Eindelijk! Hier is zo lang voor gestreden.quote:Vanaf 15 september 2015 zullen er in Nederland geen circussen met wilde dieren meer rondreizen. Dit zegt staatssecretaris Dijksma in haar besluit dat zij vandaag naar de Tweede Kamer stuurt. Vereniging Wilde Dieren de Tent Uit spreekt van een historische ontwikkeling in de welzijnswetgeving van circusdieren, aangezien huidige wetgeving ontbreekt en biedt de staatssecretaris opvang aan voor alle wilde circusdieren. - See more at: http://www.wildedierendet(...)nteert-besluit#.dpuf
Een olifant heeft het naar zijn zin in het circus ?quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:42 schreef Loekie1 het volgende:
Terwijl zo'n olifant het in het circus best naar zijn zin heeft, in tegenstelling tot onze varkens die het met 0,8 m2 moeten doen.
Bij het journaal een huilend cirsusmeisje dat van haar olifant afscheid moet nemen.
We slaan de plank weer eens goed mis.
Ik zou duizend keer liever een olifant zijn bij circus Renz zijn dan een varken in een Nederlandse megastal.quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een olifant heeft het naar zijn zin in het circus ?
Als je het nou ff niet vergelijkt met die varkens?quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik zou duizend keer liever een olifant zijn bij circus Renz zijn dan een varken in een Nederlandse megastal.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je het nou ff niet vergelijkt met die varkens?
Hoe zwaar ben je nu?quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik zou duizend keer liever een olifant zijn bij circus Renz zijn dan een varken in een Nederlandse megastal.
Mja..quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
Ik las vandaag in NRC dat in Zweden en Noorwegen het wroeten als een basisbehoefte van varkens wordt gezien. Moet je mee aankomen bij Sharon Dijksma.
In Engeland lopen varkens ongecastreerd vrij buiten. Is hier misschien toekomstmuziek voor over honderd jaar.
En dan wel zeuren over een olifant die een geweldige relatie met een klein meisje heeft in een circus, laten we vooral dat erg vinden.
Walgelijk!
Ik denk dat wroeten voor Sharon Dijksma ook een basisbehoefte is.quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
Ik las vandaag in NRC dat in Zweden en Noorwegen het wroeten als een basisbehoefte van varkens wordt gezien. Moet je mee aankomen bij Sharon Dijksma.
Beetje een onnozele redenering.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Waar men op doelt met de vergelijking met varkens is dat we vreselijk hypocriet zijn wbt dit soort dingen. Denk ik dan.
Want? Dat is nou eenmaal de denkwijze van sommige mensen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje een onnozele redenering.
Daarom niet minder onnozel. Het gaat hier over het circus met dieren, niet over de bio-industrie.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Want? Dat is nou eenmaal de denkwijze van sommige mensen.
Waarom zouden ze niet thuis horen in onze samenleving?quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:46 schreef Kingstown het volgende:
Hoogste tijd. Dat soort middeleeuwse tradities horen niet meer thuis in onze samenleving.
Hopelijk volgen dierentuinen en dat soort meuk ook snel.
Ik vind dierentuinen heel nuttig.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:46 schreef Kingstown het volgende:
Hoogste tijd. Dat soort middeleeuwse tradities horen niet meer thuis in onze samenleving.
Hopelijk volgen dierentuinen en dat soort meuk ook snel.
Onze kinderen? Zeg me dat het niet waar is....quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:05 schreef Beauke het volgende:
Niet alleen om hun fok programma's betreffende dieren die met uitsterven bedreigd zijn, en het vaak in in het wild uitzetten wat ze doen, maar ook omdat het voor onze kinderen belangrijk is om te weten hoe een tijger of olifant er in het echt uitziet.
Eet jij ook geen vlees van de bio-industrie?quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Onze kinderen? Zeg me dat het niet waar is....
Dieren in gevengenschap houden, omdat kinderen ze dan kunnen bekijken is voor mij geen legitiem argument. Draagt voor mij niets wezenlijks bij aan een opvoeding.
Ik zie het verband met dierentuinen niet.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:11 schreef theunderdog het volgende:
Eet jij ook geen vlees van de bio-industrie?
Als je echt om het dierenwelzijn geeft dan kun je je beter focussen op de bio-industrie, fokkerijen dan op het circus/dierentuinen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zie het verband met dierentuinen niet.
Dat maakt hun betrokkenheid voor de toekomst wel veel groter om te investeren in die bijna uitgestorven dieren.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Onze kinderen? Zeg me dat het niet waar is....
Dieren in gevengenschap houden, omdat kinderen ze dan kunnen bekijken is voor mij geen legitiem argument. Draagt voor mij niets wezenlijks bij aan een opvoeding.
Ook dat.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je echt om het dierenwelzijn geeft dan kun je je beter focussen op de bio-industrie, fokkerijen dan op het circus/dierentuinen.
'Kijk Sterre; daar loopt de koning van de Jungle. Ja, die loopt steeds heen en weer... Hm... Ja, dat komt omdat 'ie altijd álles in de gaten moet houden.'quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:05 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ik vind dierentuinen heel nuttig.
Niet alleen om hun fok programma's betreffende dieren die met uitsterven bedreigd zijn, en het vaak in in het wild uitzetten wat ze doen, maar ook omdat het voor onze kinderen belangrijk is om te weten hoe een tijger of olifant er in het echt uitziet.
Het kan niet allebei?quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je echt om het dierenwelzijn geeft dan kun je je beter focussen op de bio-industrie, fokkerijen dan op het circus/dierentuinen.
Die logica ontgaat me. Klinkt voor mij een beetje in de trant van: "Ik ga kinderen mishandelen en opsluiten in mijn kelder en daar laat ik dan andere kinderen naar kijken, zodat ze zich meer betrokken gaan voelen bij mishandelde kinderen".quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:13 schreef Beauke het volgende:
Dat maakt hun betrokkenheid voor de toekomst wel veel groter om te investeren in die bijna uitgestorven dieren.
Hoe weet je nu waar je je voor inzet als je het nooit hebt gezien of er helemaal voor naar Afrika moet?
De toekomstige generatie bepaald ook het lot van die dieren later.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alleen waarom die "onze kinderen"?
?quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kan, maar dat is niet wat er gebeurd.
Ahja, maar het nogal collectief gedacht. Mensen zonder kinderen hebben niets aan de "onze kinderen redenatie"..quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:19 schreef Beauke het volgende:
[..]
De toekomstige generatie bepaald ook het lot van die dieren later.
Ik kom niet in dierentuinen waar olifanten in hokjes zitten opgesloten.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
'Kijk Sterre; daar loopt de koning van de Jungle. Ja, die loopt steeds heen en weer... Hm... Ja, dat komt omdat 'ie altijd álles in de gaten moet houden.'
Dus omdat Sterre zou moeten weten hoe een olifant er in het echt uitziet, zouden wij deze dieren in een achterlijk klein hokje, compleet onvergelijkbaar met de natuurlijke omgeving, moeten stoppen?
Dierentuinen zijn sneu. Die mogen ze heel snel afschaffen. Hun lobby met betrekking tot allerlei inteeltfokprogramma's is heel sterk geweest, maar die luchtbel wordt langzaam doorgeprikt.
Nee, die lopen op gigantische steppes, aangelegd in diezelfde dierentuin.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:20 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ik kom niet in dierentuinen waar olifanten in hokjes zitten opgesloten.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:20 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ik kom niet in dierentuinen waar olifanten in hokjes zitten opgesloten.
De bio-industrie gaat niet verdwijnen aangezien mensen goedkoop vlees willen, en dat terwijl de zoogdieren/wilde dieren naar alle waarschijnlijkheid wel verdwijnen uit het circus.quote:
Erm. Okay.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De bio-industrie gaat niet verdwijnen aangezien mensen goedkoop vlees willen, en dat terwijl de zoogdieren/wilde dieren naar alle waarschijnlijkheid wel verdwijnen uit het circus.
Het is allemaal nogal selectief, kan ik niet zo goed tegen.
Wat precies?quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm. Okay.
Logisch, natuurlijk.
Omdat iets niet of nauwelijks zou worden aangepakt, mag je het andere slechte ook niet aanpakken. Tuurlijk. Logisch.quote:
Het is inderdaad nogal onlogisch om het een niet aan te pakken en het ander wel als het om dierenwelzijn gaat.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat iets niet of nauwelijks zou worden aangepakt, mag je het andere slechte ook niet aanpakken. Tuurlijk. Logisch.
En wie zegt dat dat (bijvoorbeeld) volgende week niet wordt aangepakt? Alles moet tegelijk worden opgelost?quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is inderdaad nogal onlogisch om het een niet aan te pakken en het ander wel als het om dierenwelzijn gaat.
Nogal hypocriet.
Je bent behoorlijk naïef om te denken dat de bio-industrie aangepakt gaat worden. De macht ligt immers in de handen van de consument, en die wil gewoon goedkoop vlees.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En wie zegt dat dat (bijvoorbeeld) volgende week niet wordt aangepakt? Alles moet tegelijk worden opgelost?
Nou ja. Het wordt een vrij zinloze, want inhoudsloze discussie, zo.
Ooit gezien hoe die olifanten getraind worden?quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:42 schreef Loekie1 het volgende:
Terwijl zo'n olifant het in het circus best naar zijn zin heeft, in tegenstelling tot onze varkens die het met 0,8 m2 moeten doen.
Bij het journaal een huilend cirsusmeisje dat van haar olifant afscheid moet nemen.
We slaan de plank weer eens goed mis.
Olifant Circus Renz:http://www.gelderlander.n(...)chen-1.2793967?ls=pl
Varken in een stal in Nederland:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jn-centraal-stellen/
Ja.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent behoorlijk naïef om te denken dat de bio-industrie aangepakt gaat worden. De macht ligt immers in de handen van de consument, en die wil gewoon goedkoop vlees.
De macht ligt in de handen van de politiek, die eisen kan stellen aan vleesfabrieken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent behoorlijk naïef om te denken dat de bio-industrie aangepakt gaat worden. De macht ligt immers in de handen van de consument, en die wil gewoon goedkoop vlees.
Politiek - bevolking - consument.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De macht ligt in de handen van de politiek, die eisen kan stellen aan vleesfabrieken.
Onzin. Denk je dat Henk en Ingrid, dezelfden die op de barricaden staan als er puppies in het water worden gesmeten, überhaupt weet hebben van hoe het eraan toegaat in de bio-industrie? Volgende vraag: denk jij dat zij slim genoeg zijn om te beseffen dat diervriendelijkere maatregelen leiden tot een iets hogere prijs? Zolang er wordt gefocust op het diervriendelijke aspect hebben de meeste mensen dat geeneens door.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Politiek - bevolking - consument.
Alsof de politiek iets gaat doen wat de meerderheid niet wil.
Henk en Ingrid weten donders goed hoe het er aan toe gaat in de bio-industrie, het interesseert hun gewoon geen donder. De portemonnee is belangrijker.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onzin. Denk je dat Henk en Ingrid, dezelfden die op de barricaden staan als er puppies in het water worden gesmeten, überhaupt weet hebben van hoe het eraan toegaat in de bio-industrie? Volgende vraag: denk jij dat zij slim genoeg zijn om te beseffen dat diervriendelijkere maatregelen leiden tot een iets hogere prijs? Zolang er wordt gefocust op het diervriendelijke aspect hebben de meeste mensen dat geeneens door.
Waarom willen ze dan puppiemoordenaars kelen? En waarom denk je dat simpele zielen dat weten? Je ziet nooit beelden daarvan op SBS 6 hoor. En de Privéquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Henk en Ingrid weten donders goed hoe het er aan toe gaat in de bio-industrie, het interesseert hun gewoon geen donder. De portemonnee is belangrijker.
Deze mensen zijn niet instaat om empathie te tonen voor dieren. Het enige wat uit de mond van deze mensen komt als het om dierenwelzijn gaat is : "het zijn maar dieren !! "..
Omdat puppies geen koeien zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom willen ze dan puppiemoordenaars kelen?
Waarom werd een boer dan met de dood bedreigd die een foto op internet zette van een varkentje dat hij in bad deed aan zijn oren? Door diezelfde Tokkies? Varkens zitten ook in de bio-industrie. Als die Henk en Ingrid daarvan de ins en outs zouden kennen zouden ze weten dat er veel erger dingen gebeuren en niet die arme boer met de dood bedreigen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat puppies geen koeien zijn.
Leuk, maar hun portemonnee is nog steeds belangrijker.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom werd een boer dan met de dood bedreigd die een foto op internet zette van een varkentje dat hij in bad deed aan zijn oren? Door diezelfde Tokkies? Varkens zitten ook in de bio-industrie. Als die Henk en Ingrid daarvan de ins en outs zouden kennen zouden ze weten dat er veel erger dingen gebeuren en niet die arme boer met de dood bedreigen.
Nee niet iedereen weet dat. Hoe zou iedereen dat moeten weten als het nooit op de campingzender komt en er mensen zijn die niks weten van hoe dingen überhaupt geproduceerd worden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leuk, maar hun portemonnee is nog steeds belangrijker.
Iedereen weet hoe het er in de bio-industrie aan toe gaat. Daarvoor hoef je geen universitaire beta-studie te hebben gedaan ofzo.
Je focust je nu wel echt op echt de laagste soort van de homo sapiens he.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee niet iedereen weet dat. Hoe zou iedereen dat moeten weten als het nooit op de campingzender komt en er mensen zijn die niks weten van hoe dingen überhaupt geproduceerd worden.
Je bent echt naïef als je denkt dat mensen weten dat er snavels worden gekapt en dergelijke.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je focust je nu wel echt op echt de laagste soort van de homo sapiens he.
De meeste mensen weten best hoe het er aan toe gaat in de bio-industrie, toch blijkt in de praktijk dat mensen hun goed gevulde portemonnee belangrijker vinden.
Oh oke.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je bent echt naïef als je denkt dat mensen weten dat er snavels worden gekapt en dergelijke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |