abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147605548
quote:
Marcouch wil aangifte moslimhaat gemakkelijker maken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Dat heeft de PvdA-coryfee zondagavond gezegd in het programma Reporter Radio.

Nu staan er een aangifteformulier al standaard mogelijkheden om antisemitische incidenten gemakkelijker aan te duiden. Ook het melding maken van homofoob geweld is eenvoudiger geworden.

Marcouch reageerde met dit plan op een onderzoek van wetenschapper Ineke van der Valk. Hieruit blijkt dat tweederde van alle moskeeën in Nederland ooit het doelwit is geweest van agressie.

''Wanneer moskeebesturen aangifte doen, wordt dat geregistreerd als vernieling of bekladding, terwijl er alle aanleiding is om aan te nemen dat er sprake is van discriminerend geweld'', zei Marcouch in het radioprogramma.

De parlementariër heeft minister Ivo Opstelten van Justitie inmiddels gevraagd werk te maken van een simpeler aangiftebeleid en een betere vervolging van daders. Dat zou volgens Marcouch ook bijdragen aan een gevoel van veiligheid bij moslims.
Bron: www.nu.nl
Goeie zaak!
Moslims zitten toch wel heel vaak in het verdomhoekje, als religie van de gematigdheid en vrede.
Toch?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147605859
Ik zou dan graag willen dat wanneer ik onterecht wordt beschuldigd van racisme, ik ook wat makkelijker aangifte zou kunnen doen.
pi_147622642
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Inderdaad jammer dat Marcouch door jou zo wordt bekeken omdat je de materie niet begrijpt.
Oh, jij dacht anders dan ik dacht dat je dacht.

Jammer dat je mij niet begrijpt.

En / of de materie.
pi_147622687
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 16:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie zaak!
Moslims zitten toch wel heel vaak in het verdomhoekje, als religie van de gematigdheid en vrede.
Toch?
Dank u.
pi_147622805
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:31 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dank u.
Ja, man. Brandende halve manen in de tuinen van de Schilderswijk. Op de Fred kan je niet eens fatsoenlijk over straat in je burqa of je wordt al raar aangekeken.

Het Paard komen de arme moslims ook al niet meer in, hoewel de locatie zo lekker makkelijk vlakbij hun favoriete treinstation ligt.

De vreselijke Kristallnachten in Laak, de massaslachtingen op het Buitenhof en de tweespalt zaaiende terreur van varkensvlees en onreine garnalen in Scheveningen nog daargelaten.

Laten wij ons verzetten tegen moslimhaat, een walgelijke ontwikkeling!
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147623155
quote:
15s.gif Op maandag 15 december 2014 23:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, man. Brandende halve manen in de tuinen van de Schilderswijk. Op de Fred kan je niet eens fatsoenlijk over straat in je burqa of je wordt al raar aangekeken.

Het Paard komen de arme moslims ook al niet meer in, hoewel de locatie zo lekker makkelijk vlakbij hun favoriete treinstation ligt.

De vreselijke Kristallnachten in Laak, de massaslachtingen op het Buitenhof en de tweespalt zaaiende terreur van varkensvlees en onreine garnalen in Scheveningen nog daargelaten.

Vergeet voor het gemak ook niet de ranzige wekelijkse pogroms in de Weimarstraat en de steeds weer terugkerende straatterreur van de Moslimhaters in het Statenkwartier.

De Moslims leven in dit land in enorme onzekerheid en met angst in de grote onschuldige ogen.

"Minder , minder , minder haat" mompelen ze dagelijks.

Als je héél , héél goed luistert dan hoor je ze.
pi_147623590
quote:
15s.gif Op maandag 15 december 2014 23:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tweederde van de moskeeën heeft wel eens met agressie te maken gehad van buitenstaanders. Dat is niet echt gering te noemen.
pi_147623622
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 23:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tweederde van de moskeeën heeft wel eens met agressie te maken gehad van buitenstaanders. Dat is niet echt gering te noemen.
En de daders van die agressie zijn nimmer de moskeebezoekers of andere moslims/allochtonen zelf, maar altijd blanke boze mannen die vreselijke aanslagen plegen. Ik snap het, Xapet.

pi_147623885
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En de daders van die agressie zijn nimmer de moskeebezoekers of andere moslims/allochtonen zelf, maar altijd blanke boze mannen die vreselijke aanslagen plegen.
Geen idee, het lijkt me in ieder geval sterk dat moslims die vrijdag de moskee bezoeken de zaterdag daarop een ruit ingooien. Dat doen toch eerder figuren die niet zo'n hoge pet op hebben van moslims.
pi_147623972
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen idee, het lijkt me in ieder geval sterk dat moslims die vrijdag de moskee bezoeken de zaterdag daarop een ruit ingooien. Dat doen toch eerder figuren die niet zo'n hoge pet op hebben van moslims.
Want alle "agressie in en rond de moskee" bestaat uit gesneuvelde ruiten, dat begrijpen we allemaal. Moskees hebben nooit, NIEMALS last van agressie door Arabieren, sji'ieten, moslims, Marokkanen, Berbers, anderen van hun "cluppie".

Het zijn steevast volgetatoeerde kaalkoppen. Met bloeddoorlopen ogen vol moslimhaat. En blank. Roomblank. Blanker dan zij zul je niet snel tegenkomen.

Goed dat Marcouch het land tegen dat soort terreur gaat beschermen. Allah Auf!

dinsdag 16 december 2014 @ 00:09:40 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_147624061
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of gewoon vandalisten? Als pietje met zijn vriendjes de muur van de moskee bekladt is het gewoon baldadigheid. Volgens jou moesten we die doodsbedreigingen op de muur t.a.v. die wijkagent in Rotterdam door Marokkanen ook niet serieus nemen, dat waren gewoon kwajongens. Ben je nou met twee maten aan het meten?
pi_147624124
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Want alle "agressie in en rond de moskee" bestaat uit gesneuvelde ruiten, dat begrijpen we allemaal. Moskees hebben nooit, NIEMALS last van agressie door Arabieren, sji'ieten, moslims, Marokkanen, Berbers, anderen van hun "cluppie".
Waren de stromannen vandaag in de aanbieding? Overigens, als we jou moeten geloven nemen die gasten elkaar allemaal in bescherming en is het één pot nat. Opvallend dat dat nu dan ineens weer heel anders zou liggen.
pi_147624145
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Of gewoon vandalisten? Als pietje met zijn vriendjes de muur van de moskee bekladt is het gewoon baldadigheid. Volgens jou moesten we die doodsbedreigingen op de muur t.a.v. die wijkagent in Rotterdam door Marokkanen ook niet serieus nemen, dat waren gewoon kwajongens. Ben je nou met twee maten aan het meten?
Die gevallen zullen er ongetwijfeld ook tussen zitten.
pi_147624173
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waren de stromannen vandaag in de aanbieding? Overigens, als we jou moeten geloven nemen die gasten elkaar allemaal in bescherming en is het één pot nat. Opvallend dat dat nu dan ineens weer heel anders zou liggen.
je interpreteert de ene statistiek (die van criminele mocro's) expres niet en de statistiek van "geweld rond moskees" gebruik je maar half, want je doet net alsof die lui onderling nooit ruzie hebben.

Dan chargeer ik wat, ja. Voor jouw geliefde Religie Vol Vrede. :*

dinsdag 16 december 2014 @ 00:16:26 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_147624261
Overigens zouden die geweldsincidenten ook zomaar verzonnen kunnen zijn. Misschien kan je wel een mooie gemeentelijke soebsidie krijgen bij zo'n incident, geld voor beveiliging ofzo wat dan weer niet wordt gecontroleerd waar het aan wordt besteed.
pi_147624277
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

je interpreteert de ene statistiek (die van criminele mocro's) expres niet en de statistiek van "geweld rond moskees" gebruik je maar half, want je doet net alsof die lui onderling nooit ruzie hebben.
Gaat-ie weer lekker met je duim?
pi_147624311
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:16 schreef Richestorags het volgende:
Overigens zouden die geweldsincidenten ook zomaar verzonnen kunnen zijn. Misschien kan je wel een mooie gemeentelijke soebsidie krijgen bij zo'n incident, geld voor beveiliging ofzo wat dan weer niet wordt gecontroleerd waar het aan wordt besteed.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-van-agressie.dhtml
pi_147624338
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gaat-ie weer lekker met je duim?
De boze blankman moet hangen.
De lieve moslim moet geknuffeld.

Aldus Xapet, beleidsmedewerker van Achmed "Politicus van het jaar 630" Marcouch.

pi_147868330
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 02:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De meeste moslims worden vermoord en vervolgd etc. door hun mede-moslims, ook dat nog.
Egypte: een doodsvonnisje voor ca. 300 mensen?
Isis: aan de lopende band afgehakte moslimkopjes. Een wiki voor hoe je met vrouwelijke slaven om moet gaan? Babys het hoofd afhakken voor hun ouders?
Irak: autobommetje meer of minder, draaien we ons hand niet voor om joh.
Afghanistan: idem.
Iran: een leuk YT-filmpje maken ---> bedreigd met zweepslagen en gevangenisstraf. Homo's ---> doodstraf.
Abu Dabi: buitenlandse werknemers zoals Philipijnen e.d. worden ivm WK als slaven behandeld. Al honderden van die arme drommels dood, doordat ze door moeten werken bij 50o Celsius.
Saoudi Arabië: zelfs Osama Bin Laden ging dat te ver...

Enfin, moet ik doorgaan, Kees? Ik heb het nu nog eens niet over Afrika sup-Sahara gehad.
Het is zo godverdomde kansloos dat je er naar van wordt...
Ik ben maar een humanistische westerling, kees, zo is het ook hè, grootgebracht in humanistische waarden, respect voor mensen die andere waarden hanteren, vrijheid, gelijkheid, broederschap en wars van geweld, racisme, onderdrukking. Ik hou van kritiek en discussie, en ben voor zo groot mogelijke vrijheid ook.... Ik ben ten principale criticaster van the powers that be. Ik heb een hekel aan ideologie........... ik ben links, Kees.

Ik dacht dat het ging over Nederland.
Er is veel onrecht in de wereld.
Elke keer dat ik mijn wasmachine aanzet en wat leuks ga doen, denk ik aan mijn moeder, die de hele dag bezig was met de was. En telkens als ik in de krant of op de tv gruweldaden zie uit naam van wat dan ook, prijs ik mij gelukkig dat ik kan wegkijken.
Maar wat dat alles met moslims in Nederland te maken heeft, ontgaat mij.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147877355
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 01:35 schreef Kees22 het volgende:

En telkens als ik in de krant of op de tv gruweldaden zie uit naam van wat dan ook, prijs ik mij gelukkig dat ik kan wegkijken.
Maar wat dat alles met moslims in Nederland te maken heeft, ontgaat mij.
Als je blijft wegkijken dan ontgaat het je idd. Dat is nu juist het gevaar, ook de politiek wil blijven pappen en nathouden, terwijl het moslimextremisme steeds verder oprukt, ook in Nederland.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_147877474
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als je blijft wegkijken dan ontgaat het je idd. Dat is nu juist het gevaar, ook de politiek wil blijven pappen en nathouden, terwijl het moslimextremisme steeds verder oprukt, ook in Nederland.
Alleen hoe meer je optreed tegen moslims, hoe groter de koof wordt en hoe meer gematigden extremisten worden.
Is niet eenvoudig op te lossen helaas.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:31:48 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_147878333
Omgekeerd wordt ook makkelijker gemaakt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_147878533
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:31 schreef Megumi het volgende:
Omgekeerd wordt ook makkelijker gemaakt?
Dat is al makkelijk. Bij andere "haatdelicten" is deze koppeling er al.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:40:27 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_147878596
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is al makkelijk.
Relatief is het oplossen van dit soort problemen makkelijk. Alleen de wil aan de politieke kant ontbreekt. Met de wapenhandel wordt om maar wat eens te noemen heel veel geld verdiend. En dat er daardoor wat zwartjes in Afrika sterven ligt de gemiddelde polticus niet wakker van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_147882744
Ok, het gaat dus niet om moslimhaat an sich, maar dat het specifiek geregistreerd wordt. Wanneer het beleid dat uit dergelijke aangiftes volgt ook een beetje klopt, kun je hier inderdaad alleen maar voor zijn. Het maakt immers wel verschil bij het stellen van preventief of corrigerend beleid of iets bijv. uit vandalistische neigingen of concrete moslimhaat wordt gedaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Relatief is het oplossen van dit soort problemen makkelijk. Alleen de wil aan de politieke kant ontbreekt. Met de wapenhandel wordt om maar wat eens te noemen heel veel geld verdiend. En dat er daardoor wat zwartjes in Afrika sterven ligt de gemiddelde polticus niet wakker van.
Als het zo makkelijk is, noem dan ook iets van een richting waar het aangepaste beleid heen moet. Dat voorbeeld van je zegt namelijk niets in dit verband. Wapenhandel heb je het over, bedoel je daarmee dat er geen wapens verkocht moeten worden aan Afrikaanse partijen? Dat is goed beleid? Jij denkt dat ze het niet zelf kunnen maken, of elders kunnen kopen? Als ze het toch kopen, kan onze industrie beter degene zijn die eraan verdient. Wil je wat doen aan het geweld, zul je wat aan die behoeftes tot het gebruiken van wapens moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')