Goeie zaak!quote:Marcouch wil aangifte moslimhaat gemakkelijker maken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Dat heeft de PvdA-coryfee zondagavond gezegd in het programma Reporter Radio.
Nu staan er een aangifteformulier al standaard mogelijkheden om antisemitische incidenten gemakkelijker aan te duiden. Ook het melding maken van homofoob geweld is eenvoudiger geworden.
Marcouch reageerde met dit plan op een onderzoek van wetenschapper Ineke van der Valk. Hieruit blijkt dat tweederde van alle moskeeën in Nederland ooit het doelwit is geweest van agressie.
''Wanneer moskeebesturen aangifte doen, wordt dat geregistreerd als vernieling of bekladding, terwijl er alle aanleiding is om aan te nemen dat er sprake is van discriminerend geweld'', zei Marcouch in het radioprogramma.
De parlementariër heeft minister Ivo Opstelten van Justitie inmiddels gevraagd werk te maken van een simpeler aangiftebeleid en een betere vervolging van daders. Dat zou volgens Marcouch ook bijdragen aan een gevoel van veiligheid bij moslims.
Bron: www.nu.nl
Oh, jij dacht anders dan ik dacht dat je dacht.quote:Op maandag 15 december 2014 11:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Inderdaad jammer dat Marcouch door jou zo wordt bekeken omdat je de materie niet begrijpt.
Dank u.quote:Op maandag 15 december 2014 16:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie zaak!
Moslims zitten toch wel heel vaak in het verdomhoekje, als religie van de gematigdheid en vrede.
Toch?
Ja, man. Brandende halve manen in de tuinen van de Schilderswijk. Op de Fred kan je niet eens fatsoenlijk over straat in je burqa of je wordt al raar aangekeken.quote:
Vergeet voor het gemak ook niet de ranzige wekelijkse pogroms in de Weimarstraat en de steeds weer terugkerende straatterreur van de Moslimhaters in het Statenkwartier.quote:Op maandag 15 december 2014 23:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, man. Brandende halve manen in de tuinen van de Schilderswijk. Op de Fred kan je niet eens fatsoenlijk over straat in je burqa of je wordt al raar aangekeken.
Het Paard komen de arme moslims ook al niet meer in, hoewel de locatie zo lekker makkelijk vlakbij hun favoriete treinstation ligt.
De vreselijke Kristallnachten in Laak, de massaslachtingen op het Buitenhof en de tweespalt zaaiende terreur van varkensvlees en onreine garnalen in Scheveningen nog daargelaten.
Laten wij ons verzetten tegen moslimhaat, een walgelijke ontwikkeling!
Tweederde van de moskeeën heeft wel eens met agressie te maken gehad van buitenstaanders. Dat is niet echt gering te noemen.quote:Op maandag 15 december 2014 23:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, man. Brandende halve manen in de tuinen van de Schilderswijk. Op de Fred kan je niet eens fatsoenlijk over straat in je burqa of je wordt al raar aangekeken.
Het Paard komen de arme moslims ook al niet meer in, hoewel de locatie zo lekker makkelijk vlakbij hun favoriete treinstation ligt.
De vreselijke Kristallnachten in Laak, de massaslachtingen op het Buitenhof en de tweespalt zaaiende terreur van varkensvlees en onreine garnalen in Scheveningen nog daargelaten.
Laten wij ons verzetten tegen moslimhaat, een walgelijke ontwikkeling!
En de daders van die agressie zijn nimmer de moskeebezoekers of andere moslims/allochtonen zelf, maar altijd blanke boze mannen die vreselijke aanslagen plegen. Ik snap het, Xapet.quote:Op maandag 15 december 2014 23:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tweederde van de moskeeën heeft wel eens met agressie te maken gehad van buitenstaanders. Dat is niet echt gering te noemen.
Geen idee, het lijkt me in ieder geval sterk dat moslims die vrijdag de moskee bezoeken de zaterdag daarop een ruit ingooien. Dat doen toch eerder figuren die niet zo'n hoge pet op hebben van moslims.quote:Op maandag 15 december 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En de daders van die agressie zijn nimmer de moskeebezoekers of andere moslims/allochtonen zelf, maar altijd blanke boze mannen die vreselijke aanslagen plegen.
Want alle "agressie in en rond de moskee" bestaat uit gesneuvelde ruiten, dat begrijpen we allemaal. Moskees hebben nooit, NIEMALS last van agressie door Arabieren, sji'ieten, moslims, Marokkanen, Berbers, anderen van hun "cluppie".quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Geen idee, het lijkt me in ieder geval sterk dat moslims die vrijdag de moskee bezoeken de zaterdag daarop een ruit ingooien. Dat doen toch eerder figuren die niet zo'n hoge pet op hebben van moslims.
Of gewoon vandalisten? Als pietje met zijn vriendjes de muur van de moskee bekladt is het gewoon baldadigheid. Volgens jou moesten we die doodsbedreigingen op de muur t.a.v. die wijkagent in Rotterdam door Marokkanen ook niet serieus nemen, dat waren gewoon kwajongens. Ben je nou met twee maten aan het meten?quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Geen idee, het lijkt me in ieder geval sterk dat moslims die vrijdag de moskee bezoeken de zaterdag daarop een ruit ingooien. Dat doen toch eerder figuren die niet zo'n hoge pet op hebben van moslims.
Waren de stromannen vandaag in de aanbieding? Overigens, als we jou moeten geloven nemen die gasten elkaar allemaal in bescherming en is het één pot nat. Opvallend dat dat nu dan ineens weer heel anders zou liggen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Want alle "agressie in en rond de moskee" bestaat uit gesneuvelde ruiten, dat begrijpen we allemaal. Moskees hebben nooit, NIEMALS last van agressie door Arabieren, sji'ieten, moslims, Marokkanen, Berbers, anderen van hun "cluppie".
Die gevallen zullen er ongetwijfeld ook tussen zitten.quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Of gewoon vandalisten? Als pietje met zijn vriendjes de muur van de moskee bekladt is het gewoon baldadigheid. Volgens jou moesten we die doodsbedreigingen op de muur t.a.v. die wijkagent in Rotterdam door Marokkanen ook niet serieus nemen, dat waren gewoon kwajongens. Ben je nou met twee maten aan het meten?
je interpreteert de ene statistiek (die van criminele mocro's) expres niet en de statistiek van "geweld rond moskees" gebruik je maar half, want je doet net alsof die lui onderling nooit ruzie hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waren de stromannen vandaag in de aanbieding? Overigens, als we jou moeten geloven nemen die gasten elkaar allemaal in bescherming en is het één pot nat. Opvallend dat dat nu dan ineens weer heel anders zou liggen.
Gaat-ie weer lekker met je duim?quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
je interpreteert de ene statistiek (die van criminele mocro's) expres niet en de statistiek van "geweld rond moskees" gebruik je maar half, want je doet net alsof die lui onderling nooit ruzie hebben.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-van-agressie.dhtmlquote:Op dinsdag 16 december 2014 00:16 schreef Richestorags het volgende:
Overigens zouden die geweldsincidenten ook zomaar verzonnen kunnen zijn. Misschien kan je wel een mooie gemeentelijke soebsidie krijgen bij zo'n incident, geld voor beveiliging ofzo wat dan weer niet wordt gecontroleerd waar het aan wordt besteed.
De boze blankman moet hangen.quote:
Ik dacht dat het ging over Nederland.quote:Op maandag 15 december 2014 02:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De meeste moslims worden vermoord en vervolgd etc. door hun mede-moslims, ook dat nog.
Egypte: een doodsvonnisje voor ca. 300 mensen?
Isis: aan de lopende band afgehakte moslimkopjes. Een wiki voor hoe je met vrouwelijke slaven om moet gaan? Babys het hoofd afhakken voor hun ouders?
Irak: autobommetje meer of minder, draaien we ons hand niet voor om joh.
Afghanistan: idem.
Iran: een leuk YT-filmpje maken ---> bedreigd met zweepslagen en gevangenisstraf. Homo's ---> doodstraf.
Abu Dabi: buitenlandse werknemers zoals Philipijnen e.d. worden ivm WK als slaven behandeld. Al honderden van die arme drommels dood, doordat ze door moeten werken bij 50o Celsius.
Saoudi Arabië: zelfs Osama Bin Laden ging dat te ver...
Enfin, moet ik doorgaan, Kees? Ik heb het nu nog eens niet over Afrika sup-Sahara gehad.
Het is zo godverdomde kansloos dat je er naar van wordt...
Ik ben maar een humanistische westerling, kees, zo is het ook hè, grootgebracht in humanistische waarden, respect voor mensen die andere waarden hanteren, vrijheid, gelijkheid, broederschap en wars van geweld, racisme, onderdrukking. Ik hou van kritiek en discussie, en ben voor zo groot mogelijke vrijheid ook.... Ik ben ten principale criticaster van the powers that be. Ik heb een hekel aan ideologie........... ik ben links, Kees.
Als je blijft wegkijken dan ontgaat het je idd. Dat is nu juist het gevaar, ook de politiek wil blijven pappen en nathouden, terwijl het moslimextremisme steeds verder oprukt, ook in Nederland.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:35 schreef Kees22 het volgende:
En telkens als ik in de krant of op de tv gruweldaden zie uit naam van wat dan ook, prijs ik mij gelukkig dat ik kan wegkijken.
Maar wat dat alles met moslims in Nederland te maken heeft, ontgaat mij.
Alleen hoe meer je optreed tegen moslims, hoe groter de koof wordt en hoe meer gematigden extremisten worden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je blijft wegkijken dan ontgaat het je idd. Dat is nu juist het gevaar, ook de politiek wil blijven pappen en nathouden, terwijl het moslimextremisme steeds verder oprukt, ook in Nederland.
Dat is al makkelijk. Bij andere "haatdelicten" is deze koppeling er al.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:31 schreef Megumi het volgende:
Omgekeerd wordt ook makkelijker gemaakt?
Relatief is het oplossen van dit soort problemen makkelijk. Alleen de wil aan de politieke kant ontbreekt. Met de wapenhandel wordt om maar wat eens te noemen heel veel geld verdiend. En dat er daardoor wat zwartjes in Afrika sterven ligt de gemiddelde polticus niet wakker van.quote:
Als het zo makkelijk is, noem dan ook iets van een richting waar het aangepaste beleid heen moet. Dat voorbeeld van je zegt namelijk niets in dit verband. Wapenhandel heb je het over, bedoel je daarmee dat er geen wapens verkocht moeten worden aan Afrikaanse partijen? Dat is goed beleid? Jij denkt dat ze het niet zelf kunnen maken, of elders kunnen kopen? Als ze het toch kopen, kan onze industrie beter degene zijn die eraan verdient. Wil je wat doen aan het geweld, zul je wat aan die behoeftes tot het gebruiken van wapens moeten doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Relatief is het oplossen van dit soort problemen makkelijk. Alleen de wil aan de politieke kant ontbreekt. Met de wapenhandel wordt om maar wat eens te noemen heel veel geld verdiend. En dat er daardoor wat zwartjes in Afrika sterven ligt de gemiddelde polticus niet wakker van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |