volk wat je met zulke honden ziet lopen...quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:15 schreef hpeopjes het volgende:
In mijn ogen ben je gewoon ziek in je hoofd als je willens en wetens toch zo'n hond neemt. Er zijn erg veel zieke mensen in Nederland.
Gewoon goede regels zodat de sjonnies en anita's niet meer 6 vechthonden in een bijstandsflatje kunnen houden. Hele dierentuin. Wat moet een gemiddeld mens met 6 honden.quote:
Goed, ziek gaat inderdaad wat ver. Maar in staat tot nadenken zijn dat soort lui in elk geval niet.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ziek gaat misschien wat ver, maar het is wel steevast hetzelfde marginale volk wat je met zulke honden ziet lopen...
Eens.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:23 schreef eight het volgende:
Als je van 6 zulke honden vrij laat lopen spoor je echt niet. Hopelijk blijft dat mens nog een tijdje vastzitten.
Lijkt mij overigens vreselijk om je eigen hond voor je ogen verscheurt zien te worden. Vraag me af hoe lang de labrador geleden heeft
Ik maak me vooral zorgen om die peuter. Die heeft het ook allemaal mogen aanschouwen, hoe zijn/haar beste maatje aan stukken gescheurd werd.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:23 schreef eight het volgende:
Als je van 6 zulke honden vrij laat lopen spoor je echt niet. Hopelijk blijft dat mens nog een tijdje vastzitten.
Lijkt mij overigens vreselijk om je eigen hond voor je ogen verscheurt zien te worden. Vraag me af hoe lang de labrador geleden heeft
Precies. Dit soort honden bij dit soort mensen zijn gewoon wapens. Los laten lopen is dus eigenlijk gewoon poging tot doodslag.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit soort honden oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op agressieve paupers, trainingspakken en andere tokkies. Je gaat zulke mensen toch ook geen wapens geven?
Oer- en Poolhonden zijn schitterende honden, maar hebben door hun eigenzinnige karakter een baas met een verdomd strakke hand nodig...quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:29 schreef Jellereppe het volgende:
Het zijn machtige statige honden die Akita's, maar eerlijk, hoeveel mensen kunnen zo'n exemplaar verzorgen?
[ afbeelding ]
Dat geloof ik meteen. Je ziet het ook wel als je het mij vraagt. Hoe die daar alleen al bij staat, damn.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oer- en Poolhonden zijn schitterende honden, maar hebben door hun eigenzinnige karakter een baas met een verdomd strakke hand nodig...
Hier nog zo'n lief uitziende hond:quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:29 schreef Jellereppe het volgende:
Het zijn machtige statige honden die Akita's, maar eerlijk, hoeveel mensen kunnen zo'n exemplaar verzorgen?
[ afbeelding ]
Bijstandstrekkers lopen juist opvallend vaak rond met zo'n tokkiehond. Niet zo gek ook: heb je ooit een tokkie betaalde arbeid zien verrichten, anders dan een beetje zwart bijverdienen in de steigerbouw?quote:
Het verschil is echter dat dit soort honden niet puur en alleen gefokt is om op leven en dood met andere honden te vechten en bovendien zien ze er voor die marginale trainingspak-weslie's en puhsilla's niet "stoer" genoeg uit. Al die vechtmachines op vier poten dienen alleen maar als compensatie voor hun eigen gebreken. (en dat zijn er nogal wat)quote:Op woensdag 17 december 2014 00:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Hier nog zo'n lief uitziende hond:
[ afbeelding ]
Alleen lief voor het gezin waar hij onderdeel van uit maakt.
Pic:quote:'Stel had honden niet onder controle'
door Nienke Oort
Het eigenaarskoppel van de zes American Staffordshires die een labrador hebben doodgebeten in Katwijk, hadden de roedel niet onder controle. Dat zegt Stafford-kenner en hondengedragskundige Anniek Winters, die eerder dit jaar een fotoshoot had met de bewuste honden. Winters probeert al jaren het imago van de honden te verbeteren.
,,Ik kende de eigenaren niet en ook de honden niet. Tijdens de shoot ging alles goed, maar toen vertelden ze al dat er één hond uit het asiel bij zat die ze niet goed in de hand hadden", vertelt Winters.
Volgens de kenner kan één ’rotte appel’ in een roedel de hele meute meekrijgen en dat is wat er waarschijnlijk is gebeurd. ,,Heel naar dat dit nu juist met dit ras gebeurt. De eigenaren zijn verantwoordelijk voor hun honden. Vorige week beet een hazewindhond een chihuahua dood en daar hoor je niemand over", zegt Winters.
Het openbaar ministerie gaat nu beoordelen of de honden echt gevaarlijk zijn door middel van een gedragstest.
Ook bij een Jack Russell......quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oer- en Poolhonden zijn schitterende honden, maar hebben door hun eigenzinnige karakter een baas met een verdomd strakke hand nodig...
Insinueer je nu dat Ringbewoner een tokkie is?quote:Op woensdag 17 december 2014 01:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Bijstandstrekkers lopen juist opvallend vaak rond met zo'n tokkiehond. Niet zo gek ook: heb je ooit een tokkie betaalde arbeid zien verrichten, anders dan een beetje zwart bijverdienen in de steigerbouw?
Veel van die tokkies zijn verslaafd....dat is hard werken.quote:Op woensdag 17 december 2014 01:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Bijstandstrekkers lopen juist opvallend vaak rond met zo'n tokkiehond. Niet zo gek ook: heb je ooit een tokkie betaalde arbeid zien verrichten, anders dan een beetje zwart bijverdienen in de steigerbouw?
Ik ben het echt met je eens dat sommige mensen gewoon geen hond zouden moeten mogen, of igg geen 6 honden.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gros van de mensen ziet Jack Russell's, Teckels enz. dan ook alleen maar als "kleine hond" en dat is dan ook meteen de reden waarom veel van die kleine honden zulke onuitstaanbare, opgefokte kutbeesten zijn.
Ik blijf bij mijn mening dat American Staffords, Pitbulls enz. puur en alleen als vechthond tot stand gekomen en gefokt zijn. Niet als waakhond, niet als beschermhond tegen wolven of andere roofdieren, niet als jachthond, maar puur en alleen als vechthond ter vermaak en als inzet voor weddenschappen. En dat is dan ook waarom het onbetrouwbare, agressieve beesten, die in het bezit van het gemiddelde BMW 316-rijdende trainingspak met compensatiedrang een regelrecht gevaar voor hun omgeving zijn. En dat is, hoe je het ook wendt of keert, nu eenmaal het soort volk waar zulke honden een onweerstaanbare aantrekkingskracht op uitoefenen. Om te voorkomen dat zulke paupers er schade mee veroorzaken, hebben we in Nederland vrij wapenbezit verboden en wat mij betreft is dat reden genoeg om dit soort vechthonden dan ook gewoon te verbieden. Dan maar geen hond voor Weslie en Puhsilla...
Het zijn van huis uit altijd vechthonden geweest; ze zijn oorspronkelijk geselecteerd op (karakter)eigenschappen die hen een goede vechthond maakten en daar is vervolgens ook op en mee verder gefokt. En daarmee zijn het geen gezinshonden en al he-le-maal niet voor trainingspakken, tokkies en ander paupervolk waar zo'n hond als "stoer" statussymbool dient.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben het echt met je eens dat sommige mensen gewoon geen hond zouden moeten mogen, of igg geen 6 honden.
6 honden zo los laten lopen is altijd een risico, je hebt dan roedel vorming en de kans op conflicten neemt enorm toe.
Maar het ras heeft er verder geen bal mee te maken, sommige mensen verkloten gewoon elke hond.
Met pits wordt veel gedaan, er wordt met ze gejaagd, ze kunnen erg goed trekken, ze zijn goed in de meeste honden sporten en zijn van oorsprong ook echte gezinshonden.
Dat wat van deze hond een goede vechter maakt maakt van deze hond een goede van alles.
Dat weet iedereen, maar waarschijnlijk moeten er eerst doden vallen voordat er iets gaat gebeuren. Helaas is het meestal een klein kind wat door zo'n 'lieve' hond wordt verscheurt.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zijn van huis uit altijd vechthonden geweest; ze zijn oorspronkelijk geselecteerd op (karakter)eigenschappen die hen een goede vechthond maakten en daar is vervolgens ook op en mee verder gefokt. En daarmee zijn het geen gezinshonden en al he-le-maal niet voor trainingspakken, tokkies en ander paupervolk waar zo'n hond als "stoer" statussymbool dient.
Als je een Jack Russell verkloot levert dat een bloedirritante, opgefokte stuiterbal op. Verkloot je een vechthond, dan hebben je omgeving en andere hondenbezitters écht een probleem wanneer ze je tegenkomen met je vechtmachine op vier poten...
Dit zijn de lieverdjesquote:Op woensdag 17 december 2014 10:10 schreef DaveDave09 het volgende:
Hondendeskundige op de foto met killerhonden
[..]
Pic:
http://www.telegraaf.nl/j(...)t%20onder%20controle
Lief hoorquote:Op woensdag 17 december 2014 12:37 schreef maily het volgende:
[..]
Dit zijn de lieverdjes
[ afbeelding ]
Damn, halve dierentuin in huis. Hebben ze een groot lap grond waar ze die honden kwijt konden?quote:Op woensdag 17 december 2014 12:37 schreef maily het volgende:
[..]
Dit zijn de lieverdjes
[ afbeelding ]
Hier gaat Ringbewoner boos om worden.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:04 schreef Gnittoo het volgende:
zeker in nederland is het toch een bepaalde slag mensen die voor dit soort honden kiest.
Ja in de duinen ....quote:Op woensdag 17 december 2014 13:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Damn, halve dierentuin in huis. Hebben ze een groot lap grond waar ze die honden kwijt konden?
Hey! Een nieuw Michiel Romeijn typetje!quote:Op woensdag 17 december 2014 12:37 schreef maily het volgende:
[..]
Dit zijn de lieverdjes
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 december 2014 13:20 schreef Bugno het volgende:
[..]
Hey! Een nieuw Michiel Romeijn typetje!
Ik heb het al vaak gezegd, de meeste mensen die een hond hebben zijn totaal niet geschikt hiervoor. Dan krijg je dus dit.quote:
Dat dus. Ook een hond van dat ras kan je prima opvoeden en dat kan een leuk huisdier worden. Dan moet je alleen wel goed weten wat je doet, weten hoe zo'n beest 'werkt', de juiste karaktereigenschappen hebben etc.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zijn van huis uit altijd vechthonden geweest; ze zijn oorspronkelijk geselecteerd op (karakter)eigenschappen die hen een goede vechthond maakten en daar is vervolgens ook op en mee verder gefokt. En daarmee zijn het geen gezinshonden en al he-le-maal niet voor trainingspakken, tokkies en ander paupervolk waar zo'n hond als "stoer" statussymbool dient.
Ook zo'n ras waar de meeste mensen helemaal niet aan moeten beginnen. Maar het ziet er zo leuk uit.quote:Als je een Jack Russell verkloot levert dat een bloedirritante, opgefokte stuiterbal op. Verkloot je een vechthond, dan hebben je omgeving en andere hondenbezitters écht een probleem wanneer ze je tegenkomen met je vechtmachine op vier poten...
Veel te omslachtig en duur. Ik zeg iedereen met een uitkering of een iq onder de 130 chemisch castreren. In 1x van alle problemen afquote:Op woensdag 17 december 2014 13:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien zouden ze een vergunningstelsel moeten invoeren voor bepaalde rassen, dat je die alleen mag kopen als je ermee naar de hondenschool gaat (de eerste keer in ieder geval) en zo.
quote:Op woensdag 17 december 2014 12:37 schreef maily het volgende:
[..]
Dit zijn de lieverdjes
[ afbeelding ]
Honden mogen alleen loslopen, daar waar het mag, dat geldt voor alle honden. Gelukkig wel!quote:Op woensdag 17 december 2014 15:47 schreef Alentejana het volgende:
Ik dacht dat honden die onder "gevaarlijke rassen" vallen helemaal niet los mochten lopen in Nederland?
Eigenaar een paar tikken gegeven?quote:Op woensdag 17 december 2014 18:32 schreef ssebass het volgende:
En vandaag zijn mijn honden weer gebeten door een bulldog... Baasje liep ergens verderop te telefoneren. Echt dat soort mensen moeten gewoon geen honden mogen hebben.
En? De kosten zijn voor de mensen die zo'n hond nemen. Jammer voor die paar mensen die wel kunnen nadenken.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:59 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Veel te omslachtig en duur.
Dan zijn we slechts van de problemen af die voortvloeien uit een lage intelligentie, helaas zijn mensen die intelligent zijn niet per definitie betere mensen. Wel komt er meer probleemgedrag voor bij domme mensen.quote:Ik zeg iedereen met een uitkering of een iq onder de 130 chemisch castreren. In 1x van alle problemen af
Enkel een aantal van de 'gevaarlijke' rassen. Die rassen zijn niet gevaarlijk, de honden worden slechts gevaarlijk als ze slecht worden opgevoed. Het zijn net kinderen.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:47 schreef Alentejana het volgende:
Ik dacht dat honden die onder "gevaarlijke rassen" vallen helemaal niet los mochten lopen in Nederland?
Ja maar het heeft niets met het ras te maken hoor. Pits zijn hele leuke gezinshonden enzo.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je een Jack Russell verkloot levert dat een bloedirritante, opgefokte stuiterbal op. Verkloot je een vechthond, dan hebben je omgeving en andere hondenbezitters écht een probleem wanneer ze je tegenkomen met je vechtmachine op vier poten...
Pitbulls zijn niet geschikt voor gezinnen maar dat is vooral omdat veel kinderen nog wel eens domme dingen doen. Het kunnen wel degelijk prima huisdieren zijn. Mijn keuze zou het trouwens niet zijn al is het maar omdat er veel te veel gezondheidsproblemen bij bepaalde ras zijn ontstaan (ademhaling) door het fokken en ik dus het liefst zie dat dit ras beëindigd wordt.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja maar het heeft niets met het ras te maken hoor. Pits zijn hele leuke gezinshonden enzo.
Die rassen zijn door hun karakter, (spier)massa en het feit dat ze - vanwege hun uiterlijk en imago - woest aantrekkelijk zijn voor mensen, die juist net níet in het bezit van een vechtmachine op vier poten horen te zijn, echter wel een grotere risicofactor dan bijv. de gemiddelde Golden Retriever. In dat opzicht zijn het dus gewoon wél gevaarlijke rassen...quote:Op woensdag 17 december 2014 19:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Enkel een aantal van de 'gevaarlijke' rassen. Die rassen zijn niet gevaarlijk, de honden worden slechts gevaarlijk als ze slecht worden opgevoed. Het zijn net kinderen.
Zoals buskruit gevaarlijk is. Idioten, tokkies en ander gespuis wat in onze samenleving wordt getolereerd kunnen er hele gevaarlijke dingen mee doen, normale mensen kunnen er hele nuttige dingen mee doen. Los van het feit dat de meeste mensen niet geschikt zijn voor het houden van een hond (of een ander huisdier, een kat zal nog net gaan), de meeste mensen die wel geschikt zijn voor het houden van een hond zijn niet geschikt voor het houden van een hond van zo'n ras aangezien je als mens duidelijk de baas moet zijn bij zo'n hond (een hond heeft twee keuzes: leider zijn of leiderschap aanvaarden) en je als mens een klimaat moet creëren waarin zo'n hond zich veilig voelt.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die rassen zijn door hun karakter, (spier)massa en het feit dat ze - vanwege hun uiterlijk en imago - woest aantrekkelijk zijn voor mensen, die juist net níet in het bezit van een vechtmachine op vier poten horen te zijn, echter wel een grotere risicofactor dan bijv. de gemiddelde Golden Retriever. In dat opzicht zijn het dus gewoon wél gevaarlijke rassen...
Er zijn momenten waarop ik sterilisatie en castratie van mensen die bepaalde misdrijven hebben begaan kan billijken.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:29 schreef highender het volgende:
Het wordt tijd voor een anti-tokkie beleid.
Gezien het feit dat het gros van de normale hondenliefhebbers echter niet eens de behoefte heeft om eigenaar van zo'n vechthond met bijbehorend dubieus imago te zijn, zal een eventueel verbod op dergelijke rassen niet eens veel stof doen opwaaien. Althans, buiten achterbuurten dan...quote:Op woensdag 17 december 2014 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals buskruit gevaarlijk is. Idioten, tokkies en ander gespuis wat in onze samenleving wordt getolereerd kunnen er hele gevaarlijke dingen mee doen, normale mensen kunnen er hele nuttige dingen mee doen.
Ik zou er geen moeite mee hebben. Zolang ze maar niet die beesten gaan afmaken en die beesten gewoon op een normale manier laten verder leven indien het mogelijk is. Zelfs al is er een agressieprobleem dan nog moet je proberen dat gedrag goed te krijgen als het enigszins haalbaar is. Die hond kan er niets aan doen dat die zo is geworden, dat ligt toch echt vrijwel altijd aan de eigenaar. Bijna alle honden zijn van nature zachtaardig in een juiste omgeving.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gezien het feit dat het gros van de normale hondenliefhebbers echter niet eens de behoefte heeft om eigenaar van zo'n vechthond met bijbehorend dubieus imago te zijn, zal een eventueel verbod op dergelijke rassen niet eens veel stof doen opwaaien. Althans, buiten achterbuurten dan...
Vind ze nog meevallen eigenlijk...quote:Op woensdag 17 december 2014 12:37 schreef maily het volgende:
[..]
Dit zijn de lieverdjes
[ afbeelding ]
als ze rond gaan wandelen en tegen mensen gaan vertellen dat ze hun hond moeten aanlijnen, vind je dat wel prima?quote:Op woensdag 17 december 2014 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er zijn momenten waarop ik sterilisatie en castratie van mensen die bepaalde misdrijven hebben begaan kan billijken.![]()
Met dank aan onze politieagentjes die wel van 9-5 in de winkelstraten rondlopen en voor elk onbenullig wedstrijdje van onze semi-professionele clubjes uitrukken (goede prioriteit) maar niet doen waarvoor de politie is opgericht.
![]()
Die gewone straatagenten zal ik er niet op aanspreken, hun collega's die hoger in de hiërarchie staan wel.
Gewoon direct een boete geven als je ziet dat die persoon de hond niet in de hand heeft. Om te beginnen ook eens ergens anders rondlopen dan bij het voetbalstadion of een winkelstraat tussen 9 en 5. Wat diverser inzetten qua plaats en tijdstip, veel meer politie-agenten in burgerkleding inzetten zodat ze mensen kunnen betrappen, vallen opzetten, dat soort zaken. Het is niet zo moeilijk, het is een kwestie van prioriteiten. Wij vinden flitsen, voetbalhooligannetjes en winkeldiefjes belangrijker dan het aanpakken van klootzakken. We moeten eens ophouden met dat geneuzel.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
als ze rond gaan wandelen en tegen mensen gaan vertellen dat ze hun hond moeten aanlijnen, vind je dat wel prima?
Nee. Ook stereotype stratenmakertokkie als eigenaar trouwens.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:35 schreef Beauke het volgende:
[..]
Vind ze nog meevallen eigenlijk...
Dat vrouwmens uit het verhaal in de openingspost had die zes vechtmachines sowieso nooit onaangelijnd buiten mogen laten wat mij betreft. En wat voor voor trainingspakpauper ben je trouwens ook als je überhaupt zes vechthonden aanschaft...quote:Op woensdag 17 december 2014 19:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
als ze rond gaan wandelen en tegen mensen gaan vertellen dat ze hun hond moeten aanlijnen, vind je dat wel prima?
Kijk de foto maar. Die dochter heet ongetwijfeld ook Priscilla ofzo.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat vrouwmens uit het verhaal in de openingspost had die zes vechtmachines sowieso nooit onaangelijnd buiten mogen laten wat mij betreft. En wat voor voor trainingspakpauper ben je trouwens ook als je überhaupt zes vechthonden aanschaft...
quote:Op woensdag 17 december 2014 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pitbulls zijn niet geschikt voor gezinnen maar dat is vooral omdat veel kinderen nog wel eens domme dingen doen. Het kunnen wel degelijk prima huisdieren zijn. Mijn keuze zou het trouwens niet zijn al is het maar omdat er veel te veel gezondheidsproblemen bij bepaalde ras zijn ontstaan (ademhaling) door het fokken en ik dus het liefst zie dat dit ras beëindigd wordt.
Dat heet een understatement, Engelsen zijn er gek op.quote:Op donderdag 18 december 2014 19:59 schreef tong80 het volgende:
[..]'Kinderen doen soms domme dingen.'
Vergunningen en verplichte trainingen die moeten worden afgerond voor je zo'n hond mag hebben, lijkt mij wel een mooi begin. Beetje hetzelfde principe als de schietsport.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:50 schreef Woestijnvos het volgende:
Misschien moeten we die gevaarlijke hondensoorten maar eens verbieden
Gevarentaks bovenop de hondenbelasting.quote:Op donderdag 18 december 2014 20:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vergunningen en verplichte trainingen die moeten worden afgerond voor je zo'n hond mag hebben, lijkt mij wel een mooi begin. Beetje hetzelfde principe als de schietsport.
Kan ook. Gewoon ontmoedigen.quote:Op donderdag 18 december 2014 20:48 schreef maily het volgende:
[..]
Gevarentaks bovenop de hondenbelasting.
Naar alle waarschijnlijkheid zijn dit dan ook gewoon lieve honden.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:37 schreef maily het volgende:
[..]
Dit zijn de lieverdjes
[ afbeelding ]
laten we het als volgt zien. als ik je aanrijd met een fiets doet dat pijn. als ik je omver rijd met een bulldozer ben je dood.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Enkel een aantal van de 'gevaarlijke' rassen. Die rassen zijn niet gevaarlijk, de honden worden slechts gevaarlijk als ze slecht worden opgevoed. Het zijn net kinderen.
De wetgeving is eigenlijk al in plaats: artikel 16, lid 3 van de Flora- en faunawet.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:47 schreef Alentejana het volgende:
Precies. Belachelijk dat zoiets niet bestaat. Ook hondverkoop op marktplaats verbieden. Alleen gecertificeerde fokkers die ook gesprekken aangaan met mensen om te kijken of men wel geschikt is.quote:Op donderdag 18 december 2014 20:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vergunningen en verplichte trainingen die moeten worden afgerond voor je zo'n hond mag hebben, lijkt mij wel een mooi begin. Beetje hetzelfde principe als de schietsport.
Ja, maar het effect voor de honden zal misschien juist negatief zijn. In ieder geval fokte hij op een verantwoorde manier de honden, veel van zijn 'collega's' doen dat niet. Het zijn lang niet allemaal broodfokkers maar er zitten er wel veel tussen.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:38 schreef Harmankardon het volgende:
Ik zit, al zeg ik het zelf, diep in de hondenwereld (wel heel ander ras) en ben bevriend met een van de bekendste fokkers van American Staffords. Internationale prijzen gewonnen met zijn honden. Althans, die was fokker want sinds deze zomer gestopt. Hij wilde het moment voor zijn dat een van zijn gefokte honden iemand iets aandeed. Respect.
Een hond moet het niet van zijn zicht maar met name zijn reuk hebben. Spuiten op zijn neus is waarschijnlijk wel effectief want zeer gevoelig.quote:Op donderdag 18 december 2014 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zou pepperspray helpen tegen honden? Als zo'n beest daardoor niet meer gericht kan aanvallen omdat het niet goed ziet. Toch handig in geval van tokkies die een agressieve slecht opgevoede hond hebben. Met hardlopen kan het ook goed van pas komen (waakhonden bij tokkies op een niet goed afgesloten terrein).
Pepperspray heeft een sterk effect op de ademhaling (slijmvliezen) dus dat maakt niet uit. Daarom juist dat ik me afvroeg in welke mate het zou helpen, de hond zou je niet meer kunnen zien of ruiken. Ik ben een dierenvriend maar als mensen een hond misbruiken als wapen dan zal ik toch mezelf moeten verdedigen, zeker als dat wapen kan afgaan zonder dat het de bedoeling is (mensen die een laag hek in de tuin hebben waar een agressieve hond zo over heen springt).quote:Op donderdag 18 december 2014 23:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een hond moet het niet van zijn zicht maar met name zijn reuk hebben. Spuiten op zijn neus is waarschijnlijk wel effectief want zeer gevoelig.
Nee, dat gaat bij een pitbull in ieder geval niet werken, ik heb er ooit eens een gezien die zich niet eens liet tegenhouden door prikkeldraad, complete waas voor de ogen krijgen die beesten.quote:Op donderdag 18 december 2014 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zou pepperspray helpen tegen honden? Als zo'n beest daardoor niet meer gericht kan aanvallen omdat het niet goed ziet. Toch handig in geval van tokkies die een agressieve slecht opgevoede hond hebben. Met hardlopen kan het ook goed van pas komen (waakhonden bij tokkies op een niet goed afgesloten terrein).
Als hij eenmaal beet heeft niet, de vraag is of dat het helpt als hij nog niet beet heeft maar op het punt staat om te gaan aanvallen. Als hij je niet kan vinden zit hij maar wat lucht te happen als je snel wegstapt. Of met wat geluk het baasje.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, dat gaat bij een pitbull in ieder geval niet werken, ik heb er ooit eens een gezien die zich niet eens liet tegenhouden door prikkeldraad, complete waas voor de ogen krijgen die beesten.
Geen idee, ik zou het niet graag willen uitvinden. Ooit eens een fimpje op het internet gezien ook van een pitbull die een paard aanviel, en terwijl hij aan zijn staart hing allerlei trappen van dat paard kreeg, maar die laten dus gewoon nooit meer los. Die beesten moeten toch wel een waanzinnig hoge pijngrens hebben, daar zal een beetje pepperspray ook niet veel tegen helpen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als hij eenmaal beet heeft niet, de vraag is of dat het helpt als hij nog niet beet heeft maar op het punt staat om te gaan aanvallen. Als hij je niet kan vinden zit hij maar wat lucht te happen als je snel wegstapt. Of met wat geluk het baasje.
Er zijn er teveel die fokken op 'stoer'. Ook steeds groter en grover van bouw. Jammer, want de originele pit, echt die uit amerika(en dus niet de gestoorde kruisingen die ze hier pits noemen), is een hele mooie en een veel gebalanceerdere hond.quote:Op donderdag 18 december 2014 23:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar het effect voor de honden zal misschien juist negatief zijn. In ieder geval fokte hij op een verantwoorde manier de honden, veel van zijn 'collega's' doen dat niet. Het zijn lang niet allemaal broodfokkers maar er zitten er wel veel tussen.
Het helpt zelfs tegen beren, dus de kans is aanwezig dat het helpt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 01:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pepperspray heeft een sterk effect op de ademhaling (slijmvliezen) dus dat maakt niet uit. Daarom juist dat ik me afvroeg in welke mate het zou helpen, de hond zou je niet meer kunnen zien of ruiken. Ik ben een dierenvriend maar als mensen een hond misbruiken als wapen dan zal ik toch mezelf moeten verdedigen, zeker als dat wapen kan afgaan zonder dat het de bedoeling is (mensen die een laag hek in de tuin hebben waar een agressieve hond zo over heen springt).
Hoe doen wilde hondachtigen dat met jagen denk je?quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen idee, ik zou het niet graag willen uitvinden. Ooit eens een fimpje op het internet gezien ook van een pitbull die een paard aanviel, en terwijl hij aan zijn staart hing allerlei trappen van dat paard kreeg, maar die laten dus gewoon nooit meer los. Die beesten moeten toch wel een waanzinnig hoge pijngrens hebben, daar zal een beetje pepperspray ook niet veel tegen helpen.
Als mijn honden worden doodgebeten en het baasje doet niets, dan zou ik mij echt in moeten houden om het baasje niet hetzelfde lot te laten ondergaan...quote:Op woensdag 17 december 2014 19:06 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Eigenaar een paar tikken gegeven?
onlangs liep ik over een parkeerterrein en liep er een loslopende hond van labrador formaat blaffend op me af. ik sta stil en pak m'n zware chauffeurstas wat steviger beet, maar je zal iemand hebben die het al gillend op een lopen zet.quote:Verreweg de meeste honden op straat die op je afkomen en zich intimiderend gedragen zijn in het geheel niet van plan te bijten. Gewoon een beetje standvastig zijn en geen hele domme dingen doen is dan zat.
Als de hond van m'n ouders door zo'n vechthond aangevallen zou worden, zou ik me absoluut niet inhouden tegen de eigenaar...quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Als mijn honden worden doodgebeten en het baasje doet niets, dan zou ik mij echt in moeten houden om het baasje niet hetzelfde lot te laten ondergaan...
Al die debielen die deze geladen wapens vrij rond laten lopen. Ik blijf het zeggen, dit is gewoon poging tot doodslag.
Dan moet je je juist niet stoppen maar een manier vinden om van de door jou gefokte honden zo relaxed te krijgen als een Jamaicaan die naar Marley luistert terwijl hij een stickie rookt. Is dat je gelukt, dan mag je pas stoppen.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:38 schreef Harmankardon het volgende:
Ik zit, al zeg ik het zelf, diep in de hondenwereld (wel heel ander ras) en ben bevriend met een van de bekendste fokkers van American Staffords. Internationale prijzen gewonnen met zijn honden. Althans, die was fokker want sinds deze zomer gestopt. Hij wilde het moment voor zijn dat een van zijn gefokte honden iemand iets aandeed. Respect.
Dan begrijp jij mij compleet verkeerd. Als iemand niet bang is voor honden dan ben ik het. Ik naderde als peuter al vreemde honden die een kop groter waren omdat ik zag dat het vriendelijke dieren zijn, ook wanneer ze tegen je opspringen, ik kan in het algemeen bij honden snel zien wat voor vlees je in de kuip hebt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Het helpt zelfs tegen beren, dus de kans is aanwezig dat het helpt.
Maar er is ook een kans dat het een poging tot intimideren veranderd in een echte aanval.
Je doet hier namelijk net alsof het heel ruim voorkomt dat je op straat echt aangevallen wordt, je tuin vb spreekt boekdelen.
Verreweg de meeste honden op straat die op je afkomen en zich intimiderend gedragen zijn in het geheel niet van plan te bijten. Gewoon een beetje standvastig zijn en geen hele domme dingen doen is dan zat.
Hier in de buurt wonen ook van die tokkies met 6 van die krengen, Een keer had 1 van die twee een oud vrouwtje neergeslagen omdat ze commentaar hadquote:Op zondag 21 december 2014 10:33 schreef ssebass het volgende:
Ja hoor mijn honden zijn weer aangevallen. Tweede keer sinds dit topic!! Nu door twee bull mastiffs. Toen ik zei dat het baasje zijn honden eens vast moest houden ging die helemaal los. Heeft vijf minuten staan schelden. Leuk tokkies met honden...
Laten we het hopen!quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:55 schreef ietjefietje het volgende:
Maar zijn die beesten nu afgemaakt of niet? Ik durf nu niet meer naar dat losloopgebied in Katwijk met mijn hond.
Geweldig inderdaad... Gelukkig wordt het gratis geld met bakken naar die mensen gesmeten. Wij betalen indirect voor doodsbedreigingen en overlast. Gaat lekker met Nederland.quote:Op zondag 21 december 2014 12:50 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Hier in de buurt wonen ook van die tokkies met 6 van die krengen, Een keer had 1 van die twee een oud vrouwtje neergeslagen omdat ze commentaar had![]()
Dat tuig heeft zich helaas pas voortgeplant.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:42 schreef Helsinki het volgende:
''Dat doen ze anders nooit!!!!!111''
Wapens zijn er alleen om mee te schieten, honden zijn er niet alleen om te bijten. Dat maakt wel een stevig verschil.quote:Op zondag 21 december 2014 14:01 schreef ssebass het volgende:
[..]
Geweldig inderdaad... Gelukkig wordt het gratis geld met bakken naar die mensen gesmeten. Wij betalen indirect voor doodsbedreigingen en overlast. Gaat lekker met Nederland.
Groot deel van de eigenaren van vechthonden heeft een strafblad. Ze zeggen wel het ligt aan het baasje, wat ook klopt, maar dat is hetzelfde als guns don't kill people, people kill people. Laten we dan ook maar meteen aan iedereen volautomatische wapens uitdelen! Lekkere logica.
Overigens ook door partij van de dieren die het mogelijk heeft gemaakt dat dit soort schatjes weer nieuwe slachtoffers kunnen maken.
Wapens kunnen er ook zijn voor sport. Ik heb ook wel eens op de schietbaan gestaan, maar nooit de intentie gehad om ook maar ooit op mensen te schieten.quote:Op zondag 21 december 2014 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Wapens zijn er alleen om mee te schieten, honden zijn er niet alleen om te bijten. Dat maakt wel een stevig verschil.
Maar ik ben er niet tegen als mensen niet zomaar honden mogen hebben.
Maar nogsteeds gaat het dan om schieten. Bijten kan ook op de hondenschool op een pakwerker ipv mensen of dieren aanvallen op straat.quote:Op zondag 21 december 2014 14:15 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wapens kunnen er ook zijn voor sport. Ik heb ook wel eens op de schietbaan gestaan, maar nooit de intentie gehad om ook maar ooit op mensen te schieten.
Zo ontzettend moeilijk op te voeden zijn ze nu ook weer niet. Het is meer dat mensen gewoon er echt een zooitje van maken, helemaal geen moeite voor doen of juist agressie bevorderen.quote:Ik ben ook niet voor het verbieden van honden, maar waarom moet je honden die ontzettend moeilijk op te voeden zijn aan iedereen meegeven? Uberhaupt op marktplaats dieren verkopen. Het zijn hoog risicovolle dieren die met goede begeleiding prima zijn, maar dit laatste is zelden het geval. Ze trekken de verkeerde mensen aan. Deze beesten eindigen ook veelal met een spuitje of in het asiel. Lijkt mij ook voor de honden niet ideaal. Moet je eens in een asiel kijken. Het grootste deel zijn vechthonden die ook bijna niet te plaatsen zijn. Mijn honden komen ook uit het asiel.
Ja maar daar gaat het dus om. En juist die mensen kiezen van die vechthonden. Je gaat mij niet vertellen dat dit veilig is. En hier wordt niets aan gedaan. Aanlijn gebod en muilkorf gebod worden genegeerd, dit is dus al na incidenten. Net als bij de labrador in de op.quote:Op zondag 21 december 2014 14:28 schreef erodome het volgende:
Zo ontzettend moeilijk op te voeden zijn ze nu ook weer niet. Het is meer dat mensen gewoon er echt een zooitje van maken, helemaal geen moeite voor doen of juist agressie bevorderen.
Hoog risico bedoel ik de schade die ze aan kunnen richten. Chihuahua zal misschien veel meer bijten maar schade is er amper. Als een vechthond los gaat, dan vallen er doden. Dit is nogal een essentieel verschil. Uiteraard had het veel meer kunnen zijn, maar ik vind elke dode teveel zowel mens als hond.quote:Het zijn geen hoog risico beesten, als ze dat waren dan waren er veeeeeeeeeeeel meer beten gevallen, zeker als je kijkt wie die honden veel hebben. Er wordt echt enorm veel gesold met die honden, alhoewel ik niet wil zeggen dat er weinig problemen zijn is het eerder een wonder dat er niet veel meer problemen zijn.
Amstaffs horen er wat mij betreft zeker bij. Ik woon inderdaad in de crimineelste stad van Nederland. Dus dat zou het kunnen zijn.quote:Ik heb 7 jaar in een asiel gewerkt, daar een stuk of 100 vechthonden types meegemaakt en dat was ook nog eens toen de RAD net in werking ging en er veel van die type's in beslag genomen werden.
Viel wel mee dus, er zat vooral vanalles en nog wat. Maar misschien heb jij een ruimer beeld van "vechthonden" dan ik dat heb. Ik wil voor de vorm de staffs er beide wel bijvoegen en zelfs de bullterrier, maar dan nog kom ik maar op 5 rassen waarvan ik van 1 weet dat die amper tot nooit in het asiel zitten.
Wel zie je verschil in asielen trouwens, het kan best dat jij in een vechthond rijke regio hebt gekeken. Aso country zeg maar, klinkt erg lullig, is het ook eigenlijk.
Daar gaat het mij ook om, wat mij betreft worden mensen aangepakt op wat hun honden doen. Een vrouw zoals uit de OP zou geen honden meer mogen hebben. Er zijn namelijk meer rassen dan niet waarbij 6 losse honden al snel een probleem kunnen vormen mbt andere honden/dieren.quote:Op zondag 21 december 2014 14:42 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja maar daar gaat het dus om. En juist die mensen kiezen van die vechthonden. Je gaat mij niet vertellen dat dit veilig is. En hier wordt niets aan gedaan. Aanlijn gebod en muilkorf gebod worden genegeerd, dit is dus al na incidenten. Net als bij de labrador in de op.
Dat is echt, echt niet waar, ook vechthonden kunnen prima normale hondentaal spreken en kennen ook een heel scala van dreigend gedrag en verschillende beten. Ook bij pits geld dat verreweg de meeste beten niet dodelijk zijn, niet eens heel ernstig. De ernstige gevallen komen natuurlijk wel eerder in het nieuws.quote:Hoog risico bedoel ik de schade die ze aan kunnen richten. Chihuahua zal misschien veel meer bijten maar schade is er amper. Als een vechthond los gaat, dan vallen er doden. Dit is nogal een essentieel verschil.
En engelse staffs?quote:Amstaffs horen er wat mij betreft zeker bij. Ik woon inderdaad in de crimineelste stad van Nederland. Dus dat zou het kunnen zijn.
Ja dan zitten we op een lijn. De vraag is wat er gedaan worden kan dat die honden een goed huis krijgen. Dat is voor zowel de honden als omgeving heel belangrijk. Sommige mensen zouden inderdaad absoluut geen honden mogen hebben. Verkoop op marktplaats verbieden zal al erg helpen. Iets meer regulatie en alleen nog maar fokkers die gewoon zorgen dat de honden op de juiste plekken komen.quote:Op zondag 21 december 2014 14:53 schreef erodome het volgende:
Ik heb net zo'n hekel als jij aan dat tuig met dit soort honden, dat is gewoon foute boel, daar mag je gerust vanuit gaan. Die honden zijn wel degelijk erg gevaarlijk, ook ik kom daar liever niet bij. Als er wat gedaan kan worden waardoor deze mensen geen honden meer hebben(ook geen herder ofzo) dan ben ik voor.
quote:Vrouw bestraft voor agressieve honden
DEN HAAG -
De 33-jarige eigenaresse van zes agressieve honden die vorig jaar in de duinen van Katwijk een labrador hebben verscheurd mag drie jaar geen honden meer bezitten. Dat heeft de rechtbank in Den Haag woensdag bepaald
De rechtbank gaf de vrouw uit Noordwijk een voorwaardelijke celstraf van veertien dagen met een proeftijd van drie jaar. Ook heeft ze een taakstraf van tachtig uur gekregen en moet ze een schadevergoeding betalen van ruim 700 euro.
De honden van de vrouw liepen los in de duinen van Katwijk, een eind bij haar vandaan. Het baasje van de labrador wandelde daar met haar tweejarige dochtertje, toen haar hond werd aangevallen en verscheurd.
De Katwijkse zou laconiek hebben toegekeken, ondanks smeekbeden van het huilende baasje van de labrador om in te grijpen. De moeder en haar kind konden zich achter prikkeldraad in veiligheid brengen.
Gealarmeerde agenten moesten schieten om één van de honden bij de toen al dode labrador weg te krijgen. De andere honden zaten op dat moment al achter koeien aan. Volgens het Openbaar Ministerie waren enkele honden eerder al betrokken geweest bij bijtincidenten.
http://www.telegraaf.nl/f(...)ssieve_honden__.html
Wat is er gebeurd met de honden die dit gedaan hebben? Asiel? Afgemaakt? Of moet ze ze nu wegbrengen?quote:
tja, de "uitstraling" van een pitt trekt toch een bepaald slag volk aan.quote:Waarom nemen mensen niet zo'n hondje dan?
Waarom heb je een andere hond in je profiel?quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:46 schreef Ryan3 het volgende:
Wij hebben ons hondje ook los laten lopen, vanmiddag, op een hondenlosloopveldje (nu heeft ze slaap). Geen vuiltje aan de lucht. Waarom nemen mensen niet zo'n hondje dan?
[ afbeelding ]
Vorig hondje, overleden verleden jaar.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:49 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Waarom heb je een andere hond in je profiel?
Waarschijnlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:03 schreef betyar het volgende:
Hebben die honden "Brothers In Blood: The Lions Of Sabi Sand" soms gekeken?
Een forse straf aangezien slechts een hond het slachtoffer werd, wel een waar ik volledig achter sta. Alleen vind ik dat ze nooit meer een hond moet mogen houden en dat er een zware boete moet staan (geen gevangenisstraf) als ze er ooit op betrapt wordt dat ze er wel een heeft. Ik geloof in het geven van een tweede kans maar de rest van je leven geen hond mogen houden in Nederland is niet een dermate ingrijpend iets dat ik haar op dit vlak een tweede kans zou willen geven.quote:
Dat zal zeker hebben meegespeeld in de strafmaat.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:34 schreef Poolhond39 het volgende:
Het ergste vind ik nog dat dat mens (de eigenares van die pitbulls) gewoon bleef toekijken terwijl die Labrador verschuurd werd.... Zelfs nadat de eigenares van de Labrador haar om hulp vroeg, deed ze nog niets!
Op dat soort nalatigheid / hufterigheid is wat mij betreft een gevangenisstraf van (minimaal) 1 jaar eerder van toepassing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |