Eindelijk! Hier is zo lang voor gestreden.quote:Vanaf 15 september 2015 zullen er in Nederland geen circussen met wilde dieren meer rondreizen. Dit zegt staatssecretaris Dijksma in haar besluit dat zij vandaag naar de Tweede Kamer stuurt. Vereniging Wilde Dieren de Tent Uit spreekt van een historische ontwikkeling in de welzijnswetgeving van circusdieren, aangezien huidige wetgeving ontbreekt en biedt de staatssecretaris opvang aan voor alle wilde circusdieren. - See more at: http://www.wildedierendet(...)nteert-besluit#.dpuf
Een olifant heeft het naar zijn zin in het circus ?quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:42 schreef Loekie1 het volgende:
Terwijl zo'n olifant het in het circus best naar zijn zin heeft, in tegenstelling tot onze varkens die het met 0,8 m2 moeten doen.
Bij het journaal een huilend cirsusmeisje dat van haar olifant afscheid moet nemen.
We slaan de plank weer eens goed mis.
Ik zou duizend keer liever een olifant zijn bij circus Renz zijn dan een varken in een Nederlandse megastal.quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een olifant heeft het naar zijn zin in het circus ?
Als je het nou ff niet vergelijkt met die varkens?quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik zou duizend keer liever een olifant zijn bij circus Renz zijn dan een varken in een Nederlandse megastal.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je het nou ff niet vergelijkt met die varkens?
Hoe zwaar ben je nu?quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik zou duizend keer liever een olifant zijn bij circus Renz zijn dan een varken in een Nederlandse megastal.
Mja..quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
Ik las vandaag in NRC dat in Zweden en Noorwegen het wroeten als een basisbehoefte van varkens wordt gezien. Moet je mee aankomen bij Sharon Dijksma.
In Engeland lopen varkens ongecastreerd vrij buiten. Is hier misschien toekomstmuziek voor over honderd jaar.
En dan wel zeuren over een olifant die een geweldige relatie met een klein meisje heeft in een circus, laten we vooral dat erg vinden.
Walgelijk!
Ik denk dat wroeten voor Sharon Dijksma ook een basisbehoefte is.quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
Ik las vandaag in NRC dat in Zweden en Noorwegen het wroeten als een basisbehoefte van varkens wordt gezien. Moet je mee aankomen bij Sharon Dijksma.
Beetje een onnozele redenering.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Waar men op doelt met de vergelijking met varkens is dat we vreselijk hypocriet zijn wbt dit soort dingen. Denk ik dan.
Want? Dat is nou eenmaal de denkwijze van sommige mensen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje een onnozele redenering.
Daarom niet minder onnozel. Het gaat hier over het circus met dieren, niet over de bio-industrie.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Want? Dat is nou eenmaal de denkwijze van sommige mensen.
Waarom zouden ze niet thuis horen in onze samenleving?quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:46 schreef Kingstown het volgende:
Hoogste tijd. Dat soort middeleeuwse tradities horen niet meer thuis in onze samenleving.
Hopelijk volgen dierentuinen en dat soort meuk ook snel.
Ik vind dierentuinen heel nuttig.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:46 schreef Kingstown het volgende:
Hoogste tijd. Dat soort middeleeuwse tradities horen niet meer thuis in onze samenleving.
Hopelijk volgen dierentuinen en dat soort meuk ook snel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |