abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147546630
Originele OP:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bron: http://www.wildedierendet(...)-presenteert-besluit

quote:
Vanaf 15 september 2015 zullen er in Nederland geen circussen met wilde dieren meer rondreizen. Dit zegt staatssecretaris Dijksma in haar besluit dat zij vandaag naar de Tweede Kamer stuurt. Vereniging Wilde Dieren de Tent Uit spreekt van een historische ontwikkeling in de welzijnswetgeving van circusdieren, aangezien huidige wetgeving ontbreekt en biedt de staatssecretaris opvang aan voor alle wilde circusdieren. - See more at: http://www.wildedierendet(...)nteert-besluit#.dpuf
Eindelijk! Hier is zo lang voor gestreden.
Het was zo achterhaald.
Ik ben er trots op dat we dit bereikt hebben!
^O^

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spelletje aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2014 18:09:18 ]
pi_147546669
Hier verder.
pi_147546690
Ja jullie hebben gelijk dat ik dat vind :)
pi_147546760
Bij het horen van het woord circus, moet ik altijd denken aan circus Baf.

pi_147546793
Bij nader inzien doe ik relatief veel tegen slavernij (om op de vraag van jigzoz) terug te kopen. Koop van mijzelf al niet echt goedkope dingen. :P
pi_147547529
Terwijl zo'n olifant het in het circus best naar zijn zin heeft, in tegenstelling tot onze varkens die het met 0,8 m2 moeten doen.
Bij het journaal een huilend cirsusmeisje dat van haar olifant afscheid moet nemen.
We slaan de plank weer eens goed mis.

Olifant Circus Renz:http://www.gelderlander.n(...)chen-1.2793967?ls=pl

Varken in een stal in Nederland:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jn-centraal-stellen/
pi_147547592
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:42 schreef Loekie1 het volgende:
Terwijl zo'n olifant het in het circus best naar zijn zin heeft, in tegenstelling tot onze varkens die het met 0,8 m2 moeten doen.
Bij het journaal een huilend cirsusmeisje dat van haar olifant afscheid moet nemen.
We slaan de plank weer eens goed mis.
Een olifant heeft het naar zijn zin in het circus ? :D
pi_147547631
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Een olifant heeft het naar zijn zin in het circus ? :D
Ik zou duizend keer liever een olifant zijn bij circus Renz zijn dan een varken in een Nederlandse megastal.
pi_147547664
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik zou duizend keer liever een olifant zijn bij circus Renz zijn dan een varken in een Nederlandse megastal.
Als je het nou ff niet vergelijkt met die varkens?
pi_147547682
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als je het nou ff niet vergelijkt met die varkens?
Waarom niet?
pi_147547685
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoe zwaar ben je nu?
pi_147547703
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hoe zwaar ben je nu?
:D
pi_147547714
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat het toch twee verschillende dingen zijn?
pi_147547723
Ik las vandaag in NRC dat in Zweden en Noorwegen het wroeten als een basisbehoefte van varkens wordt gezien. Moet je mee aankomen bij Sharon Dijksma.
In Engeland lopen varkens ongecastreerd vrij buiten. Is hier misschien toekomstmuziek voor over honderd jaar.
En dan wel zeuren over een olifant die een geweldige relatie met een klein meisje heeft in een circus, laten we vooral dat erg vinden.
Walgelijk!
pi_147547760
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
Ik las vandaag in NRC dat in Zweden en Noorwegen het wroeten als een basisbehoefte van varkens wordt gezien. Moet je mee aankomen bij Sharon Dijksma.
In Engeland lopen varkens ongecastreerd vrij buiten. Is hier misschien toekomstmuziek voor over honderd jaar.
En dan wel zeuren over een olifant die een geweldige relatie met een klein meisje heeft in een circus, laten we vooral dat erg vinden.
Walgelijk!
Mja..
pi_147548264
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat wroeten voor Sharon Dijksma ook een basisbehoefte is.
  Forum Admin zaterdag 13 december 2014 @ 19:15:08 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_147548542
Waar men op doelt met de vergelijking met varkens is dat we vreselijk hypocriet zijn wbt dit soort dingen. Denk ik dan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_147548960
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Waar men op doelt met de vergelijking met varkens is dat we vreselijk hypocriet zijn wbt dit soort dingen. Denk ik dan.
Beetje een onnozele redenering.
pi_147549647
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hoe zwaar ben je nu?
_O-
  Forum Admin zaterdag 13 december 2014 @ 19:58:03 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_147549701
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Beetje een onnozele redenering.
Want? Dat is nou eenmaal de denkwijze van sommige mensen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_147549806
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Want? Dat is nou eenmaal de denkwijze van sommige mensen.
Daarom niet minder onnozel. Het gaat hier over het circus met dieren, niet over de bio-industrie.

Het is een beetje als mensen die van mening zijn dat je geen kritiek mag hebben op Rusland, want de VS doet ook foute dingen !!!!
pi_147551219
Hoogste tijd. Dat soort middeleeuwse tradities horen niet meer thuis in onze samenleving.
Hopelijk volgen dierentuinen en dat soort meuk ook snel.
pi_147780414
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:46 schreef Kingstown het volgende:
Hoogste tijd. Dat soort middeleeuwse tradities horen niet meer thuis in onze samenleving.
Waarom zouden ze niet thuis horen in onze samenleving?

Er beleven veel mensen plezier aan.
pi_147783017
Het moet maar eens afgelopen zijn met circussen :(
Het is een verschijnsel dat alle perken te buiten gaat.
Tegenwoordig kun je op elke hoek van de straat wel een circus vinden en het zijn vooral criminelen die deze illegale business uitbaten. Maar de verleiding is dan ook groot als je weet hoeveel geld er met circus is te verdienen. Men houdt hier dieren die men kunstjes laat doen, deze dieren worden niet blootgesteld aan de harde natuur waar ze maar een paar jaar oud worden door honger of ziekte of opgegeten worden: schandalig.

Dieren worden net zo slecht behandeld als mensen, die ook op kantoor onnatuurlijke kunstjes moeten doen, vaak 8 uur achterelkaar !!!
Gelukkig zijn er goede Gutmenschen in het grootste circus van Nederland (de 2e kamer) die aan deze misstanden een einde proberen te maken. Zo zal een van de belangrijkste problemen in Nederland tot het verleden behoren :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_147783248
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:46 schreef Kingstown het volgende:
Ik vind dierentuinen heel nuttig.

Niet alleen om hun fok programma's betreffende dieren die met uitsterven bedreigd zijn, en het vaak in in het wild uitzetten wat ze doen, maar ook omdat het voor onze kinderen belangrijk is om te weten hoe een tijger of olifant er in het echt uitziet. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')