abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147768768
zitten jullie nou nog steeds te emmeren over die heidenen die zogenaamd een eeuwenoude bijbel hebben gevonden ;(
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:18:00 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147769001
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:02 schreef ATON het volgende:

[..]

Als je mijn post gelezen hebt is dit een zeer lullige opmerking !
Dit schrijft je:

[..]

2 opties :
1- Symbolische weergave van een astrologisch fenomeen.
2- Gewoon symboliek zonder dubbele bodem.

Ik vermoed dat je voor de Ockham kiest.
Mijn vraag is alsnog : Wat voor ' symbool ' ??
Die hele sterrensymboliek van je. Dit dus:

quote:
Twee constellaties op hetzelfde ogenblik, dat van de opkomende zon aan de horizon in conjunctie met Regulus die deel uitmaakt van sterrenbeeld Leeuw ( stam van Juda ) en conjunctie Jupiter met Saturnus. Tussen Jupiter/Saturnus bevond zich de ' stal ' van dierenriem Stier en Ram. Sterrenbeeld Tweelingen en ster Capella werd in de astrologie ' de herders ' genoemd.
Wat de ' wijzen uit het oosten ' betreft, dit waren magiërs. Magiërs waren priesters van de Zoroastrische godsdienst uit Perzië. Zelfde religie waar de Mithras cultus uit ontstaan is. Tel nu alles maar samen.
pi_147769433
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die hele sterrensymboliek van je. Dit dus:

[..]

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag ! :(
pi_147769445
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:49 schreef ATON het volgende:

[..]

Nee, ik heb enkel iets tegen schadelijke leugens.
Ok. Het vieren van Kerst, de geboorte van Jesus, is dat een schadelijke leugen?

En Joden die geloven in Jezus? Verspreiden deze mensen schadelijkelijke leugens?? ( Gezien deze post van jou)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:18 schreef ATON het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Messiasbelijdende_Joden
Voor hen wel. Ik heb er hier op dit forum als 3 leden geteld.
pi_147769517
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:37 schreef Szikha het volgende:
Ok. Het vieren van Kerst, de geboorte van Jesus, is dat een schadelijke leugen?
De Bijbel is een schadelijke leugen !

quote:
En Joden die geloven in Jezus? Verspreiden deze mensen schadelijkelijke leugens?? ( Gezien deze post van jou)

[..]

Idem dito.
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:40:58 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147769535
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag ! :(
Dat is omdat ik je vraag niet begrijp. Wees eens wat duidelijker, wat wil je precies weten?
pi_147769582
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:33 schreef bijdehand het volgende:
Ah, Turkije. Straks komt Erdogan nog met het nieuws dat niet God zorgde voor de wederopstanding van Jezus, maar dat een Turk daarvoor heeft gezorgd.
Of een Turk daarvoor heeft gezorgd heb ik uit het verhaal niet meegekregen.. Maar er bestaat ergens op youtube een docu waarin wordt geclaimd dat Jezus nooit gestorven is aan het kruis, maar na het tafereel gedrogeerd is afgevoerd. Daarna zou hij met kompanen in het geniep via de zijderoute naar India zijn gevlucht. Deze theorie is ontstaan toen archeologen of andere wetenschappers in India geschriften hadden gevonden die uit die periode dateren en waarin een oosterse pelgrim wordt beschreven die zich toen bij de boeddhistische monniken had gevestigd. Daarbij vonden ze dus ook een 2000 jaar oud graf waar de vermeende oosterse pelgrim begraven zou liggen.In de steen van deze graftombe staan 2 voeten afgebeeld met daarop littekens aangebracht zoals bij iemand die ooit gekruisigd is. Er is nooit toestemming verleend het graf te openen. Dus het geheim blijft vooralsnog bewaard. :)

Wie weet, was het wel een Turkse Poppy seed waarmee ze hem toen gedrogeerd hebben. :') :s)
pi_147770033
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dat is omdat ik je vraag niet begrijp. Wees eens wat duidelijker, wat wil je precies weten?
Wees JIJ eens wat duidelijker !

2 opties :

zaterdag 20 december 2014 @ 12:02:03 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147770075
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:00 schreef ATON het volgende:

[..]

Wees JIJ eens wat duidelijker !

2 opties :

De vraag herhalen is iets anders dan het verduidelijken hé. :') Misschien moet je eens proberen om het anders te formuleren.
pi_147770539
En Mohammed had geen visioenen, maar zat in een psychose.
pi_147770621
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:40 schreef ATON het volgende:

[..]

De Bijbel is een schadelijke leugen !

[..]

Idem dito.
Ok ja i agree
pi_147771182
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

De vraag herhalen is iets anders dan het verduidelijken hé. :') Misschien moet je eens proberen om het anders te formuleren.
Maak mij nu eens duidelijk waar JIJ het verschil ziet:

Voor alle duidelijkheid , dit zijn JOU opties hoor!
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:25:02 #163
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147772324
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Maak mij nu eens duidelijk waar JIJ het verschil ziet:

Voor alle duidelijkheid , dit zijn JOU opties hoor!
1: de personen in de Bijbel staan voor bepaalde sterrenbeelden en zo, gebeurtenissen staan voor astrologische verschijnselen, en die dingen zijn dan weer relevant in een of ander wazige Midden-Oosterse astrologencultus.
2: de personen en de gebeurtenissen vervullen symbolische waarden die heel eenvoudig zijn en die niet of nauwelijks afwijken van de manier waarop ze altijd gebruikt worden.
pi_147772665
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

1: de personen in de Bijbel staan voor bepaalde sterrenbeelden en zo, gebeurtenissen staan voor astrologische verschijnselen, en die dingen zijn dan weer relevant in een of ander wazige Midden-Oosterse astrologencultus.
Zo wazig zijn die toegekende symbolen aan planeten en sterren nu ook weer niet. En dit is wat ik je duidelijk heb laten zien!
Maar ik wacht nog steeds op het antwoord wat je hier nu eigenlijk mee bedoeld en waar dit met 1 zo verschilt :
quote:
2: de personen en de gebeurtenissen vervullen symbolische waarden die heel eenvoudig zijn en die niet of nauwelijks afwijken van de manier waarop ze altijd gebruikt worden.
pi_147773062
Is deze bijbel niet gewoon een vroege versie van de Koran als Jezus een gewoon persoon was en Mohamed werd voorspeld?
Onder deze lijn niet schrijven
pi_147774121
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:54 schreef marzman het volgende:
Is deze bijbel niet gewoon een vroege versie van de Koran als Jezus een gewoon persoon was en Mohamed werd voorspeld?
Nee het is een late vervalsing. En het is ook geen bijbel.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_147774138
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:54 schreef marzman het volgende:
Dat zou wel best eens kunnen. ;)
pi_147774152
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:33 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Nee het is een late vervalsing.
Zoals het N.T. een vroege vervalsing is ?
pi_147774215
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:34 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat zou wel best eens kunnen. ;)
Nee hoor, de oudste handschriften zijn 16e eeuws
pi_147774301
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:35 schreef ATON het volgende:

[..]

Zoals het N.T. een vroege vervalsing is ?
Inderdaad daar zitten ook "voorspellingen" in over de val van Jerusalem.
Ik volg AFJ Klijn wel over de datering van het NT.
pi_147775276
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nee hoor, de oudste handschriften zijn 16e eeuws
Inhoudelijk lijkt het me wel pre-Islamitisch. Het kan dan ook om een kopie gaan zoals alle N.T. manuscripten.
pi_147777028
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Inhoudelijk lijkt het me wel pre-Islamitisch. Het kan dan ook om een kopie gaan zoals alle N.T. manuscripten.
Er zitten wel erg veel geografische blunders in, de auteur komt zeker niet uit de regio.
pi_147777837
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:28 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Er zitten wel erg veel geografische blunders in, de auteur komt zeker niet uit de regio.
Dan is het zeker écht, want dat heeft de Bijbel ook. :D
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:26:22 #174
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147778348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:39 schreef ATON het volgende:

[..]

Zo wazig zijn die toegekende symbolen aan planeten en sterren nu ook weer niet. En dit is wat ik je duidelijk heb laten zien!
Nee, dat heb je niet. :D Het is wazig en vergezocht. Er zijn christelijke fundamentalisten die minder moeite hoeven doen om hun verhaal sluitend te krijgen.
quote:
Maar ik wacht nog steeds op het antwoord wat je hier nu eigenlijk mee bedoeld en waar dit met 1 zo verschilt :

[..]

Dat heb ik juist gezegd: nummertje 1 is zweverig samenzweringsmateriaal waarbij de betekenis afgeleid moet worden uit een reeks van interpretaties, nummer 2 zijn populaire symbolen.
pi_147779514
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, dat heb je niet. :D Het is wazig en vergezocht. Er zijn christelijke fundamentalisten die minder moeite hoeven doen om hun verhaal sluitend te krijgen.
En maar mekkeren, en maar mekkeren.. Google eens ' ster van Bethlehem ' en vertel me dan eens hoeveel combinaties men geeft, enkel en alleen al met conjuncties ! Moet ik nu alles voor jouw voorknauwen of wil je gewoon je domme opmerkingen niet toegeven. :(

quote:
Dat heb ik juist gezegd: nummertje 1 is zweverig samenzweringsmateriaal waarbij de betekenis afgeleid moet worden uit een reeks van interpretaties, nummer 2 zijn populaire symbolen.
En voor jouw 2de mogelijkheid heb je zo te zien ook geen antwoord. Gewoon wat uit je nek kletsen, daar ben je goed in.

Begin hier al eens mee. De rest moet je zelf maar opzoeken en luiers verversen doe ik ook niet.

emel.waarnemen.com/FAQ/Sterren/013.html
http://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag32.php
http://carlkop.home.xs4all.nl/wonder.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')