Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 18. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van vrijdag 1 november 2002.
0.05 Laurens : Ursula zegt, als jij je laken wast, moet ik dat ook. Judith : Als ze denken dat ik ze een smeerpijp vind, dat vind ik ook. Als iemand een maand zijn bed niet verschoont. Ik moet in dezelfde ruimte slapen. Ik zeg er wat van. Ik vind het vies. Laurens : Ik vind het een eer om te blijven tot 19 december. We zitten over de helft. Dat hou ik ook echt vol. Ik laat me niet gek maken. Judith : Je hoeft niet altijd de confrontatie aan. Dan ga je naar het hek. Laurens : Dat vind ik moeilijk. Judith : Er wordt niet naar je geluisterd. Laurens : Vandaag had ik een situatie van, ik zeg even niks, maar dan denk ik nee, dat ben ik niet. Ik ben zoals ik ben en niet anders. Ik heb geen zin in dat gelul. Ik vind het zo'n slap geouwehoer. Judith : Ik heb hele andere mensen om me heen thuis. Omdat ik bepaalde dingen belangrijk vind. Er zitten veel mensen bij die ik thuis niet zou blijven ontmoeten. Het is ook wel interessant, hoe ga je er mee om. Ik zie het als collega's waar ik wel mee om blijf gaan. Ik zal het wel uiten maar ik haal adem en ik doe het zoals ik ben en blijf. Het is niet dat omdat ze nare opmerkingen maken dat ik ze de bungalow niet gun. Laurens : Zo ben ik ook. Judith : Omdat iemand zo zwak is geweest jou op een bepaalde manier aan te spreken ga ik mensen niet iets misgunnen. Laurens : Ik laat me echt niet op mijn nek zitten door bepaalde personen. Judith : Lieverd, ik ga naar mijn bedje. De wekker gaat morgen voor mij morgen om acht uur. Ik wilde je aanhoren over het thuisfront. Laurens : Het thuisfront mis ik heel erg. Ze omhelzen elkaar. Laurens : Je bent een goede survivalpartner. Ik wil nog helemaal niet weg. Judith : Het is echt niet normaal hier. Judith en Laurens gaan naar binnen.
0.21 In de arme slaapkamer. Jeanette leest een boek. Ting : Morgen wordt een hele leuke dag. Ben je ook helemaal kapot ? Ik versta het antwoord van Arthur niet. Jeanette : Alles wordt aangeleverd. Daniela : O, die keffende hond ook. Dennis : Die moeten wij bezig houden. Arthur zegt dat hij als knecht de hond uit zal laten.
De streams stoppen.
Mus zit in zijn ochtendjas aan het kleine tafeltje wat te drinken.
Dit is op 3 streams te zien.
Bunker
Hier maakt Dennis zich al druk over de opdracht. Hij heeft het hoogste woord.
Arthur en Wouter bespreken hun werkzaamheden als bedienden. Ze zijn benieuwd wat voor kleding ze krijgen. Volgens Arthur zal dat niet zo luxe zijn, maar Wouter zegt dat het toch wel netjes moet zijn want als je bij zo'n rijke familie moet werken, wil het oog ook wat.
Kooi.
Buiten zitten Margriet, Ting, Jeanette en Dennis.
Margriet gaat het steeds minder leuk vinden. Laurens staat met hun aan het hek te pratenen hij zegt dat hij gewoon gast is.
Volgens Dennis wordt het onwijs lachen.
Margriet vindt het minder omdat ze niets mogen eten. Dennis waarschuwt ze dat ze er niet over mogen praten.
Margriet moppert dat de lol er wel gauw af is. Daniela denkt dat als ze hun pakje aan hebben dat het dan wel weer leuk wordt.
Daniela ziet iets op de grond liggen en vraagt of het poep is. Eerst denken ze dat het shag is maar dan twijfelen ze toch dat het poep van Quincy is.
Margriet staat maar eens op en gaat douchen.
Marc: Als je eengoede gastvrouw zou zijn zorg je voor een schatje voor je logees"
Dit zegt hij tegen U5rsula die de rol van gastvrouw op zich heeft genomen.
Mus is gastheer en hij zegt nu al dat je als gastheer niets hoeft te doen.
Mus : Alle bediendes moeten er uitzien als clowns".
Hij is niet van plan met de buttler te praten.
Judith komt haar bed uit en staat in haar stringetje.
Kooi. 13.33
Daniela veegt de kooi wat aan.
Jeanette is aan het stoeien met Dennis, die roept: "Jeanette flikker op" en hulp zoekt bij Laurens. Ze giechelen er wel bij.
Jeanette stelt vrede voor maar gaat toch door met kietelen.
Nu houdt ze toch op en gaat op advies van Margriet het draaiboek nog maar eens doornemen.
13.36
Bungalow
Laurens is weer op bed gaan liggen.
Marc heeft het over tafelmanieren. Laurens is wel eens afgeknapt op een vrouw die op een stoel plofte. Marc vraagt of hij er toen wat van gezegd heeft. Dat heeft Laurens niet. Marc vindt dat een man dat wel mag maar een vrouw niet
( op een stoel neerploffen)
Laurens leest in een boek, waarschijnlijkover etiquette's.
Aan de rijke kant zitten Stefan en Mus aan het kleine tafeltje.
Ook hier is het onderwerp van gesprek de bedienden-opdracht.
Steef: wij zijn met zijn 6en toch, en hun met zijn 7en.
Mus: ja en volgende week met zijn 5en.
Steef zit enorm te gapen.
Na een tijdje stilte: wil Laurens naar de dbk komen.
Dan pas zie ik dat Lau op de bank zit bij Steef en Mus in de buurt.
Steef is ondertussen trouwens weggegaan.
Lau komt uit de dbk en moest blijkbaar een camera schoonmaken.
Mus wisselt evn van plaats en zingt een beetje.
Buiten in de bunker.
Weer over de opdracht, Margriet vind het steeds minder leuk worden.
Lau staat er nu ook bij.
Lau: ik moet oppassen dat ik nu niet dingen ga doen die jullie moeten doen. Ik ben gast straks.
Jea: we mogen het er niet over hebben dus...
natuurlijk word er toch over doorgeluld.
In de slaapkamer van rijk liggen nu marc, stefan en mus.
Ze hebben het over de taakverdeling bij de bunker, wie wat gaat doen.
Een hoop geginnegap.
Mus: converseren is luisteren, dus ik luister heel vaak.
Ze hebben het nu over "vrouwen" van buiten die ze liever zouden laten bedienen.
Mus vraagt iets van halloween aan Urs.
Mus: dan moeten de bedienden dat aan, zodat ze eruit zien als clowns.
Lau en Ju nu ook ff in de slaapkamer, Ju staat zich om tre kleden en Lau vraagt of iemand iets met zijn lenzen heeft gedaan, of dat voorzichtiger kan want BB heeft hem gezegd dat de lenzen lang meemoeten. Iemand brabbelt ok, geen idee wie.
Het gesprek gaat weer verder over tafelmanieren.
De bunkerbewoners moeten dus volgens strenge regels bedienen, maar de bungalow bewoners moeten ook aan de juiste tafelmanieren etc gebruiken.
Urs: moet ik je of U zeggen? dat weet ik allemaal niet.
Urs: Mus, als jij nou wijn ingeschonken krijgt van Dennis, wat dan?
Mus: dan geef ik het aan iemand anders.
Lau: nee moet je gewoon netjes zeggen en dat je liever water hebt ofzo.
Buiten komt weer een chopper over. Weer gegil en geren.
Marc: ja ff kijken dan he, dat is op zich wel decadent even met je chopper overvliegen.
Kooi. 13.47
Dennis vraagt of er nog vragen zijn over het rollenspel.
Ook hier wordt er druk gebladerd in de instructie's
Alles rent ineens gilleend naar buiten want ze horen wat. Het blijkt loos alarm te zijn, gewoon een heli die overvloog.
( ha, lekker, husband zet hapje naast me neer...... ik heb dus al een buttler)
Alle gesprekken in het huis gaan dus alleen maar over het spel.
Er zijn geen ruzie's en er is geen geroddel, dus voor ons niet zo interessant.
Maar weer even luisteren in de slappkamer van de bungalow.
Laurens leest voor dat je je vingertoppen moet afspoelen in het bakje met water en dit water niet op mag drinken.
Marc komt meteen met het verhaal dat iemand in Zuid_Afrika dit wel had opgedronken en dat alle genodigden dit toen ook maar deden.
Laurens vertelt nu hoe je kievitseieren moet eten. Hij heeft wel eens een kievitsei gegeten, zegt hij op de vraag van Judith.
Ik leer hier vanalles: Sla wordt niet gesneden maar aan de vork geprikt en rijst eet je met een lepel en niet met de vork.
Hij legt nu uit hoe je spagetti moet eten, een knoedel draaien.
Bunker.
Margriet is klaar met douchen. Daniela staat er nu onder.
Margriet probeert een pincet, "Äuw" zegt ze "het werkt wel" Dat pincet dus.
Nu maakt ze haar wimpers op met mascara waardoor haar wimpers heel lang worden, volgens haar.
Ting meot naar de DBK.
Ze zegt dat ze al verschillende keren is geweest voor haar zender.
Margriet: "Je zegt ook niets. Daar hebben ze bij mij geen last van".
Quincy vreet wat uit, want ik hoor iedereen haar bestraffend toespreken.
Ik geloof dat ze broodjes heeft gepikt van de bungalow kant. Voor straf moet ze de mand in. Maar Dennis vindt dat de bungalowbewoners beter hun spullen weg moeten bergen.
Met z'n allen spreken ze Quincy nog steeds bestraffend toe.
Ursula wordt erbij gehaald en tegen haar wordt gezegd dat Quincy hele broodjes weghaald.
Margriet loopt te schreeuwen waar haar puntenslijper is.
Ting vraagt haar waarom zij wel zovel opmaakspullen meemocht nemen.
Margriet: "Ja, roep het nog harder" Net als toen met die boter"
Ting: "Welke boter?"
Margriet: "Dat ik toen de boter van Geesje op tafel zette."
Ting: "Ik vond dat we het even aan Geesje moesten vragen".
Daniela komt ook bij Margriet om zich op te gaan maken.
Quincy heeft weer wat stouts gedaan, er word wat gegild tegen de hond en Dennis pakt hem en stopt hem in zijn mand.
Quincy loopt er uit zodra Dennis hem loslaat.
Dan stopt Ting hem erin, hij loopt weer weg.
Dennis: er moet wel beter opgeruimd worden want dit kan ook niet, een heel broodje.
Mar: ze is echt brutaal aan het worden.
Dennis roept mensen van de bungalow. Urs komt eindelijk naar het hek en Dennis geeft het bolletje terug.
Margriet is op zoek naar haar puntenslijper.
Ting: waarom mag jij zoveel spullen hier, ik mocht er maar 2 mee, jij hebt een hele beuaty case!
Mar: ja zeg het nog 6 keer.
Nu heeft toch iedereen er profijt van.
Daan: ja zeker, hartstikke fijn.
Mar: ik heb Mustafa met mijn mascara schilderijtjes laten maken, das echt dom.
Bij de bunkerbewoners zijn er mensen die solo in het boek zitten te lezen, maar de rest gaat gewoon door met vanalles en nog wat,
Ting: margriet als je ergens mee zit moet je dat gewoon doen, niet steeds later erover beginnen.
Mar: soms kan ik dat niet zeggen.
Ting: ja maar met die boter van Gees ook.
Mar: nee laat los, dat is een ander moment.
Heel vaag gesprek, volgens margriet haalt Ting dingen door elkaar.
De dames kletsen er lustig op los, terwijl de make-up gedaan word.
Margriet weet al te zeggen dat ze om 5 uur met de escargoats moet beginnen.
Even luisteren in de bungalow. Nog steeds etiquettepraatjes van Laurens.
Judith vraagt of ze potverdorie mag zeggen. Ze denken dat verdulleme of potjandeesie wel mag.
Er wordt besproken hoe de "gasten " aankomen en of ze een rondleiding moeten krijgen.
Heee. Wouter is weer herrezen, want hij loopt ook weer rond.
De bungalowbewoners gaan zich nu ook klaar maken en komen allemaal hun bed uit.
Stefan komt aan het hek en hij meldt dat hij gewoon gast is en er geen reet van snapt.
keuken bunker en Ju als indianenmeisje.
Margriet en Wouter nemen samen ook nog wat door.
Wouter is geloof ik het kokshulpje van Margriet. Zij spreken het menu door. Warm of koud stokbrood, is de vraag!
Mus is nog snel zijn gastherenpakkie aan het strijken. Ik weet niet of hij zijn "soepjurk" aan doet. Op het ogenblik strijkt hij een shirt. Of is het een broek???
Hij zegt dat hij het casual houdt en dat hij een relaxte gastheer is.
Bunker.
Dennis bemoeit zich ook met het menu, samen met Wouter.
Ze gaan niet marineren, de kreeft, alleen gekookt met hollandaise suas.
Het is nodig dat Dennis dit allemaal weet zodat hij kan antwoorden als hem gevraagd wat er in de gerechten zit.
Ook worden er crepes suzette geserveerd, en Dennis oefent wat er allemaal in zit. Wouter weet er aardig wat van, of hij leest het in de instructie's
Ook escargotte's worden geserveerd.
( Heerlijk menu lijkt mij. Ik ben benieuwd of Margriet zelf alles klaar moet maken of dat ze het aangeleverd krijgen)
Arthur blijkt nog te slapen, want ze vragen zich af of hij gewekt moet worden. Ze besluiten hem nog 10 minuten te laten slapen.
Koi.
Daniela en Jeanette zitten hier samen, ook zij nemen het boek weer door.
Judith staat bij hen in de buurt en zegt dat ze toch wel mogen proeven.
Dat mag echter niet volgens de dames, alleen de kok mag dat.
Nu een blik in de DBK van de bunker, daar staat een rek met kleding klaar. Dennis moet nu naar de DBK komen. Hij komt lachend binnen. De stem zegt dat het de kleding voor zijn personeel is. Ursula zal het hek open doen en met haar moet hij de werkzaamheden bespreken.
Het spel zal iets later beginnen als iedereen klaar is.
Iedereen staat vreselijk te lachen om de kleding. Ting vindt het te gek en Margriet is benieuwd of het bloesje haar wel past.
Dennis zegt hen dat ze rustig moeten wachten tot hij ze roept.
Ursula zit nu ook in de DBK ( geen geluid)
Ze krijgt een pakje , ik kan niet zien wat er in zit. Ze vraagt of ze het met de hoofdbuttler door moet nemen......geluid weer weg.
Ik denk dat ze belletjes heeft gehad om te bellen als ze het personeel nodig heeft.
Bunker.
Wouter staat daar met een koksmuts op.
De dames hebben zwarte jurkjes aan met witte schorten. Ze hebben ook een wit mutsje op.
Margriet hijst zich ook in een kokspak.
Idd hoor ik nu dat Ting het mutsje niet op mag. Chinezen doen dat alleen maar bij begrafenissen.
Mus zie ik nu ook klaar zitten met pet op zijn hoofd. De bungalowbewoners zitten keurig klaar op de bank.
Jammer, mijn streams stoppen. Staat er alweer iemand klaar om te streamen?
16.08 Ting komt de heren een kopje thee brengen en vraagt of alles na wens is. De 2 kamermeisjes verschonen de bedden.
16.11 ik ben ondertussen mijn nieuwe streams allemaal wat aan het uitproberen, want nergens is een gesprek te ontdekken.
16.13 Eenvliegtuigje gaat over, alleen Marc kan een slap 'joehei' opbrengen, de anderen reageren al niet eens meer.
16.14 Mus op kaktoon, dat hij zich vandaag zal bestraffen voor deze schandalige dag. Mus wil vandaag een slaapsessie houden, een soort meditatie die hun 'ergens anders' heenbrengt. (Hij blijft wel in zijn rol, maar voor uw streamer is hier geen reet aan).
Laurens, Mustapha, Laurens en Stefan zitten buiten bij het zwembad koffie/thee te drinken. Er komt steeds een vliegtuigje over waar ze naar zwaaien.
Marc gaat er even bij staan hij merkt op: Het is toch wel apart dat ze dat weten en rondjes hierboven vliegen.
Mustapha is van plan om een gezamelijke slaapsessie te houden. De heren kijken nog steeds naar de lucht.
Daniela komt voorbij in een " dienstmeisje pakje" Ze heeft een dienblad bij en komt de vaat van de heren ophalen.. " Daar hebben we Daniela" zegt Mustapha.
Het gesprek tussen de heren gaat nergens over dus ik ga even in de keuken kijken...
Hier lopen de bunkerbewoners in zwarte pakjes met witte schortjes.
Margriet en Wouter hebben kokskleding aan.
16.23 Ze spelen allemaal hun rol, Mus laat nu zijn 'gasten' de verblijven zien. Laurens vraagt of hij van het toilet gebruik mag maken.
Sorry mensen, hier stop ik mee. Ik heb nog nooit zo'n slecht toneelstuk gezien en gehoord. Mocht er evt. iets ineteressants voorbij komen, dan meld ik me wel weer.
16.38 Anzjie succes en vooral sterkte met streamen verder. Ik doe deze ellende uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |