abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2014 @ 17:59:15 #151
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148056455
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 12:03 schreef Norrage het volgende:
Wij willen meer lijstjes zien!!! :)
Ik heb veel te weinig geluisterd ;(

Daarom nu slechts een gemankeerde top 10 ;(
  zondag 28 december 2014 @ 18:17:21 #152
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148057207
1. Beck - Morning Phase
2. Cloud Nothings - Here and Nowhere Else
3. Maximo Park - Too Much Information
4. Swans - To Be Kind
5. Damon Albarn - Everyday Robots
6. Temples - Sun Structures
7. School is Cool - Nature Fear
8. Eels - The Cautionary Tales of Mark Oliver Everett
9. Broken Bells - After The Disco
10. The War On Drugs - Lost in the Dream
11. The Hotelier - Home Like Noplace is There
12. Angus & Julia Stone - Angus & Julia Stone
13. Hallo Venray - Show
14. Future Islands - Singles
15. Fujiya & Miyagi - Artificial Sweeteners
pi_148061032
Waarom zie ik Henny Vrienten nergens? Misschien wel de beste Nederlandstalige plaat van het jaar! Als we het toch over Nederlandse platen hebben ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 28 december 2014 @ 20:35:35 #154
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_148064694

--

01 Spoon - They Want My Soul
- 99.gifpoon is misschien wel de beste band van de laatste 10 jaar. Ja? Ja! En dit fenomenale album bewijst dat wederom.
Ze zijn toegankelijker dan ooit. Maar ook subtieler. Alleen al de ontelbare details die bij elk nummer een decor bieden waarin deze virtuoze magiërs feilloos hun onnavolgbare kunstjes vertonen zijn zonder uitzondering wonderschoon.
Favoriete tracks: Teveel om op te noemen. Zo goed is ie nu eenmaal.

02 Run the Jewels - Run the Jewels 2
- Deel 1 is lekker. Deel 2 is fuckin lekker! Geen ander album uit 2014 wordt zo genadeloos door je strot geramd als deze samenwerking van Killer Mike en El-P. De energie spat er vanaf en de beats slaan je onophoudelijk om de oren.
Nee, aan rustpauzes hebben we hier geen boodschap. Feesten willen we! Oh, en - Zack - fuck the slow-mo! (8> !
Favoriete tracks: Blockbuster Night Part 1, Close Your Eyes (and Count to Fuck), Love Again, Angel Duster

03 Perfume Genius - Too Bright
- Mike Hadreas heeft - mbv Adrian Utley en John Parish - een enorme stap voorwaarts gemaakt met dit album.
Alsof ie alle angst van zich heeft afgeworpen en zijn kwetsbaarheid ( en geaardheid ) nu als een scherp wapen inzet.
En het werkt. Hij heeft - bij mij althans - nog niet eerder zo'n enorme impact weten te maken.
De nummers voelen oprecht aan en zijn absoluut een verrijking aan de muzikale horizon. Go Mike!
Favoriete tracks: Queen, Fool, My Body

04 Angel Olsen - Burn Your Fire for No Witness
- Aan jouw zijde zal het me nooit aan iets ontbreken, Angel. Je liefde vloeit. Door alle bladeren en aderen.
En, inderdaad, je stem is die van een engel. En je lieve lach. Alsof de hemelpoort zich opent. Zomaar.
Neem me mee, Angel... Verlicht mij van al mijn pij... - Oh, pardon. Ik liet me weer eens meevoeren, :@.
Favoriete tracks: Forgiven/Forgotten, White Fire, Lights Out, Windows

05 Ought - More Than Any Other Day
- Hoor ik daar nu Velvet Underground? En Talking Heads? En The Feelies? En Sonic Youth? En...?
Ja, het is vreemd dat een band die zich zo overduidelijk heeft laten inspireren door tal van andere bands toch een geweldig - en zelfs verrassend - geluid weet te leveren. Het maakt me eerlijk gezegd geen reet uit dat ze aan tal van andere bands doen denken. Daar klinkt het simpelweg te goed voor. Van mij mogen ze altijd blijven, 14.gif.
Favoriete tracks: Habit, The Weather Song, Today More Than Any Other Day

06 FKA Twigs - LP1
- Ja. Ik dig die chick wel. De slogan 'n Beetje vreemd, maar wel lekker' zou hier best eens op z'n plaats kunnen zijn.
Sensuele, uitdagende, electronische R&B met een twist. Zoiets, dus. Hoe het ook zij; ik lust er wel pap van.
Beste tracks: Two Weeks, Pendulum, Video Girl

07 Swans - To Be Kind
- Kijk, als we heel eerlijk zijn, dan kunnen we er niet omheen dat dit album in louter muzikaal opzicht de toppositie verdient. Want niets uit 2014 overstijgt dit meesterwerk op dat vlak. Maar er zijn andere factoren die meetellen.
De lengte is nogal een struikelblok, bijvoorbeeld. Hij ligt, euh, nogal zwaar op de maag, bedoel ik maar te zeggen.
Maar - godverdomme - wat een meeslepend, hypnotiserend en ambitieus werk. Niets dan respect, hoor.
Beste tracks: A Little God in My Hands, She Loves Us, Oxygen

08 Andy Stott - Faith in Strangers
- Ik was al fan. En hoewel dit album Luxury Problems niet overtreft, doet ie er mijns inziens ook niet ( veel ) voor onder.
Andy is nog altijd een meester in het laveren tussen de soms onheilspellende en dan weer uitnodigende klanken.
Waarmee hij telkens weer zeer intrigerende landschappen weet te creëren, waarin ik maar wat graag verdwaal.
Beste tracks: Album werkt als geheel, maar vooruit; Violence, Damage, Faith in Strangers.

09 The War on Drugs - Lost in the Dream
- Eigenlijk een beetje de vreemde eend in de bijt. Want full on rock - woo! past niet helemaal in mijn straatje.
Maar TWOD hebben me met dit album min of meer ( voor even ) bekeerd. - Kurt Vile zat blijkbaar toch in de weg.
Ik kan er ook niet precies de vinger op leggen waarom ik hier steeds naar teruggrijp. Het ademt urgentie uit.
Maar dat betekent geen reet en zeg ik uiteraard ook alleen maar om er vanaf te zijn. Who cares ... Woo! :7.
Beste tracks: Under the Pressure, Red Eyes, An Ocean in Between the Waves

10 St. Vincent - St. Vincent
- De alombekende hipsterteef. Inmiddels bij velen bekend. Maar wel eentje waar ik een biertje mee zou willen drinken.
Ze is hierop gekker dan ooit. Was ze soms nog wat terughoudend en lief, zelfs. Nu is de harige heks helemaal los.
Alles wordt uit de kast gehaald om een ieder voorgoed te bezweren met haar betoveringen. En ook ik ben niet immuun.
'n Giftige gitaar, opzwepende beats, hijgende hooks en bedwelmende stem doen hun werk met chirurgische precisie.
Beste tracks: Birth in Reverse, Prince Johnny, Digital Witness, Severed Crossed Fingers

11 Flying Lotus - You're Dead!
- Deze gast kan ook niet echt teleurstellen, he? :o. Blijft 'n vooraanstaand speler in het electronische veld.
Jazz, z'n stokpaardje, wordt dmv electronische bits en bites binnenstebuiten gekeerd en in onherkenbare brokken voor je opgeserveerd. Alsof je te gast bent bij een futuristische sushi tent met 3 Michelinsterren. Weet ik veel. Ik zeg maar wat.
Maar laat mijn gezever u er aub niet van weerhouden dit kleine meesterwerkje de kans te geven die het verdient.
Beste tracks: ook hiervoor geldt dat het als geheel werkt. Juist hiervoor. Dus ik waag me er ditmaal liever niet aan.

12 Real Estate - Atlas
- Toegegeven, spannende muziek maken ze niet. Maar ik heb toch 'n enorm zwak voor deze jodelende jongens.
Kalm, onschuldig, warm, lief, intiem... Woorden die je kan gebruiken wanneer de muziek omschreven moet worden.
Klinkt saai, niet? Toch is het dat allerminst. En dat heeft vooral te maken met de verfijnde kwaliteit die erdoorheen sijpelt.
Ik ga er verder ook geen woorden meer aan vuil maken. Ik zet veel liever het album nog eens op, O+. Tabee, mensen!
Beste tracks: Past Lives, Talking Backwards, Crime
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 20:40:48 #155
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_148065039
quote:
2s.gif Op zondag 28 december 2014 20:35 schreef DO2 het volgende:
Lekker lijstje hoor. Klein maar erg fijn. O+ _O_
  zondag 28 december 2014 @ 20:41:52 #156
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_148065111
Ja, ik moet nog zoveel luisteren. En ik had ook niet zoveel zin om een enorme lijst samen te stellen.
  zondag 28 december 2014 @ 20:48:15 #157
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148065552
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 20:41 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik moet nog zoveel luisteren. En ik had ook niet zoveel zin om een enorme lijst samen te stellen.
Ik kan je voorliefde voor jouw nummer 2 echt totaal niet begrijpen. Vaak zie ik albums hoog bij mensen die ik wat saai vind, of niet helemaal mijn ding, maar jouwe is voor mij echt totaal onluisterbaar :D
pi_148065727
1. Warpaint - Warpaint
2. Spoon - They Want My Soul
3. Metronomy - Love Letters
4. Interpol - El Pintor
5. Damien Rice - My Favourite Faded Fantasy
6. Eels - The Cautionary Tales of Mark Oliver Everett
7. Thom Yorke - Tomorrow's Modern Boxes
8. Caribou - Our Love
9. Damon Albarn - Everyday Robots
10. Intergalactic Lovers - Little Heavy Burdens
11. Magnus - Where Neon Goes to Die
12. Ought – More Than Any Other Day
13. Angus & Julia Stone - Angus & Julia Stone
14. Real Estate - Atlas
15. Temples - Sun Structures
16. Beck - Morning Phase
17. Wild Beasts - Present Tense
18. Teleman - Breakfast
19. Archive – Axiom
20. The War on Drugs - Lost in the Dream
21. Hello Saferide – The Fox, The Hunter and Hello Saferide
22. Future Islands – Singles
23. Royal Blood - Royal Blood
24. SOHN - Tremors
25. Elephant Stone - Three Poisons
26. The Antlers – Familiars
27. Little Dragon - Nabuma Rubberband
28. Dans Dans – 3
29. Jack White – Lazaretto
30. Sun Kil Moon - Benji
  zondag 28 december 2014 @ 21:08:46 #159
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_148066848
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:48 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik kan je voorliefde voor jouw nummer 2 echt totaal niet begrijpen. Vaak zie ik albums hoog bij mensen die ik wat saai vind, of niet helemaal mijn ding, maar jouwe is voor mij echt totaal onluisterbaar :D
Ik kan op mijn beurt totaal niet begrijpen hoe zo'n fenomenaal album - dat werkelijk tjokvol energie zit - je volstrekt onbewogen kan laten, bob. Zo hebben we allemaal wel eens wat, ;).
pi_148069001
DO2 _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 28 december 2014 @ 22:06:10 #161
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_148070616
Nor.
pi_148071594
Ik kan me prima vinden in je beschrijving van Run the Jewels, ondanks dat ik geen hiphop liefhebber ben zit ik dat album met een grote grijns te beluisteren
  maandag 29 december 2014 @ 13:04:10 #163
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_148091008
quote:
2s.gif Op zondag 28 december 2014 20:35 schreef DO2 het volgende:
04 Angel Olsen - Burn Your Fire for No Witness
- Aan jouw zijde zal het me nooit aan iets ontbreken, Angel. Je liefde vloeit. Door alle bladeren en aderen.
En, inderdaad, je stem is die van een engel. En je lieve lach. Alsof de hemelpoort zich opent. Zomaar.
Neem me mee, Angel... Verlicht mij van al mijn pij... - Oh, pardon. Ik liet me weer eens meevoeren, :@.
Favoriete tracks: Forgiven/Forgotten, White Fire, Lights Out, Windows
_O_
pi_148093210
^O^ F_JD voor Intergalactic Lovers!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 16:35:58 #165
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_148100291

1. The Antlers – Familiars
Groots en meeslepend. Vanaf de eerste seconde van het eerste nummer ben je al verkocht. Hemeltergend mooi. Je komt in een roes terecht die een minuut of 50 duurt. Na het laatste nummer schrik je weer wakker en heb je alleen maar mooie nummers gehoord. Bij de eerste luisterbeurt kunnen sommige nummers op elkaar lijken, maar bij nadere bestudering ontdek je bij ieder nummer weer iets bijzonders. Er zit geen moment van verslapping tussen, maar het hoogtepunt zit toch wel meteen aan het begin. Palace is het beste nummer van het jaar en misschien wel het beste nummer ooit. Na Hospice en Burst Apart weer een weergaloos album van The Antlers. In Nederland helaas niet zo bekend, daar mag verandering in komen.

2. Het Zesde Metaal – Nie Voe Kinders
Derde album van de band rond Wannes Cappelle. Gezongen in het West-Vlaams en voor mij bij tijd en wijle moeilijk te volgen. Alleen al daarom is het een goed idee om de cd te kopen, krijg je er netjes een boekje bij met de teksten in het Nederlands. Na het fantastische Ploegsteert is het lastig om weer een geweldige plaat af te leveren, maar dat is zeer zeker gelukt. Deze plaat rockt wat meer en ook dat is een groot succes. De muziek zit geweldig in elkaar en de teksten van Wannes Cappelle maken het af. Dit hoort in het West-Vlaams, met een normale Nederlandse tekst zou het al snel zijn charme verliezen. Toch is dat West- Vlaams de reden dat Het Zesde Metaal altijd klein zal blijven. Laat iemand dit in het Engels zingen en je hebt een hit te pakken. Geweldig mooie muziek, ik sla nooit een nummer over. Net als op Ploegsteert bevatten de rustigere, mooie, meeslepende nummers weer fantastisch pianospel van Tom Pintens. Buiten dat is er ook plaats voor een lekker ‘laat gaan joh’-nummer als Dag zonder schoenen en wat meer uptempo liedjes als Nie voe kinders, Vakskes en Gie, den otto en ik. Toe nu maar is dan weer een nummer met een fantastische opbouw, dat na een minuut of drie losbarst. Nouja, ik zet mezelf maar af, anders blijf ik weer hangen.

3. Angus & Julia Stone – Angus & Julia Stone
Vier jaar na het grijsgedraaide Down the Way eindelijk weer een album van broer en zus samen. Los van elkaar hebben ze ook het een en ander geprobeerd, maar dan blijkt toch al vrij snel dat ze elkaar nodig hebben om echt hele goede muziek te maken. Het is wat anders dan Down the Way, de langdradige nummers doordrenkt met pure emotie ontbreken een beetje, maar na een aantal luisterbeurten valt bij deze plaat het kwartje dan ook. Alleen maar fijne nummers die goed in elkaar zitten en die je al vrij snel uit je hoofd kent. Helemaal tevreden, was het lange wachten waard.

4. Cloud Nothings – Here and Nowhere Else
Tweede album van Cloud Nothings. Weer maar acht nummers, dus lekker kort. Half uurtje beuken, rammen, slaan, meppen, je schor schreeuwen. Ook wel eens lekker. Normaal gesproken ben ik niet zo van deze muziek, maar voor Cloud Nothings maak ik graag een uitzondering. Na een paar keer luisteren brul je vanzelf alles mee terwijl je lichaam de vreemdste bewegingen maakt. Heerlijk.

5. Strand of Oaks – HEAL
Dan toch eindelijk de doorbraak van Strand of Oaks. Het is al zijn vierde album, maar deze is pas de eerste die door het wat grotere publiek opgepakt lijkt te worden. Zijn tweede album, Pope Killdragon, is een van mijn favorieten, maar dit album is ook heel fijn. Het is wel een stuk anders, want HEAL is een stuk harder. Af en toe moet dat wel, je als artiest vernieuwen. In dit geval werkt het heel behoorlijk. Tel daar een geweldige ode aan Jason Molina bij op en je hebt een meer dan prima album.

6. First Aid Kit – Stay Gold
Derde album alweer van de zusjes uit Zweden. Hun vorige album, The Lion’s Roar, vond ik echt fantastisch, dus dan ben je altijd bang voor een tegenvallend nieuw album. Daar leek het in eerste instantie ook op, maar als je er dan nog een paar keer vaker naar luistert kom je toch wel tot de conclusie dat dit album weer vol met schattige liedjes staat. Het mist een echt topnummer, maar het is wel een fijn geheel. Mooie muziek, niets meer aan doen.

7. Alt-J – This Is All Yours
Dit bandje was zo’n beetje de grootste hype van 2012. Was ook wel een prima album, maar dan is het altijd maar afwachten wat ze daarna doen. Kan totale onzin worden, maar dat valt in dit geval wel mee. Weer een fijn album, dat herkenbare elementen heeft maar toch ook wel een heel stuk anders is. Luistert fijn weg.

8. Nick Mulvey – First Mind
Nick Mulvey is een veelzijdig muzikant. Eerst bespeelde hij de hang bij de jazzband Portico Quartet, maar nu wordt hij dan bij het grote publiek bekend als singer-songwriter. Ook dat gaat hem heel goed af. Hij is niet zomaar een doorsnee liedjesmaker, hij weet er toch een eigen draai aan te geven, waardoor het vrij interessant wordt. Dat zal dan waarschijnlijk liggen aan het feit dat hij het maken van muziek op Cuba heeft geleerd. Natuurlijk niet de spannendste muziek ooit, maar het heeft toch iets waardoor ik er graag naar luister.

9. Lost in the Trees – Past Life
De stem doet ‘t ‘m hier. Ari Picker heet de beste man. Lijkt in de verte misschien een beetje op Antony Hegarty, hoewel ik nooit zo van de vergelijkingen ben. Ontzettend mooi in ieder geval. De muziek is ook goed, hoewel het wat veranderd is ten opzichte van de vorige albums. De strijkers en blazers zijn verdwenen en daarvoor komt een wat elektronischer geluid. Haalt het niet bij de voorganger, maar alsnog een heel prettig album om naar te luisteren en het titelnummer is een van de beste liedjes van het jaar.

10. Damien Rice – My Favourite Faded Fantasy
Damien, wat liet je ons lang wachten. Dan verwacht je natuurlijk ook een boel en als je het zo gaat bekijken valt dit album wel een tikje tegen, het is bepaald geen O of 9. Maakt ook niet uit, dat zijn klassiekers, als je de helft van het niveau haalt heb je alsnog een geweldige plaat en dat lukt toch heel behoorlijk. De rauwe emotie is nog steeds aanwezig, hoewel het niet altijd even overtuigend meer klinkt, maar dat kan ook aan mij liggen. Hoe dan ook weer een goed album dat wel iedere luisterbeurt weer een beetje beter wordt.

11. Typhoon – Lobi da Basi
Zandloper
12. Sun Kil Moon – Benji
Ben’s My Friend
13. Caribou – Our Love
Our Love
14. Todd Terje – It’s Album Time
Inspector Norse
15. Ben Howard – I Forget Where We Were
End of the Affair
16. Grouper – Ruins
Clearing
17. The War on Drugs – Lost in the Dream
An Ocean in Between the Waves
18. Damien Jurado – Brothers and Sisters of the Eternal Son
Silver Timothy
19. Blood Red Shoes – Blood Red Shoes
An Animal
20. Angel Olsen – Burn Your Fire For No Witness
Windows

21. Foster the People – Supermodel
Best Friend
22. Lykke Li – I Never Learn
Gunshot
23. Elbow – The Take Off and Landing of Everything
Fly Boy Blue / Lunette
24. Sharon Van Etten – Are We There
Afraid of Nothing
25. Warpaint – Warpaint
Love is to Die
26. Timber Timbre – Hot Dreams
Hot Dreams
27. Andy Stott – Faith in Strangers
Damage
28. James Vincent McMorrow – Post Tropical
Cavalier
29. Broken Bells – After the Disco
Holding on for Life
30. The Gaslight Anthem – Get Hurt
Get Hurt

[ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 29-12-2014 20:27:33 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_148100741
Lekker lijstje Rotscholier. Jammergenoeg niks nieuws in te ontdekken, maar zeker een hele mooie volgorde ^O^ De #1 O+ _O_
Ohja, Zesde Metaal had ik nog niet geluisterd dit jaar! Onlangs uitgekomen pas? :)
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 16:51:28 #167
pi_148100878
Nee, ben er dit jaar niet echt aan toegekomen om zelf op zoek te gaan naar nieuwe muziek, dus de meeste albums komen braaf uit ons mooie indietopic.

Die van het Het Zesde Metaal is in november uitgekomen.
  maandag 29 december 2014 @ 17:22:28 #168
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_148102097
Kijk, nog iemand die Our Love boven Can't Do Without You verkiest. Boks.
pi_148102197
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 17:22 schreef BoerBert het volgende:
Zou ook bij mijn favoriete nummer zijn van dat album. Lees: het enige leuke nummer van het album, want mijn top 100 haalt ie nog niet eens :D

(ik heb een luisterlijst van 220 albums :') :@)
  maandag 29 december 2014 @ 17:25:02 #170
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_148102249
Dan kun jij die boks wel vergeten, jongeman :{.
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 17:42:15 #171
pi_148103074
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 17:22 schreef BoerBert het volgende:
Lekker Bert!
  maandag 29 december 2014 @ 17:44:55 #172
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_148103180
In dit soort topics ontdek ik altijd pas de muziek van het afgelopen jaar. Vind het ook leuk als de mensen hun favoriete nummer erbij zetten. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_148108266
Mijn lijst komt er ook aan vanavond. Ben er alleen nog niet uit met twee albums welke nummer 1 en welke nummer 2 wordt, de rest komt goed.
  maandag 29 december 2014 @ 22:02:11 #174
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_148115110
D'Angelo op 1. Freddie Gibbs & Madlib op 2.
  maandag 29 december 2014 @ 22:05:54 #175
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148115326
quote:
6s.gif Op maandag 29 december 2014 22:02 schreef DO2 het volgende:
D'Angelo op 1. Freddie Gibbs & Madlib op 2.
Nu zal ie wel voor laatstgenoemde gaan :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')