Nee, alleen de Nederlandse nationaliteit. Zal het even in de OP zetten.quote:Op maandag 15 december 2014 20:39 schreef jatochneetoch het volgende:
Hij heeft ook de Griekse nationaliteit? Dan is hij dus niet alleen Nederlander in Griekenland, maar ook Griek.
Heel zeker, ik heb het zelf ook. Ik weet dat het voor Griekse mannen erg lastig is altijd, die nationaliteitskwesties. Maar mijn moeder heeft rond 1995 toen wij van Griekenland naar Assen verhuisden meteen genaturaliseerd.quote:Op maandag 15 december 2014 20:42 schreef Born2trade het volgende:
Weet je heel zeker dat hij alleen de NL nationaliteit heeft? Want het lijkt mij raar dat de Griekse overheid (voormalige) inwoners met een andere nationaliteit oproept voor dienstplicht.
Je zegt genaturaliseerd, dat is mbt het Nederlandschap. Toen was er nog geen eis om de Griekse nationaliteit op te geven. Wellicht heb je de Griekse nationaliteit nog steeds.quote:Op maandag 15 december 2014 20:43 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Heel zeker, ik heb het zelf ook. Ik weet dat het voor Griekse mannen erg lastig is altijd, die nationaliteitskwesties. Maar mijn moeder heeft rond 1995 toen wij van Griekenland naar Assen verhuisden meteen genaturaliseerd.
Wij hebben altijd de Nederlandse nationaliteit gehouden. Mijn moeder is Nederlandse dus dat kon dan "gemakkelijk"quote:Op maandag 15 december 2014 20:42 schreef Born2trade het volgende:
Weet je heel zeker dat hij alleen de NL nationaliteit heeft? Want het lijkt mij raar dat de Griekse overheid (voormalige) inwoners met een andere nationaliteit oproept voor dienstplicht.
Zou het niet zo zijn dat toen hij in Griekenland ging wonen de ambtenaren bij het inschrijven bij de gemeente gelijk hebben aangegeven dat hij de Griekse nationaliteit diende te krijgen?
Eerste hit op googlequote:Op maandag 15 december 2014 20:43 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Heel zeker, ik heb het zelf ook. Ik weet dat het voor Griekse mannen erg lastig is altijd, die nationaliteitskwesties. Maar mijn moeder heeft rond 1995 toen wij van Griekenland naar Assen verhuisden meteen genaturaliseerd.
Nee, echt niet, we zijn allebei helemaal Nederlands.quote:Op maandag 15 december 2014 20:44 schreef Born2trade het volgende:
[..]
Je zegt genaturaliseerd, dat is mbt het Nederlandschap. Toen was er nog geen eis om de Griekse nationaliteit op te geven. Wellicht heb je de Griekse nationaliteit nog steeds.
Niet dus.quote:Op maandag 15 december 2014 20:45 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Nee, echt niet, we zijn allebei helemaal Nederlands.
Wauw, dus in feite slaat heel mijn Nederlandse paspoort nergens op. Bizar dat Griekenland die zeggenschap dan nog heeft over hem.quote:
Gewoon een dubbele nationaliteit maar niet een dubbel paspoort omdat je die niet hebt aangevraagd.quote:Op maandag 15 december 2014 20:46 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Wauw, dus in feite slaat heel mijn Nederlandse paspoort nergens op. Bizar dat Griekenland die zeggenschap dan nog heeft over hem.
Het begint er inderdaad op te lijken dat hij hier niet helemaal onderuit gaat komen. Maar wat ik wel weer lees, in de link in mijn OP, is dat er uitzonderingen zijn:quote:Op maandag 15 december 2014 20:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon een dubbele nationaliteit maar niet een dubbel paspoort omdat je die niet hebt aangevraagd.
Als ik jou was zou ik hem aanraden om z'n kistjes vast in te lopen als je hem die kant op stuurt.
Volgens mij staat er in die link dat je alsnog op je 18e wat papierwerk moet regelen om er onderuit te komen.quote:Op maandag 15 december 2014 20:49 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Het begint er inderdaad op te lijken dat hij hier niet helemaal onderuit gaat komen. Maar wat ik wel weer lees, in de link in mijn OP, is dat er uitzonderingen zijn:
wanneer je langer dan 11 jaar onafgebroken in het buitenland woont bijvoorbeeld. Dit is dus gewoon het geval bij ons. We wonen hier ruim 13 jaar. En dan toch die brieven. Ik vind het bizar.
Klopt, nooit geweten, aangezien wij hier zo lang wonen.quote:Op maandag 15 december 2014 20:51 schreef Born2trade het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in die link dat je alsnog op je 18e wat papierwerk moet regelen om er onderuit te komen.
Niet zo raar.quote:Op maandag 15 december 2014 20:49 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Het begint er inderdaad op te lijken dat hij hier niet helemaal onderuit gaat komen. Maar wat ik wel weer lees, in de link in mijn OP, is dat er uitzonderingen zijn:
wanneer je langer dan 11 jaar onafgebroken in het buitenland woont bijvoorbeeld. Dit is dus gewoon het geval bij ons. We wonen hier ruim 13 jaar. En dan toch die brieven. Ik vind het bizar.
Yes, I know, is ook niet zeldzaam.quote:Op maandag 15 december 2014 20:57 schreef Mark het volgende:
Is niet zeldzaam, volgens mij geldt dat voor Turken ook.
Marokkanen ook dacht ik. Finnen ook al kunnen die hun nationaliteit laten vallen.quote:Op maandag 15 december 2014 20:57 schreef Mark het volgende:
Is niet zeldzaam, volgens mij geldt dat voor Turken ook.
Had hij op zijn achttiende al kunnen regelen. Eerder sneu dat hij zo laks is.quote:Op maandag 15 december 2014 21:00 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Yes, I know, is ook niet zeldzaam.
Maar ja, sneu dat mijn broertje niet gewoon even naar Griekenland kan voordat al die zooi geregeld is. jeetje.
Ja smijt die vooroordelen maar lekker op tafel. Wij hebben hier nooit vanaf geweten, onze Griekse vader overleed toen we 11 en 12 jaar oud waren.quote:Op maandag 15 december 2014 21:11 schreef Platina het volgende:
[..]
Had hij op zijn achttiende al kunnen regelen. Eerder sneu dat hij zo laks is.
Dat hij voor zijn 18e er niet van wist kan ik mij goed voorstellen. Wat hem wel aan te rekenen valt is het feit dat hij geen actie heeft ondernomen toen de brieven bij jullie oma op de mat vielen.quote:Op maandag 15 december 2014 21:13 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Ja smijt die vooroordelen maar lekker op tafel. Wij hebben hier nooit vanaf geweten, onze Griekse vader overleed toen we 11 en 12 jaar oud waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |