Hij zit in het legerquote:Op zaterdag 13 december 2014 08:16 schreef Dot. het volgende:
ZoeIn slaap vallen is ook iets waar je niet veel aan kunt doen
Zou het misschie helpen als hij wat drinkt oid? Iets lichamelijks waardoor hij niet in slaap kan vallen?
Hier haalt vriend de fles terwijl ik luier verschoon en het duurt bij hem langer om in slaap te vallen, dus ik geef de fles terwijl hij weer probeert te slapen. En s ochtends sta ik meestal op, maar regelmatig ook mijn vriend zodat ik blijf liggen. Doordeweeks sta ik op met Stip en als ik ga douchen leg ik hem weer bij mn vriend die dan wakker wordt.
Oh, je bent gewoon te lief voor hem! Ipv 'lieverd, wil je de baby verschonen?' probeer eens 'SERGEANT ACHTERNAAM, WAKKER WORDEN, JE HEBT LUIERDUTY'quote:Op zaterdag 13 december 2014 08:24 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Hij zit in het legerals ze een bepaald commando geven moeten ze binnen een bepaalde tijd (een minuut ofzo) uit hun slaapzak, aankleden en bij de groep staan. Nu is hij zelf sergeant maar dat maakt niet uit. Die discipline moet hij gewoon hebben.
Omdat ik weet waar hij allemaal toe in staat is (36u werken met 4uurtjes slaap. Ze hebben bijv een brug gebouwd voor koningsdag. Lichamelijk zwaar werk en dat doet hij met slaaptekort zonder miepen) hij is ook een aantal keer uitgezonden geweest naar Afghanistan enz.
Misschien ben ik ook wel hard maar dan denk ik,. 2 baby'tjes is dan peanuts
Ik blijf erbij dat we gewoon moeten samenwerken. En als je gelijkwaardig bent heb je ook minder frustratie. Hij kan dat nu nog niet blijkbaar.
Misschien moet hij deze verandering nog verwerken ofzo
Haha ik ga het vannacht uitproberenquote:Op zaterdag 13 december 2014 08:35 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, je bent gewoon te lief voor hem! Ipv 'lieverd, wil je de baby verschonen?' probeer eens 'SERGEANT ACHTERNAAM, WAKKER WORDEN, JE HEBT LUIERDUTY'![]()
Maar dat is idd wel echt balen als je weet dat hij het kan, maar dat het dan thuis niet gaat...
Oh, dat doe ik nog steeds. Als wij s nachts een fles geven moeten we verschonen, omdat hij anders doorlekt en ik vind hem dan naar de commode slepen echt te veel werk. Maar hij slaapt natuurlijk ook bij ons in zn cosleeper. Ofja, de laatste weken sinds hij ziek is vooral half op mijquote:Op zaterdag 13 december 2014 09:03 schreef Loj het volgende:
Tap hoe gaat het daar?
Gewoon echt respect Zoe! En ik zou op een rustig momentje toch even zeggen tegen je man hoe je de nachten ervaart. Voordat het een echt groot irritatiepunt wordt.
Sowieso respect voor moeders zonder meewerkende mannen! Ik ben twee dagen alleen geweest en ik vond het echt wel zwaar... (Maar dat kwam vooral door een niet slapende dreumes en een regeldagje bij Js).
En vanavond mag m'n vent het doen, want ben ik weg. En morgen mag oma het doen, dan hebben we ons eerste kerstdiner
Trouwens, misschien een beetje stom, maar ik heb Js in het begin gewoon op ons bed verschoont 's nachts.
Handdoek neerleggen en ik hoefde het bed niet uit. Oh en de luier werd in een luierzakje in de hoek van de kamer gegooid
Luierzakje?quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:03 schreef Loj het volgende:
Tap hoe gaat het daar?
Gewoon echt respect Zoe! En ik zou op een rustig momentje toch even zeggen tegen je man hoe je de nachten ervaart. Voordat het een echt groot irritatiepunt wordt.
Sowieso respect voor moeders zonder meewerkende mannen! Ik ben twee dagen alleen geweest en ik vond het echt wel zwaar... (Maar dat kwam vooral door een niet slapende dreumes en een regeldagje bij Js).
En vanavond mag m'n vent het doen, want ben ik weg. En morgen mag oma het doen, dan hebben we ons eerste kerstdiner
Trouwens, misschien een beetje stom, maar ik heb Js in het begin gewoon op ons bed verschoont 's nachts.
Handdoek neerleggen en ik hoefde het bed niet uit. Oh en de luier werd in een luierzakje in de hoek van de kamer gegooid
Ja, zou best goed kunnen dat het ergens ook een voordeel is. Maar ik vind het zelf soms zo onwerkelijk, zo snel als het gegaan is. We waren vijf maanden samen toen ik zwanger bleek te zijn. Tijdens de zwangerschap zijn we gaan samenwonen. Er is zoveel veranderd in zo korte tijd. Wat wel eens jammer is, is dat we zo kort tijd hebben gehad om met z'n tweetjes veel te ondernemen en te doen. We zijn meteen in die 'verantwoordelijke' rol geschoven. Ik ben wel echt trots op hoe we het doen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Nog geen twee jaar? Cool dat het dan zo vlot gaat, Franny. Maar misschien heb je wel met zn drierjes jullie relatie kunnen etableren. Kan me voorstellen dat het aanpassen anders is als je al 10 jr samen bent.
Wauw. Wat een opluchting, voor jullie allebei!quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Joepie! M'n baby heeft al 2x gepoept
Wat fijn TAP! Gelukkig, en vast een hele opluchting.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Joepie! M'n baby heeft al 2x gepoept
Nu hopen dat dat zo blijft en dat het nog wat zachter wordtze is iig heerlijk in d'r hum
Ik heb geen van allen echt gedaanquote:Op zaterdag 13 december 2014 12:52 schreef Kyara het volgende:
Ik denk meer dat het reizen een soort synoniem geworden van "dingen doen die je niet (zo makkelijk) met een kind kunt doen"
Maar beetje "lamballen, volgieten met alcohol en uitslapen" klinkt toch weer anders
Ik denk dat bedoeld wordt dat reizen een stuk duurder wordt als er kinderen mee moeten.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:52 schreef Kyara het volgende:
Ik denk meer dat het reizen een soort synoniem geworden van "dingen doen die je niet (zo makkelijk) met een kind kunt doen"
Maar beetje "lamballen, volgieten met alcohol en uitslapen" klinkt toch weer anders
Voor mij gaat dit niet op. Reizen kan wel met kinderen, maar ik kan dat niet. Dan krijg ik stress van het regelen en het onbekende en hoe lang we gaan of dat wel kan etc. etc. De controlfreak in mij kan dat soort dingen niet handelen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:52 schreef Kyara het volgende:
Goede beslissing! (Niet dat het ander niet goed was geweest, maar goed dat je jouw gevoel leidend hebt laten zijn!)quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:05 schreef Chanty het volgende:
Ik moet nog even bijlezen maar kom weer onder mijn steen vandaanIk heb mijn besluit genomen. Ik blijf nog even thuis bij Lucas
die baan voelt om verschillende redenen niet goed.
Hey, wat goed dat je er uit bentquote:Op zaterdag 13 december 2014 13:05 schreef Chanty het volgende:
Ik moet nog even bijlezen maar kom weer onder mijn steen vandaanIk heb mijn besluit genomen. Ik blijf nog even thuis bij Lucas
die baan voelt om verschillende redenen niet goed.
Mierenrant, spoiler want offtopic:quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Razz![]()
![]()
Heb je nog garantie op het werk van die verdelger?
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2014 13:17:12 ]
Nee hoor, ik vind het gezien de situatie een heel logische vraag!quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Wow Franny, dat is al snel, na 5 maanden! Was het wel een bewuste keuze? Bedoel ik niet vervelend hoor, of vind je dat een onbeschofte vraag![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoe dat lijkt me zwaar dat je man niet echt lekker meewerkt 's nachts. En dan vooral met 2 baby's en een peuter. Heb je hier al eens een echt goed gesprek met hem over gehad overdag? Fijn dat de medicatie werkt.
Nog eenvoor alle mama's die het zwaar hebben
En leuk al die samenzijn verhalen lezenNou mijn man en ik zijn dus officieel 11 jaar (+ 5 dagen) samen
![]()
Waren 19 en 23 toen we elkaar leerde kennen. Via fok opgeduikeld want toevallig verveelden we ons beide die avond en waren we op fotoboek in gesprek geraakt, msn (
) uitgewisseld en tot 5 uur in de ochtend zitten chatten. Twee weken later gemeet en we waren zo verliefd dat we het hele weekend geteerd hebben op een paar koekjes. Na 2,5 jaar gaan samen wonen, 5 jaar later getrouwd en een huis gekocht. Toen ook begonnen met zwanger proberen te worden maar dat duurde ff. Maar in ieder geval nog net voor mijn 30ste mama geworden
Nog even een foto spammen, want kleine M. van SQ mag dan wel al naar school gaan, mijn Lucas leest liever statistiekboeken![]()
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk al die verhalen over ontmoetingen en kindjes krijgen.
Ik was net 15 toen ik mijn man ontmoette op de tmf chatbox, hij was 16. We hebben echt al heel veel meegemaakt samen, waaronder onze beide moeders verloren. We ontmoetten elkaar in 2000, ik trok in 2004 in bij hem thuis omdat zijn moeder ziek was (ze overleed 2 maanden na het eerste symptoom van haar ziekte op 49 jarige leeftijd.
). Ik zorgde voor het huishouden destijds en ik studeerde en werkte. We hebben bijna 3 jaar "samengewoond" bij mijn schoonvader in huis. Toen hebben we een eigen appartement gekocht in 2007 en weer verkocht in 2010 toen L net 2 maanden oud was. We hebben samen met L voor 1.5 jaar bij mijn schoonvader gewoond omdat ons nieuwe huis nog gebouwd moest worden. L heeft mede daardoor echt een bijzondere band met mijn schoonvader. Ook in 2010 overleed mijn moeder toen L 7 weken was en trouwden we 3 weken na het overlijden van mijn moeder in juni 2010. Het was best een bewogen jaar, 2010.
Volgend jaar zijn we 15 jaar samen, waarvan 5 jaar getrouwd. Kindjes kwamen op 24 en 28 jarige leeftijd. Op zich best jong, maar we waren wel al bijna 10 jaar samen toen L geboren werd.![]()
Ik in '99/'00. Zelfs nog via ouderwetsche inbelverbinding.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:04 schreef Dyre het volgende:
Omg NIKKI, de tmf-chatbox, daar heb ik vroeger ook heel wat uurtjes op gezetenMaar dan hebben we het wel echt over '98/'99
quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:11 schreef bitterend het volgende:
Met een modem inbel toonen je ouders die boos worden omdat zo kan niemand ons bereiken!!
Dat was niet het grootste probleem, dat was de telefoonrekening.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:11 schreef bitterend het volgende:
Met een modem inbel toonen je ouders die boos worden omdat zo kan niemand ons bereiken!!
Ik las "blijleespost"en dacht "ja, dat klopt ook wel met zo'n positieve leuke postquote:Op zaterdag 13 december 2014 20:46 schreef AwayTL het volgende:
Anders maak je van bijleesposts maken je werk Chanty?!
Iddquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat was niet het grootste probleem, dat was de telefoonrekening.
Ik deed het stiekem, want de pc stond op mijn kamer. Totdat de telefoonrekening kwam, dan was er geen ontkomen meer aan.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:15 schreef bitterend het volgende:
[..]
Iddik mocht pas 's nachts...en mijn man (toen vriendje) mocht bijna niet
![]()
Oh man ja!! Hoe vaak mijn ouders boos naar boven schreeuwden dat ik van het Internet af moestquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:11 schreef bitterend het volgende:
We hebben paar keer naar die sex nummers gebeld als grapquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:20 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
Ik vond dat chatten eigenlijk nooit zo leukMaar als tiener deed ik wel graag met m'n nichtjes aan bellen naar die 'vrouwen bellen gratis' 06 nummers
totdat er een keer een tante mee luisterde beneden terwijl wij de telefoon boven gebruikten
![]()
![]()
ilse chat!O+quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:25 schreef Dyre het volgende:
Oooooh en daarna Ilse-chat met mijn zus![]()
God, wat ben ik oud
quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:30 schreef Dyre het volgende:
'Vroeger had je hokjes op straat, met een telefoon erin, en daar moest je geld in doen, dan kon je bellen'
'Mamma dat is echt zooo stom'
je moest ook die 06-nummers hebben die gratis waren voor vrouwenquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:29 schreef bitterend het volgende:
[..]
We hebben paar keer naar die sex nummers gebeld als grapde rekening die daarvan kwam joh
Ik woonde toen in Israelquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:31 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
je moest ook die 06-nummers hebben die gratis waren voor vrouwen![]()
Maar heel veel van die dingen die je uit onze jeugd opnoemt waren er ook nog niet in de jeugd van onze ouders. Dus daartussen zit ook een groot gat. Ligt dus denk ik niet puur aan het internet (hoewel het de laatste decennia wel héél erg hard is gegaan allemaal natuurlijk)quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:43 schreef Roomsnoes het volgende:
We moeten onze kinderen echt over een heel andere wereld vertellen, als we het over onze jeugd hebben. Telefooncellen, papieren kaarten om de weg te vinden, cd's, aan een hendeltje draaien om je autoraampje te openen, videobanden, cassettebandjes met opgenomen nummers van de radio... <3 De wereld is wel echt veranderd sinds internet zeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Ja, bizar he??! En dat ze dan helemaal niet weten van de aanslagen van 11 september 2001.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Er staat in ons brugklasboek het zinnetje "Je moet je walkman niet vergeten, en ook fotorolletjes kopen!".
Die moet ik elk jaar uitleggen
De huidige bruggers komen uit 2003Ik voel me heel oud nu
toen was ik laatstejaarsquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Er staat in ons brugklasboek het zinnetje "Je moet je walkman niet vergeten, en ook fotorolletjes kopen!".
Die moet ik elk jaar uitleggen
De huidige bruggers komen uit 2003Ik voel me heel oud nu
quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:07 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, ik was bijna vergeten hoe gezellig het is met een baby die drie uur non stop krijst
Morgen weer bijlezen. ICQ
Mehehe zie onderstaande (ja bovenstaande dus..) post. Topicpuppyboks met krijger en jou. Al ben ik 2 jaar ouder, mag ik nog mee doen? Ah toe? Voel me nog lang niet volwassenquote:Op zaterdag 13 december 2014 23:12 schreef Skittles het volgende:
Oh ik voel me nu echt de jonge topicpuppy![]()
Ik zat ook wel op de tmf chat, maar had toen wel de leeftijdscategorie dat als iemand vroeg naar of ik maagd was, ik in volle overtuiging zei "nee ram" en niet snapte waarom er gelachen werd![]()
![]()
Mijn verhaal:
Ik 22 hij 28. Elkaar leren kennen online toen ik 15 was en hij nog 20. We vonden elkaar leuk, maar hij wilde geen relatie door ons leeftijdsverschil en ik was nog minderjarig. "Officieel" hebben we dus pas 4 jaar een relatie. Na anderhalve maand werd zijn woning gesloopt en zou hij tijdelijk bij mij komen wonen in mijn 12 m2 studentenkamertje. Hij is nooit meer weggegaan
Zandbakbuddiesquote:Op zaterdag 13 december 2014 23:15 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Mehehe zie onderstaande (ja bovenstaande dus..) post. Topicpuppyboks met krijger en jou. Al ben ik 2 jaar ouder, mag ik nog mee doen? Ah toe? Voel me nog lang niet volwassen
Hmmm allemaal niet gedaanquote:Op zaterdag 13 december 2014 23:18 schreef Stormqueen het volgende:
Middelbare school... Canvas rugzakken die je onderkledderde met stiften en tipp-exje geodriehoek in het systeemplafond op school werpen en kijken hoe lang het duurde voor ie weer naar beneden kwam
elke gymles ongesteld zijn
doorgeefgedichten maken op een vel papier met je klasgenoten
rietjes om de spaken van je fiets rijgen
je wenkbrauwen blauw verven
dat is bijna kindermishandelingquote:Op zaterdag 13 december 2014 23:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hmmm allemaal niet gedaanmaar ik hoorde dan ook bij de niet hippe outcast ; ( kreeg in de brugklas een afgrijselijke paars met mintgroene rugzak met ijsjesopdruk van mijn ouders
na een jaar had ik de naad open gesloopt en kreeg ik de donkerblauwe Postbank rugzak
Fixedquote:Op zaterdag 13 december 2014 23:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is bijna kindermishandeling
zat je ook in habbo hotel?quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:29 schreef Kimpossible het volgende:
Heu, jonkies! Daar hoor ik bij![]()
Ik ben zo jong dat ik me zelfs nog op de kaboemchat heb uitgeleefd. Whehehehe
Haha nee, dat vond ik stom. Wel zon chatbox met poppetjes. En verschillende kamers. En gekke oude mannen die dan rare vragen stelden. Maar soms was het ook wel heul gezelligquote:
Is hij inmiddels niet toe aan wat meer ruimte dan?quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:12 schreef Skittles het volgende:
Mijn verhaal:
Ik 22 hij 28. Elkaar leren kennen online toen ik 15 was en hij nog 20. We vonden elkaar leuk, maar hij wilde geen relatie door ons leeftijdsverschil en ik was nog minderjarig. "Officieel" hebben we dus pas 4 jaar een relatie. Na anderhalve maand werd zijn woning gesloopt en zou hij tijdelijk bij mij komen wonen in mijn 12 m2 studentenkamertje. Hij is nooit meer weggegaan
Oo dit ja.. Alleen was mijn middelbare zo slim om de leerlingen van die boekjes mee te geven aan het begin van het jaar, zodat die overhandigd konden worden aan de ouders en voorzien van handtekening.quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:32 schreef Dyre het volgende:
In de brugklas had ik een Mr Bean-agenda, maar dat was dus helemaal niet cool
Daarna had ik van die O'Neil-dingen.
En ojah, iedere gymles ongesteld inderdaad. En zelf je briefjes schrijven met de handtekening van je moeder
Dit helemaal!quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ilse chat!
de break out
de 90's
Ohh ja! Bij ons heeft er weken een schaar in het 4 meter hoge plafond gezeten na het kerst ontbijt met 5 havo en niemand wist er iets vanquote:Op zaterdag 13 december 2014 23:18 schreef Stormqueen het volgende:
Middelbare school... Canvas rugzakken die je onderkledderde met stiften en tipp-exje geodriehoek in het systeemplafond op school werpen en kijken hoe lang het duurde voor ie weer naar beneden kwam
elke gymles ongesteld zijn
doorgeefgedichten maken op een vel papier met je klasgenoten
rietjes om de spaken van je fiets rijgen
je wenkbrauwen blauw verven
Ja hoorquote:Op zondag 14 december 2014 08:02 schreef Stormqueen het volgende:
Is het acceptabel voor een baby van negen weken om ruim 9 uur onafgebroken te slapen?
Is het spenen of honger?quote:Op zondag 14 december 2014 03:32 schreef krijgerrtje het volgende:
uurtje geleden dacht ik: mijn kind is de liefste en de leukste en waren we aan 't knuffelen en kusjes gevenen inmiddels denk ik ga verdomme eens slapen en drink nou even genoeg dat ik over 5 minuten niet weer m'n tiet tevoorschijn hoef te halen
![]()
![]()
/endrant
E heeft nooit goed gerold Chanty, eigenlijk zoals L als ik het zo lees. Zitten was geen probleem, deed ze met 7 maanden los!quote:Op zondag 14 december 2014 11:19 schreef Chanty het volgende:
Wat snel soesa. Ik begin me stiekem toch wat zorgen te maken als ik lees over al die rollende babies. Lucas heeft met 4, 5 maand twee weken van buik naar rug gerold en sindsdien is hij blijkbaar weer vergeten hoe het moet. Laat staan dat hij van rug naar buik rolt. Maar zo kan hij toch ook niet de volgende stappen in zijn ontwikkeling zetten zoals gaan zitten?
Ze doet een O'tje, das ook haar ritmequote:Op zondag 14 december 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
En die baby van mij sliep dus van 11 tot 8 en toen nog van kwart over 8 tot 11
quote:Op zondag 14 december 2014 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kint besloot om drie minuten voor onze maandelijkse fotoshoot te poepen. Langs haar luier, uit haar broekspijpen en over haar vader. ❤
Hier is het ook een klein drama, ben net 30 minuten bezig geweest (oké, inclusief voeden) maar nu ligt ze wel. Vanochtend ook al een klein uurtje in bed geslapen. We komen er wel. Wij hebben overigens Ewan het droomschaap gekocht om bij haar in bedje te zetten. Die speelt 20 minuten een rustig muziekje/hartslag geluid/golven/doptone geluiden af en geeft een zacht lichtje af. Of het helpt weet ik (nog) niet maar het lijkt me fijn voor haar.quote:Op zondag 14 december 2014 15:16 schreef kwakz0r het volgende:
Project baby op bed leggen wanneer moe is moeilijk... J lukt het soms wel. Net ging ik het proberen en alleen maar huilen. Laat zich ook niet kalmeren door mij als ik hem dan oppak. Als J hem pakt issie vrijwel meteen stil. Super frustrerend...
Hij is echt moe, gapen, oogjes wrijven, ogen half dicht...
Heb heel hard 'kutbaby ga nou slapen' geroepen en m toen aan J gegeven![]()
Niet echt... J legt hem meestal weg (s nachts sowieso), overdag als ik alleen ben leg ik hem alleen weg als hij al minimaal 15 minuten op me ligt te slapen. Heb een nijntje projector met muziek, maar volgens mij wordt ie daar alleen maar wakkerder van ipv slaperig. Hij slaapt sinds de geboorte al nauwelijks overdag (eerste twee weken nog wel veel, later 2x 2 uurtjes, nu 1x2 uur of helemaal niet) en is dan s avonds heel moe en overprikkeld. Dat willen we doorbreken.quote:Op zondag 14 december 2014 15:18 schreef Zoë23 het volgende:
Goede timing SQ
Mooie meid Gm
Kwakz0r
Hoe ging dat toen hij pasgeboren was? Hebben jullie een ritueeltje?
De meiden kijken vaak naar het lichtgevende konijntje of luisteren naar een zacht muziekje. Zelf in slaap vallen in stilte is lastiger.
Jij hebt ook zo'n lichtgevend figuurtje toch? Hebben jullie ook iets wat ongv 30min muziek afspeelt?
Dat zeker, dat voelen ze aan. Overigens slaapt ze dan hier, na al die moeite, ook nog maar eens een half uurquote:Op zondag 14 december 2014 15:37 schreef kwakz0r het volgende:
We gaan Nijntje wel betrekken bij t bedritueel als ik jullie zo lees. En een tut in bed leggen die ruikt naar mij en J (heb zo'n zacht knooppopje).
T zal ook een kwestie van volhouden zijn, maar ik vind t zo moeilijk om kalm te blijven. Dat zal hij ook wel voelen bij mij ten opzichte van J...
Blijven herhalen, blijven herhalen!quote:Op zondag 14 december 2014 15:37 schreef kwakz0r het volgende:
We gaan Nijntje wel betrekken bij t bedritueel als ik jullie zo lees. En een tut in bed leggen die ruikt naar mij en J (heb zo'n zacht knooppopje).
T zal ook een kwestie van volhouden zijn, maar ik vind t zo moeilijk om kalm te blijven. Dat zal hij ook wel voelen bij mij ten opzichte van J..
Klinkt als een heel flauw excuus maar wandelen is hier echt ZO'N gedoequote:Op zondag 14 december 2014 15:47 schreef Zoë23 het volgende:
Klinkt erg ingewikkeld allemaal kwakz0r.
Of iig zo'n gevoel krijg ik erbij.
Ik herken het heel erg want S.ara viel nooit zelf in slaap en nu eigenlijk nog niet. (tenzij bij oma of gastouder)
We hebben op een gegeven moment zoveel uit de kast getrokken omdat we wilden dat ze ging slapen. Hier wennen ze ook weer aan..
Uiteindelijk ervoor gekozen alles te schrappen en opnieuw te kijken naar de situatie. En wandelen in de kinderwagen hielp. Dan was ze niet bij mij maar viel ze alleen in slaap. Zo koppelde ik slapen los van mij zegmaar. Dan schrok ze ook niet wakker omdat ik 'weg' was (na het voeden wegleggen in bed)
Je gevoel bij het slapen werkt ook tegen. Baby's merken de spanning.
Probeer het los te laten en minder ingewikkeld te maken (is moeilijk i know)
Probeer te wandelen ( heb je een kinderwagen? ) geeft mij op lastige dagen wat ademruimte en baby komt tot rust.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 14 december 2014 16:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwak wat een lastige situatie qua slapen. Ik heb weinig tips want hier wordt eigenlijk over het algemeen gewoon goed geslapen. En van wat ik hier over het algemeen lees lijkt het erop dat slapen op één of andere manier anders werkt voor bv kindjes dan voor fv kindjes. Hoe dan ook, ik hoop dat het snel beter gaat met slapen.
Mijn jongens zijn even lang in de buik als uit de buik.Prachtige buik en knappe jongens met een supermooie mamaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vind het knap hoe je alles doet
Hoe bedoel je dit NIKKI? Ik merk bij A. weinig verschil namelijkquote:Op zondag 14 december 2014 16:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
En van wat ik hier over het algemeen lees lijkt het erop dat slapen op één of andere manier anders werkt voor bv kindjes dan voor fv kindjes.
Plus 1 voor dequote:Op zondag 14 december 2014 16:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwak ik had even niet meegekregen dat je de bv aan het afbouwen bent. Wat een moeilijke beslissing is dat geweest. Uiteindelijk heeft M veel meer aan een mama die lekker in haar vel zit met fv dan aan een mama die kostte wat kost bv blijft geven. Sowieso heb je hem deze eerste waardevolle weken bv gegeven en daar mag je heel trots op zijn.
Razz, het is misschien ook meer een gevoel dan een feit, maar mijn gevoel is dat fv kindjes over het algemeen beter zelf in slaap kunnen komen dan bv kindjes. Van wat ik hier lees voeden de bv mama's hun kindjes regelmatig in slaap en leggen hun kindje dan weg.
Ik als fv mama kan de keren dat dat gebeurd is met mijn 3 kinderen op één hand tellen. Misschien is het ook meer mijn eigen ervaring.![]()
Hilmo fijn dat het uit eten gaan zo goed is gegaan!
quote:
Chanty, onze I was heel snel met rollen en redelijk snel met tijgeren. Maar met zitten helemaal niet zo. Ze tijgerde al enorm toen ze 7 maanden was, maar zelfstandig gaan zitten, doet ze pas sinds twee weken (bij tien maanden dus). In een fietsstoeltje hebben we tot nu toe dus ook niet gedaan. Wel in de kinderstoel thuis (op kdv niet), maar dan nooit heel lang. Wat ik dus wil zeggen: het zegt dus allemaal niet zoveel. Kan best zijn dat L ineens het licht ziet en dan in korte tijd heel veel leert.quote:Op zondag 14 december 2014 11:49 schreef Chanty het volgende:
Hij kan al best goed los zitten als ik hem neerzet. Nog niet op de vlakke grond maar op het verschoonkussen blijft hij best lang zitten. Maar volgens mij een baby die nog niet zelfstandig kan gaan zitten nog niet teveel in de zithouding. En ik denk dan: hoe moet hij ooit zelfstandig in zithouding komen als hij niet kan rollen? En hoe moet dat dan straks als we starten met eten want dan moet hij ook zitten en hij mag dus volgens mij nog niet in een kinderstoel?
Ik heb echt het idee dat mijn baby stilstaat de laatste twee maanden qua nieuwe features. Het zal vast goedkomen maar ik vind het stom![]()
Leg hem elke dag wel op zijn buik en speel met hem. Oefen ook met rollen. Maar hij vindt het drie keer niks en ik wil er dan ook niet teveel druk op gaan leggen.
quote:Op zondag 14 december 2014 16:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwak wat een lastige situatie qua slapen. Ik heb weinig tips want hier wordt eigenlijk over het algemeen gewoon goed geslapen. En van wat ik hier over het algemeen lees lijkt het erop dat slapen op één of andere manier anders werkt voor bv kindjes dan voor fv kindjes. Hoe dan ook, ik hoop dat het snel beter gaat met slapen.
Mijn jongens zijn even lang in de buik als uit de buik.Geweldig. Mooi moment, negen maanden. Jullie hebben zo'n lieve, blije uitstraling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe voel je je bij de lange werkweken?"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
ja, vandaag is beter. Ik denk dat ze overprikkeld wasquote:Op zondag 14 december 2014 18:08 schreef Franny_G het volgende:
SQ, moest ze huilen van krampjes? Is het vandaag beter?
Kwak, veel sterkte. Lijkt me heel lastig als je zulke gevoelens hebt naar je baby toe. Ik hoop dat het afbouwen met bv gaat helpen. Ik zou het wel goed in de gaten houden, als die gevoelens blijven terugkeren..
Dat is toch logischquote:Op zondag 14 december 2014 16:38 schreef kwakz0r het volgende:
Oh voor de duidelijkheid: niet dat ik M in een slaapritme wil dwingen met flesjes of verwacht dat dat ineens allemaal beter wordt ofzo.
Puur het feit dat ik merk dat ik naar mate de dag vordert de voedingen echt niet meer trek, en dat we bij M merken dat hij met meer slaap een blijere baby is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als we willen eten bijv en ze zijn beide onrustig en ze huilen dan rijden we ze even heen en weer en na 2min kunnen we eten. Daarna halen we ze er natuurlijk uit. Rust is wel belangrijk rond etenstijd omdat peuter slecht eet.
Zo probeert iedereen het beste te doen..soms is het even zoeken naar een oplossing
De lange werkweken horen er een beetje bij op het moment. Het project waar ik al meer dan 2 jaar aan werk is dit weekend voor een gedeelte live gegaan (lees: 6 van de 17 landen). Het zou in eerste instantie tijdens mijn verlof live gaan en daar heb ik echt zó van gebaald. Ik vierde een klein feestje toen bleek dat ik het toch mee ging maken allemaal.quote:Op zondag 14 december 2014 18:03 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Geweldig. Mooi moment, negen maanden. Jullie hebben zo'n lieve, blije uitstraling.
Hoe voel je je bij de lange werkweken?
Jammer genoeg maar eentje, want die ander is kaal.quote:Op zondag 14 december 2014 18:13 schreef Stormqueen het volgende:
Nikki, wat een olijk duo heb je! En die mohawk![]()
Hoor idd ook goeie verhalen over kruidvatquote:Op zondag 14 december 2014 21:10 schreef bitterend het volgende:
We hadden tot maat 3 alleen pampers maar toen Kruidvat / AH luiers ontdekt en die zijn echt top! dus sindsdien alleen de laatste 2
quote:Op zondag 14 december 2014 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh! En ik lees dat Zoë een goed gesprek heeft gehad. Hoop dat het wat verandert, dit is zo niet vol te houden. Ik lees wel vaak met veel bewondering jouw posts. Ik heb je al eens een veer gegeven, maar je verdient gewoon een pluim!
En doorslapend kindje van SQHeerlijk! Vooral ook in deze kou. Tis altijd wel een beetje balen als ik midden in de nacht in een koude gang een flesje moet maken. Dan mis ik toch wel een beetje bv; dan kan je lekker onder de wol liggen
En kwak, begrijp ik goed dat je definitief wil overstappen op fv? Geeft het wat rust nu je de drempel een beetje over bent?
En GM wat goed hoor om weer vrijwilligerswerk te doen. Je moet op een gegeven moment toch ook weer wat tijd in jezelf steken en in wat jij leuk vindt. En dat komt vast goed met Saar, al zal het best wel even wennen zijn zo zonder mama!
Echt hè. Zo klein als ie is, maar ondertussen!quote:Op zondag 14 december 2014 21:32 schreef kwakz0r het volgende:
Ja, ik ga rustig afbouwen. Alleen trollt mijn kind me want juist vandaag blieft hij zijn flesje niet/nauwelijks
[..]
Het ging echt steeds moeiteloos ook, snap er niks van. Nou ja, hij haalt het wel in.quote:Op zondag 14 december 2014 21:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Echt hè. Zo klein als ie is, maar ondertussen!Ongelooflijk hoe kleintjes al een flink willetje kunnen hebben
Dat komt vast goed hoor. Kind wilde vanmorgen ook maar een heel klein beetje drinken na 7 uur niks gedronken te hebben. Later op de dag heeft ze het wel ingehaald.quote:Op zondag 14 december 2014 21:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het ging echt steeds moeiteloos ook, snap er niks van. Nou ja, hij haalt het wel in.
Fááááse ? Of misschien ligt het aan speen?quote:Op zondag 14 december 2014 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoop het. Want hier al voor de vierde dag opeen flesweigeringmaar dat loopt hopelijk wel weer los
nee, het ligt aan "het is geen borst", daar ben ik aardig van overtuigd. We zien wel hoe dit zich ontwikkeltquote:Op zondag 14 december 2014 21:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Fááááse ? Of misschien ligt het aan speen?
1... En net de borst gegeven want na tien minutrn slaap weer wakker en honger, en na 1 borst heeft ie alles er weer uitgegooid. Nu echt met kracht...quote:Op zondag 14 december 2014 22:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, het ligt aan "het is geen borst", daar ben ik aardig van overtuigd. We zien wel hoe dit zich ontwikkelt
Kwak, hoeveel flesvoedingen geef je M nu?
Ahw Nikkizoiets vergeet je denk ik ook nooit meer!
Wel leuk eigenlijk dat je zoveel weer op FOK kan terugvinden
Mijnes is zo goed als even oud, en heeft ongeveer dit ritme.quote:Op maandag 15 december 2014 02:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
t is n fase, t is een fase, t is eem fase, t is een fase..
toch?![]()
slaaptijden van mijn dochter tegenwoordig,globaal:
8:30 1e fles,
9-10:00 slapen
rond 13;00 fles
13:30-15:30 slapen
rond 17:30 fles
19:30-22:00 slaap
rond 22:00 fles.
22:30-00:15 slaap
00:15-02:15 wakker/feestje
vaak krijgt ze dan rond 1:30 nog 120cc. in de hoop dat ze dan in slaap valt...
dacht haar nu stil/slapend te hebben maar helaas...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |