quote:Op maandag 15 december 2014 22:44 schreef Prof_Hoax het volgende:
Roomboter, peterselie, verse knoflook, peper zout. Et voila.
quote:Op maandag 15 december 2014 23:25 schreef summer2bird het volgende:
Ja okey, maar kan iemand het mij uitleggen hoe je het maakt in stapjes?![]()
Way to go om interessant te doen. Alsof je daar nog enigszins wat van proeft tussen alle andere ingrediënten.quote:
Het maakt echt een enorm verschil in smaakbeleving of je grof of fijn zout gebruikt. Bij fijn zout wordt de zoute smaak verdeeld, terwijl je bij grof zout af en toe een kristal op je tong proeft smelten.quote:Op maandag 15 december 2014 23:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Way to go om interessant te doen. Alsof je daar nog enigszins wat van proeft tussen alle andere ingrediënten.![]()
Als je überhaupt al een verschil zou proeven.
Grof en fijn dus, niet per sé zee of keuken.quote:Op maandag 15 december 2014 23:54 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Het maakt echt een enorm verschil in smaakbeleving of je grof of fijn zout gebruikt. Bij fijn zout wordt de zoute smaak verdeeld, terwijl je bij grof zout af en toe een kristal op je tong proeft smelten.
Maar zeezout is vrijwel altijd grof en puur keukenzout vrijwel altijd fijn. Zeezout heeft ook wel degelijk een andere smaak.quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grof en fijn dus, niet per sé zee of keuken.
Het komt beiden uit de zee. De een ligt al jaren op de vroegere zeebodemlagen in een grot, het ander droogt op uit water...quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:11 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Maar zeezout is vrijwel altijd grof en puur keukenzout vrijwel altijd fijn. Zeezout heeft ook wel degelijk een andere smaak.
Mijn oma en mijn vriendin komen uiteindelijk ook beiden uit de zee. Toch heb ik een voorkeur.quote:Op dinsdag 16 december 2014 01:09 schreef Peter het volgende:
[..]
Het komt beiden uit de zee. De een ligt al jaren op de vroegere zeebodemlagen in een grot, het ander droogt op uit water...
Nee. Is precies hetzelfde, allemaal NaCl.quote:Op dinsdag 16 december 2014 01:15 schreef Klaploper het volgende:
De samenstelling van echt zeezout is anders dan van puur keukenzout.
Ja en nee. 'Zout' is inderdaad NaCl. Vaak zitten er echter ook nog andere mineralen in (die de smaak kunnen beïnvloeden)quote:Op dinsdag 16 december 2014 08:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee. Is precies hetzelfde, allemaal NaCl.
Koken is niet voor iedereen makkelijk.quote:Op maandag 15 december 2014 23:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Boter zacht laten worden, ingrediënten er door heen mixen, boter terug in de koelkast zetten?
Ik heb nog nooit kruidenboter gemaakt, maar deze leek zelfs mij niet al te lastig.
te verwaarlozen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:11 schreef Rexanthony het volgende:
[..]
Ja en nee. 'Zout' is inderdaad NaCl. Vaak zitten er echter ook nog andere mineralen in (die de smaak kunnen beïnvloeden)
http://authoritynutrition.com/different-types-of-salt/
Echte fokker dit.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:47 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Koken is niet voor iedereen makkelijk.
Heb autisme en als niet alles compleet uitgeschreven staat lukt het vaak niet.
ik zal vast een echte fokker zijn maar ik snap het niet helemaal.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |